abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215751612
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 16:22 schreef exode het volgende:

[..]
Waar die fysio flink door in de problemen kan komen...en terecht.
Ik vind het hele marktprincipe van zorg het allerverschrikkelijkste wat ooit bedacht is, ik kan die fysio wel waarderen :@
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_215751690
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2024 21:06 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ik vind het hele marktprincipe van zorg het allerverschrikkelijkste wat ooit bedacht is, ik kan die fysio wel waarderen :@
Ik zie niet helemaal in wat dit met het marktprincipe van de zorg te maken heeft.
pi_215751996
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 16:45 schreef FlyingFish het volgende:
Phaidra, ik ben wel benieuwd wat je daadwerkelijk voor Wall-E betaald hebt. De meeste advertenties die je ziet zijn van niet verkochte sets, waarbij ik me afvraag of dat niet komt door de hoge vraagprijzen.

Wall-E was mijn eerste LEGO set die ik voor mezelf koop. En de doos van die serie LEGO is ook erg fijn, daar zouden ze voor alle sets voor 18+ naar over moeten stappen imo. Stevig, hersluitbaar, en te openen zonder de doos te slopen.

Verzekeringen uitzoeken is elk jaar weer zo’n rotklusje, eens kijken of het dit jaar voor 31 december lukt.

Iemand nog een goede aankoop op Black friday gedaan? Wij hebben de telefoon-abonnementen verlengd met een goede deal, maar verder viel het wat tegen dit jaar.
Ik heb je even een DM gestuurd.

Onze tv ging vorige week stuk. Dus die Black Friday aankoop is wel gelijk duidelijk :+. Goede timing wel van de oude tv. Ik bedoel, hij had ook volgende week kapot kunnen gaan :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_215752089
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 19:07 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Zou je zoon niet van die plastic bitjes kunnen krijgen? Die kreeg mijn zoon ook aangeboden (niet gedaan ivm mogelijk toch blokjes nodig). Zijn beste vriend had ook bitjes. Die kunnen gewoon even uit, al denk ik niet dat er metaal in zit.

D mag morgen voor de intake. Dat wordt zelf betalen, geen fatsoenlijk betaalbare optie gevonden qua verzekering.
Onze oudste heeft bitjes (aligners). Die kunnen inderdaad uit. Maar je hebt ook een paar kleine dingetjes op de tanden zelf, waar die bitjes beter door vastklemmen. Ik zou niet durven zeggen of dat ook volledig metaalvrij is.

Edit: vriend zegt dat hij denkt dat het kunststof is.

Over wachttijd: de grootste/bekendste orthodontist bij ons in het dorp had zo’n lange wachtlijst, dat er niemand meer extra bij kon. Toen bij de tandarts geïnformeerd, die verwees ons naar een praktijk die net was gestart iets verderop. Nou, de week erna zaten we er voor de intake :D. Heel fijne praktijk ook, dus blij dat we verder gekeken hebben.

[ Bericht 10% gewijzigd door Phaidra op 02-12-2024 22:07:01 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_215752150
Gemak en ontzorging kopen, valt best wel onder de noemer 'leuk' hoor @Nijna :Y Hoop dat je hem meekrijgt :)
En, mysterie opgelost dus :+ Ik heb niet eens meer een huistelefoon, dies stuk en lekker rustig wel. Werd steeds gebeld door verkopers/oplichters :') Nummer heb ik nog wel.

Ik ben nog nooit overgestapt met de zorgverzekering. Zit al sinds het nog particulier was bij het zilveren kruis. Heb ook een 3* polis en met mijn aandoeningen is er geen verzekering meer die me zal aannemen. Daarbij: geen zin in uitzoekerij :@

Oh, zo'n bitje @Deepfreeze Denk dat zoon alles van a tot z gaat krijgen. Tanden staan naar voren, hoektanden zitten erboven ergens. 2k is iig niet genoeg :N Vrees het dubbele, minimaal.
Maar 2500 zonder verzekering en dat keer 2 doet helemaal auw :X

Was heen én terug totaal 13 euro kwijt aan Uber. Vind het heel niet erg, zonder auto :+
Er schijnt ergens sluiting te zitten maar dat moet worden uitgelezen. Geen idee hoe lang ik autoloos ga zijn. Lang leve Uber en de fiets.

@FlyingFish, ik heb een paar games voor zoon met black friday kunnen scoren. Verder vielen de aanbiedingen best wel tegen.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_215752239
Oh ja, ik kocht ook heel burgerlijk een kruimeldief. Als vervanger van de robotstofzuiger die we niet gebruiken omdat de vloer nooit leeg is :'). Kruimeldief is nu al veel handiger! *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_215752458
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 21:17 schreef exode het volgende:

[..]
Ik zie niet helemaal in wat dit met het marktprincipe van de zorg te maken heeft.
Het principe van de hele marktwerking was het idee dat er scherpe prijzen in de zorg zouden komen door concurrentie.
Uitwerking van marktwerking blijkt niet zo te zijn.
Een vriend van mij is fysiotherapeut en die wordt door zorgverzekeraars/werkgever zo onder druk gezet om maar snel snel te zijn en patiënten niet te duur te laten worden, dat hij eigenlijk alleen symptoombestrijding mag doen en geen fatsoenlijke behandelingen, gericht op langdurig herstel.
Doordat het in de zorg alleen nog draait om geld krijgen mensen dus bijvoorbeeld niet genoeg fysiobehandelingen.
Ik ben eigenlijk in alle gevallen tegen oplichting (en zou zoiets zelf overigens ook écht niet durven doen of accepteren), maar in het geval van zorgverzekeraars heb ik daar dus gewoon minder moeite mee.

Die vriend is door deze manier van werken overigens ook klaar met fysio zijn en gaat op zoek naar een ander carrièrepad -O-

Misschien heeft het niet 100% verband, maar schoppen tegen het zorgsysteem heeft bij mij wel wat sympathie.
pi_215752470
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2024 22:07 schreef Mushanga71 het volgende:
Gemak en ontzorging kopen, valt best wel onder de noemer 'leuk' hoor @:Nijna :Y Hoop dat je hem meekrijgt :)
En, mysterie opgelost dus :+ Ik heb niet eens meer een huistelefoon, dies stuk en lekker rustig wel. Werd steeds gebeld door verkopers/oplichters :') Nummer heb ik nog wel.

Ik ben nog nooit overgestapt met de zorgverzekering. Zit al sinds het nog particulier was bij het zilveren kruis. Heb ook een 3* polis en met mijn aandoeningen is er geen verzekering meer die me zal aannemen. Daarbij: geen zin in uitzoekerij :@

Oh, zo'n bitje @:Deepfreeze Denk dat zoon alles van a tot z gaat krijgen. Tanden staan naar voren, hoektanden zitten erboven ergens. 2k is iig niet genoeg :N Vrees het dubbele, minimaal.
Maar 2500 zonder verzekering en dat keer 2 doet helemaal auw :X

Was heen én terug totaal 13 euro kwijt aan Uber. Vind het heel niet erg, zonder auto :+
Er schijnt ergens sluiting te zitten maar dat moet worden uitgelezen. Geen idee hoe lang ik autoloos ga zijn. Lang leve Uber en de fiets.

@:FlyingFish, ik heb een paar games voor zoon met black friday kunnen scoren. Verder vielen de aanbiedingen best wel tegen.
Nou ja, dit dus ook. Dat je doordat je ziek bent geen andere zorgverzekering meer af kunt sluiten 8)7
Ik kan daar echt helemaal niet tegen.

Mijn zussen en ik moesten een genetisch onderzoek laten doen voor een vrij heftige medische aandoening
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en moesten dit overwegen omdat levensverzekeringen en zorgverzekeringen je dan gaan weigeren en we alledrie pas rond de 30 waren.
Uiteindelijk hebben we het laten testen, omdat de gezondheidsrisico’s eigenlijk te groot zijn en hadden we het gelukkig niet, maar het is toch te gek dat je daar zulke overwegingen in moet maken…
pi_215752472
Nu nog even verder inpakken voor pakjesavond :+
pi_215752493
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 22:16 schreef Phaidra het volgende:
Oh ja, ik kocht ook heel burgerlijk een kruimeldief. Als vervanger van de robotstofzuiger die we niet gebruiken omdat de vloer nooit leeg is :'). Kruimeldief is nu al veel handiger! *O*

SPOILER
Mijn beste aankoop vorig jaar was de draadloze stofzuiger. Dat ding is echt ideaal. En je kunt de steel gewoon loshalen en er evt een smalle mond op zetten waardoor het gelijk een krachtige kruimeldief is. Ik kan het iedereen aanraden! We hadden er eerst een van AEG maar die viel om en was gelijk kapot en was voorlopig niet repareerbaar/leverbaar dus toen een Samsung Jet gehaald en die gaat al ruim een jaar mee. Kortom, ik begrijp je ;)
pi_215752571
Hier waarschuwde ze bij de ortho bij de inschrijving van dochter dat het wel een paar maanden kon duren voor ze aan de beurt was. Ik denk dat ze uiteindelijk twee weken later of zo belde dat er een nieuwe orthodontist was begonnen die alleen op vrijdag daar werkt. Dus als het geen probleem was om alleen op vrijdagen te komen, dan kon ze al vrij snel terecht. Dus dat viel erg mee. Sindskort werkt hij ook op maandag daar. De orthodontist bevalt me prima (en dochter ook), dus heb zoon daar ook ingeschreven met hem als voorkeur.

Even afwachten hoe lang het nu duurt.

Onze tandarts doet er trouwens geen beugels bij zelf. En hij heeft me ook aangeraden naar een ‘echte’ orthodontist te gaan voor dochter omdat ze een wat gecompliceerde beugel zou moeten, en niet naar een tandarts die orthodontie er bij doet.
Nou heb ik met het plan wat er ligt en de vooruitgang niet het idee dat het zo’n moeilijke casus was, maar goed. Ik dacht eigenlijk dat er hier in het dorp ook geen tandarts zat die orthodontie er bij deed, maar een Google actie blijkt toch van wel.
pi_215753009
Maar wacht even, voor de basisverzekering is gewoon een acceptatieplicht he, daar kunnen ze je helemaal niet voor weigeren. Voor de aanvullende verzekering is dat anders, maar voor de aanvullende verzekeringen die ik tot nu toe heb gehad is nog nooit gevraagd of ik bepaalde ziektes heb of niet. En ik heb ook best heel uitgebreide gehad, niet alleen maar de 3x fysio aanvullend oid. De Patiëntenfederatie Nederland zegt ook op hun site dat in de praktijk zorgverzekeraars alleen acceptatiebeleid toepassen bij zeer uitgebreide aanvullende pakketten (voor aanvullende tandverzekering is dat anders, daar komt het voor de wat uitgebreidere pakketten wel vaak voor). Tot slot kun je met je basis en aanvullende ook bij verschillende verzekeringen zitten, en als je basis+aanvullend ergens hebt en overstapt voor basis, mogen ze niet je aanvullende stop zetten aldus Rijksoverheid .

Een overzicht van zorgwijzer.nl over medische acceptatie laat zien dat alleen ONVZ en VvAA in 2025 een acceptatieprocedure hanteren voor hun aanvullende zorgverzekeringen, en dan alleen voor de allergrootste pakketten (30/50x fysio bij onvz bv). Ook hier weer, voor tandverzekering zijn het er meer, maar voor medische zorg dus niet.

Het lijkt dus vooral om een onderbuikgevoel te gaan dat je niet zou kunnen overstappen als je ziek bent, en niet zozeer dat het ook echt altijd zo is, op bepaalde uitzonderingen na (als je echt die 50x fysio nodig hebt bv, of er is maar één verzekeraar die bepaalde hulpmiddelen die je nodig hebt vergoedt oid). Ik snap ook wel dat niet iedereen zin heeft om het helemaal uit te zoeken en als je goed zit, zit je goed en is dat ook helemaal niet per se nodig. Maar voordat we allemaal gaan reageren hoe belachelijk dat is enzo leek dit me toch wel nuttige informatie (en ook voor mensen die dit lezen en anders ook denken dat het dus niet kan, terwijl er wel degelijk vanalles mogelijk kan zijn). Er zijn genoeg zaken omtrent zorg(verzekeringen) om boos over te worden die wel écht zo zijn ;) (zoals bv verdwijning restitutiepolis voor de GGZ, wat mij betreft)

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 03-12-2024 05:06:11 ]
pi_215753153
Vrouwlief heeft heel veel gedoe gehad met haar gebit helaas. Zij was volledig aanvullend verzekerd voor de tandarts en uiteindelijk een stapje daar in terug gegaan na talloze behandelingen. Toen ze weer een stapje omhoog wilde met die aanvullende verzekering kreeg ze een ellenlange vragenlijst om te kijken of ze hier nog voor in aanmerking kwam. Uiteindelijk heeft ze zich na een telefonisch overleg met iemand van die verzekering bij God's gratie weer aanvullend mogen verzekeren, maar in eerste instantie hebben ze haar geweigerd. En dat is niet omdat het huis al in de fik stond, maar omdat het huis te brand gevaarlijk was, metaforisch gezien.

Dus met die tandartsverzekering zijn ze helaas wel echt streng inderdaad en betalen wij de volle pond omdat ze niet meer terug durft te stappen (want ze zal dan nooit meer opnieuw worden toegelaten).
  dinsdag 3 december 2024 @ 06:35:24 #89
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_215753155
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 04:58 schreef vlindertje89 het volgende:
Maar wacht even, voor de basisverzekering is gewoon een acceptatieplicht he, daar kunnen ze je helemaal niet voor weigeren. Voor de aanvullende verzekering is dat anders, maar voor de aanvullende verzekeringen die ik tot nu toe heb gehad is nog nooit gevraagd of ik bepaalde ziektes heb of niet. En ik heb ook best heel uitgebreide gehad, niet alleen maar de 3x fysio aanvullend oid. De Patiëntenfederatie Nederland zegt ook op hun site dat in de praktijk zorgverzekeraars alleen acceptatiebeleid toepassen bij zeer uitgebreide aanvullende pakketten (voor aanvullende tandverzekering is dat anders, daar komt het voor de wat uitgebreidere pakketten wel vaak voor). Tot slot kun je met je basis en aanvullende ook bij verschillende verzekeringen zitten, en als je basis+aanvullend ergens hebt en overstapt voor basis, mogen ze niet je aanvullende stop zetten aldus Rijksoverheid .

Een overzicht van zorgwijzer.nl over medische acceptatie laat zien dat alleen ONVZ en VvAA in 2025 een acceptatieprocedure hanteren voor hun aanvullende zorgverzekeringen, en dan alleen voor de allergrootste pakketten (30/50x fysio bij onvz bv). Ook hier weer, voor tandverzekering zijn het er meer, maar voor medische zorg dus niet.

Het lijkt dus vooral om een onderbuikgevoel te gaan dat je niet zou kunnen overstappen als je ziek bent, en niet zozeer dat het ook echt altijd zo is, op bepaalde uitzonderingen na (als je echt die 50x fysio nodig hebt bv, of er is maar één verzekeraar die bepaalde hulpmiddelen die je nodig hebt vergoedt oid). Ik snap ook wel dat niet iedereen zin heeft om het helemaal uit te zoeken en als je goed zit, zit je goed en is dat ook helemaal niet per se nodig. Maar voordat we allemaal gaan reageren hoe belachelijk dat is enzo leek dit me toch wel nuttige informatie (en ook voor mensen die dit lezen en anders ook denken dat het dus niet kan, terwijl er wel degelijk vanalles mogelijk kan zijn). Er zijn genoeg zaken omtrent zorg(verzekeringen) om boos over te worden die wel écht zo zijn ;) (zoals bv verdwijning restitutiepolis voor de GGZ, wat mij betreft)
Ik zit bij de ONVZ. En ja, behoorlijk uitgebreid. Maar die aanvullende verzekeringen zijn ook echt veel uitgebreider dan bij andere verzekeringen. Al is het alleen maar dat ik me veel meer druk hoef te maken om contracten (alhoewel ook hier dat begint te komen helaas).

[ Bericht 1% gewijzigd door Troel op 03-12-2024 06:40:42 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215753254
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 04:58 schreef vlindertje89 het volgende:
Er zijn genoeg zaken omtrent zorg(verzekeringen) om boos over te worden die wel écht zo zijn ;) (zoals bv verdwijning restitutiepolis voor de GGZ, wat mij betreft)
:Y
Wat een klootzakkerij is dat hè. Heel toegang tot zorg uitsluitend voor heel veel mensen.
En het is niet dat het echt te duur was ook bij mijn weten. Beetje kankerzorg is tig keer zo duur.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 3 december 2024 @ 08:11:23 #91
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_215753613
Ik kwam bij het opruimen een Pathé-thuis bon tegen. Geen idee of de code nog werkt. Maar kan ik iemand blij maken met (mogelijk een dooie mus :+) de voucher? Is voor 1 film.
  dinsdag 3 december 2024 @ 08:17:32 #92
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_215753649
Ik heb een (aanvullende) arbeidsongeschiktheidsverzekering, maar met best wel wat uitsluitingen vanwege operaties in het verleden en een aandoening waar ik geen hinder van heb. (Neurofibromatose type 2)
Laatst ben ik door het ziekenhuis na 10 jaar schoon verklaard. Naar aanleiding van de operatie. Dus ik belde de verzekeraar. Maar de clausule kon er echt niet uit.
pi_215753685
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 22:57 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Mijn beste aankoop vorig jaar was de draadloze stofzuiger. Dat ding is echt ideaal. En je kunt de steel gewoon loshalen en er evt een smalle mond op zetten waardoor het gelijk een krachtige kruimeldief is. Ik kan het iedereen aanraden! We hadden er eerst een van AEG maar die viel om en was gelijk kapot en was voorlopig niet repareerbaar/leverbaar dus toen een Samsung Jet gehaald en die gaat al ruim een jaar mee. Kortom, ik begrijp je ;)
Wij hebben een AEG en hij is al eens teruggeweest omdat de zuigmond het niet meer deed. Nu dondert de steel er steeds onderuit, omdat hij niet meer vastklikt.
Toen we hem terugstuurden voor reparatie heb ik weer een bedrade stofzuiger gekocht, die gebruik ik altijd, want die draadloze (die mijn man zo graag wilde) daar ben ik niet zo enthousiast over.
Fake it till you make it...
  dinsdag 3 december 2024 @ 08:25:31 #94
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215753687
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 22:57 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Samsung jet boks! Beste aanschaf van de afgelopen jaren.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215753754
Die fysio schopt niet tegen het hele zorgstelsel, het is geen Robin Hood. Dus nee er is geen verband en het risico is groot, voor zowel de fysio als de patient. Het is dom. De gevolgen kunnen enorm zijn.

Ik kan een heel verhaal tikken, maar daar zit niemand op te wachten. Echt als je het ooit aangeboden krijgt, doe het niet. Ook jij wordt geflagd als ze erachter komen en dat voor 55 Euro (dat is wat ik betaal per behandeling iig).

Maaruh ik ga zo al naar de opticien, even binnenwandelen om mijn bril weer af te stellen. Mijn gezicht sluit zich aan bij het afvallen *O* dus dat ding glijdt steeds van mijn neus af.
pi_215753758
Wij zaten echt te wachten op Black Friday, nieuwe tablet voor beide kinderen, een Switch voor op de kamer van B, een nieuwe tv en wie weet wat kleding of schoenen.

Eindstand: een nieuwe tv. Wel een toffe en heul veul korting.
pi_215753768
@vlindertje89 ik weet dat er een acceptatieplicht is voor de basiszorgverzekering. Voor de aanvullende niet en daarom stap ik dus niet over. Wil geen twee verzekeraars hebben.
Tandartsverzekering heb ik 2* en aanvullend 3*
Ik heb astma/copd, allergieën, heupprothese en meer shizzle en daar zit geen verzekering op te wachten.
Voor tandartskosten krijg ik 500 euro vergoeding per jaar en daar kom ik redelijk bij in de buurt.
Daarbij is het zilveren kruis altijd prima geweest qua dekkingen én heb ik gewoon geen zin om ieder jaar te gaan vergelijken.
Er zijn een paar verzekeraars die korting geven via onze branchevereniging en daar zit het ZK ook bij, dus het scheelt iets op de tandartsverzekering.

Ik krijg jaarlijks de premie in de mail en het wordt maandelijks afgeschreven maar ik heb geen idee wat ik betaal, eigenlijk. Ben een kei in selectief lezen :+
If they say
pi_215753829
Nah, kleinzoon is ziek en komt vandaag niet :{
Zoon is vrij en vanmiddag wordt mn nieuwe grijze nachtkastje bezorgd. Kan zoon die mooi in elkaar zetten :)
If they say
pi_215754794
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 08:48 schreef Mushanga71 het volgende:
@:vlindertje89 ik weet dat er een acceptatieplicht is voor de basiszorgverzekering. Voor de aanvullende niet en daarom stap ik dus niet over. Wil geen twee verzekeraars hebben.
Tandartsverzekering heb ik 2* en aanvullend 3*
Ik heb astma/copd, allergieën, heupprothese en meer shizzle en daar zit geen verzekering op te wachten.
Voor tandartskosten krijg ik 500 euro vergoeding per jaar en daar kom ik redelijk bij in de buurt.
Daarbij is het zilveren kruis altijd prima geweest qua dekkingen én heb ik gewoon geen zin om ieder jaar te gaan vergelijken.
Er zijn een paar verzekeraars die korting geven via onze branchevereniging en daar zit het ZK ook bij, dus het scheelt iets op de tandartsverzekering.

Ik krijg jaarlijks de premie in de mail en het wordt maandelijks afgeschreven maar ik heb geen idee wat ik betaal, eigenlijk. Ben een kei in selectief lezen :+
Het ging me ook helemaal niet om dat ik vind dat jij moet overstappen, hoor. Zoals ik zei, als je goed zit dan zit je goed.

Ik reageerde er vooral op omdat op jouw post ook gereageerd werd met een ondertoon dat het belachelijk is dat je niet kan wisselen van zorgverzekering als je ziek bent, en dat is dus in de meeste gevallen helemaal niet waar. Dat misverstand wilde ik de wereld uit helpen, niet (alleen) voor jou maar ook voor mensen die daarop reageren of meelezen die anders dat blijven denken. Ook voor veruit de meeste aanvullende verzekeringen voeren verzekeraars helemaal geen medisch acceptatiebeleid, dus het is wel degelijk mogelijk om over te stappen ook met je aanvullende verzekering. Het kan wel zijn dat ze misschien in theorie niet zitten te wachten op mensen met jouw aandoeningen, maar als ze geen medisch acceptatiebeleid voeren dan gaan ze je dus gewoon zonder vragen accepteren. Dat je geen zin hebt om dat uit te zoeken allemaal is heel begrijpelijk, maar het kán dus wel.
Uitzonderingen daargelaten dus, als je een pakket met 50x fysio nodig hebt dan is de kans wel groot dat je dus met medisch acceptatiebeleid in aanraking komt, maar voor de meeste mensen, ook die ziek zijn, zal gelden dat de zorg die zij vanuit aanvullende verzekering nodig hebben dus hij meerdere verzekeraars te vinden is zónder medisch acceptatiebeleid.

quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 07:01 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:Y
Wat een klootzakkerij is dat hè. Heel toegang tot zorg uitsluitend voor heel veel mensen.
En het is niet dat het echt te duur was ook bij mijn weten. Beetje kankerzorg is tig keer zo duur.
Ja, daar kan ik me dus wel echt boos om maken. Dat onderscheid tussen lichamelijke en GGZ zorg, nu met die restitutiepolis komt ook echt de toegang tot geschikte zorg in geding voor een specifieke groep mensen. Het feit dat je bij GGZ altijd elk jaar opnieuw je eigen risico kwijt bent vind ik er ook al een voorbeeld van, hoewel iets minder 'ernstig'. Voor de mensen die het niet weten: bij ziekenhuiszorg bv wordt gewerkt met dbc's en start van dbc bepaalt in welke jaar het valt voor eigen risico. Start je dbc voor een behandeling die t/m februari duurt in december 24, dan betaal je alleen in '24 eigen risico hiervoor. Start je in december '24 een GGZ behandeling die t/m februari duurt, dan betaal je in '24 eigen risico ervoor, én in '25 ook 'gewoon' weer.

[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 03-12-2024 11:00:44 ]
pi_215754916
Ja dat had ik vlindertje, die deed pijn....dubbel eigen risico kwijt. Ik wist dat vooraf dus niet, maar goed het was ook niet bepaald een uitje.

Voordeel is wel dat als ik aanvullend fysio verzeker B ook meer behandelingen vergoed krijgt. Realiseerde ik met net ineens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')