Kan alleen een 3FM artikeltje vinden met tien Nederlandse tips voor de top 2000 twee jaar geleden. Niks groots in ieder geval.quote:

In mijn bubbel staan ie ook stijf bovenaan, dus ik verwacht dat ie weer een paar plaatsen zakt.quote:Op donderdag 5 december 2024 12:43 schreef PippenScottie het volgende:
Bij ons fokkers staat Child in Time fier op één en doen wij niet aan trends en nieuwkomers

Spoiler!quote:Op donderdag 5 december 2024 12:43 schreef PippenScottie het volgende:
Bij ons fokkers staat Child in Time fier op één en doen wij niet aan trends en nieuwkomers

Ik ben het met je eens, maar ga wel op hem stemmen, omdat dat lied best veel impact heeft gehad op mijn muziekjaarquote:Op donderdag 5 december 2024 12:39 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik heb serieus overwogen erop te stemmen als hart onder de riem voor hoe hard hij genaaid is, maar vind het nummer muzikaal net niet sterk genoeg.

Die gast die dat in een facebookgroep postte deed dat afgelopen jaren dagelijks, maar zijn laatste bericht is nu van maandag. Met toen 800 lijstjes van twitter en die facebookgroep. Niet relevant genoeg om daar al iets van te delen naar mijn mening.quote:Op woensdag 4 december 2024 11:30 schreef VdB95 het volgende:
Is er al iemand geweest die door alle Facebooklijsten is gegaan en hier stemmen heeft geteld? Volgens mij waren er in de afgelopen jaren wel een aantal hier die dat bijhielden.

En dan op tweede kerstdag overlijden zoals George Michael zeker? Een beroerdere timing kun je niet hebben voor de Top 2000.quote:Op donderdag 5 december 2024 12:38 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Hij wenste Steve Harley vorig jaar ook dood, dus als ik Chris was zou ik het huis niet uitkomen tot december ‘25.

Dermot Kennedy wordt nog even naar 31 december overdag gestuwdquote:Op donderdag 5 december 2024 13:30 schreef Tussle266 het volgende:
De acties gaan ook nog even vol gas aan in de laatste 24 uur. Iedereen en de moeder komt nu met een actie. Alle lokale media, elke stichting, elke actiegroep en iedereen die vandaag een vrije dag heeft en klaar is met Netflix.

De jury denkt daar anders over: https://nl.wikipedia.org/wiki/George_Michael#Radio_2_Top_2000quote:Op donderdag 5 december 2024 13:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dan op tweede kerstdag overlijden zoals George Michael zeker? Een beroerdere timing kun je niet hebben voor de Top 2000.

Misschien als onderdeel van de Swedish House Mafia.quote:Op donderdag 5 december 2024 13:36 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Zullen Dermotten Charlotte en Bas er nog in staan dit jaar?

Ik verwacht dat ze eerder richting Lover of the Light dan richting Leave the Light On gaanquote:Op donderdag 5 december 2024 13:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Misschien als onderdeel van de Swedish House Mafia.

quote:Op zaterdag 18 november 2023 11:20 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Rob de Nijs benoemen was dan ook de gebruikelijke flauwigheid.
Waar het Black betreft, zou het natuurlijk kunnen, want ik zit er wel vaker naast. Maar het 'probleem' voor Pearl Jam in deze lijstjescontext is een beetje dat de groep die daar heel erg mee verbonden is, ook de groep is die op dit moment het grootst vertegenwoordigd in het stemmen, laten we zeggen tussen 35-55 jaar. Dat is ook de reden waarom het nu zo piekt, in het verleden heb je dat bijvoorbeeld met One van U2 gehad. De groep daaronder die nu opkomt als lijstjesstemmers is er niet helemaal blind voor, maar het is ook weer niet zo dat ze dagelijks op de banken ervoor staan. Heel veel groter wordt de stempopulatie voor Black dus waarschijnlijk niet meer. Tenzij Eddie een level Vedder gaat dus, maar dat geldt dus voor een heleboel artiesten in de hoogste regionen. November Rain, Nothing Else Matters, Avond, Brothers in Arms, Radar Love, ga zo maar door.
Coldplay daarentegen heeft tot op de dag van vandaag hits. Wat dus betekent dat op de lange termijn er een hele grote groep is die daar iets mee heeft. Waaronder een deel dat nu niet stemt omdat ze of nog te jong zijn, of juist kinderen aan het krijgen zijn en even geen tijd hebben, maar die in de komende jaren wel gaan stemmen. Dat hoeft niet perse tot een nummer 1 te leiden, maar de kans is wel een stuk groter dan voor heel veel andere platen die nu hoog staan die uit de decennia komen die al wat verder weg liggen. Het vervelende daarbij is dat de concurrentie van soortgelijke platen (laten we zeggen relatief recente platen uit de 21e eeuw, wel van meer dan 5 jaar geleden, die niet aan een specifieke hype verbonden zijn) uit Coldplay, Coldplay en Coldplay bestaat.

quote:Op donderdag 5 december 2024 16:27 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Die heeft een betere smaak dan de meeste volwassenen hier

Ik heb deze mogelijk gevonden:quote:Op woensdag 4 december 2024 08:46 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Je kunt ook nog precies hetzelfde nummer met zelfde uitvoerende stemmen
Iig bij 1 nummer in de keuzelijst

Wel een epische openingstune die voor mij al dik 20 jaar meegaat.quote:Op donderdag 5 december 2024 09:56 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Aardig, maar weer een stemactie voor n mediumbekend nr

Coldplay is populair onder de jonge luisteraars.quote:Op donderdag 5 december 2024 15:44 schreef Tussle266 het volgende:
Ik moest hieraan denken. Dit is 53 weken geleden. Dat gaat wel iets sneller dan gehoopt zo...
[..]
quote:De stemmers mogen dan piepjong zijn, de liedjes die ze uitkiezen verraden dat niet altijd. Zo ziet Gido regelmatig tracks van drivers license-zangeres Olivia Rodrigo en popster van eigen bodem Roxy Dekker voorbijkomen. Maar hij spot ook bands als AC/CD. “Ik zie Queen voorbijkomen. Ik zie Coldplay veel voorbijkomen, de Nirvana en Guns N' Roses… En zelfs The Beatles en Elvis doen het nog goed.”
(..)
Dat Gido zijn enthousiasme graag overbrengt op zijn leerlingen mag duidelijk zijn. En daarom mag hij van Emmely een plaatje aanvragen dat dit jaar niet kan ontbreken op zijn stemlijst. Met zoveel jonge muziekfanaten lijkt dat misschien een lastige opgave, maar niets is minder waar: “De kinderen van groep 4 en groep 7 zijn helemaal Coldplay-minded. En Fix You heeft een toch best wel een prominente rol gekregen in de klas, bij de kinderen.”

Apart ja.quote:Op donderdag 5 december 2024 17:56 schreef PzKpfw het volgende:
Ik kwam tot de opvallende ontdekking dat er afgelopen jaar geen één nummer uit de 80's in de Top 10 stond. Terwijl dit dit wel het decennium is met de meeste noteringen in de lijst.

Avond is zeker geen slecht nummer.quote:Op woensdag 4 december 2024 12:18 schreef Tussle266 het volgende:
Avond, Roller Coaster en Nothing Else Matters zijn helemaal geen slechte nummers.

Vind dit streven ook wel een (2e lijst) stem waard jaquote:Op donderdag 5 december 2024 18:24 schreef asco het volgende:
[..]
Apart ja.
Ik stem altijd op het nummer welke nu op plek 12 staat dus hopelijk komt deze weer terug in de top 10.

En Farah Fawcett. Bizarre dag was datquote:Op donderdag 5 december 2024 18:35 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Avond is zeker geen slecht nummer.
Alweer 15 jaar geleden dat Yasmine is overleden. Op dezelfde dag als Michael Jackson
Bekijk deze YouTube-video

Hoorde op de radio dat de systemen er soms moeite mee hebben.quote:Op donderdag 5 december 2024 20:30 schreef PzKpfw het volgende:
Half uur geleden stemlijst ingevuld maar heb nog steeds geen bevestigingsmail..

Het ligt toch niet aan mij he, dat ik dit moest googlen?quote:Op donderdag 5 december 2024 18:35 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Avond is zeker geen slecht nummer.
Alweer 15 jaar geleden dat Yasmine is overleden. Op dezelfde dag als Michael Jackson
Bekijk deze YouTube-video

Oh nou ben benieuwd. Wel vreemd dat ze dat niet voor elkaar hebben..quote:Op donderdag 5 december 2024 20:41 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Hoorde op de radio dat de systemen er soms moeite mee hebben.

Denk ik niet, ik had ook nog nooit van gehoord. Was schijnbaar een Vlaamse zangeres, daar was ze denk ik bekender.quote:Op donderdag 5 december 2024 21:08 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Het ligt toch niet aan mij he, dat ik dit moest googlen?

Even hieraan toevoegen dat ze ook van die leuke 30 seconden previewtjes hebben gekregen. Ik zie het niet bij andere 'zekerheidjes' zoals emptiness machine en de lachende eurogaga, dus nu tolt mijn hoofd. Overigens is Hind's Hall wel iets minder verrassend dan ik aanvankelijk dacht. Ik was even vergeten waar dat over gaat, maar dat heeft zelfs nog op de nos gestaan, bij nader inzien.quote:Op donderdag 5 december 2024 20:25 schreef Tussle266 het volgende:
Europapa en Hind’s Hall hebben geen plek op de keuzelijst, want 2024. Maar intussen wel albumcovers op de stemlijstjes, ik laat de conclusies aan de geleerden over. Als Hind’s Hall zeker is, dan durf ik dat een verrassing te noemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |