abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215753494
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 07:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Waar haal jij vandaan dat ze wel eens 32 uur werkt, dat staat helemaal nergens. Die 32 uur gaat over haar vakantieuren die ze op moet nemen, nooit over haar gewerkte uren.
Gaan we:
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2024 12:31 schreef roos94 het volgende:
Ik werk feitelijk 16 uren (officieel contract per week) verdeeld over maandag, donderdag, vrijdag, zondag.

Effectief werk ik altijd meer dan 16 uur maar voila. Meestal 20ish. Soms 25 etc.

Stel ik wil op vakantie.

Ik moet dan al die dagen vrij nemen.
Dat zijn dus 4 dagen die ze feitelijk werkt, klopt?

(als ze ze niet feitelijk zou werken, hoeft ze er ook geen vrij voor te nemen)
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_215753502
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 07:43 schreef r_one het volgende:

[..]
Gaan we:
[..]
Dat zijn dus 4 dagen die ze feitelijk werkt, klopt?

(als ze ze niet feitelijk zou werken, hoeft ze er ook geen vrij voor te nemen)
Nee, dat zijn geen 4 dagen die ze feitelijk werkt, maar 4 dagen die ze ingeroosterd zou kunnen worden, die ze beschikbaar is.

Bij mijn bijbaantje bij de McDonalds toen ik 16 was, was ik in vakantietijd 6 dagen in de week beschikbaar, maar dat wilde niet zeggen dat ik 6 dagen in de week werkte. Beschikbaar is niet gelijk aan gewerkte uren.

Ze moet bij een vakantie natuurlijk wel aangeven dat ze alle 4 die dagen nu niet beschikbaar is. Als ze dat over maar 2 dagen aan geeft, wordt ze de andere 2 gewoon ingeroosterd.

Ze werkt gewoon de ene week maandag en donderdag, de week er op dinsdag en vrijdag, dan weer een week maandag en dinsdag, enz. Binnen die 4 dagen werkt ze 2 dagen per week, zo gaat dat bij een baan waar je ingeroosterd wordt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215753513
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 07:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dat zijn geen 4 dagen die ze feitelijk werkt, maar 4 dagen die ze ingeroosterd zou kunnen worden, die ze beschikbaar is.

Bij mijn bijbaantje bij de McDonalds toen ik 16 was, was ik in vakantietijd 6 dagen in de week beschikbaar, maar dat wilde niet zeggen dat ik 6 dagen in de week werkte. Beschikbaar is niet gelijk aan gewerkte uren.
Ingeroosterd "zou kunnen worden" of ingeroosterd "zijn (geweest)"? Nogal een verschil ;)
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_215753528
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 07:49 schreef r_one het volgende:

[..]
Ingeroosterd "zou kunnen worden" of ingeroosterd "zijn (geweest)"? Nogal een verschil ;)
Klopt, en jij lijkt dat verschil niet te snappen.

Zo werkt het:
quote:
Ze moet bij een vakantie natuurlijk wel aangeven dat ze alle 4 die dagen nu niet beschikbaar is. Als ze dat over maar 2 dagen aan geeft, wordt ze de andere 2 gewoon ingeroosterd.

Ze werkt gewoon de ene week maandag en donderdag, de week er op dinsdag en vrijdag, dan weer een week maandag en dinsdag, enz. Binnen die 4 dagen werkt ze 2 dagen per week, zo gaat dat bij een baan waar je ingeroosterd wordt.
Maar geeft ze nu een week aan dat ze maandag en dinsdag niet kan, dan wordt ze donderdag en vrijdag ingeroosterd. En dus moet ze bij een vakantie wel alle 4 die dagen blokkeren. En dat doe je voor het rooster uit is, daarna kan het niet meer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215753546
@roos94: eigenlijk zou bij een vakantie er gewoon 4x 4 uur 'vakantie' in je rooster moeten staan, zo werkt het bij zorginstellingen die ik ken

(meestal zie je daar 7 x 4,57 uur staan: iemand met een 32 uurscontract die 7 dagen per week beschikbaar is)
pi_215753547
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 07:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt, en jij lijkt dat verschil niet te snappen.
Ik wel hoor.
quote:
Zo werkt het:
[..]
Maar geeft ze nu een week aan dat ze maandag en dinsdag niet kan, dan wordt ze donderdag en vrijdag ingeroosterd. En dus moet ze bij een vakantie wel alle 4 die dagen blokkeren. En dat doe je voor het rooster uit is, daarna kan het niet meer.
Je hoeft mij echt niet uit te leggen hoe roosters (en planners) werken :')
.
pi_215753557
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 07:56 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik wel hoor.
[..]
Je hoeft mij echt niet uit te leggen hoe roosters (en planners) werken :')
Blijkbaar wel, want jij snapt niet dat ze 4 dagen vrij moet vragen bij een vakantie, terwijl ze er maar 2 werkt.
pi_215753567
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 07:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Blijkbaar wel, want jij snapt niet dat ze 4 dagen vrij moet vragen bij een vakantie, terwijl ze er maar 2 werkt.
Dat stond dus nergens he.

En ze moet ook geen "4 dagen vrij" vragen maar gewoon "week ##" (wordt ze in die week die "2 dagen" gekort). Klaar.
.
pi_215753571
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 08:00 schreef r_one het volgende:

[..]
Dat stond dus nergens he.

En ze moet ook geen 4 dagen vrij vragen maar gewoon week ## (wordt ze in die week die "2 dagen" gekort). Klaar.
Dat stond er wel. En ze moet wel die 4 dagen blokkeren in haar rooster, anders wordt ze gewoon ingeroosterd. Tegenwoordig zet je zelf je vakanties en vrije dagen in je rooster, dat gebeurt bijna nooit meer door een roosteraar.
pi_215753604
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 08:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat stond er wel.
Waar dan? Doe es een quote (van vóór 07:00)
quote:
En ze moet wel die 4 dagen blokkeren in haar rooster, anders wordt ze gewoon ingeroosterd. Tegenwoordig zet je zelf je vakanties en vrije dagen in je rooster, dat gebeurt bijna nooit meer door een roosteraar.
Je blokt dus week ##.
.
pi_215753633
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 08:09 schreef r_one het volgende:

[..]
[..]
Je blokt dus week ##.
Startpost:

quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2024 12:31 schreef roos94 het volgende:
Ik werk feitelijk 16 uren (officieel contract per week) verdeeld over maandag, donderdag, vrijdag, zondag.

En een week blokkeren kan meestal niet, je blokkeert dagen. Zo werken roosters. En @roos94 moet dus met vakantie 4 dagen blokkeren. Maar dit zou moeten kunnen met 4 x 4 uur vakantie.
pi_215753668
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 08:14 schreef Hanca het volgende:
Startpost:

quote:

Op maandag 2 december 2024 12:31 schreef roos94 het volgende:

Dat zegt niks. Daar staat dat ze op 4 dagen werkt: de maandag, de donderdag, de vrijdag en de zondag. Niet "2 van de 4", ook niet "2 keer 8 uur op de 2 van die dagen dat ik beschikbaar ben" of woorden van die strekking.

Wel "16 uren verdeeld over ..." en dan komen er 4 dagen limitatief opgesomd, dat interpreteer ik als 4x4 contracturen. Jij klaarblijkelijk niet.
.
pi_215753729
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 08:14 schreef Hanca het volgende:
En een week blokkeren kan meestal niet, je blokkeert dagen. Zo werken roosters. En @roos94 moet dus met vakantie 4 dagen blokkeren. Maar dit zou moeten kunnen met 4 x 4 uur vakantie.
Mijn post #39 dus ^O^

(wel grappig dat je nu zelf weer "4 x 4" typt en geen "2 x 8" ;) )
.
pi_215754438
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 08:09 schreef r_one het volgende:

[..]
[..]
Je blokt dus week ##.
Alleen als iemand precies week # vrij wil nemen.

Als TS van woensdag t/m dinsdag vrij wil zijn, wat niet precies kalenderweek # is maar wel een week verlof, dan moet de roosteraar gewoon woensdag t/m dinsdag op "niet beschikbaar" zetten en 16 uur verlof inboeken. Vervolgens moet de roosteraar zorgen dat er op de beschikbare dagen (maandag/dinsdag voor de vakantie en woensdag-zondag na de vakantie) er voldoende diensten op de dagen met beschikbaarheid worden ingepland om aan 16 gewerkte uren te komen.

Werken met weeknummers en er van uitgaan dat alleen hele kalenderweken verlof genomen worden is in mijn ogen ietwat kortzichtig...

Wanneer TS alleen donderdag en vrijdag als niet beschikbaar opgeeft en op zowel maandag als dinsdag in diezelfde week ingepland wordt voor een dienst van 8 uur, dient er zelfs helemaal géén verlof te worden ingehouden.
pi_215766697
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 07:11 schreef roos94 het volgende:

[..]
Even goed begrijpen pikkebaas.

Mijn beschikbare dagen zijn ma do vr en zo.

Ik werk die niet allemaal 8 uur. Ze kunnen mijn 16 uur contract verdelen over die dagen. En meestal plannen ze me meer uren in ja, maar in theorie zou ik bijv ma 8 uur en do 8 uur dan klaar. Is ie helder?
Ik lees je topic en het enige wat ik denk Jezus doe niet zo fucking moeilijk.

Ik werk in de flexpool 20 uur, ik heb geen vaste dagen of tijden, ik wil een week vrij dan boeken ze 20 vakantie uren.

Dat werkt met elk contract, je geeft aan ik wil van 1-1-2025 tot 7-1-2025 vrij boeken ze 17 uur of wat je ook maar hebt kwa contract uren, zo werkt het overal.

Je creëert je eigen conflict, stuur de mail dat je vakantie wil opnemen en doe niet zo moeilijk.

Anders zet je er bij dat de roosteraar even contact met je opzoekt als ze er geen hol van snappen, dat hebben ze ook eens bij mij gedaan toen ik 40 vakantie uren wilde opnemen en ze dat in 5 dagen tijd inplannen, heb ze uitgelachen en dat ik toch echt gewoon 2 weken thuis bleef.

( werkte 2a3 dagen in die 2 weken wat mocht blijven staan, en die dagen heb ik 1 ervoor en 2 erna ingeplanned bij die 2 weken )

Gewoon dus even communiceren en goed voor jezelf opkomen, want dat grapje wat ze dus bij jou willen uithalen hebben ze dus ook eens bij mij geprobeerd te flikken. Dus duidelijk zeggen wat je wilt

[ Bericht 4% gewijzigd door Aloria op 04-12-2024 14:29:10 ]
pi_215766816
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:22 schreef Aloria het volgende:

[..]
Ik lees je topic en het enige wat ik denk Jezus doe niet zo fucking moeilijk.

Ah je kent de ts nog niet.
Dat is roos94. Die doet altijd fucking moeilijk.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_215766881
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 07:11 schreef roos94 het volgende:

[..]
Even goed begrijpen pikkebaas.

Mijn beschikbare dagen zijn ma do vr en zo.

Ik werk die niet allemaal 8 uur. Ze kunnen mijn 16 uur contract verdelen over die dagen. En meestal plannen ze me meer uren in ja, maar in theorie zou ik bijv ma 8 uur en do 8 uur dan klaar. Is ie helder?
Tja, dan vraag je toch 32 uur vrij als je een week weg wilt?

Want kennelijk ben je het wèl eens met je werkgever.
pi_215769054
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, dan vraag je toch 32 uur vrij als je een week weg wilt?

Want kennelijk ben je het wèl eens met je werkgever.
Niet eens maar ze wil geen conflict met de werkgever.

Verder wat de kapitein hierboven zegt.
.
pi_215774013
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:37 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Ah je kent de ts nog niet.
Dat is roos94. Die doet altijd fucking moeilijk.
Haha zit hier inderdaad al mijn halve leven op fok maar ik kende ts inderdaad niet

quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 18:46 schreef r_one het volgende:

[..]
Niet eens maar ze wil geen conflict met de werkgever.
Waarom zou je een conflict creëeren als je duidelijk bent, of is ts een pubermeisje wat in de supermarkt werkt en bang is voor de teamleider

Hier is onze teamleider bang voor ons dat we opstappen want er is 0 personeel te krijgen in de gehandicaptenzorg en wat we dan binnen krijgen ( is regelrecht om te janken, zij instromen die hun hele leven nog nooit 1 dag in de zorg gewerkt hebben moeten binnen 5 weken zelfstandig draaien, om te huilen )

[ Bericht 20% gewijzigd door Aloria op 05-12-2024 10:05:01 ]
pi_215776145
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 09:54 schreef Aloria het volgende:

[..]
Haha zit hier inderdaad al mijn halve leven op fok maar ik kende ts inderdaad niet
[..]
Waarom zou je een conflict creëeren als je duidelijk bent, of is ts een pubermeisje wat in de supermarkt werkt en bang is voor de teamleider
Ik gok HH via thuiszorgorganisatie.
quote:
Hier is onze teamleider bang voor ons dat we opstappen want er is 0 personeel te krijgen in de gehandicaptenzorg en wat we dan binnen krijgen ( is regelrecht om te janken, zij instromen die hun hele leven nog nooit 1 dag in de zorg gewerkt hebben moeten binnen 5 weken zelfstandig draaien, om te huilen )
Dus ook daar nemen ze iedereen maar aan, van kassamiep tot bijstandsmoeder. Effe een applicatiecursusje en *hop*.

Zoiets?
.
  donderdag 5 december 2024 @ 13:51:58 #71
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215776304
@roos94

Zijn jouw vragen oprecht, of is het toch een poging voor aandacht ? :P
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_215777440
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 13:33 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik gok HH via thuiszorgorganisatie.
[..]
Dus ook daar nemen ze iedereen maar aan, van kassamiep tot bijstandsmoeder. Effe een applicatiecursusje en *hop*.

Zoiets?
Ja je gaat 2a3 dagen mee op sleeptouw effe snelcursus inwerken, daarna draai je 5 weken wat boventallig mee en krijg je wat tips en tricks en daarna een schop onder je hol en veel plezier met je nieuwe baan

En wij de zooi en fouten maar opruimen van de zij instromers
pi_215777472
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 16:12 schreef Aloria het volgende:

[..]
Ja je gaat 2a3 dagen mee op sleeptouw effe snelcursus inwerken, daarna draai je 5 weken wat boventallig mee en krijg je wat tips en tricks en daarna een schop onder je hol en veel plezier met je nieuwe baan

En wij de zooi en fouten maar opruimen van de zij instromers
En wat zegt de teammanager als je die zooi en fouten bij hen aankaart? Het is immers diens verantwoording, niet die van jou/jullie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
pi_215777561
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 16:18 schreef r_one het volgende:

[..]
En wat zegt de teammanager als je die zooi en fouten bij hen aankaart? Het is immers diens verantwoording, niet die van jou/jullie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Precies dat, de echte grove fouten worden natuurlijk besproken in de vergaderingen en als het echt niet door de beugel kan word je op minder verantwoordelijke diensten gezet zoals dagbesteding. Maar je merkt echt wel het personeelstekort oplopen.

Vooral nu we de zzp de deur gewezen hebben, iedereen die een beetje goed is in de flexpool word er gelijk uitgetrokken en vast gelegd, dus zit je met inval basis die nog niet eens weet hoe een tillift werkt of met hakken en een mantelpakje op de afdeling langskomt.

Echt treurnis ten top momenteel
pi_215777608
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 16:32 schreef Aloria het volgende:

[..]
Precies dat, de echte grove fouten worden natuurlijk besproken in de vergaderingen en als het echt niet door de beugel kan word je op minder verantwoordelijke diensten gezet zoals dagbesteding. Maar je merkt echt wel het personeelstekort oplopen.

Vooral nu we de zzp de deur gewezen hebben, iedereen die een beetje goed is in de flexpool word er gelijk uitgetrokken en vast gelegd, dus zit je met inval basis die nog niet eens weet hoe een tillift werkt of met hakken en een mantelpakje op de afdeling langskomt.

Echt treurnis ten top momenteel
Al geruime tijd toch al, dit is toch niet van gisteren (behalve dan het zzp verhaal)?

En het ziet er ook niet naar uit dat dit op korte of middellange termijn ten goede keert; eerder wordt het nóg beroerder.

SPOILER
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')