abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216933630
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Jij zegt:
[..]
Dus hoger beroep mag, maar daarna toch zo snel mogelijk vermoorden, dus ongeacht de uitslag.
Oh, dat is een misvatting van mijn woorden. Ik bedoelde uiteraard: indien daarbij het verdict hetzelfde luidt, dan zo snel mogelijk doden.
Mja
  woensdag 5 maart 2025 @ 12:56:05 #95
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_216933656
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:53 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Oh ik dacht meer aan landen als Thailand, Singapore en Japan. ;)
Ho ho. Jij geeft aan dat doodstraf een teken van beschaving is. Dan kun je niet gaan cherrypicken wanneer dat wel en niet geldt voor jou.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_216933744
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ho ho. Jij geeft aan dat doodstraf een teken van beschaving is. Dan kun je niet gaan cherrypicken wanneer dat wel en niet geldt voor jou.
Nou jij lijkt te beweren dat de doodstraf alleen voorkomt in landen als Syrië of Ethiopië. Ik toon alleen maar aan dat de doodstraf ook voorkomt in landen als Thailand, Singapore en Japan, landen die bekendstaan als uitermate beschaafd. Dus daar wil ik maar mee zeggen: het is niet de doodstraf die bepaalt of een land beschaafd is of niet. Ik vind het wel een teken van beschaving, maar dat betekent niet dat alle landen met de doodstraf beschaafd zijn, of alle landen zonder doodstraf niet beschaafd.
Mja
  woensdag 5 maart 2025 @ 13:04:21 #97
66444 Lord_Vetinari
pi_216933769
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:02 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Nou jij lijkt te beweren dat de doodstraf alleen voorkomt in landen als Syrië of Ethiopië. Ik toon alleen maar aan dat de doodstraf ook voorkomt in landen als Thailand, Singapore en Japan, landen die bekendstaan als uitermate beschaafd. Dus daar wil ik maar mee zeggen: het is niet de doodstraf die bepaalt of een land beschaafd is of niet. Ik vind het wel een teken van beschaving, maar dat betekent niet dat alle landen met de doodstraf beschaafd zijn, of alle landen zonder doodstraf niet beschaafd.
Dat zeg je wel. Lees je eigen bijdragen maar terug.
pi_216933787
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Dat zeg je wel. Lees je eigen bijdragen maar terug.
Nee, ik zeg dat er genoeg zeer beschaafde landen zijn mét de doodstraf.
Mja
  woensdag 5 maart 2025 @ 13:16:19 #99
66444 Lord_Vetinari
pi_216933917
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:06 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Nee, ik zeg dat er genoeg zeer beschaafde landen zijn mét de doodstraf.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 21:19 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Wat betekent dat eigenlijk, die beschaving? Is dat een soort norm waar we altijd maar aan moeten voldoen als maatschappij? En wat als we nu met zijn allen beslissen dat deze persoon wel gedood mag worden uit publiek belang?

Er zijn genoeg zeer beschaafde landen mét de doodstraf. De doodstraf is juist een teken van beschaving.
Dus landen zonder doodstraf ontberen dat teken van beschaving en kunnen dus niet beschaafd zijn. QED.
pi_216933982
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:54 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Oh, dat is een misvatting van mijn woorden. Ik bedoelde uiteraard: indien daarbij het verdict hetzelfde luidt, dan zo snel mogelijk doden.
Dader staan onomstotelijk vast dus de doodstraf is gepast toch?

Waarom dan nog een hoger beroep?

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 20:12 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Voor dit soort misdrijven, waarbij zonder enige gegronde reden onschuldige mensen zijn vermoord, en absoluut zeker is wie de dader is, vind ik de doodstraf een gepaste straf.
pi_216936581
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
[..]
Dus landen zonder doodstraf ontberen dat teken van beschaving en kunnen dus niet beschaafd zijn. QED.
Nee, dat hoor je mij niet zeggen. Sowieso zijn landen nooit 100% beschaafd of niet beschaafd. Dus deze hele discussie gaat nergens over. Ik heb alleen gezegd dat de doodstraf een teken is van beschaving. Ik vind beschaving ook een heel erg vage term trouwens.
Mja
pi_216936586
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:22 schreef Nober het volgende:

[..]
Dader staan onomstotelijk vast dus de doodstraf is gepast toch?

Waarom dan nog een hoger beroep?
[..]

Nou als het om de doodstraf gaat, mogen er best twee rechtbanken naar kijken vind ik. En elke verdachte moet recht hebben op een hoger beroep.
Mja
  woensdag 5 maart 2025 @ 16:54:58 #103
66444 Lord_Vetinari
pi_216936614
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 16:49 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Nee, dat hoor je mij niet zeggen. Sowieso zijn landen nooit 100% beschaafd of niet beschaafd. Dus deze hele discussie gaat nergens over. Ik heb alleen gezegd dat de doodstraf een teken is van beschaving. Ik vind beschaving ook een heel erg vage term trouwens.
Dat laatste was al duidelijk. En je lult leuk, maar je teksten zeggen toch echt wat anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')