Ik werk nog wel, en kan van daaruit iedere maand nog weer nieuw geld inzetten. Het heeft inmiddels de omvang van een klein maandsalaris dus vind ik het logisch om dit goed te bewaken.quote:Op zaterdag 7 december 2024 00:22 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Voor een krantenwijk moet je wel door weer en wind fietsen, en meestal ook allejezus vroeg.
Dan liever lekker warm en droog binnen op een zelf gekozen tijd mijn excelletjes aanpassen.
Maar goed, zelf ben ik ook geen liefhebber van projecten met veel deelaflossingen. Voor mij was denk ik tot nu het project met de meeste aanpassingen die van meneer Pater. Even afgezien van de aanpassingen voor aflossingsvrije maanden tijdens de Corona tijd, dat ging soms lijken op echt werken en dat doe ik al een paar jaar niet meer.
Dat ik niet meer werk was in eerste instantie ook geen eigen keuze maar kwam door een reorganisatie op werk. Ik ben eerst nog 2 jaar op zoek gegaan naar een andere baan en had WW. Daarna vond ik wel genoeg, of eigenlijk al wat iets eerder toen bleek dat het na wat probleemgevallen in het begin best lekker ging met crowdfunding. Wat natuurlijk ook ernorm hielp was de ontslagvergoeding na 32 trouwe dienst.quote:Op zaterdag 7 december 2024 00:37 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik werk nog wel, en kan van daaruit iedere maand nog weer nieuw geld inzetten. Het heeft inmiddels de omvang van een klein maandsalaris dus vind ik het logisch om dit goed te bewaken.
Maar het moet ook wel leuk blijven want vrije tijd is ook wel fijn![]()
Ik heb het proces inmiddels vrij efficiënt ingericht waarbij ik alleen het hoogstnoodzakelijke in de sheet invoer.
Niet alle statistiek is interessant natuurlijk.
marktwaarde ¤ 435 k huuropbrengst ¤ 2650 lijkt me toch wel wat veelquote:Op zaterdag 7 december 2024 08:57 schreef Tjalala het volgende:
Het gaat hard met de berichten, volgens mij dat deze nieuwe SIG nog niet was gemeld:
https://investeren.sameningeld.nl/project/almere-velsenpad-10
LIVE 8 dec 16.30 uur
Dit project heeft een looptijd van 24 maanden.
Rentevergoeding schijf 1A 6,75%
Rentevergoeding schijf 1B 8,20%
Rentevergoeding schijf 2 8,70%
Rentevergoeding schijf 3 8,95%
maar met 1A + 1B hypo altijd OKE, minimum riskquote:Op zaterdag 7 december 2024 09:33 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
marktwaarde ¤ 435 k huuropbrengst ¤ 2650 lijkt me toch wel wat veel
Thans 68% geïnvesteerdquote:Op zaterdag 7 december 2024 12:32 schreef Tjalala het volgende:
Ook nog een nieuwe HCN:
Het betreft een 5-sterren crowdfundingproject voor Go Beef Hotpot Amsterdam. Op dit project wordt 8% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.
Toevoeging:
Er wordt een 2e hypothecaire inschrijving genomen op een woning met een WOZ waarde (pijldatum 2023) van ¤837.000. De geschatte marktwaarde ligt wezenlijk hoger. De beoogde overwaarde op basis van de meest recente WOZ waarde dekt de waarde van de te verstrekken langlopende lening.
Zover ik weet niet, ik zie ook hoeveel er al geinvesteerd is omdat ik automatisch toezeggen aan heb staan. Bij eerdere keren was het zo dat je pas een linkje kon doorgeven op het moment dat de automatische toezeggingen waren toegevoegd, dan krijgen die personen de mogelijkheid het geinvesteerde bedrag te verhogen (mits er nog ruimte is natuurlijk) en met de link daarvan kunnen ook anderen investeren. Dat is dan op de dag van livegang, zo 1 of 2 uur ervoor.quote:
Het ligt er aan hoe je er tegen aankijkt. Je hebt het zeker niet slecht gedaan. Maar als je kijkt naar het rendement van de s&p 500 is het eigenlijk best slecht. Niet dat ik het beter doe.quote:Op vrijdag 6 december 2024 18:32 schreef ovdm het volgende:
We hadden het over het rendement bij CCF.
Op 81 investeringen (waarvan 73 openstaand) heb ik een gemiddeld bruto rendement van 8,79%, kosten op die portefeuille 0,93%. Netto rendement voor afboekingen derhalve 7,87%.
Afgeboekt is 0,00%.
Voorzien is op dit moment 5,61% van het nog openstaande bedrag op genoemde 73 investeringen. Wanneer ik de volledige inleg waar achterstand in zit als voorzien zou aanmerken, dan kom ik op 7,17%. Mijn theoretische rendement komt dus op 0,70% tot 2,26%.
Echter, alle (mogelijke) (3) voorzieningen zijn volledig hypothecair gedekt, dus ik verwacht geen afboekingen. Daarmee ligt mijn rendement naar alle verwachting op 7,87%, bijna 2% hoger dan het gemiddeld netto rendement. Niet verkeerd.
dat vroeg ik me ook af, maar blijkbaar wel omdat hij het uit een zakelijke achtergrond aanvraagtquote:Op zondag 8 december 2024 12:13 schreef djtiesto8 het volgende:
Het viel me op dat de rentevergoeding voor het nieuwste SIG-project hoger is dan voorgaande projecten en hoger dan de vermelde percentages in de rentetabel op de website van SIG. Iemand een idee wat de reden hiervan is?
https://investeren.sameningeld.nl/project/almere-velsenpad-10
Ik probeer 'm vanmiddag zelf mee te nemen in schijf 2.
[ link | afbeelding ]
Edit 12:24:
Alle schijven zijn 0,4%-punt hoger dan de rentetabel, wat gelijk is aan de op de website vermelde toeslag voor deels zakelijke onderpanden + 0,40%. Maar dat is hier toch niet van toepassing?
Dat is ook risico/rendement hè. Er zijn genoeg jaren geweest en er zullen genoeg jaren komen waar de S&P dubbelcijferig daalt.quote:Op zondag 8 december 2024 09:22 schreef proxydude het volgende:
[..]
Het ligt er aan hoe je er tegen aankijkt. Je hebt het zeker niet slecht gedaan. Maar als je kijkt naar het rendement van de s&p 500 is het eigenlijk best slecht. Niet dat ik het beter doe.
Al zou ik nu ook niet veel in s&p 500 stoppen. Warren Buffett heeft niet voor niks een berg geld nu niet geïnvesteerd.
Dat gemengd was mij ook opgevallen en kan ik ook niet plaatsen.quote:Op zondag 8 december 2024 13:07 schreef KrekelJapie het volgende:
In de ebi staat gemengd + dat deze als prive persoon wordt aangevraagd.
Wat er gemengd is aan dit pand is me niet geheel duidelijk. Heeft dit met kamerverhuur te maken?
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan.quote:Op zondag 8 december 2024 13:07 schreef KrekelJapie het volgende:
In de ebi staat gemengd + dat deze als prive persoon wordt aangevraagd.
Wat er gemengd is aan dit pand is me niet geheel duidelijk. Heeft dit met kamerverhuur te maken?
Op de lange termijn verliest crowdfunding het van de s$ p 500. All zullen er zeker jaren zijn dat crowdfunding het beter doet.quote:Op zondag 8 december 2024 13:08 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is ook risico/rendement hè. Er zijn genoeg jaren geweest en er zullen genoeg jaren komen waar de S&P dubbelcijferig daalt.
Het is niet of-of.quote:Op zondag 8 december 2024 13:51 schreef proxydude het volgende:
[..]
Op de lange termijn verliest crowdfunding het van de s$ p 500. All zullen er zeker jaren zijn dat crowdfunding het beter doet.
26732 sprake v e get koopcontract met ontbindende voorwaarde v e vergunning & 3dec24 zie gmb vergunning waartegen t/m 10jan25 nog bezwaar gemaakt kan worden.quote:Op zondag 8 december 2024 14:06 schreef Trapezus het volgende:
Zitten er meer mensen in 26732 (Transformatie monumentaal pand Tilburg) en 26385 (Aankoop vastgoed Tilburg) van GvE? Beide projecten lijken niet lekker te lopen...
Dat ook, CF maakt als jaren deel uit v mijn gespreide (je kunt niet altijd winnen) belegg-strategie. Voordeel van CF dat het cash¤ brengt. Ik hoef geen assets te verkopen om cash¤ te verkrijgen>quote:Op zondag 8 december 2024 14:43 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Het is niet of-of.
Als je jong bent is het verstandig om wat meer op de beurs te zitten.
Als je in crowdfunding gaat heb je over het algemeen je schaapjes wel op het droge (en veel tijd).
Hallo niet afgeven op leeftijd!!!!quote:Op zondag 8 december 2024 14:43 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Het is niet of-of.
Als je jong bent is het verstandig om wat meer op de beurs te zitten.
Als je in crowdfunding gaat heb je over het algemeen je schaapjes wel op het droge (en veel tijd).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |