Zie je dat als denigrerend, dat iemand een man is met ouderwetste normen en waarden of cultuur?quote:Op maandag 2 december 2024 14:59 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Je klinkt als een ouderwetse man.
Eens, maar werkt dat in de praktijk ook zo.quote:Op maandag 2 december 2024 18:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Het narratief hier de laatste jaren is veel meer dat mannen kut en eigenlijk overbodig zijn. Heeft ook amper nog met zelfredzaamheid en feminisme te maken eerder met een soort blinde haat. Vrouwen werken hier al minstens een halve eeuw tegen dezelfde financiėle beloning als mannen en hebben dezelfde rechten en plichten.
Lees even wat er na de middag geschreven is.quote:Op maandag 2 december 2024 18:33 schreef Lospedrosa het volgende:
Als ik iemand zie als ouderwetse vrouw dan is dat positief. Bij modern is het of een non-binaire paarse haren figuur of juist een PC hooft Ibiza vrouw met al diezelfde koppen.
Doe mij maar een ouderwetse vrouw dan.
Dat percentage in jouw omgeving is wel heel hoog. Landelijk gaat het om 20% ofzo wat nog steeds veel is maar als je kijkt naar de criteria die men hier hanteert bij seksueel geweld past het ook wel bij normaal opgroeien.quote:Op maandag 2 december 2024 18:34 schreef Droopie het volgende:
[..]
Eens, maar werkt dat in de praktijk ook zo.
Minstens de helft van de vrouwen die ik ken heeft te maken gehad met sexueel geweld in hun leven, dat doet je iets denken over een man.
Best veel vrouwen worden afgewezen voor een baan als de werkgever vermoed dat ze op korte termijn kinderen willen baren en er een andere kandidaat is die dat niet wilt.
Dat zorgt ervoor dat ze, net als bv een surinamer, vaak extra hun best doen om onafhankelijker te zijn en de lat hoger te leggen omdat ze dat zo ervaren.
Is het altijd terecht, betwijfel het, maar mannen en vrouwen zijn nu eenmaal anders.
En op een enkeling na, heeft volgens mij niemand de doorsnee man afgewezen alleen om het feit dat ze man zijn.
Zal ik bovenstaande goed hebben, geen idee, ik ben geen vrouw en iedere vrouw is uniek. Dus er zal best wat ruimte tussen mijn idee en werkelijkheid zitten.
De hele revolutie die vrouwen moet losrukken van het onderdrukkende mannelijke juk die er kennelijk gaande is komt het vrouwelijke aspect in elk geval niet ten goede neequote:Op maandag 2 december 2024 18:33 schreef Lospedrosa het volgende:
Als ik iemand zie als ouderwetse vrouw dan is dat positief. Bij modern is het of een non-binaire paarse haren figuur of juist een PC hooft Ibiza vrouw met al diezelfde koppen.
Doe mij maar een ouderwetse vrouw dan.
Juist wel want dit topic gaat over wat er zoal mis is met de Nederlandse vrouw.quote:Op maandag 2 december 2024 18:36 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dit topic gaat toch niet meer over de oorspronkelijke post.
Grotendeels mee eens maar die femomenen, de lust, de hormonen, de biologie/chemie,... Dat raakt uitgeput. En dan komt het op karakter en een klik aan. En soms werkt dat zo goed samen dat je wel tot dat diepere niveau kan geraken..quote:Op maandag 2 december 2024 15:59 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Het hele proces van procreatie wordt gevoed en begeleid door fenomenen die zich in ons brein afspelen. Wij mensen, althans sommigen, koppelen hier termen aan als 'emotionele verbinding' en 'diepgang' en al wat niet meer. Echter in de basis blijft het gewoon een biologisch dingetje dat zijn uitwerking heeft op onze hersens. Zoiets als monogamie is tegennatuurlijk, maar wordt wel - in theorie althans - breed gedragen in de maatschappij. Vreemdgaan is ook zo'n beladen onderwerp terwijl als je dit accepteert als gegeven - bijna iedereen doet het of koestert het verlangen - dan hoeft het allemaal niet zo moeilijk te zijn. Ook onder die omstandigheden kun je van iemand houden zonder daarvan een complete Viva-roman te maken die vol staat met zaken die we onszelf krampachtig voor houden.
De oorspronkelijke OP ging over het uiterlijk van de Nederlandse vrouw.quote:Op maandag 2 december 2024 18:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Juist wel want dit topic gaat over wat er zoal mis is met de Nederlandse vrouw.
Jouw persoonlijke geneuzel daarentegen
En dat is het verschil tussen een man en een vrouw.quote:Op maandag 2 december 2024 18:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat percentage in jouw omgeving is wel heel hoog. Landelijk gaat het om 20% ofzo wat nog steeds veel is maar als je kijkt naar de criteria die men hier hanteert bij seksueel geweld past het ook wel bij normaal opgroeien.
In Rotterdam bijvoorbeeld is lekker kontje roepen tegen een dame tegenwoordig al seksuele intimidatie. Als je constant de lat lager blijft leggen is straks inderdaad elke man een roofdier en potentiele zedendelinquent.
Helemaal niet. Er staat letterlijk in de eerste zin dat vrouwen niet per se onderdanig hoeven te zijn.quote:Op maandag 2 december 2024 18:55 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
De oorspronkelijke OP ging over het uiterlijk van de Nederlandse vrouw.
Het grappige hieraan is dat die vrouwen veel vuriger zijn en jullie ruzies dus ook veel explosiever.quote:Op maandag 2 december 2024 17:17 schreef Elan het volgende:
Het zijn ook niet alle Westerse landen, als je dichterbij huis kijkt in Polen, Spanje en Portugal lijken vrouwen ook wel veel meer in hun feminiteit te staan.
En is masculiniteit bij een man nog een gift, in plaats van een doodzonde.
Veel met name jonge vrouwen kicken wel op dat soort aandacht hoor, is spelletje aantrekken en afstoten waarbij het initiatief van oudsher bij de man ligt.quote:Op maandag 2 december 2024 18:56 schreef Droopie het volgende:
[..]
En dat is het verschil tussen een man en een vrouw.
Ik kan mij voorstellen dat een vrouw het bloedirritant vind dat mannen roepen, hey lekker kontje.
En dat wij mannen er in beginsel een moord voor zouden doen, zeker als je jong bent.
De man die normaal doet en normale complimenten geeft zal dit vast zo niet ervarenquote:Op maandag 2 december 2024 19:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Veel met name jonge vrouwen kicken wel op dat soort aandacht hoor, is spelletje aantrekken en afstoten waarbij het initiatief van oudsher bij de man ligt.
Alleen tegenwoordig is het credo binnen de westerse samenlevingen toch vooral dat masculiniteit en mannelijke seksualiteit staatsgevaarlijk is.
Eerlijk?quote:Op maandag 2 december 2024 18:57 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Het grappige hieraan is dat die vrouwen veel vuriger zijn en jullie ruzies dus ook veel explosiever.
En die echte mannelijkheid van daar? Nou die vrouwen willen die mannen van hun liever niet hebben en zoeken net de rustige westerling op omdat ze anders alle hoeken van de kamer zien en niet op de prettige manier.
Waar ik vooral op doel zijn jongeren, volwassen die zulke dingen roepen zou je direct moeten opsluiten.quote:Op maandag 2 december 2024 19:02 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
De man die normaal doet en normale complimenten geeft zal dit vast zo niet ervaren
Daar is ie regel toch ook voor bedoeld in Rotterdam.quote:Op maandag 2 december 2024 19:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Waar ik vooral op doel zijn jongeren, volwassen die zulke dingen roepen zou je direct moeten opsluiten.
Meisjes die giechelen en uitdagen, jongens die proberen die meisjes te verleiden maar meestal falen. Het is van oudsher een dans tussen seksen. Waarbij de jongens of jonge mannen geacht worden of werden het initiatief te nemen. De grenzen op te zoeken.
Eigenlijk een unicum in de geschiedenis en eigenlijk ook complete waanzin. De man die van oudsher wordt opgeroepen om het land (huis/haard) te beschermen, wordt gefeminiseerd omdat het geloof is dat mannen en vrouwen gelijk zijn, in zowel mentaal als fysiek opzicht. Voor elke maatschappij is zo'n ontwikkeling desastreus, uiteindelijk.quote:Op maandag 2 december 2024 19:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Alleen tegenwoordig is het credo binnen de westerse samenlevingen toch vooral dat masculiniteit en mannelijke seksualiteit staatsgevaarlijk is.
Ooh das heel prima in orde.quote:Op maandag 2 december 2024 18:55 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
De oorspronkelijke OP ging over het uiterlijk van de Nederlandse vrouw.
Maar ik merk dat ontmannelijken van de maatschappij helemaal dus nietquote:Op maandag 2 december 2024 19:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Eerlijk?
Ik vind mannelijke energie ook vrij dom en oppervlakkig overkomen vaak. Testosteron en fragiele egootjes zijn zo ongeveer de standaard oorzaak van elke knokpartij in de kroeg.
Maar op een diepere laag weet ik niet hoe bepaalde op het eerste oog negatieve gedragingen misschien toch een rol hebben binnen de seksualiteit en rolmodellen. Je ziet een patroon ontstaan waarbij jongeren steeds minder risico's durven nemen en later aan seks beginnen. Maar ook zichzelf niet meer durven te ontdekken. Niet meer experimenteren.
Veel jonge vrouwen die op jonge leeftijd het liefste met een foute Chad het bed in duiken om vervolgens een aardige gozer te zoeken voor een relatie, maar vervolgens weer de spanning missen en uit elkaar gaan ligt het vermoedelijk toch wat gecompliceerder dan simpelweg mannen en de samenleving ontmannelijken.
De pest is dat die figuren via X het publieke debat en stemming bepalen. Je ziet ze wel eens opduiken bij XR-protesten of kijk naar een willekeurige bijeenkomst van D66 of PvdA/GroenLinks.quote:Op maandag 2 december 2024 20:04 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Er zullen vast een paar 7e generatie feministen zijn met paars haar die dit schreeuwen, maar ook die zie ik niet??
??quote:
Kan best zijn maar ik zit niet op die kanalen of bij die partijen. Ik kom alleen 'normale' mensen tegen.. en misschien maar goed!quote:Op maandag 2 december 2024 20:06 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
De pest is dat die figuren via X het publieke debat en stemming bepalen. Je ziet ze wel eens opduiken bij XR-protesten of kijk naar een willekeurige bijeenkomst van D66 of PvdA/GroenLinks.
Zeker op FOK!, de dwarsdoorsnede van de Gewone Mens.quote:Op maandag 2 december 2024 20:10 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik kom alleen 'normale' mensen tegen
In het eckte levenquote:Op maandag 2 december 2024 20:12 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Zeker op FOK!, de dwarsdoorsnede van de Gewone Mens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |