Het begon allemaal hiermeequote:Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.
Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.
Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.
Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.
Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meer over het befaamde ATProtocol dat BlueSky gebruiktquote:BlueSky is een nieuw social media platform dat als doel heeft om gebruikers meer controle te geven over hun online ervaring. Het is opgericht door Jack Dorsey, een van de oprichters van Twitter, en is bedoeld als een alternatief voor de traditionele sociale media zoals we die kennen.
Wat maakt BlueSky anders?
* Decentralisatie: In tegenstelling tot veel andere platforms, is BlueSky niet afhankelijk van één centrale server. Dit maakt het systeem stabieler en geeft gebruikers meer keuzevrijheid.
* Algoritmes: Bij BlueSky kun je zelf bepalen welke algoritmes je gebruikt om je tijdlijn samen te stellen. Dit betekent dat je meer controle hebt over wat je te zien krijgt.
* Openheid: Het platform is gebouwd op open standaarden, waardoor het makkelijker is om het te integreren met andere diensten en apps.Heeft BlueSky de toekomst die we het allemaal gunnen? Of behoudt X de troon.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Game on!
[ Bericht 4% gewijzigd door epicbeardman op 29-11-2024 11:10:36 ]Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
Gelukkig ben je dat niet.quote:Op donderdag 28 november 2024 22:29 schreef epicbeardman het volgende: [..] Ja als Joe Rogan het zegt, dan gaan de moderators natuurlijk niemand bannen die dat nu zegt. Want anders heeft hij nog gelijk ook, Joe Rogan heeft zo veel invloed dat dit filmpje vast een tik op de vingers is geweest voor het moderatie team vanuit de BlueSky CEO. Tenminste, dat zou ik doen als BlueSky CEO.
Ik kan niet zoeken op BlueSky helaas, maar ik geloof je best. Zou je TT in nummer #67 kunnen aanpassen? ik probeer de maintopic post iets te verbeteren ondertussen.quote:Op donderdag 28 november 2024 22:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Ga zelf kijken. Genoeg posts zijn meerdere dagen of een week of zo oud, en dus van voor deze tweet. Met die tekst.
Het klopt niet wat Rogan zegt.
Je durft zelf niet aan te tonen dat dat klopt.quote:Op donderdag 28 november 2024 22:15 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[ x ]
Waarom post je trouwens niet de tweet zelf? probeer je iets te verbergen soms? Dat Joe Rogan zegt dat je binnen paar seconden gebanned wordt op het nieuwe populaire platform?
Worden daarom die honderden extra moderators ingevlogen?
Iets extra content!
https://bsky.app/profile/travismcgee63.bsky.socialquote:Op donderdag 28 november 2024 22:33 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik kan niet zoeken op BlueSky helaas, maar ik geloof je best. Zou je TT in nummer #67 kunnen aanpassen? ik probeer de maintopic post iets te verbeteren ondertussen.
Ga zelf kijken. Genoeg posts met deze tekst zijn meerdere dagen of langer dan een week of zo oud, en dus van voor deze tweet.quote:Op donderdag 28 november 2024 22:29 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ja als Joe Rogan het zegt, dan gaan de moderators natuurlijk niemand bannen die dat nu zegt. Want anders heeft hij nog gelijk ook, Joe Rogan heeft zo veel invloed dat dit filmpje vast een tik op de vingers is geweest voor het moderatie team vanuit de BlueSky CEO.
Tenminste, dat zou ik doen als BlueSky CEO.
Maar, kan je dat niet beter tegen Joe Rogan zeggen, die heeft namelijk een miljoenen publiek. Don't shoot the messenger?quote:Op donderdag 28 november 2024 22:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
https://bsky.app/profile/travismcgee63.bsky.social
Waarom? Opdat het Roganpubliek daarmee naar Bluesky komt? Ze mogen uiteraard gewoon een account aanmaken en daarmee gaan posten, maar Bluesky hoeft ze ook niet te gaan halen.quote:Op donderdag 28 november 2024 22:38 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Maar, kan je dat niet beter tegen Joe Rogan zeggen, die heeft namelijk een miljoenen publiek. Don't shoot the messenger?
Ik vind het wel raar dat je dingen post, en hier verdedigt, van figuren op X die kennelijk tegen BS zijn, maar dat je zelf niet even kijkt op BS of die posts wel kloppen.quote:Op donderdag 28 november 2024 22:33 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik kan niet zoeken op BlueSky helaas, maar ik geloof je best. Zou je TT in nummer #67 kunnen aanpassen? ik probeer de maintopic post iets te verbeteren ondertussen.
De hele reden dat mensen van "X" afgaan is toch juist dat ze censuur willen hebben en naar BlueSky flocken? is het dan raar om een aanname te doen dat dit daadwerkelijk gebeurt?quote:Op donderdag 28 november 2024 22:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het wel raar dat je dingen post, en hier verdedigt, van figuren op X die kennelijk tegen BS zijn, maar dat je zelf niet even kijkt op BS of die posts wel kloppen.
Ik ken jou niet als zo goed gelovig. Wat is er gebeurt, dat je niet even zelf checkt en van de concurrentie zomaar iets aanneemt?
Blijkbaar niet.quote:Op donderdag 28 november 2024 22:44 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
De hele reden dat mensen van "X" afgaan is toch juist dat ze censuur willen hebben en naar BlueSky flocken?
Dus je post hier zaken van Rogan op X die duidelijk niet kloppen, en dat Musk vervolgens de concurrentie maar voor een pedo-netwerk uitmaakt, is heel normaal?quote:Op donderdag 28 november 2024 22:44 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
De hele reden dat mensen van "X" afgaan is toch juist dat ze censuur willen hebben en naar BlueSky flocken? is het dan raar om een aanname te doen dat dit daadwerkelijk gebeurt?
Anders wordt het toch weer net zo'n cesspool als Twitter nu is?
Jij riep dat je binnen een of 2 minuten een ban zou kunnen krijgen.quote:Op donderdag 28 november 2024 22:38 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Maar, kan je dat niet beter tegen Joe Rogan zeggen, die heeft namelijk een miljoenen publiek. Don't shoot the messenger?
Waarom wordt ik nu weer aangevallen vanwege een lolletje die Joe Rogan trapt? hij was hypothetisch aan het praten, wellicht met een vleugje sarcasme.
Het enige wat ik deed, was de volledige tweet gezocht en deze erbij geplakt. Ik snap dat je graag insinuaties pleegt. Maar alleen een screenshotje van dat Elon BlueCry en PedoCry noemt vind ik niet genoeg content dan wel out of context.quote:Op donderdag 28 november 2024 22:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus je post hier zaken van Rogan op X die duidelijk niet kloppen, en dat Musk vervolgens de concurrentie maar voor een pedo-netwerk uitmaakt, is heel normaal?
En zelf check je dit niet even?
Okay man. Goed verhaal.
Vraag me echt af wie er hier nou in een zelfgekozen bubbel zit.![]()
Goed verhaal weer.quote:Op donderdag 28 november 2024 22:53 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Het enige wat ik deed, was de volledige tweet gezocht en deze erbij geplakt. Ik snap dat je graag insinuaties pleegt. Maar alleen een screenshotje van dat Elon BlueCry en PedoCry noemt vind ik niet genoeg content dan wel out of context.
En toen zei ik, probeer je iets te verbergen, meer niet. Daarna plaatste ik de de volledige context, en wordt ik afgevallen voor iets wat Joe Rogan zegt. Okej.
Wederom wordt ik aangevallen omdat Joe Rogan iets claimt wat niet waar is, waarom moet het altijd zo persoonlijk en op de man?
Wat verandert jouw post aan het feit dat Musk het woord pedo gebruikt?quote:Op donderdag 28 november 2024 22:53 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Het enige wat ik deed, was de volledige tweet gezocht en deze erbij geplakt. Ik snap dat je graag insinuaties pleegt. Maar alleen een screenshotje van dat Elon BlueCry en PedoCry noemt vind ik niet genoeg content dan wel out of context.
En toen zei ik, probeer je iets te verbergen, meer niet. Daarna plaatste ik de de volledige context, en wordt ik afgevallen voor iets wat Joe Rogan zegt. Okej.
Wederom wordt ik aangevallen omdat Joe Rogan iets claimt wat niet waar is, waarom moet het altijd zo persoonlijk en op de man?
quote:Op donderdag 28 november 2024 22:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij riep dat je binnen een of 2 minuten een ban zou kunnen krijgen.
Nou, laat maar zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zou heel ver komen met deze 2 foto's en wat feiten.
En het verhaal van Ashleys dagboek(bewezen in rechtszaak), waar ze zoals ze zelf zei "inappropriate showers" had met Joe, denk zelfs dat deze post nu hier verwijderd gaat worden.
Maar ik geef ze geen extra user data, wie weet komt dat in de verkeerde handen terecht.Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
En die community notes ook:quote:Op donderdag 28 november 2024 22:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat verandert jouw post aan het feit dat Musk het woord pedo gebruikt?
quote:Elon Musk forgot to tell that in August 2023, X restored an account that shared child sexual abuse material
https://www.forbes.com/si(...)-sex-abuse-material/
Dat roepen ze hier ook in POL AMV.quote:Op donderdag 28 november 2024 22:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat verandert jouw post aan het feit dat Musk het woord pedo gebruikt?
Tussen Musk en een gebruiker van Fok?quote:Op donderdag 28 november 2024 22:59 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dat roepen ze hier ook in POL AMV.
[ afbeelding ]
Wat is het verschil?
Oh dan is het in eens minder erg? Dus ik mag iedereen pedo noemen hier? WTFF is je gedachtegang hier.quote:Op donderdag 28 november 2024 23:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tussen Musk en een gebruiker van Fok?
Nou, eh, moet men je dat echt uitleggen?
Als het zo erg is waarom verdedig je Musk dan?quote:Op donderdag 28 november 2024 23:00 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Oh dan is het in eens minder erg?
Het zou wel netjes van je zijn als je die user ook even zou taggen. Maar dat is niet aan je besteed?quote:Op donderdag 28 november 2024 22:59 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dat roepen ze hier ook in POL AMV.
[ afbeelding ]
Wat is het verschil?
Wie zegt dat ik hem verdedig? ik heb in vorige topic nog geroepen dat ik niets heb met ongenuanceerd pedo geroep, ook van Elon.quote:Op donderdag 28 november 2024 23:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als het zo erg is waarom verdedig je Musk dan?
Waarom? wat is daarvan de toegevoegde waarde? Als Kansenjongere dat vindt, mag hij dat vinden van mij. Keur het wel af daar niet van.quote:Op donderdag 28 november 2024 23:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Het zou wel netjes van je zijn als je die user ook even zou taggen. Maar dat is niet aan je besteedt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |