Ja, voedselbossen en een beter onderwijs daarvoor zou een hoop problemen oplossen. Waaronder overgewicht en slechte voeding.quote:Op zondag 8 december 2024 18:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee hij koopt alleen thuis opgehaald van de shoarma tent
maar hij praat over voedselbossen, waar je zelf gratis lekkere vruchten kunt plukken zonder kunstmest en gif
Ik ben benieuwd waar die zijn
ben je wel eens in een voedselbos geweest ?/quote:Op zondag 8 december 2024 20:43 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, voedselbossen en een beter onderwijs daarvoor zou een hoop problemen oplossen. Waaronder overgewicht en slechte voeding.
Hoeveel publiekelijk toegankelijke voedselbossen zijn er in (het zuiden van) Nederland? Ben jij er wel eens in geweest en wat heb je toen geplukt? Heb je het ook opgegeten? Wat zou je met paddenstoelen doen?quote:Op zondag 8 december 2024 20:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ben je wel eens in een voedselbos geweest ?/
en waar dan ?
Hbe j daar ook wat geplukt dat eetbaar was /
Waar baseer je dit?quote:Op zondag 8 december 2024 20:57 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het meeste eten in de supermarkt is heel synthetisch. Veel levensmiddelen gaan naar een fabriek, waar ze af worden gebroken tot grondstoffen en in grote vaten terecht komen. En uit die vaten word dan veel van dat supermarkt-eten samengesteld. Met wat kleur-, geur- en smaakstoffen.
Ah, je ogen gaan open als je dat gaat onderzoeken.quote:Op zondag 8 december 2024 21:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waar baseer je dit?
Je duim gezogen of je nek gekletst?
wortels zijn wortels en bieten zijn bieten en aardappels zijn aardappels , maar ik koop vaak in een pot of in een blikquote:Op zondag 8 december 2024 20:57 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Hoeveel publiekelijk toegankelijke voedselbossen zijn er in (het zuiden van) Nederland? Ben jij er wel eens in geweest en wat heb je toen geplukt? Heb je het ook opgegeten? Wat zou je met paddenstoelen doen?
Ik geloof best dat je dat allemaal hebt gestudeerd en dat je er veel van af weet, veel meer dan mij, maar de wereld verandert. Het hangt er vooral vanaf of je alleen naar winstmaximalisatie kijkt, of ook naar een leefbaar milieu. En wat dat waard is.
Het meeste eten in de supermarkt is heel synthetisch. Veel levensmiddelen gaan naar een fabriek, waar ze af worden gebroken tot grondstoffen en in grote vaten terecht komen. En uit die vaten word dan veel van dat supermarkt-eten samengesteld. Met wat kleur-, geur- en smaakstoffen.
Genetisch gezien zijn we jager/verzamelaars, die in het bos rond gingen kijken naar eten als ze honger hadden. Er is een groot verschil tussen een paar vette maden souperen en een blikje gemalen en gezeefde dierenresten knakworsten in de magnetron gooien.
Ja, dat is de helft van het probleem.quote:Op zondag 8 december 2024 21:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wortels zijn wortels en bieten zijn bieten en aardappels zijn aardappels , maar ik koop vaak in een pot of in een blik
er is geen probleemquote:Op zondag 8 december 2024 21:35 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, dat is de helft van het probleem.
Spuit het plat of verbouw het organisch, het enige verschil voor jou is de prijs. En je koopt de goedkoopste of gemakkelijkste.quote:Op zondag 8 december 2024 21:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er is geen probleem
jij eet gezond of bij thuis afgehaald ?
en jij eet dan chineesquote:Op zondag 8 december 2024 22:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Spuit het plat of verbouw het organisch, het enige verschil voor jou is de prijs. En je koopt de goedkoopste of gemakkelijkste.
Jawel, maar dat is niet wat het meeste gekocht wordt, hoop ik?quote:Op zondag 8 december 2024 21:23 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, je ogen gaan open als je dat gaat onderzoeken.
Vertelquote:Op zondag 8 december 2024 21:23 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, je ogen gaan open als je dat gaat onderzoeken.
dan blijf ik toch maar bietjes en bonen uit een pot eten als jij het niet wilt zeggen, dood gaan we toch hequote:Op zondag 8 december 2024 22:48 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat heeft geen nut. Je gelooft me toch niet, je moet het zelf uitzoeken.
Nee, je roept maar watquote:Op zondag 8 december 2024 22:48 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat heeft geen nut. Je gelooft me toch niet, je moet het zelf uitzoeken.
De meeste mensen hebben niets met logica en gaan volledig op hun gevoel af. Het gemiddelde van alles wat ze gehoord en meegemaakt hebben, met een grote voorkeur voor het laatste nieuwe. De hoek waar ze daardoor tijdens hun leven langzaam in zijn geduwd. Dat heeft ze gemaakt tot wie ze zijn.quote:
Waarom steek je veel energie in kromlullen ipv ff wat bronnen voor je bewering te posten?quote:Op zondag 8 december 2024 23:21 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
De meeste mensen hebben niets met logica en gaan volledig op hun gevoel af. Het gemiddelde van alles wat ze gehoord en meegemaakt hebben, met een grote voorkeur voor het laatste nieuwe. De hoek waar ze daardoor tijdens hun leven langzaam in zijn geduwd. Dat heeft ze gemaakt tot wie ze zijn.
Graag gedaan
Met voedsel is er wel een probleem doordat er ook veel voor mensen schadelijk voedsel geproduceerd wordt, werd door de boeren.quote:Op zondag 8 december 2024 21:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er is geen probleem
jij eet gezond of bij thuis afgehaald ?
Dat heeft geen nut, daar ga je mensen die volledig op hun gevoel afgaan niet mee overtuigen. Kijk naar de hele kernenergie discussie.quote:Op zondag 8 december 2024 23:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waarom steek je veel energie in kromlullen ipv ff wat bronnen voor je bewering te posten?
Nog steeds draai je er om heen. Wanneer je het niet kan of wil onderbouwen, ga dan gewoon wegquote:Op maandag 9 december 2024 21:35 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat heeft geen nut, daar ga je mensen die volledig op hun gevoel afgaan niet mee overtuigen. Kijk naar de hele kernenergie discussie.
Anders gezegd: ik zit regelmatig met mensen over dingen te discussiëren, waarbij ik er een heleboel feiten bijhaal en het allemaal voorreken. En aan het einde van de discussie denk ik dat ze helemaal om zijn en er achter staan.
Een maand later zijn ze het weer vergeten en herhalen ze hun argumenten van daarvoor. Simpelweg omdat ze niets hebben met logica en ze gewoon geloven in de dingen die ze om zich heen horen.
Waarom denk je dat marketing zo goed werkt? Kapitalisme? De Amerikaanse Droom? Loterijen? Populisme?
Jij ziet de wereld in termen van mensen die het systeem naar hun hand zetten, zoals jijzelf, harde werkers en profiteurs, die hun hand ophouden. Maar die eerste groep zie je niet als profiteurs, dat zijn de slimmeriken. Terwijk die er zonder veel inspanning maximaal van profiteren.quote:Op maandag 9 december 2024 21:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nog steeds draai je er om heen. Wanneer je het niet kan of wil onderbouwen, ga dan gewoon weg
Draai draai draai draaiquote:Op maandag 9 december 2024 22:02 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Jij ziet de wereld in termen van mensen die het systeem naar hun hand zetten, zoals jijzelf, harde werkers en profiteurs, die hun hand ophouden. Maar die eerste groep zie je niet als profiteurs, dat zijn de slimmeriken. Terwijk die er zonder veel inspanning maximaal van profiteren.
Mensen denken al heel snel dat ze beter zijn dan anderen en daarom meer rechten hebben. Als je succes hebt, dan heb je dat ook helemaal aan jezelf te danken, het heeft niets te maken met waar je geboren bent, wie je ouders zijn en hoeveel geluk je had. Je hebt er gewoon recht op, omdat je beter bent!
Maar goed, we hadden het over gezonde voeding. Je kunt leven van voedsel dat volledig is samengesteld uit chemicaliën. Als nou veel mensen dat decennia doen kunnen we ook zien hoe gezond dat is. Ik zou zeggen: probeer het uit.
En voor een praktijkvoorbeeld: we horen al meer dan 50 jaar dat vet slecht is en dat je daar vet van wordt. In de praktijk blijkt dat iets genuanceerder te zijn. Maar de levensmiddelen in de supermarkt "met 0% vet" zijn nog steeds in de meerderheid.
quote:Op maandag 9 december 2024 22:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Draai draai draai draai
Onderbouw gewoon je originele claim of ga weg
quote:Op woensdag 4 december 2024 10:11 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Vergeet niet dat we nog decennia last hebben van al het gif dat de industrie (pfas o.a.) en vooral de BBB-landbouw (glyfosaat en vele andere giftige stoffen) de grond in gedumpt hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |