Nee in dit geval ga ik er ook niet veel van verwachten. Maar ik denk ook dat na 15 jaar burgeroorlog iedereen een beetje oorlogsmoe is.quote:Op zaterdag 7 december 2024 08:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Na een hele grote hoeveelheid filmpjes uit Syrië waarin mannen zeiden te strijden tot ze gewonnen of dood waren, om ze een halfuur later te zien wegrennen, denk ik niet langer dat strijden tot het bittere einde in de volksaard zit.
Het huidige offensief kan alleen soepel gaan als je mensen die pro-Assad zijn relatief veilig kunnen overlopen, in de 2e wereldoorlog was er ook duidelijk verschil tussen het west en oostfront met hoe makkelijk troepen zich gewonnen gaven. Met de Russen waren de Duitsers er gewoon van verzekerd dat die als wraak ook als beesten tekeer zouden gaan in veroverd gebied, de Engelsen/Amerikanen waren wat dat betreft minder rancuneus.quote:Op zaterdag 7 december 2024 08:27 schreef HSG het volgende:
[..]
De Duitsers wisten tijdens de slag om Berlijn ook dat het een verloren zaak was en toch gingen ze tot op het laatste moment fanatiek door.
De Russen waren niet mals met krijgsgevangen. Net als IS.quote:Op zaterdag 7 december 2024 09:05 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het huidige offensief kan alleen soepel gaan als je mensen die pro-Assad zijn relatief veilig kunnen overlopen, in de 2e wereldoorlog was er ook duidelijk verschil tussen het west en oostfront met hoe makkelijk troepen zich gewonnen gaven. Met de Russen waren de Duitsers er gewoon van verzekerd dat die als wraak ook als beesten tekeer zouden gaan in veroverd gebied, de Engelsen/Amerikanen waren wat dat betreft minder rancuneus.
Daar kan ik niet over oordelen, maar de know-how i.c.m. de Syrische bevolking moet dat een eitje zijn.quote:Op vrijdag 6 december 2024 23:43 schreef HiZ het volgende:
[..]
Turkije heeft daar helemaal geen geld voor.
Hoop dat die vrouwen in de toekomst ook nog normaal gekleed kunnen feestenquote:
Waarom bombardeert Rusland niet, wat ze tot nu toe wel deden, en dit echt de enige reden was dat Assad aan macht bleef.quote:Op zaterdag 7 december 2024 10:46 schreef Pleun2011 het volgende:
Volgens The New York Times is ook Iran bezig met evacueren van militair personeel. Zonder steun van Rusland en Iran zou Assad toch het loodje moeten leggen, zou je denken.
"What a diff'rence 10 days madequote:Op vrijdag 6 december 2024 23:38 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[ afbeelding ]
Een verschil van 10 dagen.
klinkt mij meer als het Afghanistan scenarioquote:Op zaterdag 7 december 2024 12:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Lekker slim, een "last stand".
Dan omsingelen ze gewoon damascus en hongeren ze ze uit.
Ik denk eerder dat Assad hoopt dat er in Doha vandaag iets diplomatieks wordt uitonderhandeld tussen Turkije, Rusland en Iranquote:Op zaterdag 7 december 2024 12:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Lekker slim, een "last stand".
Dan omsingelen ze gewoon damascus en hongeren ze ze uit.
Dat zal dan wat meer moeten zijn dan dat, gok ik. Aangezien de rebellen niet deel uitmaken van die gesprekken, zou de uitkomst moeten worden dat turkije all-out zal gaan tegen de rebellen. rus heeft daar de fut niet meer voor, en israel heeft iran ingefluisterd dat alle vliegtuigen met versterkingen die ze sturen neergehaald worden. Ik twijfel of turkije daar zin in heeft, zo'n alleingang.quote:Op zaterdag 7 december 2024 13:01 schreef Szura het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat Assad hoopt dat er in Doha vandaag iets diplomatieks wordt uitonderhandeld tussen Turkije, Rusland en Iran
Ik denk dat dit zeker een rol speelt. Niet allen hebben ze er geen zin meer maar veel Assad backers hebben de conclusie getrokken dat Assad ook geen oplossing is om de ellende in het land op te lossen is.quote:Op zaterdag 7 december 2024 13:01 schreef BEFEM het volgende:
Bizar wel dat er 10 jaar lang gevochten is met honderdduizenden doden tot gevolg en het nu soort van een fluwelen revolutie is tot nu toe.
Ze hebben er echt geen zin meer in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |