Hmm, heb je voorbeelden? Ik probeer juist altijd de discussie aan te gaan. Zelfs bijvoorbeeld in POL, dat toch een subforum is waar progressief linkse users de meerderheid vormen.quote:
Kom nou toch gezellig naar BNW, daar wordt tenminste nog echt gediscussieerd.quote:Op woensdag 11 december 2024 17:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, heb je voorbeelden? Ik probeer juist altijd de discussie aan te gaan. Zelfs bijvoorbeeld in POL, dat toch een subforum is waar progressief linkse users de meerderheid vormen.
Blijkbaar vinden ze oorlog erg leuk ipv verschrikkelijk. Lekker naar de zandbak toe.quote:Op woensdag 11 december 2024 16:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Oh, er kwam nog meer:
[..]
Mahmoud vluchtte voor oorlog, maar zette hier de oorlog op eigen initiatief gewoon voort.
Op termijn kan beoordeling beter plaatsvinden doormiddel van artificiële intelligentie.quote:Op woensdag 11 december 2024 17:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bespottelijk dit ook.
Wat is dit ook voor iets irrelevant? Er zouden richtlijnen moeten komen dat dit soort dingen niet eens mogen worden genoemd. Het betreft eigenlijk niets meer dan emotionele chantage, het idee weken alsof zulke externe factoren een legitiem excuus zijn voor crimineel gedrag.
[..]
Dat ook. En waarom eigenlijk hè? Je zou zeggen als je staat voor je standpunten, ga dan gewoon de discussie aan. Maar nee, men ontwijkt topics als deze, dat is immers een te grote trigger.
Manquote:Op woensdag 11 december 2024 15:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
In het artikel in het AD wordt gesproken over tientallen mannen, niet over de volledige groep van 100 tot 150 personen. Het Openbaar Ministerie wil de incidenten niet bestempelen als antisemitisme, en in een taxichatgroep zou zijn opgeroepen tot wraak. Dit laatste lijkt meer een reactie op gebeurtenissen en kan wellicht ook een verklaring zijn voor de betreffende quote. Dat er onder die 100-150 mannen veel racisten waren, staat buiten kijf. Maar de vraag of ze allemaal uitsluitend gemotiveerd waren door religie, in ‘jodenjacht-appgroepen’ zaten, en geen andere drijfveren hadden, zoals woede tegen Israël of rellende Maccabi-fans, is moeilijk te bewijzen.
Met betrekking tot jouw opmerking over ‘negerjacht’: sommige voetbalfans roepen tijdens wedstrijden ook weleens dat ze ‘op jodenjacht’ willen gaan of dat ‘joden aan het gas’ moeten. Hierbij bedoelen ze meestal niet letterlijk joden. Veel mensen, zowel binnen als buiten de voetbalscene, maken geen onderscheid tussen joden en Israëliërs. Dit onderscheid wordt vaak niet gemaakt. We zien hier op fok eegelmatig het argument: “Maar Israël is het enige joodse land ter wereld”, het gebeurt aan beide kanten.
Veel mensen zijn emotioneel geraakt door de gebeurtenissen in en rondom Israël. Hoewel 74% van de Israëlische bevolking joods is, betekent dat niet automatisch dat kritiek of geweld jegens Israël of Israëliërs racisme is. Als een Palestijn in Nederland een Maccabi-fan wil aanvallen, kan dat verband houden met Israëls handelen, zonder dat het per se om religie gaat. De aanname dat het racisme is zodra een Israëliër of jood slachtoffer wordt, is te makkelijk.
In Judea en Samaria zijn afgelopen jaar 50 Arabische dorpen met geweld ontruimd en gesloopt. Dit wordt over het algemeen niet als racisme of een pogrom bestempeld, terwijl de term ‘pogrom’ hier beter passend is. Het geweld wordt uitgevoerd met steun van lokale overheden en veiligheidsdiensten, en gebouwen of winkels worden enkel gesloopt vanwege de afkomst van de eigenaren. Dat was in Amsterdam niet het geval
Ja je leest het goed.. We moeten rekening houden met de korte lontjes want het grote boze Israëlquote:
Vandaag de dag nog met het AD als bron, en net doen of er wiethokken in Brabant staan.quote:
Geen idee waar dit over gaatquote:Op woensdag 11 december 2024 20:51 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Vandaag de dag nog met het AD als bron, en net doen of er wiethokken in Brabant staan.
Man
Man
Man
Als we nou eens een wereldregering hadden, die alle hoofdjes bediende van waar het zo nadrukkelijk om snakte.quote:Op woensdag 11 december 2024 19:44 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Ja je leest het goed.. We moeten rekening houden met de korte lontjes want het grote boze Israël
Ik heb nergens moslimjacht gelezen vanuit Joodse kant na 7 oktober. Maar nee, mensen als hij beschermen graag de tere zieltjes. Dat er weer moslims zijn opgepakt die een aanslag wilden plegen op een Duitse kerstmarkt zal ook wel met Israël te maken hebben![]()
![]()
Dat is BS en dat weet je. Een kort lontje is nooit acceptabel.quote:Op woensdag 11 december 2024 19:44 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Ja je leest het goed.. We moeten rekening houden met de korte lontjes want het grote boze Israël
Ja, laten we het daar eens over hebben.quote:Op woensdag 11 december 2024 15:34 schreef opgebaarde het volgende:
Veel mensen zijn emotioneel geraakt door de gebeurtenissen in en rondom Israël. Hoewel 74% van de Israëlische bevolking joods is, betekent dat niet automatisch dat kritiek of geweld jegens Israël of Israëliërs racisme is. Als een Palestijn in Nederland een Maccabi-fan wil aanvallen, kan dat verband houden met Israëls handelen, zonder dat het per se om religie gaat. De aanname dat het racisme is zodra een Israëliër of jood slachtoffer wordt, is te makkelijk.
Ik las je eerste drie zinnen en had toen bedacht dat ik wilde antwoordde dat ik het al eens uitvoerig hebt uitgelegd plus dat je het ook gewoon kan samenvatten als Jodenhaat. Gelukkig vul je het zelf inquote:Op woensdag 11 december 2024 21:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja, laten we het daar eens over hebben.
Want waarom trekken zo veel Westerlingen en moslims zich dit eigenlijk zo aan, waar men van andere conflicten wegkijkt? Zogenaamd liggen zulke mensen wakker van het Israëlische leger dat terroristen aanpakt in de Gazastrook of op de Westelijke Jordaanoever, waar men er geen seconde minder om slaapt dat Nagorno-Karabakh wordt gezuiverd van etnische Armenen.
En laat ik die vraag ook maar meteen beantwoord: het is haat jegens Joden. Klaar. Daar kunnen we inmiddels echt niet meer omheen en de bevindingen tijdens deze rechtszaak bevestigen dit ook wel. De situatie in de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook wordt beetgegrepen omdat sommigen dit als een kans zien om via een excuus te kunnen haten op Joden.
Met internet importeer je wereldpolitiek in je achtertuin.quote:Op woensdag 11 december 2024 21:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Want waarom trekken zo veel Westerlingen en moslims zich dit eigenlijk zo aan, waar men van andere conflicten wegkijkt? Zogenaamd liggen zulke mensen wakker van het Israëlische leger dat terroristen aanpakt in de Gazastrook of op de Westelijke Jordaanoever, waar men er geen seconde minder om slaapt dat Nagorno-Karabakh wordt gezuiverd van etnische Armenen.
En laat ik die vraag ook maar meteen beantwoord: het is haat jegens Joden. Klaar. Daar kunnen we inmiddels echt niet meer omheen en de bevindingen tijdens deze rechtszaak bevestigen dit ook wel. De situatie in de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook wordt beetgegrepen omdat sommigen dit als een kans zien om via een excuus te kunnen haten op Joden.
Waarom heeft half Europa problemen met moslims en integratie en niet met joden en integratie, terwijl ze uit dezelfde regio komen? Dat zal wel door het grote boek van de moslims komen die anders en niet-gelovigen vervloeken, wat ook terug is te zien in het dagelijkse gedrag van velen die graag in het Westen wonen vanwege de uitkeringen maar niet vanwege de levensstijl alhier.quote:Op woensdag 11 december 2024 21:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is BS en dat weet je. Een kort lontje is nooit acceptabel.
Als iemand aangevallen wordt en hij is ook een jood dan is het niet ineens racisme. Er zijn zelfs mensen met kennis die durven te beweren dat de aanval van 7 oktober geen antisemitisme is.
Als joodse kolonisten met wapens dorpen aanvallen en huizen in brand steken dan wordt de racisme kaart toch ook niet getrokken of wel? Dan is de emotie van de kolonist rationeel verklaarbaar. Het staat zelfs in het grote boek dat de bewoners verdreven moeten worden
Tijdens 9/11 en diverse aanslagen in Europa met vele duizenden doden tot gevolg hoorde je ze niet.. naja, in sommige steden wel, daar gingen ze toeterend door de straten heen om het te vieren dat er onschuldige mensen waren vermoord.quote:Op woensdag 11 december 2024 21:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
quote:We beginnen de dag met de zaak van Umutcan A., een 24-jarige man uit Den-Haag. Het Openbaar Ministerie verdenkt hem van openlijke geweldpleging en de diefstal van een sjaal. "Het gaat om twee feiten waarbij het zou gaan om geweld op het Damrak. A. zou achter de personen aan zijn gerend, klappen hebben gegeven en hebben geschopt."
A. wordt gevraagd naar zijn kant van het verhaal, de rechter somt de verdenkingen op. A. zegt dat het klopt dat hij achter mensen heeft aangerend, iemand heeft getrapt, maar hij zou niemand klappen hebben gegeven. Er worden beelden getoond van die avond waarop een grote groep mannen te zien is, het lijkt erop dat het om Maccabi supporters gaat. A. zegt zichzelf te herkennen: "Hier geef ik een trap", daarna deelt hij nog een trap uit aan iemand die op de grond ligt en loopt weg. Er is nog meer geweld te zien, waarna A. een sjaal afpakt. "U bent geen Maccabi fan toch?", vraagt de rechter. "Nee, ik ben voor Galatasaray", aldus A.
quote:A: "Bij het Damrak heb je allerlei steegjes, wij komen uit zo'n steegje gelopen dus een paar meter voor wij het Damrak opkomen zijn twee grote groepen. Ik was bang omdat ik tussen die groepen kwam en ben ik in de richting van de Maccabi fans op gegaan."
Er worden berichten uit zijn telefoon opgelezen: "De enige reden dat wij naar Amsterdam gaan is om niet uit de buurt te blijven van incidenten. We moeten uit elkaar gaan, het enige wat nu kan gebeuren is dat we opgepakt worden. We hebben die Joden gisteren goed geneukt, Ümut was weer de ster van de nacht", het zou om A. gaan. De volgende dag stuurt A.: "Gaan we vannacht weer? Jodenjacht". A. verklaart daarover: "Ik heb helemaal geen haat tegen Joden, ik kan u niet zeggen waarom ik dit heb gezegd. Ik ben wel eens een keer naar een pro-Palestina demonstratie geweest op het Malieveld. Daar zijn ook Joodse mensen, als ik haat zou hebben was dat ook anders gelopen."
Er worden beelden getoond - aangeleverd door A. - van Maccabi supporters die leuzen als 'Fuck the Arabs' roepen en dat het Israëlische leger zou winnen. We zien de supporters de Palestijnse vlag van een gevel trekken en de agressie tegen een taxichauffeur. "Voor de context, dit was de nacht voor de wedstrijd", zegt A.
Een rechter vraagt aan A. over het moment dat hij uit het steegje liep en twee groepen zag. "Ik zie een groep Maccabi fans en dan rent u daar achteraan. Rende die andere groep achter u?" Hij vertelt dat er een hele horde aan kwam. "Dacht u toen niet, ik moet terug het steegje in?" A. zegt dat hij op dat moment niet aan terugrennen dacht. "Ik dacht dat wanneer ik terug zou rennen, de mensen mijn als supporter zou zien. Dan ben je een prooi."
quote:De rechtbank bespreekt de persoonlijke omstandigheden van A. Volgens de reclassering is er een laag recidiverisico, het gevaar op herhaling is volgens hen laag. "Ik ben gewoon uiteindelijk een doodnormale burger die gewoon belastingcentjes betaalt en werkt. Als ik naar de gevangenis moet zou dat op lange termijn impact hebben op mijn bedrijf. Mijn vader is al best wel oud, ik ben het aan het overnemen." Hij vervolgt: "Het is een hele hectische tijd geweest. De media-aandacht, de politieke druk, de mensen om me heen weten het helaas. De slachtoffers, die zijn er uiteindelijk ook. Achteraf zou ik het niet zo willen, niemand niet. Ik eet mezelf echt op, ik ben dit niet gewend. Het leven kan in een klap helemaal veranderen."
De officier vraagt hoe hij zo 'los' heeft kunnen gaan: "Oprecht ik zou dit ook willen weten waarom het zo mis is gegaan, waarom ik daar ben beland en die handelingen heb gedaan. Ik heb een hele domme keus gemaakt om op die manier te reageren. De tijd in de gevangenis was een hel. Ik heb mijn verantwoordelijkheid genomen door me te melden bij de politie."
quote:De officier van justitie: "Op de camerabeelden is te zien dat hij heeft geschopt en dat hij met geweld de sjaal afpakt. Hij pakt daar ook iemand bij de keel. Daarna kwam de melding bij Opsporing Verzocht en heeft zichzelf gemeld. Ik heb op de beelden gezien dat hij achter de slachtoffers aanrent en is hij onderdeel van de groep. Verdachte heeft gezocht op 'Amsterdamse rellen veroordeling' en 'wat is openlijke geweldpleging?'". Ook zijn er gesprekken op de telefoon verwijderd, maar zijn teruggehaald. "Er werd gezocht op 'hoofdbureau politie Amsterdam' en 'locatie uitzetten op telefoon'".
De officier gaat in op de verklaringen van de verdachte: "Die kan ik niet rijmen met de berichten die er van tevoren zijn gestuurd over een 'Jodenjacht'. Voor alle feiten vind ik dat zij wettig en overtuigend bewezen kunnen worden. Ik houd bij het formuleren van de strafeis rekening met de persoonlijke omstandigheden en de ernst van het feit. Het geweld komt voort uit onvrede over de situatie in Gaza en het handelen van de Maccabi Tel-Aviv supporters de avond ervoor. Het gaat om ernstige feiten en het OM neemt de verdachte zijn handelen zeer kwalijk.
Uiteindelijk is Umutcat A. ook maar een gewone jongen die verdrietig is over Gaza en het allemaal maar overkomen is.quote:De advocaat van A. pakt het feitenrelaas van burgemeester Femke Halsema om een beeld te schetsen van die avond en context te geven. Hij benoemt onder andere het geweld tegen taxivoertuigen en de Maccabi supporters die een Palestijnse vlag van een gebouw trekken. "De fans hebben straatterreur naar Amsterdam gebracht, het voorgaande zeg ik niet om het geweld door mijn client te rechtvaardigen, maar te verklaren. Het komt niet zomaar uit de lucht vallen. Het geweld was gericht tegen Maccabi hooligans die zelf een confrontatie hebben opgezocht. Dat tijdens de rellen antisemitische uitingen zijn gedaan zijn ronduit walgelijk. Daarnaast moeten ook de genocidale strijdliederen vanuit de hooligans worden bestreden. Het geweld door de hooligans moet ook worden bestreden en bestraft. Gelijke monniken, gelijke kappen en de vraag is of justitie aan de dubbele maat doet."
Correct. En laten we ook niet vergeten door wie op grote schaal de aanslagen van 9/11 werden gevierd: door de Palestijnen. En dit zijn dan dan de mensen waarmee deze daders van het antisemitische geweld tegen Israëlische Joden, zogenaamd een diepe verbondenheid voelen.quote:Op woensdag 11 december 2024 22:11 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Tijdens 9/11 en diverse aanslagen in Europa met vele duizenden doden tot gevolg hoorde je ze niet.. naja, in sommige steden wel, daar gingen ze toeterend door de straten heen om het te vieren dat er onschuldige mensen waren vermoord.
En over dagenlange rellen in Parijs hoorde je ze ook niet, toen er weer eens een crimineel werd afgeschoten door de politie.
quote:Op donderdag 12 december 2024 10:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
We gaan verder:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Uiteindelijk is Umutcat A. ook maar een gewone jongen die verdrietig is over Gaza en het allemaal maar overkomen is.
Wat gek dat ze het steeds over Joden hebben en niks over Gaza hier hè? Het lijkt bijna alsof...het helemaal niet iets te maken heeft met een conflict maar met een bepaalde eigenschap van de bezoekende supporters en dat er dan maar een excuus aan geplakt wordt waarom die belaagd moeten worden.quote:Er worden berichten uit zijn telefoon opgelezen: "De enige reden dat wij naar Amsterdam gaan is om niet uit de buurt te blijven van incidenten. We moeten uit elkaar gaan, het enige wat nu kan gebeuren is dat we opgepakt worden. We hebben die Joden gisteren goed geneukt, Ümut was weer de ster van de nacht", het zou om A. gaan. De volgende dag stuurt A.: "Gaan we vannacht weer? Jodenjacht".
En uit Den Haag komen om z'n stad Amsterdam te verdedigen.quote:Op donderdag 12 december 2024 10:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Uiteindelijk is Umutcat A. ook maar een gewone jongen die verdrietig is over Gaza en het allemaal maar overkomen is.
Spontaan! Net als al die anderen die afreisden om een hapje te komen eten toevallig. Wel een apart gerecht waar ze het steeds over hebben, jodenjacht.quote:Op donderdag 12 december 2024 10:46 schreef Aether het volgende:
[..]
En uit Den Haag komen om z'n stad Amsterdam te verdedigen.
Jodenjachtschotel, een portie antisemitisme met een snufje lichtgeraaktheid.quote:Op donderdag 12 december 2024 11:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Spontaan! Net als al die anderen die afreisden om een hapje te komen eten toevallig. Wel een apart gerecht waar ze het steeds over hebben, jodenjacht.
Deze Mahmoud zou ik graag inwisselen voor de grotere, wolliger variant.quote:Op donderdag 12 december 2024 13:26 schreef Nober het volgende:
En dat allemaal door die joden!
[ x ]
quote:Karanveer S. keek mee via openbare webcams en deelde locaties van slachtoffers
S. wordt verdacht van medeplichtigheid aan openlijk geweld. Hij zat in appgroep 'Buurthuis 2' en deelde een video met geweld, stuurde locaties waar slachtoffers waren en waar 'de Joden' door de politie worden vervoerd. "Ik was aan het werk en keek via openbare webcams naar wat er in de stad gebeurde", aldus S. Hij stuurde een video door naar 'Buurthuis 2' die hij via een andere groepsapp kreeg. Deze beelden worden getoond in de rechtszaal. Daarop is te zien dat het slachtoffer dat wordt geslagen hand in hand loopt met een kind en later wegrent.
S. stuurde in de appgroep: "Veel trekken terug vanaf Damrak naar hotel, daar staat nog een groep van veertig man. De laatste loodjes lopen nog buiten." Hij stuurt daarna: "Alle joden worden vanaf Damrak vervoerd onder begeleiding van politie." Daarnaast stuurt hij informatie over vertrekkende vluchten naar Tel Aviv vanaf Schiphol in de groep en zegt dat ze er allemaal rekening mee moeten houden dat de beoogde slachtoffers rond een uur of vijf/zes hun hotel uit moeten.
De rechter vraagt of hij ook berichten heeft gezien over geweld: "Ik heb gewoon gelezen en gereageerd, daarna heb ik mijn telefoon weer neergelegd en heb niet de hele chat doorzocht." Over het delen van vluchtgegevens: "Als je vaak reist weet je dat je via schiphol.nl gewoon vluchtgegevens kan zoeken." Op de vraag van de rechter waarom hij deze berichten stuurde, zegt S. dat hij op het moment niet bezig was met het uitlokken of mogelijk maken van geweld. "Ik ben helemaal niet voor het plegen van geweld. Achteraf heb ik daar pas over nagedacht."
Maar de rechter wijst op berichten die hij eerder stuurde aan een bekende: 'Heel Leidse staat vol met politie. Rellen in Amsterdam, spannend.' De rechter begrijpt niet hoe hij dan pas achteraf in de gaten had wat er gebeurde, waarop S. antwoordt dat het uit veiligheid was van degene naar wie hij appte. "Er kon van alles gebeuren."
Iedereen vindt het geweld verschrikkelijk, maar het is toch gebeurd. Vreemd dat het toch zo uit de hand heeft kunnen lopen met alleen maar vredelievende deelnemers.quote:S.: "Twee weken in de gevangenis was een hel"
Verdachte S. zou niet eerder voor soortgelijke zaken met justitie in aanraking zijn gekomen. Er staat wel een andere zaak open tegen hem, maar waar dat over gaat, wordt niet gezegd. Hij werkt via uitzendbureau en zorgt voor zijn moeder die chronisch ziek is. S.: "Twee weken in de gevangenis was een hel. Ik vind het vreselijk dat ik in zo'n positie terecht ben gekomen. Wat ik mijn moeder aan heb gedaan. Ik heb enorm veel spijt dat ik deel heb genomen in een groepsapp waar ik in principe niet in hoor."
Op de vraag of hij nog nagedacht heeft over mogelijke consequenties, zegt S.: "Nee. Ik vind het gewoon vreselijk wat er is gebeurd. Het is allemaal even vervelend, er is ook heel veel media bij."
Nee schat, je bent niet "in zo'n positie terecht gekomen", je hebt jezelf in zo'n positie gebracht. Het is je niet zomaar overkomen. En je hebt je moeder niks aangedaan, maar een willekeurig slachtoffer.quote:Ik vind het vreselijk dat ik in zo'n positie terecht ben gekomen. Wat ik mijn moeder aan heb gedaan.
Het ergste is dat je mensen voor hun hoofd hebt getrapt.quote:‘Ergste was dat mijn moeder me op tv herkende’
Laten we dat ook maar in dit topic behandelen?quote:Op zaterdag 23 november 2024 14:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het meest opmerkelijke is hier de "NGOs" die deze brief hebben ondertekend:
[..]
Naast het feit dat het merendeel van deze organisaties uitgesproken pro-Palestijnse sentimenten omarmd, is het de vraag wat Extinction Rebellion en Fossielvrij NL hier in hemelsnaam mee te maken hebben?
quote:DEN HAAG - De rechtbank in Rotterdam wijst het verzoek om zeventig getuigen te horen in de zaak van de vermeende Hamas-financier uit Leidschendam bijna helemaal af. Dat blijkt uit de schriftelijke beslissing die de rechtbank hierover heeft genomen. Acht getuigen worden wel toegewezen.
Eind november was er een pro forma-zitting in de zaak tegen de 57-jarige Amin Abou R., die in 2023 werd opgepakt. Volgens het Openbaar Ministerie (OM) heeft hij in ongeveer twintig jaar tijd bijna 12 miljoen euro overgemaakt aan Hamas. R. zelf zegt dat hij alleen weeskinderen steunde.
Het OM stelt dat het niet uitmaakt waar het geld voor was bedoeld; het is sowieso verboden om geld naar Hamas te sturen. R. had in Nederland, samen met één van zijn dochters, volgens het OM de leiding over de Stichting ISRAA, die het geld inzamelde. Zelf zegt hij dat hij alleen adviseur was.
Lange lijst getuigen
De advocate van R. diende tijdens de laatste zitting een lijst in met de namen van zeventig getuigen die ze wilde ondervragen. De rechtbank wijst onder andere het verhoor van zes medewerkers van de Gazaanse vestiging van Stichting ISRAA toe. Volgens het Openbaar Ministerie zijn deze zes leden van Hamas.
Ook een voormalige directeur van een andere stichting in Gaza, waar ISRAA mee samenwerkte, kan wat betreft de rechtbank worden gehoord. Tot slot mag iemand die in 2021 aan R. om geld heeft gevraagd als getuige worden gehoord.
Opsporen van getuigen is lastig
Van de overige door de advocate gewenste getuigen stelt de rechtbank dat ze geen belastende verklaring hebben afgelegd tegen R., dat ze vaak maar eenmaal genoemd worden in het dossier, en dat niet duidelijk is wat hun verklaring zou toevoegen.
De rechtbank ziet tegelijk dat het lastig zal zijn om de acht toegewezen getuigen op te sporen en daadwerkelijk te verhoren, maar het is nog te vroeg om nu al te stellen dat het 'onaannemelijk zal zijn dat de getuigen binnen een aanvaarbare termijn op een verhoor zullen verschijnen', zo is te lezen in de beslissing.
Deskundigen
De rechtbank zal ook een door de verdediging voorgedragen getuige-deskundige oproepen. Het Openbaar Ministerie verzette zich tegen deze deskundige, omdat hij ook een lid van Hamas zou zijn.
De rechtbank wil deze man toch tegenover de deskundige van het OM zetten, om zo tegenspraak te organiseren. 'Dat één van de deskundigen eerder een partijdig standpunt heeft ingenomen doet daar niets aan af, als dat maar bekend is', aldus de rechtbank.
Militairen niet verhoren
Het verzoek om een aantal Israëlische militairen te horen die in Gaza bewijsmateriaal tegen R. hebben verzameld is afgewezen. De rechtbank ziet niet in wat hun verhoren zouden kunnen toevoegen aan de informatie die al door Israël is aangeleverd.
Er moet nu worden bekeken hoe en wanneer alle verhoren te organiseren zijn. Wanneer de zaak verder gaat is nog niet te zeggen.
https://www.omroepwest.nl(...)e-hamas-financier-af
En dan praten ze de hele tijd over dat de "Joodse moordenaars" eindelijk eens een keer tegenover "echte mannen " stonden. Nou, waar zijn die dan? Ik zie hier alleen sluwe lafaards.quote:Op donderdag 12 december 2024 13:41 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Iedereen vindt het geweld verschrikkelijk, maar het is toch gebeurd. Vreemd dat het toch zo uit de hand heeft kunnen lopen met alleen maar vredelievende deelnemers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |