abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215735609
dus een X link is nu opeens een goed in elkaar gezette OP?
Doe eens wat fucking moeite.

Ik klik niet op X links
Google is your friend, abuse your friends
pi_215735612
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 14:40 schreef Metalfrost het volgende:
Ik klik niet op X links
Ok
  zondag 1 december 2024 @ 14:53:31 #4
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_215735753
Lijkt me een fantastisch mooi land om te wonen. O+

Toffe, intelligente, beschaafde mensen met humor. Goede keuken. Vodka. Christendom. Diepe spiritualiteit. Respect voor ouderen, respect voor je ouders. Magnifieke natuur, grote wouden, baikalmeer, Zee, literatuur, klassieke muziek. ballet. Alles schoon en netjes. Prachtige musea. O+

Geen narigheid als cancelcultuur en mensen met lange tenen, geen metrostations vol junkies en bedelaartjes en drugsnaalden en afval zoals in Rotterdam of Amsterdam.

Schoonheid, spiritualiteit, verbondenheid, de eeuwige weemoedige Russische diepe ziel. O+

Elkaar helpen, saamhorigheid.

Echt prachtig en totaal onbegrepen land.
Zo dichtbij en toch zo ver weg.

Zo vaak onderweg Russen ontmoet en echt stuk voor stuk zulke inspirerende toffe mensen. *;

Bekijk deze YouTube-video
pi_215735763
Kan je beter naar Japan gaan
pi_215735769
quote:
17s.gif Op zondag 1 december 2024 14:53 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

Toffe, intelligente, beschaafde mensen met humor. Goede keuken. Vodka. Christendom. Diepe spiritualiteit. Respect voor ouderen, respect voor je ouders. Magnifieke natuur, grote wouden, baikalmeer, Zee, literatuur, klassieke muziek. ballet. Alles schoon en netjes. Prachtige musea. O+

Geen narigheid als cancelcultuur en mensen met lange tenen, geen metrostations vol junkies en bedelaartjes en drugsnaalden en afval zoals in Rotterdam of Amsterdam.

Schoonheid, spiritualiteit, verbondenheid, de eeuwige weemoedige Russische diepe ziel. O+

Zo vaak onderweg Russen ontmoet en echt stuk voor stuk zulke inspirerende toffe mensen. *;

Als de sancties voorbij zijn maak jij je op voor een rusland-reis?
pi_215735776
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 14:54 schreef Evangelion het volgende:
Kan je beter naar Japan gaan
Lijken me ook fijnere mensen
pi_215735894
quote:
17s.gif Op zondag 1 december 2024 14:53 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

Hardop gelachen.

Mooi de draak gestoken met de Rusland lovers hahahaha. En dat op een sarcastische manier.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 1 december 2024 @ 15:08:56 #9
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_215736001
Wat me opvalt aan dat filmpje in de OP is dat ze kennelijk de stoeltjes in de trein vergeten zijn?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_215736092
Alle jongeren aan het front?
pi_215736184
quote:
10s.gif Op zondag 1 december 2024 15:17 schreef koffiekoekjes het volgende:
Alle jongeren aan het front?
Niet in Moskou, daar pakken ze iemand uit een of andere verarmde deelrepubliek voor ;)
  zondag 1 december 2024 @ 15:41:32 #13
pi_215736373
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 14:54 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Als de sancties voorbij zijn maak jij je op voor een rusland-reis?
Misschien nog wel voordat de sancties voorbij zijn. Je kunt nu al richting Rusland. Visum is makkelijk, gewoon e-visum. Alleen de E.U. doen moeilijk, dus geen directe vluchten en bankpas doet het niet, geen contante euro's mee kunnen nemen enzovoorts. En je zal wel op een lijst komen te staan van de inlichtingendiensten. Boeit me verder niet.

Via Estland kun je trouwens nog steeds in Rusland geraken en anders zul je via Georgie moeten reizen. Als je echt wilt zijn er legio mogelijkheden.
Marie Therese Ter Haar organiseert Rusland-reizen, of via Ab Gietelink. Er is veel mogelijk. Beide fantastisch inspirerende persoonlijkheden. :D
  zondag 1 december 2024 @ 15:44:52 #14
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_215736418
Ga aub vandaag nog. Je doet ons er een groot plezier mee.
Je weet wat voor uitkering je hebt en daar moet je het mee doen.
  zondag 1 december 2024 @ 16:00:32 #15
pi_215736635
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 15:01 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hardop gelachen.

Mooi de draak gestoken met de Rusland lovers hahahaha. En dat op een sarcastische manier.
Het is alleen geen sarcasme.
Ik ben wel eens sarcastisch of cynisch inderdaad. Maar dit is echt serieus.

Links was vroeger ook pro-Rusland. Ik ben trouw gebleven aan oud-linkse principes. Ik ben niet woke geworden en ik ben niet gaan haten.
pi_215736658
quote:
14s.gif Op zondag 1 december 2024 16:00 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Links was vroeger ook pro-Rusland. Ik ben trouw gebleven aan oud-linkse principes. Ik ben niet woke geworden en ik ben niet gaan haten.
Moet wel sarcastisch zijn gezien de onzin in je post over hoe tof Russen zijn en hoe fijn het land wel niet is.
pi_215736692
Rusland is wack

Niffo out
  zondag 1 december 2024 @ 16:43:35 #18
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215737192
quote:

Lekker in de propagandafuik getrapt maat.

De Russen die ik ontmoet heb hadden toch een ander verhaal.
Huilen dan.
  Moderator zondag 1 december 2024 @ 17:00:18 #19
441859 crew  Lenny77
pi_215737467
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 15:01 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hardop gelachen.

Ik denk dat het wel klopt.. alleen staan er enge mannetjes aan de top.
Voor de rest klopt de beschrijving volgens mij prima.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zondag 1 december 2024 @ 17:12:20 #20
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215737694
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2024 17:00 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik denk dat het wel klopt.. alleen staan er enge mannetjes aan de top.
Voor de rest klopt de beschrijving volgens mij prima.
Volgens mij ontbreekt er nog een stukje over:
- de beperkte van vrijheid van meningsuiting,
- het autoritaire bestuur,
- discriminatie van minderheden,
- politieke gevangenen,
- gigantische economische ongelijkheid: een groot deel van de Russen op het platteland heeft nog geen nagel om hun gat mee te krabben,
- corruptie,
- alcoholisme als volksziekte,
- hoe het heel normaal is dat op het platteland allerlei basisvoorzieningen zoals drinkwater, elektriciteit, en riolering ontbreken,
- ...

Oh en er was nog iets met een oorlog waarvoor je zomaar als kanonnenvoer kan eindigen omdat één of andere dwaas z'n kleine pikkie probeert te compenseren met imperialistische avontuurtjes. Of eigenlijk: hoe er langs zo'n beetje de gehele landsgrens (en dat is nogal een stuk) er ellende is met de buren. Maar gelukkig is Rusland niet woke!!! Of zo.
Huilen dan.
pi_215737888
Ik zie geen klacht
Sicker than your average.
  zondag 1 december 2024 @ 17:29:27 #22
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_215738000
Ik zou wel liever naar Rusland gaan dan naar Amerika.
Appears.
pi_215738089
quote:

Toffe, intelligente, beschaafde mensen met humor. Goede keuken. Vodka. Christendom.
(...)
Orthodox christendom, met een KGB'er als hoofd van die kerk.
Rusland bestaat uit Moskou en St. Petersburg. De rest, vooral aan de andere kant van het Oeralgebergte, is tja, onder feodaal bestuur. Moskou laat de onderdrukte gebieden weten hoeveel mannen geleverd moeten worden als kanonnenvoer en de fabrikanten krijgen dan opdracht om een bepaald aantal mannen aan te wijzen. Dus die onvrije binnenstaten worden dan nog wat armer. Voor Poetin is het tevens een verkapte genocide van minderwaardige culturen. Echt een gezellig land.

Je zal zeer welkom zijn. Voor je het weet heb je niet geheel vrijwillig een contract als kanonnenvoer getekend. Prepareer je op je toekomst: levend zijn is overrated, de kans dat contractanten terug komen is miniem. Je Nederlandse mondwerk zal je totaal niet helpen in het land waar men geleerd heeft niet te horen, zien of spreken als het om de activiteiten van het Kremlin gaat. Dat is overigens niet aan Poetin gebonden. Hij hij poef weg is, dan staat de opvolger al klaar om de Poetin-doctrine verder uit te voeren.

Wist je al dat er structureel niet aan goed onderhoud van de infrastructuur gedaan wordt? Dus onvermijdelijk hebben ze daar nu dambreuken en waterleidingbreuken, dus regio's zonder stromend water, deze winter. In Koersk, bezet door Oekraďene, hebben ze op originele wijze de waterleiding gerepareerd: het komt nu uit het gasstel gespoten.
pi_215738319
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2024 17:29 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik zou wel liever naar Rusland gaan dan naar Amerika.
Ik zou ook absoluut niet naar de VS willen, maar echt 100x liever dat dan Rusland.
  FOK!fotograaf zondag 1 december 2024 @ 18:28:46 #25
364681 over_hedge
pi_215739212
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2024 17:22 schreef Aberkullie het volgende:
Ik zie geen klacht
De klacht is dat hij nog steeds hier is
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator zondag 1 december 2024 @ 19:04:47 #26
441859 crew  Lenny77
pi_215739859
quote:
7s.gif Op zondag 1 december 2024 17:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
- politieke gevangenen,
- gigantische economische ongelijkheid: een groot deel van de Russen op het platteland heeft nog geen nagel om hun gat mee te krabben,
- corruptie,
- hoe het heel normaal is dat op het platteland allerlei basisvoorzieningen zoals drinkwater, elektriciteit, en riolering ontbreken,
- ...

Oh en er was nog iets met een oorlog waarvoor je zomaar als kanonnenvoer kan eindigen omdat één of andere dwaas z'n kleine pikkie probeert te compenseren met imperialistische avontuurtjes. Of eigenlijk: hoe er langs zo'n beetje de gehele landsgrens (en dat is nogal een stuk) er ellende is met de buren. Maar gelukkig is Rusland niet woke!!! Of zo.
Nuja begrijp mij niet verkeerd, ik wil er nog niet dood liggen.
Maar het lijkt mij buiten al het bovenstaande wel een mooi land :@
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_215742041
Capuchongebruik is daar wel wat hoger door de strenge winters.
  zondag 1 december 2024 @ 22:20:55 #28
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_215742156
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 17:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik zou ook absoluut niet naar de VS willen, maar echt 100x liever dat dan Rusland.
Qua temperatuur zeker, maar ik veracht de VS en diens geopolitieke ambities. Derhalve zal ik dat land nog liever links laten liggen dan Moldavië.
Appears.
pi_215742299
quote:
14s.gif Op zondag 1 december 2024 16:00 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

In die tijd waren de PvdA en D66 nog relatief nobele partijen. Maar PvdA, D66, CDA, en VVD zijn zo ontiegelijk naar elkaar toegesmolten, dat er echt totaal niets unieks meer is aan die partijen.

Zefls de PVV is geworden tot een kneuzenteam. Het is allemaal oude wijn in nieuwe zakken.

Mijn relatie tot Rusland is altijd hetzelfde gebleven. Ik heb het land nooit gehaat en heb het land nooit lief gehad. Simpelweg omdat ik er te weinig van ken. Alleen de propaganda die me met de paplepel is ingegoten.

Russia is bad... is sinds het einde van de tweede wereldoorlog altijd het domnanite moraal geweest van het Westen.
Door gebrek aan relativering, ging ik daar gemakzuchtig in mee. Maar je wordt wijzer naarmate je ouder wordt.. althans.... dat hoop je dan maar.
pi_215742477
quote:
7s.gif Op zondag 1 december 2024 17:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
- politieke gevangenen,
- corruptie,
- ...

Je vergelijkt een land met onze normen. Het gaat je geen ene zak aan om jouw normen en waarden op een ander land en een ander volk op te leggen.
Juist de verschillen in de wereld, maakt de wereld zo interessant. Ik zou niet willen leven in een wereld waarin alle landen aangesloten zitten bij de NAVO, of een andere constructie van een wereldregering wat ten koste gaat van de autonomie en soevereiniteit van een land. Je kan zien hoe enorm gevaarlijk en onwenselijk dat is. Dan bepaalt een selectief groepje mensen over het lot van de mensheid, zoals we dat tijdens corona gezien hebben.
Ik denk dat je in een land als Rusland niks te vrezen hebt, zolang je niet al te negatief opvalt.

En ik denk dat we genoeg problemen in ons eigen land hebben, dan te wijzen naar de problemen van een ander land.
pi_215746963
quote:
Misschien komt dat wel doordat Rusland veranderd is in hyperkapitalisme in combinatie met nepotisme. Dat jij aan Rusland trouw gebleven bent, zegt meer over jou dan over links.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 15:58:32 #32
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_215748215
Ik ben dus wel echt in Rusland geweest, toegegeven alweer zo'n 15 jaar geleden ... maar toch, die reis is me wel bijgebleven.

Wat ik mij herinner van die reis:

- Het Russische volk dat ik ontmoet heb toen, buiten de mensen die ik daar al kende (vrienden van mijn pa toendertijd die we gingen opzoeken) was echt mega nieuwsgierig en hartelijk naar mij als westerling. Het bizarre was ook voor mij, dat ze je gewoon ook echt meteen eruit konden pikken puur door je uiterlijk (I guess) en kledingstijl misschien. Ik bedoel, ik zag er in die tijd niet mega alternatief of uitbundig uit qua kledingstijl etc, maar zodra we ergens naar binnen liepen of dat nou een winkel was, of een koffiezaakje om wat te drinken, zag je ze meteen kijken van ...hey... jullie zijn niet 'een van ons'. Maar dan niet op een vervelende of dreigende manier ofzo, meer gewoon bijna alsof je een "celeb" was die binnen kwam gelopen :') Klinkt stom I know, maar zo ging het echt.
En zodra ze ons dan Engels hoorden praten (we hadden bijna altijd een van de Russische vrienden bij ons want hij was de enige van het groepje daar die degelijk Engels kon spreken en dus kon vertalen) dan was het al helemaal van WOOW...
Overigens, mijn pa en ik waren toen in een stad genaamd Pskov. We hebben het hier over een wat kleinere, niet heel bekende stad in Rusland. Ik ben in diezelfde reis ook toen in St Petersburg geweest en daar gebeurde dit al veel minder.

- De vrouwen zijn inderdaad echt insanely knap. Maar! Disclaimer; tot dat ze kinderen krijgen > daarna veranderen ze instantly in dikke babushkas :') _O-

- In die tijd in ieder geval (we praten 2009), had ik daar al het gevoel alsof ik een dikke 30 a 40 jaar terug in de tijd was gegaan.
Zal ook nooit vergeten hoe ik het treinstation van Pskov binnen liep en alles gewoon in die kitscherige seventies communistische stijl er nog uitzag. Compleet gedateerd en oubollig tot en met. En dan de trein naar St. Petersburg, dit was echt nog zo'n rokende diesel trein met houten bankjes en ornamentjes en weet ik het allemaal. Again, het was 2009 maar ik had het gevoel in een soort antieke museumtrein te zitten.

- De vrienden van mijn pa waar we op bezoek gingen woonden ook in zo'n typische grijs-grauwe commy flat. Herinner me nog de portiek toen we naar binnen liepen, alles kapot, zwaar versleten, verf die overal vd muren bladderde, en het stonk er gigantisch in het trappenhuis.
Zelfs de lelijkste pauperflats in achterstandswijken in Nederland zien we nog 10X cleaner en meer verzorgd uit dan zo'n commy-flat in Rusland, trust me.
Maar... eerlijk is eerlijk, toen ik eenmaal binnen kwam in het appartement van die vrienden, was het verbazingwekkend netjes en goed verzorgd. Muren gewoon mooi clean geverfd, meubels en inrichting -weliswaar allemaal wat gedateerd - ook netjes en verzorgd. Dus eenmaal binnen voelde het een stuk minder pauper allemaal, for what it's worth.

- De wegen, met uitzondering van de bredere hoofdwegen door de stad - waren ook verbazingwekkend slecht. Zeker de kleinere wegen die zeg maar naar de woonflats leidden, hadden soms echt zulke diepe potholes dat de taxichauffeur echt al manoeuvrerend stapvoets er omheen moest rijden omdat hij wss vast zou komen te zitten als ie er overheen zou rijden :o

- En ja inderdaad, in de grotere supermarkten heb je gewoon oprecht een dedicated vodka gangpad, met gewoon 10 meter lange rij aan alleen maar vodka flessen. Niet normaal. En de fles vodka komt inderdaad bij pretty much elke occasion tevoorschijn, of het nu 11:00 in de ochtend is of 15:00 ... maakt niets uit, er moet en zal getoost worden met een shot vodka! :+

Geen idee hoe het er nu zou zijn, het contact tussen die vrienden en mijn pa is de laatste jaren helaas bijna tot een nulpunt verwaterd. Pskov is natuurlijk geen Moskou, het zal wel wat gemoderniseerd zijn intussen, maar in hoeverre... daar durf ik geen voorspellingen op te doen.
pi_215751680
quote:
14s.gif Op maandag 2 december 2024 15:58 schreef dick_laurent het volgende:
Ik ben dus wel echt in Rusland geweest, toegegeven alweer zo'n 15 jaar geleden ... maar toch, die reis is me wel bijgebleven.

Wat ik mij herinner van die reis:

- Het Russische volk dat ik ontmoet heb toen, buiten de mensen die ik daar al kende (vrienden van mijn pa toendertijd die we gingen opzoeken) was echt mega nieuwsgierig en hartelijk naar mij als westerling. Het bizarre was ook voor mij, dat ze je gewoon ook echt meteen eruit konden pikken puur door je uiterlijk (I guess) en kledingstijl misschien. Ik bedoel, ik zag er in die tijd niet mega alternatief of uitbundig uit qua kledingstijl etc, maar zodra we ergens naar binnen liepen of dat nou een winkel was, of een koffiezaakje om wat te drinken, zag je ze meteen kijken van ...hey... jullie zijn niet 'een van ons'. Maar dan niet op een vervelende of dreigende manier ofzo, meer gewoon bijna alsof je een "celeb" was die binnen kwam gelopen :') Klinkt stom I know, maar zo ging het echt.
En zodra ze ons dan Engels hoorden praten (we hadden bijna altijd een van de Russische vrienden bij ons want hij was de enige van het groepje daar die degelijk Engels kon spreken en dus kon vertalen) dan was het al helemaal van WOOW...
Overigens, mijn pa en ik waren toen in een stad genaamd Pskov. We hebben het hier over een wat kleinere, niet heel bekende stad in Rusland. Ik ben in diezelfde reis ook toen in St Petersburg geweest en daar gebeurde dit al veel minder.

- De vrouwen zijn inderdaad echt insanely knap. Maar! Disclaimer; tot dat ze kinderen krijgen > daarna veranderen ze instantly in dikke babushkas :') _O-

- In die tijd in ieder geval (we praten 2009), had ik daar al het gevoel alsof ik een dikke 30 a 40 jaar terug in de tijd was gegaan.
Zal ook nooit vergeten hoe ik het treinstation van Pskov binnen liep en alles gewoon in die kitscherige seventies communistische stijl er nog uitzag. Compleet gedateerd en oubollig tot en met. En dan de trein naar St. Petersburg, dit was echt nog zo'n rokende diesel trein met houten bankjes en ornamentjes en weet ik het allemaal. Again, het was 2009 maar ik had het gevoel in een soort antieke museumtrein te zitten.

- De vrienden van mijn pa waar we op bezoek gingen woonden ook in zo'n typische grijs-grauwe commy flat. Herinner me nog de portiek toen we naar binnen liepen, alles kapot, zwaar versleten, verf die overal vd muren bladderde, en het stonk er gigantisch in het trappenhuis.
Zelfs de lelijkste pauperflats in achterstandswijken in Nederland zien we nog 10X cleaner en meer verzorgd uit dan zo'n commy-flat in Rusland, trust me.
Maar... eerlijk is eerlijk, toen ik eenmaal binnen kwam in het appartement van die vrienden, was het verbazingwekkend netjes en goed verzorgd. Muren gewoon mooi clean geverfd, meubels en inrichting -weliswaar allemaal wat gedateerd - ook netjes en verzorgd. Dus eenmaal binnen voelde het een stuk minder pauper allemaal, for what it's worth.

- De wegen, met uitzondering van de bredere hoofdwegen door de stad - waren ook verbazingwekkend slecht. Zeker de kleinere wegen die zeg maar naar de woonflats leidden, hadden soms echt zulke diepe potholes dat de taxichauffeur echt al manoeuvrerend stapvoets er omheen moest rijden omdat hij wss vast zou komen te zitten als ie er overheen zou rijden :o

- En ja inderdaad, in de grotere supermarkten heb je gewoon oprecht een dedicated vodka gangpad, met gewoon 10 meter lange rij aan alleen maar vodka flessen. Niet normaal. En de fles vodka komt inderdaad bij pretty much elke occasion tevoorschijn, of het nu 11:00 in de ochtend is of 15:00 ... maakt niets uit, er moet en zal getoost worden met een shot vodka! :+

Geen idee hoe het er nu zou zijn, het contact tussen die vrienden en mijn pa is de laatste jaren helaas bijna tot een nulpunt verwaterd. Pskov is natuurlijk geen Moskou, het zal wel wat gemoderniseerd zijn intussen, maar in hoeverre... daar durf ik geen voorspellingen op te doen.
Leuke story!
Zou je er zo weer heen gaan?
pi_215751715
Wel uit de buurt van ramen blijven dan
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_215751730
Heerlijk dat iemand waarde hecht aan een flutfilmpje van een metro.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 21:44:52 #36
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_215751940
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 21:16 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Leuke story!
Zou je er zo weer heen gaan?
Uit nieuwsgierigheid zou ik zeggen; ja. Maar aangezien reizen naar Rusland tegenwoordig niet bepaald makkelijk is en ook wel een aardige duit kost zie ik mezelf niet echt terug gaan voorlopig denk ik.
Ben iig wel blij dat ik de ervaring heb.
pi_215752451
Ik weet niet hoe het in steden en dorpen buiten Moskou is, maar Moskou ziet er in ieder geval schoon en modern uit. Geen idee natuurlijk of de man in de rondleiding alleen maar de mooie kanten laat zien maar dat zal best wel. Ik heb niet de volle video van vier en een half uur helemaal uitgekeken. Af en toe steeds even een stukje verder geskipt.

[youtube]https://www.youtube.com/live/MD7WwvFKOYM?si=fpTrYyO3ff3k0YSV[/youtube]

edit: Ik weet niet waarom de video niet zichtbaar wordt hierboven :?
pi_215792673
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 22:45 schreef NatteLont het volgende:
Ik weet niet hoe het in steden en dorpen buiten Moskou is, maar Moskou ziet er in ieder geval schoon en modern uit. Geen idee natuurlijk of de man in de rondleiding alleen maar de mooie kanten laat zien maar dat zal best wel. Ik heb niet de volle video van vier en een half uur helemaal uitgekeken. Af en toe steeds even een stukje verder geskipt.

[youtube]https://www.youtube.com/live/MD7WwvFKOYM?si=fpTrYyO3ff3k0YSV[/youtube]

edit: Ik weet niet waarom de video niet zichtbaar wordt hierboven :?
Waar zie jij Moskou in het filmpje dan?
pi_215793154
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 21:44 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Uit nieuwsgierigheid zou ik zeggen; ja. Maar aangezien reizen naar Rusland tegenwoordig niet bepaald makkelijk is en ook wel een aardige duit kost zie ik mezelf niet echt terug gaan voorlopig denk ik.
Ben iig wel blij dat ik de ervaring heb.
Leuk verhaal idd.
In voormalige Sovjet landen (tegenwoordig EU) heb ik die ervaring ook gehad. Stankoverlast, slechte wegen, corruptie, lelijke huizen en flats, armoede etc. In Nederland merk ik in toenemende mate een aftakeling van wat ooit was. Treinen minder luxe, straten steeds vaker kapot, de zorg die steeds slechter wordt, toename aan criminaliteit etc..

Daarnaast staat een gevulde buik niet gelijk aan een gevulde ziel.
Ik merk dat alles wat mij Nederlander heeft gemaakt bijna niet meer bestaat.
  zaterdag 7 december 2024 @ 09:19:26 #40
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215793297
Nou doei he.
Huilen dan.
pi_215793315
Ben je nog niet weg?
Sicker than your average.
  zaterdag 7 december 2024 @ 11:25:30 #42
pi_215794791
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 08:58 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Leuk verhaal idd.
In voormalige Sovjet landen (tegenwoordig EU) heb ik die ervaring ook gehad. Stankoverlast, slechte wegen, corruptie, lelijke huizen en flats, armoede etc. In Nederland merk ik in toenemende mate een aftakeling van wat ooit was. Treinen minder luxe, straten steeds vaker kapot, de zorg die steeds slechter wordt, toename aan criminaliteit etc..

Daarnaast staat een gevulde buik niet gelijk aan een gevulde ziel.

Ik merk dat alles wat mij Nederlander heeft gemaakt bijna niet meer bestaat.
Dit is echt mooi geschreven! En heel erg waar. :D

Het atheďstische nihilisme in het collectieve westen is werkelijk zielloos.
  zaterdag 7 december 2024 @ 11:31:42 #43
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215794841
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:25 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Dit is echt mooi geschreven! En heel erg waar. :D

Het atheďstische nihilisme in het collectieve westen is werkelijk zielloos.
Ik zou zeggen, vervang het door de gestaalde kaders van ongezouten extreem-rechts dictatoriaal fascisme zoals de wereld in tachtig jaar niet meer heeft gekend.

Zoveel zingeving te vinden om je ziel te verrijken
pi_215795024
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:31 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Ik zou zeggen, vervang het door de gestaalde kaders van ongezouten extreem-rechts dictatoriaal fascisme zoals de wereld in tachtig jaar niet meer heeft gekend.

Zoveel zingeving te vinden om je ziel te verrijken
Gezegd moet worden, dat 80 jaar geleden mensen wat opzichtiger werden afgeslacht dan 4 jaar geleden.
  zaterdag 7 december 2024 @ 14:35:00 #45
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215796923
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:44 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Gezegd moet worden, dat 80 jaar geleden mensen wat opzichtiger werden afgeslacht dan 4 jaar geleden.
Het was iets grootschaliger. Wat niet is kan nog komen natuurlijk.
  zaterdag 7 december 2024 @ 15:09:29 #46
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_215797265
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 14:35 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Het was iets grootschaliger. Wat niet is kan nog komen natuurlijk.
En de motie van Bente is een goed startpunt op weg naar die situatie.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_215797273
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 15:11 schreef Nober het volgende:

[..]
Helaas niet dit nummer erbij.

Van die Russische (Slav) vriendenclubjes met hun Adidas-tenues die zich altijd ophouden in sombere speeltuintjes tussen de eveneens sombere bloc-appartementen en die alleen maar zuipen en elkaar voor de lol in elkaar slaan. :P
  zaterdag 7 december 2024 @ 15:26:36 #48
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215797560
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 09:21 schreef Aberkullie het volgende:
Ben je nog niet weg?
Ja onvoorstelbaar he. Ik zou geen minuut langer dan noodzakelijk in deze verschrikkelijke fascistische woke dictatuur willen verblijven. Vlucht! Nu het nog kan!
Huilen dan.
  zaterdag 7 december 2024 @ 17:35:16 #49
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_215799232
Rusland is een geweldig land.
16x geboosterd 💉, Xe/Xem, MSM, BLM 👨🏿, D66 stemmer, Vegan, XR, klimaatverandering, 3 mondkapjes dragen 😷 trotse transactivist 🏳️‍⚧️. Wokisme is de nieuwe toekomst. 💕
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')