abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 21 februari 2025 @ 11:50:29 #63
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_216778450
Levenslang. Toch wel verrassend. Kan die na 27 zomaar weer buiten staan.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_216778495
Mooi
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 21 februari 2025 @ 11:53:51 #65
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_216778519
Hopelijk een gevangenis met een ontluchtingsplaats die overspannen is. Die kerel is zo gestoord, dat hij denkt dat hij een helikopter is.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_216778547
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 11:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
twitter

Alleen als een minister dan gratie verleent, wat niet echt gebruikelijk is

[ Bericht 0% gewijzigd door GlennQuagmire op 21-02-2025 12:43:10 ]
  vrijdag 21 februari 2025 @ 12:09:31 #67
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_216778787
Fouad L.

@RamboDirk
pi_216778955
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 11:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik snap de redenatie van de rechter niet helemaal, de eis was 30 jaar maar hij krijgt nu levenslang omdat hij dan eerder behandeld kan worden, ter voorbereiding op wat? Terugkeer in de maatschappij ?
  Moderator vrijdag 21 februari 2025 @ 12:26:08 #69
pi_216779117
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 12:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik snap de redenatie van de rechter niet helemaal, de eis was 30 jaar maar hij krijgt nu levenslang omdat hij dan eerder behandeld kan worden, ter voorbereiding op wat? Terugkeer in de maatschappij ?
Ik lees juist dat de rechter vindt dat een behandeling na 30 jaar geen zin heeft en daarom ze levenslang hebben gegeven
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_216779176
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 12:26 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Ik lees juist dat de rechter vindt dat een behandeling na 30 jaar geen zin heeft en daarom ze levenslang hebben gegeven
Teletekst zegt dit:

Moderator vrijdag 21 februari 2025 @ 12:33:07 #71
pi_216779269
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 12:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Teletekst zegt dit:

[ link | afbeelding ]
Precies. Het punt van de rechter is daarmee: tbs heeft geen zin na 30 jaar, dus gooi hem dan maar zijn hele leven in de cel. Dus die gaat helemaal niet meer behandeld worden. Mits deze uitspraak blijft staan.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  vrijdag 21 februari 2025 @ 12:33:39 #72
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_216779281
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 12:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Gewoon een goede lobotomie. En dan na een paar jaar weer.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_216779396
pi_216779459
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 12:33 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Precies. Het punt van de rechter is daarmee: tbs heeft geen zin na 30 jaar, dus gooi hem dan maar zijn hele leven in de cel. Dus die gaat helemaal niet meer behandeld worden. Mits deze uitspraak blijft staan.
Dus hij wordt helemaal niet behandeld? Want dat impliceert teletekst niet; die impliceert juist dat er nu direct met behandeling kan worden begonnen
pi_216779499
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 11:56 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]
[ x ]
Alleen als een minister dan gratie verleent, want niet echt gebruikelijk is
Wat is dat voor onbenullig arbitrair getal, na 25 jaar naar het Pieter Baan centrum. :')

Ik had geen levenslang verwacht mbt z'n psychische problematiek eerlijk gezegd.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator vrijdag 21 februari 2025 @ 12:47:05 #76
pi_216779582
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 12:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dus hij wordt helemaal niet behandeld? Want dat impliceert teletekst niet; die impliceert juist dat er nu direct met behandeling kan worden begonnen
Als deze uitspraak in stand blijft wordt die niet behandeld inderdaad. De tekst geeft alleen aan dat de behandeling in een scenario van 30 jaar plus tbs pas na die termijn van 30 jaar zou beginnen, niet dat er een behandeling nu eerder zou beginnen.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_216924055
Beide partijen in hoger beroep: ‘Laatste waar nabestaanden op zitten te wachten’

quote:
Erasmusschutter Fouad L. (34) gaat in hoger beroep tegen de levenslange celstraf die hij heeft gekregen. Volgens zijn advocaat is het belangrijk dat de Rotterdammer behandeld wordt.

Fouad L. (34) werd vorige maand tot levenslang veroordeeld voor het vermoorden van zijn buurmeisje Romy (14), buurvrouw Marlous (39) en docent Jurgen (43). Dit deed hij op 28 september 2023 na ‘langdurige, nauwgezette planning en organisatie’.

Het Openbaar Ministerie (OM) had dertig jaar en tbs geëist tegen hem geëist. De Rotterdamse rechtbank koos echter voor een levenslange celstraf en zag af van een behandeling. Volgens de rechter zou de meerwaarde van tbs na een decennialange celstraf te beperkt zijn.

Advocaat: ‘Alleen cel in combinatie met tbs is passend’
Advocaat Marlin Nolte is het oneens met dat vonnis. ,,De gepleegde feiten zijn heel ernstig wat betreft de aard en de impact. Dat staat buiten kijf. Maar eveneens is bij mijn cliënt sprake van ernstige psychische problematiek die heeft doorgewerkt bij de ten laste gelegde feiten.”

Volgens gedragskundigen is L. verminderd tot sterk verminderd toerekeningsvatbaar. Hij lijdt aan een autismespectrumstoornis. ,,De deskundigen van het Pieter Baan Centrum hebben ter zitting de noodzaak van behandeling duidelijk gemaakt. Wat de verdediging betreft, is de enige passende afdoening in deze strafzaak dan ook het opleggen van een tijdelijke gevangenisstraf in combinatie met een tbs-maatregel.”

Ook het OM gaat in hoger beroep. ,,Het vonnis wijkt af van onze eis. Het draait om de vraag wat in deze zaak passend is: levenslang of een combinatie van een lange celstraf met tbs. Wij vinden het laatste.”

‘Laatste dat nabestaanden hadden gewild’
Dat de gruwelijke zaak wéér verdergaat, is een klap voor de nabestaanden. Een woordvoerder van Namens de Familie, die de familie van Marlous en Romy bijstaat, meldt dat de nabestaanden hadden gehoopt op rust. ,,Dat het hele traject - inclusief de confrontatie met L., de zittingen en het moeten aanhoren van de feiten - nu opnieuw gaat beginnen, is wel het laatste dat ze hadden gewild. De afgelopen anderhalf jaar zijn slopend geweest.”

https://www.ad.nl/binnenl(...)te-wachten~aa46dad9/
pi_216924489
Autisme, dat heeft tegenwoordig iedereen. Dan zou de halve samenleving wel mensen overhoop kunnen schieten.

De enige passende straf voor deze idioot is de doodstraf. Die zou ook zeker weer moeten worden ingevoerd.
Mja
pi_216924726
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 20:00 schreef TAmaru het volgende:
Autisme, dat heeft tegenwoordig iedereen. Dan zou de halve samenleving wel mensen overhoop kunnen schieten.

De enige passende straf voor deze idioot is de doodstraf. Die zou ook zeker weer moeten worden ingevoerd.
Helaas leven we in een fatsoenlijk land, het is verschrikkelijk!
pi_216924769
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 20:10 schreef Nober het volgende:

[..]
Helaas leven we in een fatsoenlijk land, het is verschrikkelijk!
Voor dit soort misdrijven, waarbij zonder enige gegronde reden onschuldige mensen zijn vermoord, en absoluut zeker is wie de dader is, vind ik de doodstraf een gepaste straf.
Mja
pi_216925008
De oven in.
pi_216925073
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 20:12 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Voor dit soort misdrijven, waarbij zonder enige gegronde reden onschuldige mensen zijn vermoord, en absoluut zeker is wie de dader is, vind ik de doodstraf een gepaste straf.
Maar moet er dan eerst nog een lange celstraf volgen zoals in de VS?
pi_216925684
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 20:24 schreef Nober het volgende:

[..]
Maar moet er dan eerst nog een lange celstraf volgen zoals in de VS?
Nee. De dader moet natuurlijk wel de kans krijgen in hoger beroep te gaan en dergelijke. Daarna zo snel mogelijk doden zou ik zeggen.
Mja
  dinsdag 4 maart 2025 @ 21:16:31 #84
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_216926363
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 20:50 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Nee. De dader moet natuurlijk wel de kans krijgen in hoger beroep te gaan en dergelijke. Daarna zo snel mogelijk doden zou ik zeggen.
Ja, jij wel. Gelukkig hebben de meeste mensen in dit land, inclusief de wetgevers, wél (innerlijke) beschaving
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_216926449
quote:
18s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 21:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ja, jij wel. Gelukkig hebben de meeste mensen in dit land, inclusief de wetgevers, wél (innerlijke) beschaving
Wat betekent dat eigenlijk, die beschaving? Is dat een soort norm waar we altijd maar aan moeten voldoen als maatschappij? En wat als we nu met zijn allen beslissen dat deze persoon wel gedood mag worden uit publiek belang?

Er zijn genoeg zeer beschaafde landen mét de doodstraf. De doodstraf is juist een teken van beschaving.
Mja
  dinsdag 4 maart 2025 @ 22:12:15 #86
66444 Lord_Vetinari
pi_216927922
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 21:19 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Wat betekent dat eigenlijk, die beschaving? Is dat een soort norm waar we altijd maar aan moeten voldoen als maatschappij? En wat als we nu met zijn allen beslissen dat deze persoon wel gedood mag worden uit publiek belang?

Er zijn genoeg zeer beschaafde landen mét de doodstraf. De doodstraf is juist een teken van beschaving.
pi_216931013
quote:

[..]
Waarom nog een hoger beroep als de doodstraf toch al vast staat.
  woensdag 5 maart 2025 @ 09:35:55 #88
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216931249
quote:

[..]

Niet als er nog steeds af en toe gerechtelijke dwalingen zijn. Dan kun je dus onschuldige mensen ter dood veroordelen. Bovendien gaat de doodstraf er in sommige landen nog niet altijd zachtzinnig aan toe. Dodelijke injecties werken te langzaam, waardoor iemand onnodig lang lijdt bijv.
Las dat iemand laatst in de VS voor het vuurpeleton heeft gekozen om die reden. Er wordt een marker gezet op je hart en een drietal schutters vuurt op het hart.

[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 05-03-2025 10:10:04 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 5 maart 2025 @ 10:37:15 #89
66444 Lord_Vetinari
pi_216931860
quote:

[..]

Wat is dan jouw probleem met mensen die uit deze “beschaafde” landen als Syrië, Afghanistan, Iran, Ethiopië e.d. hierheen komen en willen dat wij hun cultuur omarmen? Dat zou dan toch betekenen dat wij beschaafder worden (in jouw ogen dan)?
pi_216933583
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 09:08 schreef Nober het volgende:

[..]
Waarom nog een hoger beroep als de doodstraf toch al vast staat.
Dat vind ik toch wel een opmerkelijke en ietwat domme vraag. Een hoger beroep dient om de schuld en eventuele strafmaat vast te stellen. Dus ik snap niet waarom je beweert dat de doodstraf toch al vast zou staan. Misschien wordt die persoon in hoger beroep wel vrijgesproken. Kans is klein, want ik stel de doodstraf voor voor misdrijven die overduidelijk door die dader gepleegd zijn, maar misschien is de hogere rechtbank wel van mening dat de doodstraf niet passend is om de een of andere verzachtende omstandigheid of reden.
Mja
pi_216933604
quote:
2s.gif Op woensdag 5 maart 2025 09:35 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Niet als er nog steeds af en toe gerechtelijke dwalingen zijn. Dan kun je dus onschuldige mensen ter dood veroordelen. Bovendien gaat de doodstraf er in sommige landen nog niet altijd zachtzinnig aan toe. Dodelijke injecties werken te langzaam, waardoor iemand onnodig lang lijdt bijv.
Las dat iemand laatst in de VS voor het vuurpeleton heeft gekozen om die reden. Er wordt een marker gezet op je hart en een drietal schutters vuurt op het hart.
Ik stel het ook alleen voor voor misdrijven waarbij overduidelijk wie de dader is. Dus "heterdaadjes" zegmaar. In dit geval is deze gast gearresteerd met de moordwapens nog op zak op de plaats van delict en was er daarnaast nog ontzettend veel ondersteunend bewijs. Dan is de kans op een dwaling wel heel klein.

Zelfs als er kans is op een dwaling, moeten we die kans als maatschappij alsnog voor lief nemen, als de doodstraf uiteindelijk beter is voor onze samenleving.
Mja
  woensdag 5 maart 2025 @ 12:52:20 #92
66444 Lord_Vetinari
pi_216933610
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:49 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Dat vind ik toch wel een opmerkelijke en ietwat domme vraag. Een hoger beroep dient om de schuld en eventuele strafmaat vast te stellen. Dus ik snap niet waarom je beweert dat de doodstraf toch al vast zou staan. Misschien wordt die persoon in hoger beroep wel vrijgesproken. Kans is klein, want ik stel de doodstraf voor voor misdrijven die overduidelijk door die dader gepleegd zijn, maar misschien is de hogere rechtbank wel van mening dat de doodstraf niet passend is om de een of andere verzachtende omstandigheid of reden.
Jij zegt:
quote:

[..]
Dus hoger beroep mag, maar daarna toch zo snel mogelijk vermoorden, dus ongeacht de uitslag.
pi_216933622
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 10:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Wat is dan jouw probleem met mensen die uit deze “beschaafde” landen als Syrië, Afghanistan, Iran, Ethiopië e.d. hierheen komen en willen dat wij hun cultuur omarmen? Dat zou dan toch betekenen dat wij beschaafder worden (in jouw ogen dan)?
Oh ik dacht meer aan landen als Thailand, Singapore en Japan. ;)
Mja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')