Als geen van die 10 liedjes enigszins je smaak is heb je wel echt een hekel aan muziek.quote:Op woensdag 4 december 2024 10:26 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Goede reden om op 31 december vanaf 22:00 de radio uit te zetten

Ik in Ahoyquote:Op woensdag 4 december 2024 08:38 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Die heb ik tijdens Kink ontdekt. Nu vind ik dat de definitieve versie.

Eerlijk is eerlijk, er staan er precies nul in de bovenste helft van mijn eigen lijst.quote:Op woensdag 4 december 2024 10:57 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Als geen van die 10 liedjes enigszins je smaak is heb je wel echt een hekel aan muziek.

Je mag ook zelf je top 10 voorspellen!quote:Op woensdag 4 december 2024 10:32 schreef PippenScottie het volgende:
De FOK2000 commissie vindt de top 10 lijstjes verwarrend

quote:Op woensdag 4 december 2024 11:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, er staan er precies nul in de bovenste helft van mijn eigen lijst.

Als je op Good 4U van Olivia Rodrigo stemt ben je moreel verplicht om ook op Paramore te stemmen, zeker nu die op de keuzelijst is opgedokenquote:Op woensdag 4 december 2024 11:05 schreef Cassa95 het volgende:
Mijn stemlijst (en hopelijk top 35 voorspelling):
Paolo Nutini - Iron Sky (Albumversie)
Dire Straits - On Every Street
John Miles - Music
Adele - Set Fire To The Rain
Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water
Billy Joel - Honesty
Clean Bandit ft. Zara Larsson - Symphony
Tom Odell - Another Love
Dire Straits - Telegraph Road (Albumversie)
Jason Mraz - I Won't Give Up
Mark Ronson ft. Bruno Mars - Uptown Funk
Måneskin - The Loneliest
Tame Impala - Let It Happen (Albumversie)
Queen - Innuendo
Ed Sheeran - Thinking Out Loud
John Legend - All Of Me
Olivia Rodrigo - Vampire
Coldplay - Adventure Of A Lifetime
Adele - When We Were Young
Mark & Clark Band - Worn Down Piano
Clean Bandit ft. Jess Glynne - Rather Be
Lady A (Lady Antebellum) - Need You Now
Lewis Capaldi - Someone You Loved
Olivia Rodrigo - Good 4 U
The War On Drugs - Red Eyes
Emeli Sandé - Read All About It pt. III
James Bay - Let It Go
Silk Sonic (Bruno Mars & Anderson .Paak) - Leave The Door Open
Fleetwood Mac - The Chain
The Moody Blues - Question
Dua Lipa - Physical
Foreigner - That Was Yesterday
Carpenters - Top Of The World
Billy Ocean - Love Really Hurts Without You
The O'Jays - I Love Music
En de keuzelijst was verder nog hetzelfde als maandagochtend.

Stairway to Heaven staat in de tweede helft, en Love of My Life afgelopen jaar ook maar heeft wel risico op uitval. Piano Man, Black en Bohemian Rhapsody zijn ook wel eens genoteerd, maar afgelopen jaar niet. Brothers in Arms daarentegen staat net buiten de top 100 en Child in Time ruim binnenboord. Maar ja, die staan al een tijdje geen top 10.quote:Op woensdag 4 december 2024 11:20 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Stairway to Heaven en Brothers in Arms staan bij mij altijd heel hoog, sowieso top-50. Dan hebben we Roller Coaster en Piano Man ook nog in het linkerrijtje, en Bohemian Rhapsody ergens onderaan de lijst maar dus nog net erin.
Wat is de hoogst genoteerde plaat uit de Top 2000 die we bij jou tegenkomen? Toch nog wel iets hogers dan The Cure?

Als iemand inspiratie haalt uit een nummer en de uitvoering100x beter en fijner doet, ga ik niet op dat inspiratienummer stemmen. Anders blijf je met elk nummer oneindig bezigquote:Op woensdag 4 december 2024 11:22 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Als je op Good 4U van Olivia Rodrigo stemt ben je moreel verplicht om ook op Paramore te stemmen, zeker nu die op de keuzelijst is opgedoken(zij het niet met dat nummer...)

Op de uitgekauwde Boh Rap en Hairway to Steven na zit er maar weinig in wat ik zelf voor de lol op zal zetten.quote:Op woensdag 4 december 2024 10:57 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Als geen van die 10 liedjes enigszins je smaak is heb je wel echt een hekel aan muziek.

Dat zou natuurlijk de top 3 moeten zijn, net zoals vroeger bij de Top 100 allertijdenquote:Op woensdag 4 december 2024 11:32 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Op de uitgekauwde Boh Rap en Hairway to Steven na zit er maar weinig in wat ik zelf voor de lol op zal zetten.
Oh ja, Child in Time ook nog wel

Tja...ze kunnen wel zeiken op die ouwe Rockdinosauriërs, maar wat we er voor terug hebben gekregen in de top 10 is nou niet veel beter.quote:Op woensdag 4 december 2024 12:07 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dat zou natuurlijk de top 3 moeten zijn, net zoals vroeger bij de Top 100 allertijden
[/opamijmert]

Mogen we ook niet het volledige Nederlandse volk afrekenen op hun matige gemiddelde smaak?quote:Op woensdag 4 december 2024 12:13 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Wij doen hier nooit aan afrekenen
[ afbeelding ]

Ik denk ook dat het gebrek aan variatie van hoe de top van de lijst er uitziet meer het probleem is.quote:Op woensdag 4 december 2024 12:18 schreef Tussle266 het volgende:
Avond, Roller Coaster en Nothing Else Matters zijn helemaal geen slechte nummers.

Het zijn allemaal van die net-niet nummers, vind ik. Zowel Boudewijn als Metallica hebben betere nummers. Danny Vera ken ik niet goed genoeg om daar een mening over te hebben.quote:Op woensdag 4 december 2024 12:18 schreef Tussle266 het volgende:
Avond, Roller Coaster en Nothing Else Matters zijn helemaal geen slechte nummers.

Met CIT op 1.quote:Op woensdag 4 december 2024 12:07 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dat zou natuurlijk de top 3 moeten zijn, net zoals vroeger bij de Top 100 allertijden
[/opamijmert]

Ik heb de nummers waar ik toen op gestemd heb op cassettebandje opgenomen, zat ik iedere keer vol spanning te wachten bij het cassettedeck tot ik op record kon drukkenquote:Op woensdag 4 december 2024 12:36 schreef PzKpfw het volgende:
Achteraf gezien was het misschien ook wel leuk geweest als ze afgelopen jaar ter ere van de 25e editie gewoon de allereerste Top2000 nog eens zouden draaien. Maar dat zal commercieel gezien wel niet erg aantrekkelijk zijn.

Wat is er (mis) met die editie?quote:Op woensdag 4 december 2024 13:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dit is pas de 25e editie, die van 2008 telt niet

Toen mochten we niet stemmenquote:

Het was in 2008 wel een orgie aan goede, stokoude nummers, die ik enthousiast op een blaadje kalkte.quote:Op woensdag 4 december 2024 13:08 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Toen mochten we niet stemmen
Alle stemmen van de eerste 9 jaar werden bij elkaar opgeteld. Inspiratieloze editie.

Ja dat wel, maar niet mogen stemmen verziekt wel een beetje de voorpret. De lijst is elk jaar wel genieten natuurlijk.quote:Op woensdag 4 december 2024 15:04 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Het was in 2008 wel een orgie aan goede, stokoude nummers, die ik enthousiast op een blaadje kalkte.
M'n downloadprogramma draaide begin januari overuren.

Ik vind uit de hogere regionen Roller Coaster en Disturbed echt verschrikkelijk. Heel erg verschrikkelijk zelfs. Maar zo zie je maar dat smaken heel erg verschillen.quote:Op woensdag 4 december 2024 12:18 schreef Tussle266 het volgende:

Avond, Roller Coaster en Nothing Else Matters zijn alle 3 mijn smaak ook niet. Dat maakt het nog geen slechte nummers.quote:Op woensdag 4 december 2024 16:10 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik vind uit de hogere regionen Roller Coaster en Disturbed echt verschrikkelijk. Heel erg verschrikkelijk zelfs. Maar zo zie je maar dat smaken heel erg verschillen.

The Sound of Silence is ook geen slecht nummerquote:Op woensdag 4 december 2024 16:16 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Avond, Roller Coaster en Nothing Else Matters zijn alle 3 mijn smaak ook niet. Dat maakt het nog geen slechte nummers.

Bohemian Like You of Rhapsody In Bluequote:Op woensdag 4 december 2024 16:21 schreef cherrycoke het volgende:
Zou wel leuk zijn als iets anders dan bohemian rapsody

Als we ieder jaar een 'beste Nederlandse voetballer aller tijden gaan doen', hoe vaak denk je dat het dan Johan Cruyff wordt?quote:Op woensdag 4 december 2024 16:22 schreef MielMonteur het volgende:
Als er ieder jaar iets anders op 1 zou staan zou het principe van "beste aller tijden" niet kloppen. IMDB top 250 verandert ook niet veel over tijd

Ik vind dat een prachtig nummer, maar dan niet in de uitvoering van Disturbed.quote:Op woensdag 4 december 2024 16:19 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
The Sound of Silence is ook geen slecht nummer

Gewoon met FOK een actie starten en allemaal op Lex Immers stemmen.quote:Op woensdag 4 december 2024 16:24 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Als we ieder jaar een 'beste Nederlandse voetballer aller tijden gaan doen', hoe vaak denk je dat het dan Johan Cruyff wordt?

Dami Im zong dat prachtig inderdaad.quote:Op woensdag 4 december 2024 16:25 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik vind dat een prachtig nummer, maar dan niet in de uitvoering van Disturbed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |