Er is best een redelijk beeld op de volgende Karremansen, dat top60-lijstje ligt gewoon klaar bij Haga. Daar zitten ook genoeg liberalen tussen, 'echte' wordt sowieso wat subjectief en semantisch.quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Waar gaat de VVD die vandaan halen dan? Die gaan ze in eigen kringen alleen vinden met een schop op het kerkhof.
Wybren van Haga?quote:Op zaterdag 30 november 2024 14:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Er is best een redelijk beeld op de volgende Karremansen, dat top60-lijstje ligt gewoon klaar bij Haga. Daar zitten ook genoeg liberalen tussen, 'echte' wordt sowieso wat subjectief en semantisch.
Nee, de regel is dat het hele land veilig moet zijn.quote:Op zaterdag 30 november 2024 14:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hangt er vanaf, als ze gewoon een huis/familie hebben in het niet-oorlogsgebied is er sowieso geen reden geweest om zo lang te blijven. 5 jaar verblijfsvergunning, oorlog voorbij en dan weer naar huis.
Hoeveel landen zijn er in totaal?quote:Op zaterdag 30 november 2024 14:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Veilig genoeg. Er zijn honderden landen met zo'n dictator. Het leven is best kut maar niet onveilig, behalve voor de mensen die daadwerkelijk vervolgd worden door het regime en die kunnen in Europa asiel krijgen.
Dat heeft een rechter nu verzonnen ja.quote:Op zaterdag 30 november 2024 16:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, de regel is dat het hele land veilig moet zijn.
Haya, slip of the tongue.quote:
Is dat toevallig een zuur-linkse en/of D66-rechter?quote:Op zaterdag 30 november 2024 17:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat heeft een rechter nu verzonnen ja.
Volgens mij is dat niet direct een kenmerk van fascisme, maar onmenselijk is het wel.quote:Op zaterdag 30 november 2024 17:54 schreef Origami94 het volgende:
Mag je mensen die mensen willen terugsturen naar een feitelijke oorlog, fascisten noemen? #dtv
Nee, het zijn wel mensen met een totaal gebrek aan empathie.quote:Op zaterdag 30 november 2024 17:54 schreef Origami94 het volgende:
Mag je mensen die mensen willen terugsturen naar een feitelijke oorlog, fascisten noemen? #dtv
Alsof jij ook maar op enige wijze openstaat voor alternatieven voor je droomkabinet.quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat dan? Het enige wat we hebben vernomen van Timmermans zijn holle frasen en als het een keer over beleid gaat zijn het extreme belastingverhogingen. Daar kan de VVD ook echt niets mee.
Hmm.quote:Op zaterdag 30 november 2024 17:52 schreef JAM het volgende:
[..]
Is dat toevallig een zuur-linkse en/of D66-rechter?
Nederland (en de rest van het Westen) moet Israël juist op alle mogelijke manieren steunen.quote:Op zaterdag 30 november 2024 18:39 schreef Kickinalfa het volgende:
De enige wijze les uit Syrië lijkt me vooral dat het westen zich niet meer moet bemoeien met deze gebeurtenissen.
Je hebt een interne burgeroorlog tussen het regime, "vrijheidsstrijders/rebellen", een club Koerden en een aantal islamitische jihad strijders.
Als we niks doen wordt het westen aangekeken, als we wel iets doen is het westen weer verantwoordelijk voor de gevolgen, vluchtelingenstroom of onrust in het land.
Nu zijn we jaren verder en nog steeds vechten ze daar.
Het is hetzelfde als Israël, laat ze maar hun eigen boontjes doppen daar.
Dan kunnen we hier onze tijd en energie steken in zaken die hier in Nederland er wel toe doen.
Dat doen ze al te veel meer dan 75 jaar. Westerse landen zijn medeplichtig aan de koloniale onderdrukking, de massamoorden en terreur van het laatste jaar.quote:Op zaterdag 30 november 2024 18:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nederland (en de rest van het Westen) moet Israël juist op alle mogelijke manieren steunen.
Hmm, nee. Dat is simpelweg niet correct. Israël is geen koloniale staat. De stichting van deze staat was de zuiverste vorm van dekolonisatie, waarbij daadwerkelijke kolonisten (de Britten) werden verdreven door de inheemse bewoners van dit gebied.quote:Op zaterdag 30 november 2024 18:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat doen ze al te veel meer dan 75 jaar. Westerse landen zijn medeplichtig aan de koloniale onderdrukking, de massamoorden en terreur van het laatste jaar.
Steunde men Israel niet dan was Israel niet zo militair superieur en 70 jaar geleden gedwongen een voor iedereen vreedzame oplossing te maken.
... wat?quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, nee. Dat is simpelweg niet correct. Israël is geen koloniale staat. De stichting van deze staat was de zuiverste vorm van dekolonisatie, waarbij daadwerkelijke kolonisten (de Britten) werden verdreven door de inheemse bewoners van dit gebied.
Volgens mij is mijn post heel duidelijk, maar ik zal het nog eens herhalen:quote:
Waarom eigenlijk?quote:Op zaterdag 30 november 2024 18:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nederland (en de rest van het Westen) moet Israël juist op alle mogelijke manieren steunen.
De post is inderdaad duidelijk. Je bent of volkomen onbekend met de geschiedenis van het jodendom en Israël, of je houdt jezelf doelbewust van de domme om redenen die mij verder onbekend zijn en ook niet zoveel zullen interesseren.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Volgens mij is mijn post heel duidelijk, maar ik zal het nog eens herhalen:
Israël is simpelweg geen koloniale staat, maar de stichting van deze staat betrof zelfs de puurste vorm van dekolonisatie. De daadwerkelijke kolonisten (Britten) zijn (mede) verdreven door de inheemse bewoners van dit gebied (de Joden).
Onder meer omdat Israël een Westerse bondgenoot is en de enige (liberale) democratie in het Midden-Oosten.quote:
Nee hoor, alles wat ik daar post is juist. En als je denkt dat het niet zou kloppen, onderbouw dan tenminste wáár ik het volgens jou mis zou hebben.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:10 schreef JAM het volgende:
[..]
De post is inderdaad duidelijk. Je bent of volkomen onbekend met de geschiedenis van het jodendom en Israël, of je houdt jezelf doelbewust van de domme om redenen die mij verder onbekend zijn en me ook niet zoveel zullen interesseren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |