Als de mirena eerder wel goed werkte tegen je klachten, zou ik dat zeker doen. Volgens mij is dat ook helemaal niet iets waar je 'toestemming' voor moet hebben, je kan gewoon zeggen dat je het idee hebt dat hij niet meer optimaal werkt omdat je meer klachten hebt, en je dus graag een nieuwe wil laten plaatsen. Ik zou geen enkele goede reden weten waarom een huisarts dat niet zou doen als jij dat wil.quote:Op woensdag 4 december 2024 09:08 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb een mirena. Maar ik heb 'm al 6 jaar en ik heb de indruk dat hij niet meer zo'n sterk effect heeft als 5 jaar geleden. Ik overweeg om de huisarts te vragen of hij eerder dan over 2 jaar vervangen kan worden. Eerder vervingen ze 'm na 5 jaar, maar ze hebben ontdekt dat hij 8 jaar lang prima zou werken. Scheelt geld en ellende met het plaatsen. Maar ik heb geld en vond het plaatsen niet super vervelend
Ik had een collega die 'in die week' dacht dat het een leuk idee was om mij met zijn 100kg met mijn tetten tegen de bar te drukken. Ik heb me omgedraaid en hem zo hard in zijn ballen geknepen dat ik één der balletjes zo * floep * tussen mijn duim en middelvinger voelde wegschieten. Ik hoop dat ie dat nog dágen gevoeld heeft.quote:Op woensdag 4 december 2024 07:38 schreef Vanyel het volgende:
Gewoon in die week alleen kijken, niet aankomen.
Ik las van de week dat ie voor anticonceptie 8 jaar zou voldoen, maar voor issues met je menstruatie maar 5. Dus dat kon je wel eens goed passend bij de richtlijn voelen.quote:Op woensdag 4 december 2024 09:08 schreef Tele6 het volgende: [..] Ik heb een mirena. Maar ik heb 'm al 6 jaar en ik heb de indruk dat hij niet meer zo'n sterk effect heeft als 5 jaar geleden. Ik overweeg om de huisarts te vragen of hij eerder dan over 2 jaar vervangen kan worden. Eerder vervingen ze 'm na 5 jaar, maar ze hebben ontdekt dat hij 8 jaar lang prima zou werken. Scheelt geld en ellende met het plaatsen. Maar ik heb geld en vond het plaatsen niet super vervelend
![]()
Oh echt!quote:Op woensdag 4 december 2024 11:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik las van de week dat ie voor anticonceptie 8 jaar zou voldoen, maar voor issues met je menstruatie maar 5. Dus dat kon je wel eens goed passend bij de richtlijn voelen.
Ja uhm… zo’n pop up winkel die je op elke kerstmarkt vindtquote:Op woensdag 4 december 2024 15:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
En dan gewoon niet zeggen wat de ultieme kerstwinkel is
Wat voor boom hebben jullie dat alleen het neerzetten al uren duurt?quote:Op woensdag 4 december 2024 15:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij zijn gisterenavond begonnen met het opzetten van de boom. Anders zou de eerstvolgende optie pas 21 december zijn dat is wat laat. Nu doen we elke avond een uurtje en dan staat bij wel over een paar dagen. Dan kan ik volgende week de ballen er in hangen.
quote:Op woensdag 4 december 2024 15:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja uhm… zo’n pop up winkel die je op elke kerstmarkt vindt
Enige volledig overdekte winkel op de kerstmarkt waar je in een slang mensen een rondje doorheen schuifelt om alle kerstdingetjes te zien en vervolgens te eindigen bij de kassa.
Fles werd al claustrofobisch toen hij de ingang zag. En was al 2858583 keer in een soortgelijke winkel geweest.
Ik ook. Hield me niet tegen.
Kathe Wohlfahrt.quote:Op woensdag 4 december 2024 15:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
En dan gewoon niet zeggen wat de ultieme kerstwinkel is
Jij wel jaquote:Op woensdag 4 december 2024 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kathe Wohlfahrt.
Anyway, dutje gedaan, nu zwemmen
Ik heb de XM3.quote:Op woensdag 4 december 2024 16:04 schreef Tele6 het volgende:
En volgens mij ging gister dus de koptelefoon uit toen ik 'm van m'n hoofd deed, maar ging hij weer aan omdat ik de uitknop induwde om 'm (dacht ik dan) uit te zetten.
En de uitknop is zo klein dat ik de koptelefoon moest afzetten om 'm te vinden. Maar als ik de koptelefoon afzet, kan ik niet horen of hij aan of uit staat.
Er zit wel een piezelig lampje maar dat knippert met zulke langzame intervallen dat ik niet weet of hij nou aan is of niet meer.
Ik overweeg om het ding terug te sturen. Misschien is hij wel gewoon kapot. Of ben ik kapot.
Nou je mist er weinig aan hoor. Koud water is koud.quote:Op woensdag 4 december 2024 16:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Jij wel ja![]()
Ik volgende week pas weer.
Hij gaat niet vanzelf aan als je 'm uitgezet hebt toch? Of gaat hij ook automatisch aan als je 'm op je hoofd doet?quote:Op woensdag 4 december 2024 16:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb de XM3.
Onder op de linkeroorschelp zitten twee knopjes. Een is voor aan/uit. Als je erop drukt hoor je als het goed is ‘power on’ of ‘power off’.
Het andere knopje is voor als je wilt dat de koptelefoon zich opnieuw instelt op het omgevingsgeluid.
Ik zet hem altijd met dat knopje aan en uit. Ik weet niet of jouw nieuwere type meer opties zou moeten hebben, maar ik zag daar zo gauw niks over in de gebruiksaanwijzing van de 4.quote:Op woensdag 4 december 2024 16:28 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hij gaat niet vanzelf aan als je 'm uitgezet hebt toch? Of gaat hij ook automatisch aan als je 'm op je hoofd doet?
Wat is instellen op het omgevingsgeluid?
Een grote met allemaal losse takken die een voor een rechtgebogen en in de stam gedaan moeten worden. En dan de 600 lampjes nog. Gisteren hebben we de drie onderste lagen gedaan in 45 minuten. Vanavond en morgen nog een half uurtje denk ik. Het valt allemaal wel mee.quote:Op woensdag 4 december 2024 15:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wat voor boom hebben jullie dat alleen het neerzetten al uren duurt?
Bij mijn kunstboom is het til-klik-schud-wat verdwaalde takjes rechtbuigen en het inhang feest kan beginnen.
Ik denk elke keer dat ik bakken met geld moet overhouden, aangezien ik geen vermogens uitgeeft aan stofzuigrobots, koptelefoons en streamingdiensten, maar helaas, andere hobby'squote:Op woensdag 4 december 2024 16:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:tele6 geen idee, nooit zo’n ding gehad. En na jouw review denk ik dat ik er niks aan mis
Teringjantjequote:Op woensdag 4 december 2024 16:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Een grote met allemaal losse takken die een voor een rechtgebogen en in de stam gedaan moeten worden. En dan de 600 lampjes nog. Gisteren hebben we de drie onderste lagen gedaan in 45 minuten. Vanavond en morgen nog een half uurtje denk ik. Het valt allemaal wel mee.
Dat dus, maar dan "vrouw met andere hobby´s"quote:Op woensdag 4 december 2024 16:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik denk elke keer dat ik bakken met geld moet overhouden, aangezien ik geen vermogens uitgeeft aan stofzuigrobots, koptelefoons en streamingdiensten, maar helaas, andere hobby's
Komt goedquote:Op woensdag 4 december 2024 17:15 schreef flipsen het volgende:
[..]
TeringjantjeDat vraagt uiteraard wel om foto´s als ie af is
Een neppe boom met CUL-gerelateerde versieringquote:Op woensdag 4 december 2024 17:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Komt goedHet is een echte CUL boom.
Dalekquote:Op woensdag 4 december 2024 17:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Komt goedHet is een echte CUL boom.
Best hoor, het geld verdampt waar je bij staatquote:Op woensdag 4 december 2024 18:08 schreef derLudolf het volgende:
Hoe is het in Aachen, Flasche und Katze?
Bij de mijne kan ik in de connect app aangeven of ie het spelen moet pauzeren en of ie wel of niet uit moet gaan na een kwartier van hoofd af.quote:Op woensdag 4 december 2024 16:28 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hij gaat niet vanzelf aan als je 'm uitgezet hebt toch? Of gaat hij ook automatisch aan als je 'm op je hoofd doet?
Wat is instellen op het omgevingsgeluid?
Dus we hebben spontaan besloten morgen de kerstgrotten in Valkenburg met een bezoek te vererenquote:Op woensdag 4 december 2024 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Best hoor, het geld verdampt waar je bij staat![]()
Nu ff afpilzen in de hotelbar. Morgen gaat het regenen.
Het zootje stinkt behoorlijk daarquote:Op woensdag 4 december 2024 20:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb Fles zijn kaas in mijn gleuf meegesleept
Dit is mijn nieuwe favoriete uitspraak.quote:
Als van warmte houd is een bezoekje aan de sauna daar in de stad aan te raden.quote:Op woensdag 4 december 2024 16:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou je mist er weinig aan hoor. Koud water is koud.
Zo weer de stad in?
Oh die mag ook mee hoorquote:Op woensdag 4 december 2024 20:46 schreef z80 het volgende:
[..]
Als van warmte houd is een bezoekje aan de sauna daar in de stad aan te raden.
Krijg je alleen een jaloerse cat.
Die mag nog niet meequote:
Had je de eetclub over de vloer? Wat heb je gemaakt?quote:Op woensdag 4 december 2024 22:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Gesloopt. Maar het etentje was lekker en gezellig. Huis is nu ook weer opgeruimd en ik zit. Ook nog een maaltje over voor morgen.
Ja, vooraf mini croissants gevuld met seranoham en camembert (die er helaas uit was gelopen in de airfryer), met wat aardbeienjam (cranberry compote was het idee maar bij de deka waren nog geen cranberry’s te vinden), als hoofdgerecht fusilli uit de multicooker met gehakt en oa Gochujang ui het nieuwe book van flying foodie en een flink gevulde salade. Na was een stuk flammkuchen besmeerd met chocolade pasta (nog geen idee wat ik met de rest van dat potje moet) en banaan uit de oven en ijs erbij.quote:Op woensdag 4 december 2024 22:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Had je de eetclub over de vloer? Wat heb je gemaakt?
Het einde nadertquote:Op woensdag 4 december 2024 22:41 schreef Queller het volgende:
Owwwww.... mensuhhh.... Ik stap vanmiddag uit de auto bij een rijtje winkels, toevallig voor de Prenatal. Vrolijke muziek uit de speakers, dus ik maak een vrolijk huppeltje. Zeg een tegemoetkomende mevrouw: "Ach kijk, een blije oma! Daar hou ik van!"
Vaarwel.
Vandaar ook de beginnende voorzichtige opruimdrang?quote:Op woensdag 4 december 2024 22:42 schreef AnneX het volgende:
Klinkt wel lekker allemaal. En de chocopasta komt vast wel op. En anders binnenkort andere eters en dezelfde toet.
Vond na veel gezoek de cranberry curd toet terug van eerder. En een nieuw recept met lange vingers en dan doe ik i.p.v. chocolade een cranberry tussenlaag.
Voor twee kerstdagen op verschillende adressen de toet maken. 🎄
Een stuk onrust is voorbij. Wij waren best geïnteresseerd in een appartement.
Wij hadden nog niet geboden. De eerste bieder was 2 x afgewezen en een derde verhoogd bod is alsnog geaccepteerd.
Affijn. Dooooorrrr.
Ja...quote:
Misschien moeten we een clubje beginnen, want dit klinkt ook niet bestquote:Op woensdag 4 december 2024 22:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn rakkert wordt rap sloeriger. Die heeft ook helemaal geen tijd voor sloerigheid.
Da’s een goed te snappen onrust. Je wil dat wel maar aan de andere kant is het ook een enorme stapquote:Op woensdag 4 december 2024 22:42 schreef AnneX het volgende:
Klinkt wel lekker allemaal. En de chocopasta komt vast wel op. En anders binnenkort andere eters en dezelfde toet.
Vond na veel gezoek de cranberry curd toet terug van eerder. En een nieuw recept met lange vingers en dan doe ik i.p.v. chocolade een cranberry tussenlaag.
Voor twee kerstdagen op verschillende adressen de toet maken. 🎄
Een stuk onrust is voorbij. Wij waren best geïnteresseerd in een appartement.
Wij hadden nog niet geboden. De eerste bieder was 2 x afgewezen en een derde verhoogd bod is alsnog geaccepteerd.
Affijn. Dooooorrrr.
Het is dubbel. MnX wil niet echt. Gevoelsmatig en praktisch denken.quote:Op woensdag 4 december 2024 22:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Vandaar ook de beginnende voorzichtige opruimdrang?
Vinden jullie het jammer?
Goed idee. We steunen elkaar net zo lang tot er 1 over blijftquote:Op woensdag 4 december 2024 22:56 schreef Queller het volgende:
[..]
Ja...
[..]
Misschien moeten we een clubje beginnen, want dit klinkt ook niet best
Dat dus. 👍🏼quote:Op woensdag 4 december 2024 22:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da’s een goed te snappen onrust. Je wil dat wel maar aan de andere kant is het ook een enorme stap
Slaap lekker!quote:Op woensdag 4 december 2024 23:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Goed idee. We steunen elkaar net zo lang tot er 1 over blijft![]()
Ik ga slapen. Ik hoop dat ik het overleef.
Ach snuitje, wij vinden je nog jong en knap hoorquote:Op woensdag 4 december 2024 22:41 schreef Queller het volgende:
Owwwww.... mensuhhh.... Ik stap vanmiddag uit de auto bij een rijtje winkels, toevallig voor de Prenatal. Vrolijke muziek uit de speakers, dus ik maak een vrolijk huppeltje. Zeg een tegemoetkomende mevrouw: "Ach kijk, een blije oma! Daar hou ik van!"
Vaarwel.
Ben je niet in de war met "automatisch stoppen met afspelen" ?quote:Op woensdag 4 december 2024 16:04 schreef Tele6 het volgende:
En volgens mij ging gister dus de koptelefoon uit toen ik 'm van m'n hoofd deed, maar ging hij weer aan omdat ik de uitknop induwde om 'm (dacht ik dan) uit te zetten.
En de uitknop is zo klein dat ik de koptelefoon moest afzetten om 'm te vinden. Maar als ik de koptelefoon afzet, kan ik niet horen of hij aan of uit staat.
Er zit wel een piezelig lampje maar dat knippert met zulke langzame intervallen dat ik niet weet of hij nou aan is of niet meer.
Ik overweeg om het ding terug te sturen. Misschien is hij wel gewoon kapot. Of ben ik kapot.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afscheid van oude werkplek komt steeds dichterbij. Blijft toch wel moeilijk merk ik. (Niet dat mijn nieuwe werkplek niet leuk is/veel voordelen heeft, maar ik ben er nog niet zo vertrouwd natuurlijk. In Waalwijk was ik inmiddels wel onderdeel van het meubilair. ) Van positievere orde: ik heb deze week mijn eerste epiduraal mogen zetten![]()
@AnneX enerzijds jammer, anderzijds toch een opluchting? Lastig zulke grote stappen, jullie hebben nu natuurlijk ook wel een heel mooi plekje.
@Lucky_Strike ik ben héél benieuwd naar de boomwij doen er vaak ook wel een paar dagen over, maar dat is dan meer omdat ie eerst moet acclimatiseren, er dan rustig lampjes in moeten en dan nog een keer de ballen. (Dat laatste doe ik, vind C. niet zo’n leuk klusje. Maar dat kan ook komen doordat ik er wel kerstmuziek bij eis
)
@Tele6 ik heb geen Sony hoofdtelefoon maar AirPods. Die stoppen -zoals fiets al zei- met afspelen zodra je ze uit doet. Maar ik moet ze wel echt in hun case doen, anders trekken ze zichzelf toch leeg, echt uit gaan ze niet. Is het inderdaad niet zoiets?
Veel plezier nog Fles en Cat!
Nu maar eens uit bed, ik heb één dag vrij en een to-do list waar ik nu al geen zin meer in heb![]()
Hij krijgt er idd wel geld voor. Maar hij moest ook vanochtend om 8:00 weer op werk zijn. Dus ik vind 't alsnog zieligquote:Op donderdag 5 december 2024 08:51 schreef derLudolf het volgende:
Arme B krijgt daar naast de standby vergoeding ook nog een leuke vergoeding voor en het eerste uur mag ie waarschijnlijk helemaal factureren?
Waarschijnlijk ben ik sowieso in de war ja. Koptelefoon en ik moeten nog even aan elkaar wennen. De app heb ik idd. Komt goedquote:Op donderdag 5 december 2024 08:59 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ben je niet in de war met "automatisch stoppen met afspelen" ?
Ik heb het ding al heel lang, maar hier gaat ie gewoon aan en uit met t knopje, en de vriendelijke vrouwenstem die meldt dattie aan, of uitgaat.
Sowieso gebruik ik ook enkel dat knopje, je schijnt ook hele gebaren te kunnnen maken over de zijkant voor afspeelfuncties enzo, maar dat heb ik nog nooit willen gebruiken eigenlijk. Daar is het schermpje vsan de telefoon prima voor.
Heb je de Sony app ook op je telefoon gezet zodat je daarin kunt rondneuzen wat er allemaal kan?
Ik bedoelde niet algemeen in de war he ?quote:Op donderdag 5 december 2024 09:30 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ben ik sowieso in de war ja. Koptelefoon en ik moeten nog even aan elkaar wennen. De app heb ik idd. Komt goed
Maarr heb je inmiddels ookquote:Op donderdag 5 december 2024 09:30 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ben ik sowieso in de war ja. Koptelefoon en ik moeten nog even aan elkaar wennen. De app heb ik idd. Komt goed
Pohhhhhquote:Op donderdag 5 december 2024 10:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maarr heb je inmiddels ook
ingesteld dat ze vanzelf uit moeten gaan als jij dat vergeet?
Ingesteld hoeveel omgevingsgeluid je versterkt wil horen als je de ANC uitzet (dat is dat knopje naast de aanknop)
Aangegeven dat je voor geen goud wil dat ie activiteitsbewust is want anders gaat voor je het weet de noise canceling aan als je zit, uit als je koffie gaat halen, aan als je bij het apparaat stil staat etc etc
Door dat 'allerlei gebaren' niet meer is dan over je rechterschelp voor of achteruit vegen voor volgend/vorig en omhoog omlaag voor harder zachter
Gemerkt dat je alleen maar je hand op je rechteroor hoeft te leggen om je omgeving te horen
En een keus gemaakt over speak-to-... waarmee de anc ook vanzelf uit kan gaan als je begint te praten?
Leek mij tof, al die automagiese opties, maar ik heb ze na een dag allemaal uit gezet en gebruik alleen de oorschelp om alles te bedienen.
Baarmoederboks ouwe!quote:Op woensdag 4 december 2024 12:07 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Oh echt!
* Tele6 voelt zich bevestigd in de ellende
Haha dat is nog een redelijk logische reactie. Onze oudste zoon vroeg in zijn slaap: Moet ik een salto maken?quote:Op donderdag 5 december 2024 08:46 schreef Tele6 het volgende:
Ik was bij B slapen. We gingen vroeg slapen want moe. En alles doet me nog steeds pijn. Wordt hij middenin de nacht uit bed gebeld voor werk (wisten we dat kon, want hij stond stand-by voor als hun programma error deed). Kennelijk heb ik gezegd "is het kapot?", en daarna heb ik me omgedraaid en ben ik verder geslapen. Arme B is een halfuur op moeten blijven omdat er iets glitchte. Ben benieuwd of "is het kapot?" mijn nieuwe motto wordt om in m'n slaap te zeggen.
quote:Op donderdag 5 december 2024 12:13 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Haha dat is nog een redelijk logische reactie. Onze oudste zoon vroeg in zijn slaap: Moet ik een salto maken?Nou... doe maar ff niet knul.
Soort van leeg, geloof ik.quote:Op donderdag 5 december 2024 06:57 schreef sigme het volgende:
Mogge.
Slapen in pied-a-terre; dan is het ongeveer 800 meter naar kantoor
Dus mooi vroeg beginnen.
@:annex wat er raar mengsel van opwinding en opluchting geven zulke plannen, vind je niet?
Wat overheerst vandaag?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Dr_Flash heeft veel foto’s, volg de snacksquote:Op donderdag 5 december 2024 15:02 schreef gcjoel het volgende:
Heb je foto's van de kerstmarkten?![]()
Ik herinner mij Valkenburg ook als niet leuk en amper kerstsfeer.
Ik ga morgen naar straatsburg
Haha hier in huis een koningsblauw en donkerrood tafeltje. Ergens in een hoekje.quote:Op donderdag 5 december 2024 14:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat grappig, die ikea tafeltjes @:annex
Spreekuur was niet al te druk, meneer die ongerust was over een brief blij kunnen maken dat het goed nieuws was, ik kreeg een hand en een brede grijns en dankbare hand op het hard.
Andere meneer kreeg ook een goed bericht en die moest bijna huilen en drukte de teamleider bijna plat in de omhelzing![]()
De regenbui onderweg naar huis was niet echt fijn, en ik moet zo eigenlijk ook boodschappen doen, volgens buienradar is het droog, maar de druppels in de plassen buiten zeggen wat anders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |