abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 28 november 2024 @ 17:16:22 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_215708378
Een medewerker van Feyenoord heeft dit jaar geprobeerd een zware mishandeling in De Kuip stil te houden. Dat blijkt uit onderzoek van BOOS en NRC, die onderzoek deden naar de relatie tussen de club en het gewelddadige deel van de harde kern.

Feyenoord zou volgens de publicaties samenwerken met enkele prominente en veroordeelde leden van de harde kern, van wie er één, ondanks een stadionverbod, welkom was bij besloten gelegenheden van de club.

De mishandeling dateert van deze zomer, toen supportersgroepen een onderling toernooi hielden op het hoofdveld van De Kuip. Een van de deelnemende teams was een afvaardiging van Rotterdam Radicals, waarvan de oprichter een celstraf van twee jaar uitzit wegens een reeks ernstige feiten.

De wedstrijd liep uit de hand en de scheidsrechter werd ernstig mishandeld. Toen het slachtoffer later contact had met een medewerker van de club, zou die hem hebben geappt: ‘Mijn rol als fancoach wordt wel op de proef gesteld. Is er een manier om dit buiten justitie om te regelen?’ Het slachtoffer ging daar niet mee akkoord. De verdachten staan volgende week voor de rechter.

Feyenoord worstelt al jaren met een deel van de harde kern. Tussen 2021 en 2023 vond een reeks ernstige feiten plaats, waaronder brandstichting bij de sportschool van Paul van Dorst, de bekladding van het huis van wethouder Robert Simons en het kantoor van het COC en bezoeken aan woningen van belangrijke personen uit de Feyenoord-organisatie.

Ook het tonen van een reeks spandoeken met ernstige beledigingen en bedreigingen in Tirana, rond de finale van de Conference League, maakte veel indruk: daarop werd onder meer burgemeester Aboutaleb met de dood bedreigd.

Een van de mensen die voor dat laatste feit veroordeeld werd, en onder meer een stadionverbod kreeg, blijkt daarna volgens de publicaties nog meermaals welkom te zijn geweest bij gelegenheden van Feyenoord. Zo was hij op het besloten feest waar Feyenoord het winnen van de bekerfinale vierde, en bij de ondertekening van het contract van doelman Justin Bijlow, met wie hij bevriend zou zijn. Hij ging bij die gelegenheden ook op de foto met spelers en andere Feyenoord-prominenten.

Ook zou hij volgens BOOS en NRC samen met de verdachte van de mishandeling van de scheidsrechter met Feyenoord in Spanje zijn geweest, bij voorbereidingen voor de wedstrijd tegen Girona in de Champions League.

In de publicaties wordt ook stilgestaan bij de supportersfeesten die Feyenoord inmiddels enkele keren organiseerde rond uitwedstrijden van de club in de Champions League. Zoals het AD eerder al meldde, organiseert Feyenoord die in samenwerking met De Noordzijde en Rotterdam Radicals, twee groepen waarvan prominente figuren zijn veroordeeld voor ernstige feiten met betrekking tot Feyenoord.

Reactie
Feyenoord kwam al voor de publicaties met een uitgebreide reactie, omdat de club zei ‘te verwachten dat er sprake zal zijn van een eenzijdig beeld’. Feyenoord staat volledig achter het huidige supportersbeleid, aldus de verklaring.

‘Dit beleid heeft er in belangrijke mate voor gezorgd dat Feyenoord, ondanks met name in het begin soms wisselende sportieve resultaten, op supportersgebied weer een mooi en sfeervol seizoen doormaakt; zonder excessen of hoge boetes. (...) Toegegeven: er zijn incidenten, maar we zijn op de goede weg. We praten met elkaar, vinden samen oplossingen en er zijn aanzienlijk minder incidenten en minder boetes, en de veiligheids- en wedstrijdbeleving van bezoekers wordt steeds beter.’

De club zegt dat de afdeling Supporterszaken en de Supporters Liaison Officers (SLO) een ‘cruciale taak’ hebben binnen de club. ,,Door nauw contact en goede relaties met verschillende supportersgroepen, inclusief de harde kern, beschikt de SLO over waardevolle kennis en inzicht in wat er leeft binnen deze groepen.”

Burgemeester Carola Schouten heeft inmiddels gereageerd op de publicaties. ,,Bedreiging en intimidatie zijn onacceptabel. De geschetste verwevenheid met bepaalde leden van de harde kern die zich hieraan schuldig maken, vinden wij dan ook onwenselijk. Het doet de club en ál haar supporters geen goed. Dit moet echt aangepakt worden en ik ga hierover dan ook snel met Feyenoord in gesprek.”

https://www.ad.nl/binnenl(...)leid-staan~a1ba637c/

Typisch dat een veroordeelde crimineel in een onderling toernooitje een scheidsrechter mishandelt. Toont ook aan dat sommige van dit soort randzaken een maatschappelijk iets is. Bij het voetballen is het legitiem in groepsverband te "functioneren." Maakt het probleem niet minder natuurlijk. Dit soort gasten zorgen of zorgt ook voor problemen in bv het uitgaansleven. Dan is zo'n medewerker wel erg slecht bezig.

:T

Het programma van BOOS.....

Bekijk deze YouTube-video

Na de publicatie van de uitzending van BOOS over Feyenoord heeft presentator Tim Hofman te maken met intimidaties. Via sociale media deelt Hofman beledigingen en dreigende teksten die hij heeft ontvangen. Ook plaatst hij een foto van een Feyenoord-fan die zich heeft gemeld bij het hoofdgebouw van BNNVARa in Hilversum.

Hofman deelt op sociale media enkele reacties die volgden op de aankondiging van dinsdag over de uitzending die donderdag om 16.00 uur werd getoond. "We komen hem halen", staat in een van de reacties. "Met bepaalde personen kan je je beter niet bemoeien, Tim", luidt een andere reactie. Weer een ander wenst Hofman 'een mes tussen zijn linkse ribben' toe.

Op het Instagram-account van de fangroep Rotterdam Radicals, die in de aflevering wordt benoemd, is een foto geplaatst van een onherkenbare man die voor het hoofdgebouw van BNNVARA staat. Hofman heeft die foto gezien en plaatst hem op zijn eigen account op X.

https://www.msn.com/nl-nl(...)51a2134c6005689&ei=6

In de nieuwste uitzending van BOOS worden opmerkelijke onthullingen gedaan over de relatie tussen Feyenoord en de radicale delen van de harde supporterskern. In een poging om gewelddadige uitingen van de harde kern te verminderen, kregen supporters bepaalde gunsten van de clubleiding. Volgens Peter Groenendijk, journalist van het AD Rotterdam, gingen de supporters steeds meer verlangen en bemoeiden ze zich zelfs met de opstelling.

https://www.msn.com/nl-nl(...)1a2134c6005689&ei=29

[ Bericht 8% gewijzigd door tong80 op 28-11-2024 19:56:47 ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 28 november 2024 @ 17:32:21 #2
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215708461
Water is nat.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Trouwste user 2022 donderdag 28 november 2024 @ 18:08:31 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_215708670
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 17:32 schreef Vis1980 het volgende:
Water is nat.
Wordt tijd voor een schuifdak, of nieuw stadion.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 donderdag 28 november 2024 @ 18:15:15 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_215708723
Zo bij Eva Jinek.

pi_215708821
Altijd weer die Finnen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215708966
Had je wat anders verwacht ? #onelove
  Trouwste user 2022 donderdag 28 november 2024 @ 19:29:29 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_215709558
OP aangevuld.

donderdag 28 november 2024 @ 19:33:53 #8
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_215709610
Rotterdam Radicals _O-
  Trouwste user 2022 donderdag 28 november 2024 @ 19:35:56 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_215709635
quote:
81s.gif Op donderdag 28 november 2024 19:33 schreef Zwansen het volgende:
Rotterdam Radicals _O-
SLF - Your Roots Your Radicals.

donderdag 28 november 2024 @ 19:43:08 #10
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215709706

Gernot
  donderdag 28 november 2024 @ 19:47:02 #11
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_215709758
quote:
en bij de ondertekening van het contract van doelman Justin Bijlow, met wie hij bevriend zou zijn.
Niet heel verrassend, zijn verwevenheid met dit soort figuren is de enige reden dat hij met dat versleten lichaam van hem ruim 2 ton per maand vangt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Trouwste user 2022 donderdag 28 november 2024 @ 19:56:03 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_215709859
In het artikel van NRC en de uitzending van BOOS over de supporterscultuur bij Feyenoord, wordt beweerd dat doelman Justin Bijlow een goede relatie onderhoudt met een vooraanstaand lid van de harde kern. Het gaat om Cheverno van A., die zelf geen behoefte voelde om te reageren op de beweringen in het artikel.

Cheverno van A. is diverse keren in opspraak gekomen wegens crimineel en antisociaal gedrag. Tijdens de Conference League-finale in Tirana bracht hij een Hitlergroet. Daarnaast speelde hij een rol in de verspreiding van spandoeken waarop discriminerende en beledigende teksten stonden. Cheverno van A. is hiervoor veroordeeld tot een korte celstraf. Ook kreeg hij een stadionverbod opgelegd. Ondanks dat verbod slaagde hij erin om toegang te krijgen tot De Kuip.

Cheverno van A. is bevriend met Feyenoord-keeper Bijlow, en was aanwezig op diens contractverlenging. Ook woonde hij later een besloten feest na de winst van de KNVB Beker bij. Op dat feest ging hij op de foto met onder anderen assistent-trainer John de Wolf, evenals een aantal spelers. Cheverno van A. lijkt daarnaast een voorkeursbehandeling te genieten binnen de supportersorganisatie van Feyenoord. Zo werd hij op sociale media getagd door de SLO (de Supporters Liaison Officer). Deze is nauw betrokken bij het organiseren van supportersfeesten.

Opvallend is ook dat Cheverno van A. een maand voordat Feyenoord de Champions League-wedstrijd tegen Girona al in het stadion van de Spaanse club was. Daar was hij toen samen met de SLO en met Damian K. Laatstgenoemde moet volgende week voor de rechter verschijnen voor de mishandeling van een scheidsrechter bij een supportersvoetbaltoernooi in De Kuip. Foto's hebben aangetoond dat twee leden van de harde kern toegang hadden tot exclusieve delen van het Girona-stadion. Dat wijst mogelijk op een officiële rol of samenwerking met Feyenoord, dat niet wil toelichten wie zijn trip naar Spanje heeft gefinancierd.

Het feit dat Cheverno van A. aanwezig was bij dergelijke clubactiviteiten, en de tolerantie voor zijn gedrag, staan volgens BOOS en NRC symbool voor de lastige relatie die Feyenoord onderhoudt met de harde kern. De Rotterdamse club kwam enkele uren voor de publicatie al met een statement. Het liet toen weten geen inzage te hebben gehad, en te vrezen voor een eenzijdig beeld. Ook wijdde het een groot deel van het statement aan het verzeker van het feit dat de club er alles aan doet om iedereen binnen Feyenoord een gevoel van eensgezindheid te bezorgen.

https://www.msn.com/nl-nl(...)a96fa122bd711bb&ei=8

pi_215710199
Ze heten inderdaad zeker geen Jan, Klaas of Piet lees ik dan altijd in dit soort topics.

Nee dat klopt, maar wel Cheverno, Damian, Max en Toon.
  Overall beste user 2022 donderdag 28 november 2024 @ 20:34:23 #14
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215710214
quote:
10s.gif Op donderdag 28 november 2024 20:32 schreef Stepperoller het volgende:
Ze heten inderdaad zeker geen Jan, Klaas of Piet lees ik dan altijd in dit soort topics.

Niemand heet zo tegenwoordig.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215710218
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 20:34 schreef Ulx het volgende:

[..]
Niemand heet zo tegenwoordig.
Het zijn ook niet de scherpste messen in de la die zulke uitspraken doen.
  donderdag 28 november 2024 @ 20:38:35 #16
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215710254
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 20:35 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Het zijn ook niet de scherpste messen in de la die zulke uitspraken doen.
Ja, dat vind ik ook sowieso bij geweld, laat staan tegen homo's en scheidsrechters. Probleem is alleen dat al die bestuurders er niets van durven te zeggen, omdat ze dan met geweld te maken krijgen.
  Overall beste user 2022 donderdag 28 november 2024 @ 20:41:06 #17
3928 Ulx
pi_215710290
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 20:38 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, dat vind ik ook sowieso bij geweld, laat staan tegen homo's en scheidsrechters. Probleem is alleen dat al die bestuurders er niets van durven te zeggen, omdat ze dan met geweld te maken krijgen.
Nah, ik denk dat ze het bij Feyenoord gewoon als traditie zien. Het lijkt prima bij hun filosofie te passen. Allerlei daden van de fans, en dan geen woorden van de club zelf. Toch?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215710327
Hooligans...het blijft triest volk
pi_215710356
Dit is een probleem bij alle clubs. Van mij mogen ze optiefen, zijn altijd van die doorgesnoven types die je vuil aankijken als je niet de juiste jas aan hebt. Treurig dat dit soort figuren de club al jaren lijken te gijzelen.

Feyenoord. O+
  donderdag 28 november 2024 @ 20:46:55 #20
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215710360
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 20:41 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nah, ik denk dat ze het bij Feyenoord gewoon als traditie zien. Het lijkt prima bij hun filosofie te passen. Allerlei daden van de fans, en dan geen woorden van de club zelf. Toch?
Ja, het is zeker schandalig en ik vind niet dat Feyenoord hier goed naar handelt. Traditie is misschien wat overdreven, maar wel begrijpelijk als ze zelfs een voetbaltoernooi opzetten en bij een zwaargewond slachtoffer niet de boel stop zetten of goed afhandelen. Een stadionverbod zou ook moeten gelden op andere plekken in de club en dat je bij het einde van zo'n verbod ook niet meer de intentie hebt om iets met elkaar te ondernemen.
pi_215710366
quote:

[..]
Bij Ajax is het niet anders hoor. Treurig.
  Forum Admin donderdag 28 november 2024 @ 20:53:20 #22
35723 crew  GGMM
pi_215710426
Als er iets bij Ajax gebeurt staan ze vooraan om er over te oordelen maar nu is er in het hele topic geen Feyenoorder te zien.

Het blijft toch een heel bijzonder volk.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Overall beste user 2022 donderdag 28 november 2024 @ 20:56:08 #23
3928 Ulx
pi_215710442
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 20:53 schreef GGMM het volgende:
Als er iets bij Ajax gebeurt staan ze vooraan om er over te oordelen maar nu is er in het hele topic geen Feyenoorder te zien.

Geen woorden maar daders hè.
pi_215710473
quote:

[..]
Bij Ajax is het minstens even erg hoor, daar liepen moordenaars en andere criminelen rond
  donderdag 28 november 2024 @ 21:00:17 #25
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215710487
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 20:53 schreef GGMM het volgende:

:O :W
pi_215710506
Ik vind het vooral problematisch dat we als belastingbetalers opdraaien voor de politieinzet terwijl de club het zelf overduidelijk het laat lopen.

Ik bedoel iemand met een stadionverbod die de sleutels heeft, dat verzin je toch niet? Of het op deze manier bedreigen van een groep dit opkomt voor Feyenoorders die toevallig homo zijn?

Ik verwacht dat een club dit soort lui gewoon actief aanpakt en weert en dat de politie ze daarbij helpt. Maar niet als dit soort randfiguren van binnenuit gefaciliteerd wordt.
  Trouwste user 2022 donderdag 28 november 2024 @ 21:09:45 #27
7889 tong80
Spleenheup
pi_215710584
Net de docu. gekeken. Nog heftiger en vreemder dan ik verwachtte.

donderdag 28 november 2024 @ 21:12:10 #28
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215710625
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 21:02 schreef tizitl2 het volgende:
Ik vind het vooral problematisch dat we als belastingbetalers opdraaien voor de politieinzet terwijl de club het zelf overduidelijk het laat lopen.

Ik bedoel iemand met een stadionverbod die de sleutels heeft, dat verzin je toch niet? Of het op deze manier bedreigen van een groep dit opkomt voor Feyenoorders die toevallig homo zijn?

Ik verwacht dat een club dit soort lui gewoon actief aanpakt en weert en dat de politie ze daarbij helpt. Maar niet als dit soort randfiguren van binnenuit gefaciliteerd wordt.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 21:02 schreef tizitl2 het volgende:
En dan komen ze aan je huis of staan ze elke week in het uitgaansleven de boel te verzieken.
Je zou eens moeten weten hoeveel van dat soort mensen bestaan en bij wat voor clubs, sporten en bedrijven die allemaal gedoogd worden, omdat je voor bepaalde zaken uiteraard niet levenslang krijgt.
pi_215710668
Weinig verrassend van die tokkieclub.

Gelijk ook dat ' ××-jood' ook weer. :')
Intelligente wezens daar in Rotterdam....
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Trouwste user 2022 donderdag 28 november 2024 @ 21:36:34 #30
7889 tong80
Spleenheup
pi_215710979
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 20:59 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Bij Ajax is het minstens even erg hoor, daar liepen moordenaars en andere criminelen rond
Bij Feijenoord zit er nog steeds één op de bank. En vergeet Jantje Mulder niet.

donderdag 28 november 2024 @ 23:02:05 #31
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215712222
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 21:36 schreef tong80 het volgende:

[..]
Bij Feijenoord zit er nog steeds één op de bank. En vergeet Jantje Mulder niet.

Het is wel degelijk een probleem die je op veel plekken terug ziet, vooral bij plekken die veel mensen aantrekken. Als je twee keer op rij een wedstrijd niet door laat gaan wegens stakingen van politie, staan ze op wedstrijddag je politiebureau kort en klein te slaan. Net als met andere reljeugd en soms zelfs relmeerderjarigen doen ze weer net te weinig om een hele lange tijd vastgezet te worden en staan ze zo weer voor je huis, of werk, of de school van je kinderen, of het restaurant waar je wil eten.

'De politie moet wat doen' zou iemand kunnen zeggen, maar laten we het even op een rijtje zetten, al wil ik wel even erbij zeggen dat dat verhaal over die scheidsrechter natuurlijk bijzonder schandalig is van Feyenoord zelf. Het zegt ook wel genoeg over die idioten dat zelfs op een onderling voetbaltoernooitje de boel niet zonder geweld kan gaan.

Een hersenloze groep gasten schuwt geen geweld en dat gaat al een hele lange tijd zo. Als een bestuurslid daar wat tegen wil doen, komt er geweld. Tuurlijk je zou alsnog het kunnen doen, maar ik geef het je te doen. Dus komt er een stadionverbod. Maar deze gasten zijn weer onderdeel van een veel grotere groep, die je ook zou kunnen weren, maar die misschien niet duidelijk iets doen of gedaan hebben om er wat tegen te kunnen doen.

Vanuit de club

Wat kan een club er tegen doen? Je kunt ze weren, maar juridisch gezien kan dat vaak alleen met een stadionverbod (vanuit perspectief club). Die grote groep komt vervolgens elke training of wedstrijd alsnog de boel kort en klein slaan. Dan kun je de politie bellen en die komt dan hun ding doen.

Vanuit de politie

Wat kan de politie er tegen doen? Die kunnen ze uiteraard allemaal oppakken, maar dat gaat niet zomaar. Wat de politie bijvoorbeeld niet kan doen is deze groep lang vastzetten. Daar kan iemand van alles van vinden, maar het zijn geen rechters. De politie kan soms wat voorkomen, maar zo werkt het niet, want je komt pas grootschalig in actie als er iets gaande is, niet van te voren. Tuurlijk er zijn wel eens groepen gevolgd en dat is ook nog steeds zo, maar dat wil niet zeggen dat je ze zomaar even oppakt en dat ze daardoor niet meer voor problemen zorgen. Je zult ze dan moeten oppakken, bewijs moeten hebben dat zij dat gedaan hebben en dan is het aan het OM en de rechter.

Vanuit de rechter (en OM)

Het OM kan een straf eisen en een rechter moet dan beoordelen of die straf passen is bij het vergrijp. Stel dat het bewijs klopt en de rechter meegaat met de eis van het OM, dan blijkt vaak dat het vergrijp niet zwaar genoeg is om daar bijvoorbeeld levenslang te geven. Dit allemaal vanwege onze wetten en strafrecht. Als jij iemand in elkaar slaat in de discotheek is dat echt enorm kut en ontoelaatbaar, maar die gaat niet jaren brommen, tenzij je die persoon bijna dood slaat. En zo werkt dat vaak ook bij hooliganisme, dat vaak een soort van vandalisme + is.

Dan weer vanuit de club

Laten we zeggen dat iemand een lange taakstraf heef gekregen, of beter nog, twee manden cel. Daarna staat ie weer op straat, vast ook met stadionverbod. Uiteraard kunnen we allemaal roepen dat ze dan heel lang vast moeten worden gehouden, maar dan moet je dus een specifieke wet gaan maken en dat gaat ook niet zomaar. Je kunt immers niet overal in de wet gaan zetten 'hier krijg je 3 maanden straf voor, maar als je voetbalsupporter bent dan 20 jaar'. In de tussentijd heb je nog steeds met een hele grote groep te maken die je niet zomaar kunt weren of vastzetten.

Dus wat doen clubs dan vaak, die zorgen dat ze een oog op die mensen houden en uiteraard snap ik dat zoiets er stom uitziet. Maar ja, zelfs als je plannen voor een nieuw stadion hebt, staan die kneuzen voor je deur met bivakmuts op. Als je ze allemaal van het terrein van de Kuip weet te weren, gaan deze jongens ook niet terug naar huis en dan maar een boek lezen. Nee, dit zijn jongens die overal een probleem vormen. Op 50.000 man zijn het er niet zo heel veel, maar zo bij elkaar is het toch een behoorlijke groep, die er lastig van de straat te houden is.

Je zou ze voor het gemak kunnen bestempelen als georganiseerde misdaad en ze zo kunnen aanpakken, maar dat is dan weer volgens de wet niet helemaal et geval. Door deze gasten dan maar een plek te geven zorgen ze ergens anders niet voor problemen en kan je een oogje in het zeil houden. Maar ook dat werkt in de praktijk vaak niet helemaal, omdat deze gasten bij enige tegenwerking je komt bedreigen en op die manier heel ver kunnen komen in je club. De clubleden zouden kunnen stoppen met wat ze doen en ergens anders gaan werken, maar zodra ze toch hun mond opentrekken staan ze zo weer bij je.

En natuurlijk, we kunnen met z'n allen van allerlei ongefundeerde dingen roepen uit woede, heel begrijpelijk ook. Men vindt de Politie zwak, de rechter zwak en weet ik het allemaal, maar het punt is dat het roepen makkelijk is, maar het moet ook uit te voeren zijn. Een discussie hierover is uiteraard helemaal prima en moet ook gevoerd worden, maar ik weet nu al dat het gaat van 'Ze moeten voetbal verbieden' tot 'gewoon langer opsluiten!', maar zolang er geen specifieke regel komt in de wet over alleen een bepaalde groep (en dat gaat dus nooit gebeuren) worden ze berecht naar wet. zoals iedereen. Maar als je morgen voetbal afschaft, heb je nog steeds te maken met deze jongens.

Dus als iemand oplossingen wil aandragen is dat prima, ik lees ze heel graag, al zie ik graag dat mensen verder gaan dan alleen suggereren dat het aan voetbal ligt of dat je dit alleen maar hebt bij Feyenoord en het moet ook enigszins uitvoerbaar zijn zonder dat je hierbij de wetten en rechten van je burgers vergeet.
pi_215722908
Heey geen deel 37 over dit soort geweld. Blijkbaar geen kleurtje. Gelukkig hebben we het nog geen 24 uur later over Akwasi op FOK! nadat Jan Roos is opgepakt tot het oproepen tot geweld.
pi_215722959
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 21:15 schreef Red_85 het volgende:
Weinig verrassend van die tokkieclub.

Gelijk ook dat ' ××-jood' ook weer. :')
Intelligente wezens daar in Rotterdam....
Het is nu weekend .. Geert zal maandag wel komen met een tweet waarin hij oproept om Carola Schouten te ontslaan, om het toelaten van dit soort ranzig antisemitisme in haar stad.
"Pools are perfect for holding water"
pi_215722961
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 13:41 schreef Origami94 het volgende:
Heey geen deel 37 over dit soort geweld. Blijkbaar geen kleurtje. Gelukkig hebben we het nog geen 24 uur later over Akwasi op FOK! nadat Jan Roos is opgepakt tot het oproepen tot geweld.
Jij hebt de foto niet goed bekeken, even goed kijken naar de geblurde mensen. Er staan een paar mensen bij met een kleurtje.
pi_215723015
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 13:49 schreef Managarm het volgende:

[..]
Jij hebt de foto niet goed bekeken, even goed kijken naar de geblurde mensen. Er staan een paar mensen bij met een kleurtje.
Ik kijk nu de docu van Boos en zie alleen maar blanken. Heb jij een foto of timestamp waaruit je bewering blijkt?
pi_215723093
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 13:55 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ik kijk nu de docu van Boos en zie alleen maar blanken. Heb jij een foto of timestamp waaruit je bewering blijkt?
Kijk in de OP.
pi_215723108
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 14:13 schreef Managarm het volgende:

[..]
Kijk in de OP.
Je bedoelt Geertruida? Dat is een speler van de club. :')
pi_215723948
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 14:18 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Je bedoelt Geertruida? Dat is een speler van de club. :')
Je ogen gebruiken is ook een kunst blijkbaar.
pi_215724036
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 15:41 schreef Managarm het volgende:

[..]
Je ogen gebruiken is ook een kunst blijkbaar.
Ik kan iemand die wijst naar buitenlanders bij geweld van blanke hooligans niet serieus nemen.
pi_215724315
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 15:50 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ik kan iemand die wijst naar buitenlanders bij geweld van blanke hooligans niet serieus nemen.
Ik wijs nergens naar, je begint zelf dat het allemaal blanken zijn, op het moment dat iemand duidelijk laat zien dat het niet helemaal waar is begin je te wijzen, kinderachtig. Kijk eens rechtsonder op die foto. Het zal mij een rukzorg zijn welke kleur dat tuig heeft.
pi_215724403
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 16:12 schreef Managarm het volgende:

[..]
Ik wijs nergens naar, je begint zelf dat het allemaal blanken zijn, op het moment dat iemand duidelijk laat zien dat het niet helemaal waar is begin je te wijzen, kinderachtig. Kijk eens rechtsonder op die foto. Het zal mij een rukzorg zijn welke kleur dat tuig heeft.
Nergens geschreven. Ik constateer simpelweg dat als het Marokkanen waren ipv Nederlanders deeltje 37 nu al geopend zou zijn.

Vervolgens schrijf jij, ja maar er is een indo tussen.
pi_215724420
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 16:20 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Nergens geschreven. Ik constateer simpelweg dat als het Marokkanen waren ipv Nederlanders deeltje 37 nu al geopend zou zijn.

Vervolgens schrijf jij, ja maar er is een indo tussen.
Je eigen quote.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 13:55 schreef Origami94 het volgende:
Ik kijk nu de docu van Boos en zie alleen maar blanken.
pi_215724427
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 16:24 schreef Managarm het volgende:

[..]
Je eigen quote.
[..]

Post je eigen quote er dan ook bij

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 13:49 schreef Managarm het volgende:

[..]
Maar blijf vooral wijzen naar anderen bij geweld van je landgenoten
pi_215724435
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 16:25 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Post je eigen quote er dan ook bij
[..]
Maar blijf vooral wijzen naar anderen bij geweld van je landgenoten
Dus jij bent geen landgenoot? Ik wijs overigens nergens naar. Ik woon overigens in Portugal, dus het zijn niet echt landgenoten.
pi_215724448
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 16:26 schreef Managarm het volgende:

[..]
Dus jij bent geen landgenoot? Ik wijs overigens nergens naar.
Ik bedreig geen burgemeesters en directeuren, sla geen scheidsrechter in elkaar en breng geen hitler groet.

Lees verder ook weinig afkeurende reacties in dit topic
pi_215724458
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 16:27 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ik bedreig geen burgemeesters en directeuren, sla geen scheidsrechter in elkaar en breng geen hitler groet.

Lees verder ook weinig afkeurende reacties in dit topic
Ik heb het toch over tuig, lijkt mij duidelijk genoeg. Maar je geeft geen antwoord op mijn vraag, ben je wel of geen landgenoot?
pi_215724474
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 16:28 schreef Managarm het volgende:

[..]
Ik heb het toch over tuig, lijkt mij duidelijk genoeg. Maar je geeft geen antwoord op mijn vraag, ben je wel of geen landgenoot?
Ik conformeer mij niet met een natie.
pi_215724485
Tokkie club
pi_215724878
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 16:31 schreef koffiekoekjes het volgende:
Tokkie club
Dat zijn ze allemaal, ze hebben allemaal hetzelfde soort tuig in een deel van de aanhang.
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 1 december 2024 @ 10:16:38 #50
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_215731873
quote:
Tim Hofman bedolven onder haat na Feyenoord-uitzending terwijl politiek nu stil blijft over antisemitisme

Harde kernen van welke voetbalclub dan ook komen geregeld negatief in het nieuws. Waarom kozen NRC en BOOS (BNNVARA) er dan voor om juist die van Feyenoord onder de loep te leggen. Nou, legt NRC-journalist Bram Endedijk uit: De laatste jaren komen er geregeld berichten uit Rotterdam over gedragingen van de harde kern van Feyenoord die wel even wat verder gaan dan de gemiddelde ongeregeldheden rond voetbalclubs.

Wat die dan zijn, werd pijnlijk blootgelegd in zowel de laatste aflevering van BOOS van Tim Hofman, en in het NRC-artikel van Endedijk. Prominente fans maken zich schuldig aan geweld, racisme, antisemitisme en homofobie. En daar komt bij dat de club Feyenoord alles met de mantel der liefde bedekt, niets doet voor slachtoffers en de daders zelfs beschermt. In Bar Laat gaat Bram Endedijk in op het onderzoek.

Op sociale media wordt ondertussen de hypocrisie van de politiek blootgelegd. Veel mensen wijzen erop dat na de rellen na afloop van de wedstrijd Ajax - Maccabi Tel Aviv veel partijen moord en brand schreeuwden over het antisemitisme van de Amsterdamse jongeren, wat uiteindelijk zelfs uitmondde in een debat waar extreemrechtse partijen als de PVV, BBB en VVD spraken over afpakken van paspoorten en deportatie. Nu, na geconfronteerd te zijn met de Hitlergroeten en -verheerlijking en het paraderen met swastika's van de Feyenoord-achterban, blijft het oorverdovend stil.

In de talkshow Vandaag Inside, dat zichzelf doorgaans moeiteloos aan de verkeerde kant van de geschiedenis positioneert, wordt eveneens verbolgen gereageerd op de harde kern van Feyenoord. Tenminste, door Johan Derksen. Waar René van der Gijp vooral wil zeggen dat dit soort dingen bij alle clubs gebeuren, wijst Derksen erop dat hij vroeger als Voetbal International-verslaggever al met angst en beven naar de Kuip reed en ervoor zorgde dat zijn ramen en deuren goed op slot waren. "Randcriminelen", noemt hij de hooligans. Dat Feyenoord niet optreedt tegen het gajes, is volgens Derksen omdat ook zij doodsbang zijn.

Hoe levensgevaarlijk de harde kern van Feyenoord is, ervoer ook Tim Hofman. Al voor de uitzending van BOOS werd hij bedreigd door de hooligans. Ook na de uitzending bleven de bedreigingen binnenstromen:

Op sociale media doken al beelden op van een gemaskerde Feyenoord-hooligan die zichzelf liet fotograferen met het gebouw van BNNVARA op de achtergrond en ook werden er foto's gedeeld van een pand waar Hofman volgens het Feyenoord-tuig zou wonen.

In het NPO Radio 1-programma Het Mediaforum wordt hierover gesproken. Paul Römer, oud-directeur televisie en radio Talpa, schrok van de uitzending: "Hoe een kleine groep in staat is om zo'n een club in een wurggreep te houden door middel van intimidatie. Dat gaat ver." Ook liet het voor Römer de onmacht van de directies, gemeentes en overheden zien, om dit soort groepen aan te pakken. "Dat vond ik shockerend."

Römer noemt het in beeld brengen dapper van Hofman en iedereen die meewerkte: "Dat is natuurlijk niet zonder gevolgen, want intimidaties zullen ongetwijfeld naar een hoogtepunt gaan."

Michelle Salomons, onderzoeksjournalist bij Investico, zegt dat je dit soort items als freelancer toch minder aan zou pakken: "Dan sta je er vaak wel alleen voor."

Een afweging die je daarbij maakt zegt Spraakmaker Ilvy Njiokiktjien, fotograaf op freelance basis: "Ik heb zelf ook wel eens een opdracht bij een Feyenoord huldiging afgeslagen, omdat ik wist dat het er zo ruig aan toe ging."
https://www.bnnvara.nl/jo(...)t-over-antisemitisme
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_215732635
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 17:16 schreef Managarm het volgende:

[..]
Dat zijn ze allemaal, ze hebben allemaal hetzelfde soort tuig in een deel van de aanhang.
Ajax had er ook een tijdje last van, vooral die Polletje, maar die heeft inmiddels een tuintje op zijn buik.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 2 december 2024 @ 13:10:54 #52
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215746726
Het verbaast mij nog steeds het aantal weinige reacties op dit topic. Notabene op FOK! een forum dat vaak geweld afkeurt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 2 december 2024 @ 13:13:03 #53
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215746760
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 17:16 schreef Managarm het volgende:

[..]
Ik vind met een groepje op een scheidsrechter zijn hoofd trappen niet sprake van tuig.

Tuig zijn mensen die met een cobra een prullenbak opblazen. Niet met semi dodelijk geweld opereren.
  maandag 2 december 2024 @ 13:48:50 #54
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215747111
quote:
15s.gif Op maandag 2 december 2024 13:10 schreef Origami94 het volgende:
Het verbaast mij nog steeds het aantal weinige reacties op dit topic. Notabene op FOK! een forum dat vaak geweld afkeurt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig verkondig jij vaak je genoeg je mening, zo blijft het topic toch in leven…
  maandag 2 december 2024 @ 13:51:34 #55
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215747138
quote:
7s.gif Op maandag 2 december 2024 13:48 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Gelukkig verkondig jij vaak je genoeg je mening, zo blijft het topic toch in leven…
Nu doe je mij te veel eer aan. Het aantal vaten hypocrisie die wegkijkt bij geweld zonder kleurtje houdt het ook levend hoor.

Al mis ik de laatste tijd toch wat topics over asielzoekers. De laatste bestseller is toch wel een tijdje geleden.
  maandag 2 december 2024 @ 13:53:54 #56
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215747150
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 13:51 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Nu doe je mij te veel eer aan. Het aantal vaten hypocrisie die wegkijkt bij geweld zonder kleurtje houdt het ook levend hoor.

Al mis ik de laatste tijd toch wat topics over asielzoekers. De laatste bestseller is toch wel een tijdje geleden.
Het was geen eerbetoon, het was een constatering.
Het gaat je immers meer om het kleurtje dan om het onderwerp zelf.

En nu on topic maar weer…
  maandag 2 december 2024 @ 13:59:32 #57
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215747200
quote:
7s.gif Op maandag 2 december 2024 13:53 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Het was geen eerbetoon, het was een constatering.
Het gaat je immers meer om het kleurtje dan om het onderwerp zelf.

En nu on topic maar weer…
Ik constateer simpelweg dat het op FOK! om het kleurtje gaat.

Als het geen Feyenoord hooligans waren maar Eritreeërs waren het geen 50 reacties maar 50 delen.

Als het geen Feyenoord hooligans waren die de voorzitter van de roze kameraden bedreigde met de dood waardoor hij zich na een aantal decennia niet meer in de Kuip durft te komen dan waren het geen 50 reacties maar 50 delen

Als het geen Feyenoord hooligans maar Marokkanen die een amateur scheidsrechter op zijn hoofd trapten dan waren het geen 50 reacties maar 50 delen.

Wegkijken voor geweld omdat het "hooligans" (lees blanken) zijn terwijl dezelfde mensen het altijd afkeuren bij "asielzoekers" (lees mensen met een kleurtje) is laf
  Trouwste user 2022 maandag 2 december 2024 @ 14:24:10 #58
7889 tong80
Spleenheup
  maandag 2 december 2024 @ 14:43:49 #59
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215747577
quote:
15s.gif Op maandag 2 december 2024 13:13 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ik vind met een groepje op een scheidsrechter zijn hoofd trappen niet sprake van tuig.

Tuig zijn mensen die met een cobra een prullenbak opblazen. Niet met semi dodelijk geweld opereren.
De tweede noem ik boefjes, het eerste tuig van de richel, je valt over van alles, ook over woordgebruik.
  Trouwste user 2022 maandag 2 december 2024 @ 14:56:11 #61
7889 tong80
Spleenheup
pi_215747650
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 14:43 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Dit is geen VBL maar NWS
Weet ik, maar dit is voetbal gerelateerd. Ik kan overal dit soort voorbeelden van geven. Heeft niks met huidskleur of weet ik wat te maken. Het is wel zo dat dat veel te vaak wel gebeurd en er veel te nonchalant over wordt gedaan.

Trouwste user 2022 maandag 2 december 2024 @ 14:57:24 #62
7889 tong80
Spleenheup
pi_215747659
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 14:47 schreef Managarm het volgende:

[..]
De tweede noem ik boefjes, het eerste tuig van de richel, je valt over van alles, ook over woordgebruik.
Dat is altijd zo moeilijk discussieren. Alsof je bij een huisarts met rugproblemen komt een paar andere dingetjes aankaart en er dan te weinig over de rug wordt gepraat.

pi_215747680
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 13:59 schreef Origami94 het volgende:

[..]

Als het geen Feyenoord hooligans waren maar Eritreeërs waren het geen 50 reacties maar 50 delen.

Als het geen Feyenoord hooligans waren die de voorzitter van de roze kameraden bedreigde met de dood waardoor hij zich na een aantal decennia niet meer in de Kuip durft te komen dan waren het geen 50 reacties maar 50 delen

Als het geen Feyenoord hooligans maar Marokkanen die een amateur scheidsrechter op zijn hoofd trapten dan waren het geen 50 reacties maar 50 delen.

Wegkijken voor geweld omdat het "hooligans" (lees blanken) zijn terwijl dezelfde mensen het altijd afkeuren bij "asielzoekers" (lees mensen met een kleurtje) is laf
Wat wil je nou? Dat als er meer reacties komen het "beter" is? Het gaat toch niet om het aantal reacties?

Het boeit mensen gewoon niets tot weinig. Het is namelijk geen maatschappelijk probleem. Als er een amateurscheidsrechter kapot wordt getrapt indirect wel, want dat kan iemands vader zijn, die daar voor ¤0 euro op dat veld wordt afgetuigd. Hooligans gonna hooligan sinds 1970, en niemand is daar verontwaardigd over. Het trekt namelijk de meest idiote types aan.

Dat jij er een kleurtje bij bedenkt is pas sneu.
  maandag 2 december 2024 @ 15:37:08 #64
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215748006
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 14:56 schreef tong80 het volgende:
Weet ik, maar dit is voetbal gerelateerd.
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 14:47 schreef Managarm het volgende:
tuig van de richel
quote:
99s.gif Op maandag 2 december 2024 14:59 schreef Feola het volgende:
Het is namelijk geen maatschappelijk probleem.
Een aantal feiten die ik constateer

- De algemeen directeur van Feyenoord die opstapt omdat supporters hem thuis opwachten en intimideren
- Burgemeesters, wethouders en iedereen die meewerkt aan een nieuw stadion die bedreigd worden
- De voorzitter van de roze kameraden die niet meer in het stadion durft te komen
- Journalisten die zich geïntimideerd voelen en bedreigd worden.
- Brandbommen en geweldsbedreigingen voor hun mensen hun sportschool of huis
- Een amateur scheidsrechter die bij een toernooitje op zijn hoofd wordt getrapt omdat hij een kaart trekt

Verder constateer ik dat bewindspersonen, burgemeesters, politici, bestuurders van clubs en het OM worstelen met de veiligheid van de openbare orde bij wedstrijden, het straffen of helemaal verbieden van supporters bij thuis of uit wedstrijden. Alsmede dat normale fans/supporters de dupe worden van verbiedingen of geweld.

Maar voor de rest is het "geen maatschappelijk probleem", "is het maar voetbal" en "zijn het maar kwajongens".

Dat Tim Hofman, door dit soort mensen, 24/7 beveiligd moet worden. Maakt het geen maatschappelijk probleem
  Trouwste user 2022 maandag 2 december 2024 @ 15:45:53 #65
7889 tong80
Spleenheup
pi_215748089
:D

pi_215748148
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 15:37 schreef Origami94 het volgende:

[..]
[..]
[..]
Een aantal feiten die ik constateer

- De algemeen directeur van Feyenoord die opstapt omdat supporters hem thuis opwachten en intimideren
- Burgemeesters, wethouders en iedereen die meewerkt aan een nieuw stadion die bedreigd worden
- De voorzitter van de roze kameraden die niet meer in het stadion durft te komen
- Journalisten die zich geïntimideerd voelen en bedreigd worden.
- Brandbommen en geweldsbedreigingen voor hun mensen hun sportschool of huis
- Een amateur scheidsrechter die bij een toernooitje op zijn hoofd wordt getrapt omdat hij een kaart trekt

Verder constateer ik dat bewindspersonen, burgemeesters, politici, bestuurders van clubs en het OM worstelen met de veiligheid van de openbare orde bij wedstrijden, het straffen of helemaal verbieden van supporters bij thuis of uit wedstrijden. Alsmede dat normale fans/supporters de dupe worden van verbiedingen of geweld.

Maar voor de rest is het "geen maatschappelijk probleem", "is het maar voetbal" en "zijn het maar kwajongens".

Dat Tim Hofman, door dit soort mensen, 24/7 beveiligd moet worden. Maakt het geen maatschappelijk probleem
Jij weet blijkbaar niet wat tuig van de richel is, het is al een probleem sinds de jaren 70-80. Nogmaals, je valt heel erg over een benaming, maar je hebt het zelf ook over Marokkanen maar niet over Nederlanders met een Marokkaanse achtergrond.
  maandag 2 december 2024 @ 15:55:13 #67
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215748177
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 15:52 schreef Managarm het volgende:

[..]
Jij weet blijkbaar niet wat tuig van de richel is, het is al een probleem sinds de jaren 70-80. Nogmaals, je valt heel erg over een benaming, maar je hebt het zelf ook over Marokkanen maar niet over Nederlanders met een Marokkaanse achtergrond.
Kregen in de jaren 70-80 journalisten ook het advies van de politie om onder te duiken of werden huizen van wethouders beklad? Of is dit een manier om het probleem te bagatelliseren en te framen als "normaal"
pi_215748201
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 15:55 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Kregen in de jaren 70-80 journalisten ook het advies van de politie om onder te duiken of werden huizen van wethouders beklad? Of is dit een manier om het probleem te bagatelliseren en te framen als "normaal"
Je bent wel van het woorden verdraaien, ik heb nergens gezegd dat ik het normaal vind, wel dat het al heel erg lang een probleem is. Misschien moet je eerst eens na gaan denken voor dat je iets typt?
  maandag 2 december 2024 @ 15:59:31 #69
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215748236
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 15:57 schreef Managarm het volgende:

[..]
Je bent wel van het woorden verdraaien, ik heb nergens gezegd dat ik het normaal vind, wel dat het al heel erg lang een probleem is. Misschien moet je eerst eens na gaan denken voor dat je iets typt?
Ik interpreteer je betoog als "ja maar, jaren 70-80"

Het maakt mij niet uit wat er toen gebeurde. Het gaat mij om de feiten van nu. En dat een journalist als Tim Hofman de hele tijd achter zijn schouder moet kijken.

En als er ooit wat met Hofman gebeurt zal het mij niet verbazen dat er iemand gaat roepen "maar Theo van Gogh"
pi_215748394
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 15:59 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ik interpreteer je betoog als "ja maar, jaren 70-80"

Het maakt mij niet uit wat er toen gebeurde. Het gaat mij om de feiten van nu. En dat een journalist als Tim Hofman de hele tijd achter zijn schouder moet kijken.

En als er ooit wat met Hofman gebeurt zal het mij niet verbazen dat er iemand gaat roepen "maar Fortuyn"
Je moet wat minder intrepeteren denk ik, zou je posts ten goede komen. Tim Hofman wist van tevoren waar hij zijn neus instak, dat is het risico wat hij nam. Dat is helaas de realiteit heden ten dagen, niet dat het goed is, maar hoe kan je dit veranderen? Het is niet dat ze nog niet de gevangenis hebben gezeten, maakt geen indruk blijkbaar.
  maandag 2 december 2024 @ 16:23:37 #71
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_215748415
quote:
Waarom verbaast je dat?

We hebben het hier niet over volkomen willekeurig geweld, waar iedereen zomaar slachtoffer van kan worden, maar over voetbalgeweld. Ongeveer driekwart van Nederland geeft helemaal geen reet om voetbal en nog minder om voetbalgeweld. Dus zoek het lekker uit met z'n allen, met je kansloze tokkiesport.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  maandag 2 december 2024 @ 16:23:42 #72
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215748418
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 16:21 schreef Managarm het volgende:
Tim Hofman wist van tevoren waar hij zijn neus instak, dat is het risico wat hij nam.
Ahhh

Als er morgen met Tim Hofman iets gebeurt is het zijn eigen schuld
  maandag 2 december 2024 @ 16:25:10 #73
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_215748435
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 16:21 schreef Managarm het volgende:

[..]
Je moet wat minder intrepeteren denk ik, zou je posts ten goede komen. Tim Hofman wist van tevoren waar hij zijn neus instak, dat is het risico wat hij nam. Dat is helaas de realiteit heden ten dagen, niet dat het goed is, maar hoe kan je dit veranderen? Het is niet dat ze nog niet de gevangenis hebben gezeten, maakt geen indruk blijkbaar.
En dit.
  maandag 2 december 2024 @ 16:25:31 #74
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215748439
quote:
10s.gif Op maandag 2 december 2024 16:23 schreef Lemmeb het volgende:

[..]
Waarom verbaast je dat?

We hebben het hier niet over volkomen willekeurig geweld, waar iedereen zomaar slachtoffer van kan worden, maar over voetbalgeweld. Ongeveer driekwart van Nederland geeft helemaal geen reet om voetbal en nog minder om voetbalgeweld. Dus zoek het lekker uit met z'n allen, met je kansloze tokkiesport.
quote:
14s.gif Op maandag 2 december 2024 16:25 schreef Lemmeb het volgende:

[..]
En dit.
Jij vindt dat de politici en journalisten die zich hiermee bemoeien het verdient hebben?

We zijn geen Oost-Europa waar de harde kern bepaalt
  maandag 2 december 2024 @ 16:26:45 #75
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_215748454
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 16:25 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Jij vindt dat de politici en journalisten die zich hiermee bemoeien het verdient hebben?

We zijn geen Oost-Europa waar de harde kern bepaalt
Nou... verdiend.... nogmaals: zoek het lekker onderling maar uit met je kansloze tokkiesport. Ik heb er in elk geval geen last van en ga er nooit last van hebben ook.
pi_215748455
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 16:23 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ahhh

Als er morgen met Tim Hofman iets gebeurt is het zijn eigen schuld
Dat is heel erg selectief lezen en aannames doen, daar hebben ze een hele mooie naam voor.
pi_215748465
quote:

SPOILER
Nee hoor, wat mij betreft doeken ze die hele club op!
  maandag 2 december 2024 @ 16:28:21 #78
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_215748476
Er zijn een paar hele simpele oplossingen voor dit zogenaamde probleem van het voetbalgeweld.
  maandag 2 december 2024 @ 16:28:48 #79
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_215748483
quote:
7s.gif Op maandag 2 december 2024 16:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nee hoor, wat mij betreft doeken ze die hele club op!
En dit is er één van. ;)
pi_215748491
quote:
10s.gif Op maandag 2 december 2024 16:28 schreef Lemmeb het volgende:
Er zijn een paar hele simpele oplossingen voor dit zogenaamde probleem van het voetbalgeweld.
Dan gaan ze bij een andere sport lopen rellen, het is een bepaald slag volk wat altijd en overal problemen veroorzaakt.
  maandag 2 december 2024 @ 16:31:55 #81
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_215748516
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 16:30 schreef Managarm het volgende:

[..]
Dan gaan ze bij een andere sport lopen rellen, het is een bepaald slag volk wat altijd en overal problemen veroorzaakt.
Wat mij betreft schieten ze die gasten gewoon ter plekke dood. Maar dat doet de politie niet. Nou, dan moeten ze het zelf maar weten.

Nogmaals: ik heb er in elk geval geen last van, dus men zoekt het onderling maar lekker uit.
pi_215748569
quote:
10s.gif Op maandag 2 december 2024 16:23 schreef Lemmeb het volgende:

[..]
Waarom verbaast je dat?

Nope, het moet en zal aan fok liggen volgens hem, waar iedereen racistisch is en nu niemand een kleurtje heeft het niemand boeit. En als het wel zo was dan was er ophef enzo.
  maandag 2 december 2024 @ 16:35:24 #83
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215748570
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 16:31 schreef Lemmeb het volgende:

[..]
Wat mij betreft schieten ze die gasten gewoon ter plekke dood. Maar dat doet de politie niet. Nou, dan moeten ze het zelf maar weten.

Nogmaals: ik heb er in elk geval geen last van, dus men zoekt het onderling maar lekker uit.
_O-
  maandag 2 december 2024 @ 16:36:08 #84
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215748576
quote:
99s.gif Op maandag 2 december 2024 16:35 schreef Feola het volgende:

[..]
Nope, het moet en zal aan fok liggen volgens hem, waar iedereen racistisch is en nu niemand een kleurtje heeft het niemand boeit. En als het wel zo was dan was er ophef enzo.
Kan je quoten waar ik bovenstaande teksten heb gebezigd?
pi_215748589
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 16:36 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Kan je quoten waar ik bovenstaande teksten heb gebezigd?
quote:

Hierzo.
  maandag 2 december 2024 @ 16:41:10 #86
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_215748640
quote:
99s.gif Op maandag 2 december 2024 16:35 schreef Feola het volgende:

[..]
Dat idee krijg ik inderdaad ook, dat @Origami94 het weer als 'racisme' probeert te framen.

Maar met ras of huidskleur heeft dit helemaal niets te maken. Gewoon tokkies met hun tokkiesport, dus ze zoeken het onderling maar uit.

Het is net zoiets als onderlinge ruzie op het kamp. Daar vallen ook weleens doden bij en dan zeggen we ook 'opgeruimd staat netjes'.
  maandag 2 december 2024 @ 16:41:39 #87
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215748644
quote:
99s.gif Op maandag 2 december 2024 16:36 schreef Feola het volgende:

[..]
[..]
Hierzo.
Ik lees daar niet dat ik iedereen een racist noem. Wel dat het kleurtje de boventoon is.

Een tijd terug opende ik een topic waarin iemand opriep om asielzoekers de cel in te gooien. De post heeft er dagen lang gestaan met meerdere reacties van moderators in het topic daarna. En zo kan ik nog honderden voorbeelden noemen waarbij zelfs een eigen mod op FOK! het forum soms te veel op Stormfront vindt lijken.

Of lees anders maar de laatste berichten van Klopkoek op dit forum
  maandag 2 december 2024 @ 16:44:40 #88
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215748676
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 16:41 schreef Lemmeb het volgende:

[..]
Dat idee krijg ik inderdaad ook, dat @:Origami94 het weer als 'racisme' probeert te framen.

Maar met ras of huidskleur heeft dit helemaal niets te maken. Gewoon tokkies met hun tokkiesport, dus ze zoeken het onderling maar uit.

Het is net zoiets als onderlinge ruzie op het kamp. Daar vallen ook weleens doden bij en dan zeggen we ook 'opgeruimd staat netjes'.
Kunnen mensen met een etnische achtergrond ook tokkies zijn of heeft het dan met "cultuur" te maken.

Overigens sprak ik daar niet over. Ik constateer dat dit extreme geweld wel erg wordt gebagatelliseerd en geframed als "tokkies" "sport" en in het topic over Eritreers is het dan weer "cultuur" en "moeten de grenzen dicht"
  Trouwste user 2022 maandag 2 december 2024 @ 16:50:26 #89
7889 tong80
Spleenheup
pi_215748736
Het is nog nooit zo rustig geweest, op en rond de velden/stadions.

maandag 2 december 2024 @ 16:51:33 #90
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  maandag 2 december 2024 @ 17:15:41 #91
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_215748962
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 16:44 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Kunnen mensen met een etnische achtergrond ook tokkies zijn of heeft het dan met "cultuur" te maken.
Je bedoelt "met een andere etnische achtergrond"?

Ja, dat kan. Maar dat doet er niet per se toe. Niet elke vorm van tokkiegeweld is ontinteressant voor de overige burgers. Voetbalgeweld toevallig wel.
pi_215763312
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 16:44 schreef Origami94 het volgende:

[..]

Overigens sprak ik daar niet over. Ik constateer dat dit extreme geweld wel erg wordt gebagatelliseerd en geframed als "tokkies" "sport" en in het topic over Eritreers is het dan weer "cultuur" en "moeten de grenzen dicht"
Ja hoor dat kan, ik heb er een paar in mijn buitenste kennisenkring.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_215763506
Je rol als fancoach wordt pas echt op de proef gesteld als je het niet via justitie wilt regelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')