abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215785340
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 22:35 schreef Trapezus het volgende:
Ah, het spijt me dat je dit zo ervaart. Heel goed dat je dit aangeeft! Als ik het goed zie is dit een forum over crowdfunding en gaan mijn vragen over of een van de crowdfundingplatformen transparant is over de rendementspercentages. Volgens mij voor iedereen die via dat platform projecten heeft of had lopen relevant. Ik zal desalniettemin proberen te minderen.
@Nova?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_215785424
Het automatisch terugstorten van gelden uit de wallet bij CCF werkt goed. Blijkbaar even niets gedaan en automatisch een terugstorting ontvangen.
pi_215785546
aardige kortlopende bij Collin. Linkje welkom
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 6 december 2024 @ 13:05:26 #129
233644 proxydude
Usenet Leegzuigen
pi_215785638
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 11:35 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
Hoe treurig, blij zijn met slechts 20 procent afschrijving. Ik heb inmiddels 60 procent van mijn inleg terug en hoop dat er nog wat komt. Daarna delete ik alles wat met deze MAX prutsers te maken heeft zodat ik er niet meer mee geconfronteerd word.
Ik heb slechts 25% terug ongeveer. Bij een aantal zegt dat max het nog een aantal jaar gaat duren... En bij een aantal mag ik blij zijn dat ik 70% terug krijg volgens max (BlueTouch). Ben all blij als ik op 50% zit.
pi_215785758
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 13:05 schreef proxydude het volgende:

[..]
Ik heb slechts 25% terug ongeveer. Bij een aantal zegt dat max het nog een aantal jaar gaat duren... En bij een aantal mag ik blij zijn dat ik 70% terug krijg volgens max (BlueTouch). Ben all blij als ik op 50% zit.
ik heb gelukkig het grootste deel terug (met flink verlies) maar er staat nog een serieus bedrag open. Hoe langer het duurt hoe groter de kans dat je opeens niks meer hoort
  vrijdag 6 december 2024 @ 13:39:38 #131
233644 proxydude
Usenet Leegzuigen
pi_215785985
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 13:17 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
ik heb gelukkig het grootste deel terug (met flink verlies) maar er staat nog een serieus bedrag open. Hoe langer het duurt hoe groter de kans dat je opeens niks meer hoort
Mischien nog wat begin volgend jaar een paar die gesloten worden met een dik verlies. Maar ik heb ook weinig vertrouwen in Kazpar. En als dat ook mislukt dan hebben ze zo dadelijk helemaal geen inkomsten meer. All kan ik mij niet voorstellen dat Kazpar een succes wordt. Je zou toch echt heel dom zijn om daar te investeren.
pi_215786160
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 11:51 schreef Trapezus het volgende:

[..]
Dank voor je input! Mijn indruk is ook dat andere platformen voldoende transparant zijn over het rendementspercentage. Ik heb alleen bij CCF mijn twijfels over of het de toets der kritiek zou doorstaan.
In tegenstelling tot kennelijk de meeste andere forumleden hier vind ik de kostenberekening bij de platformen nog weleens onduidelijk en ingewikkeld. Brutorente, nettorente, effectieve rente, kosten bij de eerste termijn, jaarlijks of maandelijks, berekend over initiële investering of restbedrag, afhankelijk van het type project, herberekeningen bij deelaflossingen, soms geen kosten, wel of geen BTW. Wat dat betreft heb ik liever een systeem waar alle kosten voor de leningnemer zijn. Eenduidiger vergelijken van projecten tussen platformen, geen ingewikkelde berekeningen en minder administratie. Lijkt mij voor de platformen ook positief.
En dan heb je ook nog verschillen tussen platformen over wanneer een investering rentedragend wordt, bij overmaken, volgeschreven of bij start project, en hoe er omgegaan wordt met uitloop van een project, boeterente of niet. Ook vervroegde aflossingen met of zonder boeterente hebben een groot effect op het rendement.

Duidelijke kostenaanduiding of niet, crowdfunding is sowieso niet iets waar je rücksichtslos zomaar geld in kunt gooien, onderzoek is belangrijk. Vooral belangrijk voor je rendement is het goed kunnen lezen van pitches en eigen onderzoek: wat wordt er nadrukkelijk niet genoemd, wie zijn de leningnemers en hoe betrouwbaar zijn zij, hoe groot is de kans dat de investering fout loopt en hoe zeker zijn de zekerheden.
Ik erger me meer aan onduidelijkheden, verzwegen punten, slordigheden en fouten in pitches en EBI's dan aan investeerderskosten.

Bij Collin met 82 investeringen 6.10% netto rendement (0.2% boven het gemiddelde), met 0 afschrijvingen en 0.5% voorzien.

Rendement over hele crowdfundportefeuille voor afgelopen 12 mnd, begin november: 5.44%
(rente-kosten van afgelopen 12 mnd/gemiddeld uitstaande bedrag)

[ Bericht 3% gewijzigd door Zomaarevenkijken op 06-12-2024 14:20:50 (toevoeging) ]
pi_215786276
Hier zou ik graag een linkje van hebben

Snackbar Schoon Schip
¤ 60.000 | 8,0 % rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/snackbar-schoon-schip/

Mooi overwaarde op eigen woning met 2e hypotheek.
pi_215786424
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 12:55 schreef Slingervinger het volgende:
aardige kortlopende bij Collin. Linkje welkom
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier het linkje
SPOILER
Ik wil een hele kleine nuance maken, waarin ik niet zeikerig wil overkomen, maar wel weer even de gedachte waar de linkjes voor bedoeld zijn: in meer of mindere mate kost het moeite om aan linkjes te komen. Dat is natuurlijk ontzettend fijn als die er uiteindelijk komt, bijv. bij projecten van 20k - 50k die we allemaal willen meenemen.
Het linkje voor dit project is in feite niet zo belangrijk; ik bedoel, ook al zit je niet achter je PC, dit is zo'n grote lening dat je niet persé om 11.00 uur hoeft gaan zitten te F5'en. :-).

Tot zover mijn eetlepel azijn :-). Goed weekend alvast allen.
pi_215786536
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 14:24 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Hier het linkje
SPOILER
Ik wil een hele kleine nuance maken, waarin ik niet zeikerig wil overkomen, maar wel weer even de gedachte waar de linkjes voor bedoeld zijn: in meer of mindere mate kost het moeite om aan linkjes te komen. Dat is natuurlijk ontzettend fijn als die er uiteindelijk komt, bijv. bij projecten van 20k - 50k die we allemaal willen meenemen.
Het linkje voor dit project is in feite niet zo belangrijk; ik bedoel, ook al zit je niet achter je PC, dit is zo'n grote lening dat je niet persé om 11.00 uur hoeft gaan zitten te F5'en. :-).

Tot zover mijn eetlepel azijn :-). Goed weekend alvast allen.
als linkjesposter, waarvoor mijn grote dank, heb je alle recht om dit te melden. Mijn ervaring is wel dat er ook grote projecten zijn die vóór de lifegang al bijna vol zitten en dan is het toch erg handig als je vantevoren al kunt inschrijven :Y
pi_215786639
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 09:38 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Indian delivery en desi zijn in dec ook weer niet betaald.
Indian delivery zojuist bijgeschreven. Desi zit ik niet in

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 06-12-2024 15:16:10 ]
pi_215787086
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 00:23 schreef Jaco078 het volgende:
Morgen aflossing - als het goed is - van Nieuwe Markt te Nijmegen.
NewFunding was een leuk platform op zich, maar na de overname is er niets meer van over...Helaas.
Als ik het betaalschema op NF goed interpreteer zit de aflossing er aan te komen.
pi_215787304
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 14:48 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Desi is nog niet bijgeschreven, maar heeft een betaaldatum van de 7e, dus eigenlijk nog niet te laat. Wel zijn van al mijn andere projecten de betalingen t/m de 8e (zondag) gister al bijgeschreven dus dan zou Desi daar ook bij hebben moeten gezeten.

Gezien dat voorgaande maanden de betalingen, weliswaar wat te laat, wel allemaal ontvangen zijn en Mohamed's reactie gisteren hier ga ik er vanuit dat betaling van Desi nog wel zal komen.
Verder wacht ik de beloofde uitgebreide investor's update af.

In ieder geval bedankt @Mohamed91Spices voor je reactie van gisteravond.
pi_215787323
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 09:38 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Indian delivery en desi zijn in dec ook weer niet betaald.
Dat Desi nog niet is betaald is niet zo vreemd want volgens het betaalschema komt deze pas na het weekend. Waarom kijk je hier zo negatief tegen aan? Of is je verwachting dat elk project bij HCN op de 1e van de maand betaald moet zijn?

De ondernemer zelf heeft enkele posts voor jouw reactie al gepost dat er op dit moment geen achterstanden meer zijn, en wat mij betreft klopt dat ook voor 100% met de werkelijkheid.
pi_215787531
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 14:48 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Indian delivery zojuist bijgeschreven voor de maand december???

Die staat in mijn betaalschema pas voor de 17e gepland.

???
pi_215787640
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 16:33 schreef quepos het volgende:

[..]
Indian delivery zojuist bijgeschreven voor de maand december???

Die staat in mijn betaalschema pas voor de 17e gepland.

???
Bij mij staat deze op de 1e. Is het niet een geborgde op 17e ofzo?
pi_215787852
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 16:41 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Bij mij staat deze op de 1e. Is het niet een geborgde op 17e ofzo?
Die voor het bedrijfspand is op de 1e (nr 697) en voor de verbouwing, inventaris enzo op de 17e (nr 712). Zijn dus 2 leningen.
pi_215787859
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 12:26 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
kan ik me voorstellen, er zijn echter ook gedupeerden die het er niet bij laten ziiten
Dat kan ik me ook zéker voorstellen, ik ben bang dat als je die club goed doorlicht dat er van alles aan het licht zou komen.
Ik heb zelf ook de fout gemaakt om (voornamelijk in één project) extreem groot in te stappen, omdat er volgens de projectbeschrijving sprake zou zijn van een LTV onder de 30% op een grote portefeuille in Duitsland.
Project 1150797 E*w*n Nieuw*nho*t

Ik heb daarom zeker nog niet alles afgeschreven, maar als hier niet alles uit terugkomt, dan ga ik zelf ook eens (nóg) dieper duiken in deze casus. Ik heb in het verleden al eens kort mailcontact gehad met de ondernemer, maar deze communicatie eindigde ook al erg snel van zijn kant.
pi_215787909
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 16:59 schreef crowdfundingnederlan het volgende:

[..]
Dat kan ik me ook zéker voorstellen, ik ben bang dat als je die club goed doorlicht dat er van alles aan het licht zou komen.
Ik heb zelf ook de fout gemaakt om (voornamelijk in één project) extreem groot in te stappen, omdat er volgens de projectbeschrijving sprake zou zijn van een LTV onder de 30% op een grote portefeuille in Duitsland.
Project 1150797 E*w*n Nieuw*nho*t

Ik heb daarom zeker nog niet alles afgeschreven, maar als hier niet alles uit terugkomt, dan ga ik zelf ook eens (nóg) dieper duiken in deze casus. Ik heb in het verleden al eens kort mailcontact gehad met de ondernemer, maar deze communicatie eindigde ook al erg snel van zijn kant.
dat is volgens mij de reden dat MCF niet zo'n haast zal hebben met afwikkeling. Claims kunnen immers pas geformuleerd worden wanneer de schade vaststaat
pi_215788200
Linkje CCF

SPOILER
pi_215788207
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 17:30 schreef raser1981 het volgende:
Linkje CCF

SPOILER
Investeerder – 473137 heeft ¤ 375.000 geďnvesteerd.

Nu heb ik wel weer genoeg geinvesteerd vandaag..........
pi_215788281
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 december 2024 17:31 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Investeerder – 473137 heeft ¤ 375.000 geďnvesteerd.

Nu heb ik wel weer genoeg geinvesteerd vandaag..........
Maar goed dat het geen CCF direct was, anders had je slechts 10% van de hoofdsom kunnen investeren 8-)
pi_215788498
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 16:00 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Desi is nog niet bijgeschreven, maar heeft een betaaldatum van de 7e, dus eigenlijk nog niet te laat. Wel zijn van al mijn andere projecten de betalingen t/m de 8e (zondag) gister al bijgeschreven dus dan zou Desi daar ook bij hebben moeten gezeten.

Gezien dat voorgaande maanden de betalingen, weliswaar wat te laat, wel allemaal ontvangen zijn en Mohamed's reactie gisteren hier ga ik er vanuit dat betaling van Desi nog wel zal komen.
Verder wacht ik de beloofde uitgebreide investor's update af.

In ieder geval bedankt @:Mohamed91Spices voor je reactie van gisteravond.
Ik ben ook wel benieuwd naar de update en heb inderdaad nog een etentje tegoed van Mohamed. Maar dat zal in het nieuwe jaar worden.
pi_215788572
dubbel

[ Bericht 98% gewijzigd door tnhb op 06-12-2024 18:27:39 ]
pi_215788699
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 17:58 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
Ik ben ook wel benieuwd naar de update en heb inderdaad nog een etentje tegoed van Mohamed. Maar dat zal in het nieuwe jaar worden.
Mijn vrouw heeft met een vriendin gebruik gemaakt van de incentive, omdat Gouda nog niet open is, verwezen naar zijn restaurant in Rotterdam. Ze was erg positief over het eten, zeer smaakvol en het restaurant zat vol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')