Wat mij betreft z.s.m.quote:Op vrijdag 29 november 2024 15:25 schreef Hanca het volgende:
Die sloopkogel begon me op te vallen als het over dit kabinet ging:
Sloopkogel door het hoger onderwijs: https://www.parool.nl/col(...)rugkrijgen~bf2565c1/
Sloopkogel door de natuur: https://www.greenpeace.or(...)nze-natuur-aan-gort/
Sloopkogel door ontwikkelingswerk: https://www.telegraaf.nl/(...)or-ontwikkelingswerk
En nu slopen ze ook nog het Zorgakkoord... https://nos.nl/artikel/2546417-gemeenten-stappen-uit-zorgakkoord
Kan dit kabinet wel iets goeds doen? Wanneer gaat de sloopkogel eindelijk eens door dit kabinet?
quote:De coalitie van het kabinet-Schoof bestaat alleen nog maar op papier
+ Leeslijst
ANALYSE
Politiek Het kabinet-Schoof rust in feite op een minderheidscoalitie, bleek deze week. NSC doet niet meer mee, en wordt veracht door de andere drie. Maar de oppositie komt graag helpen.
En dat die linkse mussen geen nestkastjes meer krijgenquote:Op vrijdag 29 november 2024 18:20 schreef Droopie het volgende:
Als het kabinet valt in Januari is het enige wat ze bereikt hebben grenscontroles vanaf 9 december
Als incompetentie een naam had dan zou het echt een ratrace worden tussen Faber, Agema en Klever, die dan nog rechts ingehaald worden door iemand andersquote:Op vrijdag 29 november 2024 18:00 schreef Droopie het volgende:
[ x ]
Er is weer eens een ministerraad geweest
Idsinga, Madlener, Keijzer en Jansen willen ook graag mee doen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als incompetentie een naam had dan zou het echt een ratrace worden tussen Faber, Agema en Klever, die dan nog rechts ingehaald worden door iemand anders
Vergeet Bruins niet, die is ook niet echt lekker bezig de laatste tijd.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Idsinga, Madlener, Keijzer en Jansen willen ook graag mee doen.
Faber is toch echt wel de grootste, incompetente prutser die ik ooit een ministerpost heb zien krijgen, zeg. Ik moet wel heel ver in mijn geheugen graven (misschien Nawijn, of Heinsbroek nog?) die dan zelfs misschien iets minder achterlijk waren, maar dat is dan ook wel een hele, hele lage lat.quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:00 schreef Droopie het volgende:
[ x ]
Er is weer eens een ministerraad geweest
Dick Schoof, chef Nietsnut.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als incompetentie een naam had dan zou het echt een ratrace worden tussen Faber, Agema en Klever, die dan nog rechts ingehaald worden door iemand anders
Ik kan Dick Schoof nu moeilijk incompetent noemen. Die man is niet achterlijk hoor, die kan wel wat. Het is toch een prestatie dat hij - met allerhande wonderlijke semantische spelletjes en geitenpaadjes - deze schertsvertoning nog voort kan laten duren. Dat het een prestatie is, wil nog niet zeggen dat het goed of bewonderenswaardig is. Het heeft nog het meeste weg van lui op TikTok die, bijvoorbeeld, tien blikken bruine bonen opeten om zo het record voor de langste, natste of stinkendste scheet te laten. Zeker een prestatie, maar wat koop je er nu toch voor.quote:
Uit dat artikel..quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:27 schreef tizitl2 het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)pakket-met-oppositie
Dit is toch idioot? Dan gaat de coalitie dus dealen met de oppositie zonder dat de regering of verantwoordelijke bewindslieden er wat van vinden, die krijgen het dus gewoon op hun bord met succes.
Het kabinet marionetten 1.
Hij vindt het ook allemaal erg sneu voor Vicky Maeijer en hoopt dat ze nog heel lang stas blijft. Haar mogelijke plagiaat is niet ter zake doende: Schoof steekt staatssecretaris Maeijer hart onder de riem, 'hoop dat ze blijft' - https://nos.nl/l/2546428quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:28 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik kan Dick Schoof nu moeilijk incompetent noemen. Die man is niet achterlijk hoor, die kan wel wat. Het is toch een prestatie dat hij - met allerhande wonderlijke semantiek en geitenpaadjes - deze schertsvertoning nog voort kan laten duren. Dat het een prestatie is, wil nog niet zeggen dat het goed of bewonderenswaardig is. Het heeft nog het meeste weg van lui op TikTok die, bijvoorbeeld, tien blikken bruine bonen opeten om zo het record voor de langste, natste of stinkendste scheet te laten. Zeker een prestatie, maar wat koop je er nu toch voor.
Lekker aan het faberen, dus weer!quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij vind het ook allemaal erg sneu voor Vicky Maeijer en hoofd dat ze nog heel lang stas blijft. Haar mogelijke plagiaat is niet ter zake doende: Schoof steekt staatssecretaris Maeijer hart onder de riem, 'hoop dat ze blijft' - https://nos.nl/l/2546428
Schoof erkent hier ook mee (wat me een goede zaak lijkt) dat de regeringspartijen niet in staat zijn om zelf met beleidsvoornemens te komen die breed genoeg gedragen worden om ook daadwerkelijk uitgevoerd te worden. Als je na vier/vijf maanden tegen regeringspartijen, die zich vast bewust zullen zijn van de samenstelling van de Eerste-Kamer, e.d., moet zeggen: 'Goh, misschien moet je ook eens met een ander praten in plaats van maar de hele dag je willetje proberen door te drukken met gelul als: "Ik ben het beleid", naar noodrecht grijpen, en daar dan een beetje op Twitter over te gaan kankeren als je je zin niet krijgt.' - dan getuigt dat toch van een bijzonder ernstig gebrek aan politiek(e) inzicht en wil van de kant van de regering.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:32 schreef Hanca het volgende:
Schoof is nu slim genoeg om op te roepen tot een compleet gedoogakkoord, ipv per onderwerp te moeten onderhandelen: https://nos.nl/artikel/25(...)pakket-met-oppositie
Dan kunnen ze wat toegeven op ontwikkelingssamenwerking en dan op onderwijs wat terug krijgen.
Als ik de oppositie was zou ik wel ten allen tijden asiel er buiten houden, daar wil je deze coalitie gewoon niet steunen.
En misschien is het ook een tactiek van links he. Keihard uitonderhandelen nu het kan en ook dat is politiek.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:36 schreef JAM het volgende:
[..]
Schoof erkent hier ook mee (wat me een goede zaak lijkt) dat de regeringspartijen niet in staat zijn om zelf met beleidsvoornemens te komen die breed genoeg gedragen worden om ook daadwerkelijk uitgevoerd te worden. Als je na vier/vijf maanden tegen regeringspartijen, die zich vast bewust zullen zijn van de samenstelling van de Eerste-Kamer, e.d., moet zeggen: 'Goh, misschien moet je ook eens met een ander praten in plaats van maar de hele dag je willetje proberen door te drukken met gelul als: "Ik ben het beleid", naar noodrecht grijpen, en daar dan een beetje op Twitter over te gaan kankeren als je je zin niet krijgt.' - dan getuigt dat toch van een bijzonder ernstig gebrek aan politiek(e) inzicht en wil van de kant van de regering.
Nu wil ik D66, CDA, ChristenUnie, SGP en JA21 niet echt links noemen, maar toch...quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:44 schreef Droopie het volgende:
[..]
En misschien is het ook een tactiek van links he. Keihard uitonderhandelen nu het kan en ook dat is politiek.
Idd, midden en linksquote:Op vrijdag 29 november 2024 19:45 schreef JAM het volgende:
[..]
Nu wil ik D66, CDA, ChristenUnie, SGP en JA21 niet echt links noemen, maar toch...
.quote:
Liever elk onderwerp los moeten onderhandelen en minder voor elkaar krijgen dus. Succes er mee.quote:
Goed dat je het zegt. Ik heb de hele dag nog niets gedronken! Daar moest maar eens verandering in komen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 20:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
De VriMiBo-tweets leveren toch weer. Erg mooi.
In before: 'Ik ga er niet over wat meneer Wilders op Twitter zegt en daar ga ik verder ook niet op reageren.'quote:Op vrijdag 29 november 2024 20:23 schreef Hexagon het volgende:
Dick is stout geweest. Nou krijgt hij billenkoek.
Mark Rutte heeft Dick destijds overtuigd door te zeggen dat het een mooie baan zou zijn, hahaha.quote:Op vrijdag 29 november 2024 20:23 schreef Hexagon het volgende:
Dick is stout geweest. Nou krijgt hij billenkoek.
Na tig rondes van "Ok Dilan, we doen wel weer wat jij wil, maar we mogen toch nog steeds wel allochtonen pesten he?" moeten die onderhandelingen toch niet heel ingewikkeld meer zijn.quote:Op vrijdag 29 november 2024 20:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Liever elk onderwerp los moeten onderhandelen en minder voor elkaar krijgen dus. Succes er mee.
Mooi dan toch zeker in de betekenis van: daar ben je mooi mee. .quote:Op vrijdag 29 november 2024 20:25 schreef VoMy het volgende:
[..]
Mark Rutte heeft Dick destijds overtuigd door te zeggen dat het een mooie baan zou zijn, hahaha.
Geen medelijden verder.
Dick staat straks in de galerij van oud premiers als Wout Weghorst in die van oud-spitsen van Manchester United.quote:Op vrijdag 29 november 2024 20:30 schreef Hexagon het volgende:
Ach Dick mag in de galerij van oud premiers. Ook wat waard.
Of als Maurice Steijn als trainers van Ajax.quote:Op vrijdag 29 november 2024 20:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dick staat straks in de galerij van oud premiers als Wout Weghorst in die van oud-spitsen van Manchester United.
Maar dat moet niet de coalitie doen, maar de heer Schoof en de relevantie bewindslieden. Daar gaat het hier mis.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:32 schreef Hanca het volgende:
Schoof is nu slim genoeg om op te roepen tot een compleet gedoogakkoord, ipv per onderwerp te moeten onderhandelen: https://nos.nl/artikel/25(...)pakket-met-oppositie
Bij Rutte III en IV praatten de fractieleiders ook genoeg onderling. Ben het er mee eens dat Schoof en Heinen er bij horen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 20:56 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Maar dat moet niet de coalitie doen, maar de heer Schoof en de relevantie bewindslieden. Daar gaat het hier mis.
Het is nu toch wel duidelijk, neem ik aan, dat het Wilders en in het verlengde daarvan, de PVV, helemaal geen enkele réét zal interesseren om ook maar iets te doen waar ook maar iemand ook maar iets aan heeft, zo lang hij maar kan blijven roepen dat dat allemaal aan zuur-links, de D66-rechters, de asielzoekers en weet ik veel wie anders ligt en daar electoraal gewin uit kan blijven halen door maar dwars te blijven liggen, de boel te traineren, en maar te blijven roepen dat pas als 'wij' allemaal achter hem gaan staan, hem die 76 zetels gunnen, of dat noodrecht gunnen, of het regeren per decreet... pas dat als dat zuur-links, de D66-rechters en de asielzoekers allemaal opgehoepeld zijn het pas dan, en alleen dan, weer hübsch und zauberhaft zal worden in ons kleine kikkerlandje? Het is van een walgelijk doorzichtig populisme, een walgelijke machtsgeilheid zeg. Om te kotsen, werkelijk. .quote:Op vrijdag 29 november 2024 21:09 schreef Bluesdude het volgende:
Schoof roept de coailitie op met de opositie te praten. Ivm met regeerplannen die door de 1e kamer kunnen worden afgewezen.
Maakt compromissen, zegt ie.. zodat we die obstakels opzij zetten . Pragmatisch van hem
Wilders reageert er weer stoer op. Zodat niemand denkt dat hij een ruggegraat van een banaan heeft.
Maar.... men moet de 1e kamer paaien met compromissen. De ervaren Wilders weet natuurlijk die noodzaak en na trekken, grote mond en geheime gesprekken... buigt hij als een banaan.
Onderwijl is zijn laatste tweet de zoveelste irritante tweet voor Schoof en coalitiegenoten...
Maar hij zit toch niet in het kabinet?quote:
Wilders heeft op geen enkele manier de intentie een democratische en inhoudelijke politiek te bedrijven, laat staan dat hij Westerse waarden als gelijke behandeling en vrijheid nastreeft,quote:Op vrijdag 29 november 2024 22:22 schreef JAM het volgende:
Ik vat mijzelf even kort samen: de PVV bedrijft een destructieve politiek die er alleen op gericht is om polarisatie in de hand te werken met als doel om daar electoraal gewin uit te halen, zonder enige interesse voor inhoud of degelijk bestuur. Dat is niet nieuw, trouwens, dat doet Wilders nu al een jaar of twintig. Trap er toch niet in.
Als ik dat soort dingen lees en hoor, dan knijp ik toch in mijn handjes dat we in de lagere lagen van 's lands bestuur nog wel iets van verstandige mensen hebben die in ieder geval begrijpen dat je toch eens met elkaar door dezelfde deur zal moeten lopen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 22:25 schreef Hanca het volgende:
VNG gaat de regering voor de rechter slepen als kabinet geen extra geld geeft voor jeugdzorg. https://www.trouw.nl/binn(...)-jeugdzorg~b41d5920/
Dat wordt nog interessant.
Inderdaad. Die zou eigenlijk eens een goede inburgeringscursus moeten volgen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 22:26 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wilders heeft op geen enkele manier de intentie een democratische en inhoudelijke politiek te drijven, laat staan dat hij Westerse waarden als gelijke behandeling en vrijheid nastreeft,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |