X X X Xquote:
Als Rusland Tartus kwijtraakt worden hun avonturen in Afrika ernstig beperkt omdat hun bijtankhaven dan weg is. Daarnaast zijn ze hun invloed kwijt in het MO. Oekraïne doet hiermee ook payback aan Iran haar belangen, een land dat Oekraïne behoorlijk heeft genaaid.quote:Op vrijdag 6 december 2024 12:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik vind het nogal hoog spel. Of zou Oekraine hopen dat Rusland dan gedwongen is zich weer op Syrie te richten?
Straks gaat Assad nog aankloppen bij Israel voor hulp.quote:Op vrijdag 6 december 2024 16:44 schreef polderturk het volgende:
Complete chaos in Syrië. De Druzen hebben nu ook een stukje.
[ x ]
Die ene meme dat Assad elke politicus die tegen hem streed overleefde kan ook in de prullenbak. Net als die DiCaprio meme dat ie maar geen Oscar kon winnen ten einde kwam toen hij eindelijk een Oscar won.quote:
Dilemma voor Israël: een zwakke Bashar die Iran toelaat maar zelf geen deuk in een pakje boter slaat of Iran de pas afsnijden maar wel een Jihadistische anti-Joodse regering aan je grenzen.quote:Op vrijdag 6 december 2024 17:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Straks gaat Assad nog aankloppen bij Israel voor hulp.
Ik zou als Israel dat laatste sowieso willen verhinderen, want dan ga je gewoon Hezbollah 2.0 toestanden krijgen. Al die zogenaamde freedomfighters daar hebben allemaal een Al Nusra of Al Qaeda achtergrond, niet de beste buren om te hebben.quote:Op vrijdag 6 december 2024 17:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dilemma voor Israël: een zwakke Bashar die Iran toelaat maar zelf geen deuk in een pakje boter slaat of Iran de pas afsnijden maar wel een Jihadistische anti-Joodse regering aan je grenzen.
Wegwezen nu je nog kan.quote:
quote:
quote:News of defections in the regime's government, including the Prime Minister and a number of ministers
Wat willen ze doen? Met een bomgordel om over de Golanhoogte richting Israël gaan rennen?quote:Op vrijdag 6 december 2024 17:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zou als Israel dat laatste sowieso willen verhinderen, want dan ga je gewoon Hezbollah 2.0 toestanden krijgen. Al die zogenaamde freedomfighters daar hebben allemaal een Al Nusra of Al Qaeda achtergrond, niet de beste buren om te hebben.
Met Assad heb je Iran aan de grens. Zonder Assad niet.quote:Op vrijdag 6 december 2024 17:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dilemma voor Israël: een zwakke Bashar die Iran toelaat maar zelf geen deuk in een pakje boter slaat of Iran de pas afsnijden maar wel een Jihadistische anti-Joodse regering aan je grenzen.
Is ook wel zo. Echter zijn er geen relaties mogelijk op de lange termijn.quote:Op vrijdag 6 december 2024 18:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Met Assad heb je Iran aan de grens. Zonder Assad niet.
En Israel binnenvallen na het afzetten van Assad is denk ik niet echt prioriteit nummer één. De kans op een ongenadig pak slaag krijgen van de IDF is dan vrij groot. Ik denk dat de focus wel ergens anders komt te liggen.
Bij het buiten de deur houden van Iran bijvoorbeeld. En het voorkomen dat Erdogan het Ottomaanse Rijk weer gaat opbouwen door het noorden te annexeren/koloniseren.
Met Bashar heb je een kutrelatie, Iran aan de grens plus bevoorrading voor Hezbollah. Zonder Bashar is Hezbollah bevoorraden voor Iran al moeilijker, en met het nieuwe regime kun je zolang je ze niet bombardeert altijd nog kijken waar je uitkomt.quote:Op vrijdag 6 december 2024 17:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dus zo'n pieper-actie tegen Hezbollah heeft je goedkeuring?quote:Op vrijdag 6 december 2024 19:43 schreef tizitl2 het volgende:
vervolgens gaan ze in plaats van proportioneel te vergelden en gerichte acties uit te voeren zo achterlijk bombarderen dat er nu niets in zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |