abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215835086
Maar van de 5 jodenjagers die vandaag voor de rechter staan zijn er dus 2 Palestijn? Dat lijkt me dan een uitgelezen kans om die terug te sturen naar die strontput waar ze uitgeklommen zijn, ga daar maar op jacht.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 11 december 2024 @ 11:29:12 #152
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_215835156
Sefa Ö. is getrouwd, zijn vrouw verwacht over enkele maanden een kind. Hij werkt gedeeltelijk, en heeft ook een Wajong-uitkering.

Kan niet werken. Maar wel rellen op straat. Welkom in Nederland.
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 11 december 2024 @ 11:35:19 #153
3542 Gia
User under construction
pi_215835203
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2024 11:29 schreef matthijst het volgende:
Sefa Ö. is getrouwd, zijn vrouw verwacht over enkele maanden een kind. Hij werkt gedeeltelijk, en heeft ook een Wajong-uitkering.

'Hij wil een kapperszaak beginnen en voortaan alleen maar omgaan met goede mensen. En hij vindt het heel jammer wat er is gebeurd.' Zo iemand gun je toch een tweede, derde of vierde kans!!

Walgelijk!
  woensdag 11 december 2024 @ 11:36:50 #154
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_215835216
quote:

Je weet toch wat ze altijd zeggen over de palestijnen.
"Zo lang hun haat voor joden groter is dan de liefde voor hun eigen kinderen zal er nooit vrede zijn"

Sefa vond het belangrijker om op Joden te jagen dan er voor zijn kind te zijn..
  woensdag 11 december 2024 @ 11:37:35 #155
3542 Gia
User under construction
pi_215835223
Ze rellen, vernielen alles wat los en vast zit, zolang ze ermee wegkomen. Zodra ze gepakt worden, zijn het ineens makke lammetjes die tot inkeer zijn gekomen en voortaan op het rechte pad willen blijven.

Gelukkig zijn er nog ratten genoeg die de terreur tegen het Westen nog voort kunnen zetten, zullen ze dan denken. Zij moeten een stapje terug doen, want ze zijn gepakt en dus af.
  woensdag 11 december 2024 @ 12:53:17 #156
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215835882
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2024 10:44 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik volg geen mocronieuws (ofzoiets) op instagram en ik heb geen tiktok. Maar wordt er door serieuze media ook een narratief geschetst dat de jodenjacht, met veel niet-amsterdammers/provinciaaltjes, ontstond/gerechtvaardigd is als reactie op die spreekkoren? Ik kom dat nergens tegen maar ik zit in een bubbel. Het is natuurlijk van de zotte als iemand zoiets claimt of suggereert. Ik ben een VK lezer en daar is wel bericht over de achtergrond van de supporters en hun beperkte betrokkenheid.
Hierboven quote ik het AD nog, bericht van vandaag.
quote:
Dat verkeerd vertalen is niet oke. Ik ben het niet tegengekomen, maar als the guardian en frankfurter het gedaan hebben dan is dat zo. Meer dan verwerpelijk. We kennen ook de tig beelden uit israel waar het wel geroepen wordt. Dat een enkele extreemrechtse fan, en die waren er veel, het ondanks ontbreken video bewijs geschreeuwd zou hebben is niet verwonderlijk en ondertussen wordt door bijna alle media, ook NIW, de klassificatie 'pogrom' gebruikt om de gebeurtenissen te beschrijven.
Oh, er zijn welzeker supporters van dit team die dit ooit gezongen hebben en de rechtse rakkers in Israël zingen nog wel meer walgelijks. Dat is het punt ook niet. Het punt is dat er steeds aangehaald wordt dat men in een reactie op deze spreekkoren, een neergehaalde vlag en een vernielde taxi spontaan overkookte, terwijl de realiteit is dat dagen van tevoren al plannen werden gemaakt om de Israëli te belagen en om bij hun hotels te gaan wachten. Men reed er nota bene voor aan uit andere steden (en wellicht ook landen, ik weet nog steeds niet of waar is dat ze uit België kwamen zelfs).

En als ze het zelf jodenjacht noemen, dan lijkt die term, of pogrom, niet heel vergezocht. Als ik oproep tot een negerjacht maar later zeg dat ik het had over bezoekers van het Zomercarnaval en dat ik boos, verdrietig en gefrustreerd was over de politieke malaise op de Antillen, dan blijft mijn eerste, onsmakelijke beschrijving grond genoeg om me keihard voor een racistisch haatmisdrijf de gevangenis in te trappen.
pi_215836203
https://www.at5.nl/artike(...)r-om-eist-2-jaar-cel

quote:
12.11 uur

Advocaat vindt berichten van Wilders reden voor lagere straf
Christian Visser, de advocaat van Sefa Ö., vindt dat politici zich niet zo uitdrukkelijk over het geweld uit hadden moeten laten. Hij wijst onder meer op berichten op X van PVV-leider Geert Wilders. "Hij heeft zich uitgelaten, weliswaar indirect, over de schuld van de verdachte in deze strafzaak en dat moet hij niet doen. En dat zou gevolgen moeten hebben."

Visser wijst ook op de reactie van Wilders op het interview dat hoofdofficier René de Beukelaer gaf aan AT5. De Beukelaer zei dat er geen sprake was van terrorisme en Wilders schreef daarna: 'angst om door te pakken, zachte heelmeesters maken stinkende wonden, zwak OM'. "En ook daarmee bemoeide hij zich rechtstreeks met deze strafzaak. En de verdediging meent dat dat gevolgen moet hebben", zegt Visser.
quote:
Mohammed B. boos op het Openbaar Ministerie.
Mohammed B. krijgt nog het woord: "Ik ben hartstikke boos op het OM en hoe ze mij al terrorist behandelen. Mijn moeder is elke keer nog bang als er iemand binnenkomt", vertelt hij tot hij wordt onderbroken door de rechtbank. "Dat is voor de inhoudelijke behandeling", aldus de rechtbank. De rechtbank schorst tot 13.30 uur, dan gaan we verder met de volgende zaak.
Wat wonderbaarlijk toch allemaal weer. Politici moeten zich op de vlakte houden over maatschappelijke kwesties en verdachten van misdaden waarover politici iets hebben gezegd moeten een lagere straf krijgen, en Mohammed is verbolgen dat hij als crimineel wordt behandeld als hij criminele dingen doet.
  woensdag 11 december 2024 @ 13:54:48 #158
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215836349
twitter

twitter

twitter

Nochtans heeft Rachid geen berichten gestuurd van "Waar kan ik een kankerlekker hapje eten? Inshallah is er nog iets open. Deze kans krijg ik nooit meer om kankerpizza te eten."
pi_215836395
Het pijnlijke is dat de meeste (extreem) linksen in dit land het verhaal ook nog zullen geloven :P
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_215836405
En als ik nou zeg dat de ICT vriendjes van Faber die jongens opgeroepen heeft tot rellen op hun devices, om te kijken of er nog een vluchteling een strafblad aan te naaien was, dan is dat zeker dat zeker rare gelekte AIVD informatie om de gemoederen weer tot bedaren te krijgen.
pi_215836504
quote:
De rechtbank vraagt ook waarom hij het bericht 'zijn er nog Joden?' stuurde, maar volgens hem was dat uit nieuwsgierigheid en is het woord 'niet gericht op de Joodse gemeenschap', maar is het vergelijkbaar met de bijnaam voor Ajax-supporters.
Rachid is een zeer nieuwsgierig man. Nieuwsgierig naar berichten in whatsappgroepen, nieuwsgierig waar iedereen is, nieuwsgierig naar waar de groep mensen die door hem de bijnaam "joden" hebben gekregen zich bevinden. Deze leergierige jongeman is gewoon helemaal verkeerd begrepen!
  woensdag 11 december 2024 @ 14:28:20 #162
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215836574
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 14:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Het pijnlijke is dat de meeste (extreem) linksen in dit land het verhaal ook nog zullen geloven :P
Het pijnlijkste is dat elke eventuele veroordeling tot geen enkele verbetering gaat leiden. Ze zijn alleen maar veroordeeld omdat de rechtbank/heel Nederland een bende zionistische racisten is in hun beleving en het is ook niet dat hun omgeving het idee heeft dat ze iets verkeerds hebben gedaan. Sterker nog, in sommige kringen zullen ze een heldenstatus genieten. Dat ze nu in de rechtbank de schijnheiligheid zelve uit staan te hangen verstoort die bubbel ook echt niet hoor.
pi_215836654
quote:
Volgens de politie probeerde O. Maccabi fans in de val te lokken door ze te laten klikken op een link die ze naar taxi's stuurde. Hierdoor werd hun locatie bekend. O. noemt het 'kattenkwaad' en 'grappig' en stelt dat hij de link alleen in de appgroep heeft gestuurd.
Ook de Duitsers waren slechts speelse lieden, die hun kinderlijk enthousiasme voor verstoppertje en treintje spelen tot ver buiten hun landsgrenzen uitdroegen.
pi_215836749
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 10:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ x ]

Eigenlijk is Lucas een brave knul, die zelf ook erg geschrokken is. Pleistertje, kusje, en niet meer doen.
Die rechter leest gewoon andere documenten dan jij:

https://open.overheid.nl/(...)3d8500c422328c09/pdf

Geeft en heel duidelijk signaal naar de politiek eens andere handpoppen in de media te gaan laten optreden.
pi_215836902
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 10:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wat een mooie formulering, die kunnen we voortaan op allerlei gruweldaden toe gaan passen. Ik trap af: "Samuel Paty is onthoofd uit boosheid, frustratie en verdriet over het beledigen van de profeet."
Nee, een liegende puber van 15, weet jezelf ook.
Nog meer generatieve AI voor in uw broekje?
pi_215836996
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 12:53 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Hierboven quote ik het AD nog, bericht van vandaag.
[..]
Oh, er zijn welzeker supporters van dit team die dit ooit gezongen hebben en de rechtse rakkers in Israël zingen nog wel meer walgelijks. Dat is het punt ook niet. Het punt is dat er steeds aangehaald wordt dat men in een reactie op deze spreekkoren, een neergehaalde vlag en een vernielde taxi spontaan overkookte, terwijl de realiteit is dat dagen van tevoren al plannen werden gemaakt om de Israëli te belagen en om bij hun hotels te gaan wachten. Men reed er nota bene voor aan uit andere steden (en wellicht ook landen, ik weet nog steeds niet of waar is dat ze uit België kwamen zelfs).

En als ze het zelf jodenjacht noemen, dan lijkt die term, of pogrom, niet heel vergezocht. Als ik oproep tot een negerjacht maar later zeg dat ik het had over bezoekers van het Zomercarnaval en dat ik boos, verdrietig en gefrustreerd was over de politieke malaise op de Antillen, dan blijft mijn eerste, onsmakelijke beschrijving grond genoeg om me keihard voor een racistisch haatmisdrijf de gevangenis in te trappen.
In het artikel in het AD wordt gesproken over tientallen mannen, niet over de volledige groep van 100 tot 150 personen. Het Openbaar Ministerie wil de incidenten niet bestempelen als antisemitisme, en in een taxichatgroep zou zijn opgeroepen tot wraak. Dit laatste lijkt meer een reactie op gebeurtenissen en kan wellicht ook een verklaring zijn voor de betreffende quote. Dat er onder die 100-150 mannen veel racisten waren, staat buiten kijf. Maar de vraag of ze allemaal uitsluitend gemotiveerd waren door religie, in ‘jodenjacht-appgroepen’ zaten, en geen andere drijfveren hadden, zoals woede tegen Israël of rellende Maccabi-fans, is moeilijk te bewijzen.

Met betrekking tot jouw opmerking over ‘negerjacht’: sommige voetbalfans roepen tijdens wedstrijden ook weleens dat ze ‘op jodenjacht’ willen gaan of dat ‘joden aan het gas’ moeten. Hierbij bedoelen ze meestal niet letterlijk joden. Veel mensen, zowel binnen als buiten de voetbalscene, maken geen onderscheid tussen joden en Israëliërs. Dit onderscheid wordt vaak niet gemaakt. We zien hier op fok eegelmatig het argument: “Maar Israël is het enige joodse land ter wereld”, het gebeurt aan beide kanten.

Veel mensen zijn emotioneel geraakt door de gebeurtenissen in en rondom Israël. Hoewel 74% van de Israëlische bevolking joods is, betekent dat niet automatisch dat kritiek of geweld jegens Israël of Israëliërs racisme is. Als een Palestijn in Nederland een Maccabi-fan wil aanvallen, kan dat verband houden met Israëls handelen, zonder dat het per se om religie gaat. De aanname dat het racisme is zodra een Israëliër of jood slachtoffer wordt, is te makkelijk.

In Judea en Samaria zijn afgelopen jaar 50 Arabische dorpen met geweld ontruimd en gesloopt. Dit wordt over het algemeen niet als racisme of een pogrom bestempeld, terwijl de term ‘pogrom’ hier beter passend is. Het geweld wordt uitgevoerd met steun van lokale overheden en veiligheidsdiensten, en gebouwen of winkels worden enkel gesloopt vanwege de afkomst van de eigenaren. Dat was in Amsterdam niet het geval
pi_215837016
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 14:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Mijn linkerhand schrijft nog steeds, alleen op de verkeerde thema's. Komt omdat ik kramp kreeg in mijn rechterhand. Mijn voorkeurshand voor het rukken.
pi_215837026
quote:

Ik hoop vooral dat de digitale recherche zijn telefoon goed onderzoekt. En die van zijn contactpersonen werkzaam bij de overheid.
pi_215837030
Flikker die Rachid maar van de Scheveningse pier met een blok beton aan zijn poten.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_215837045
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 15:41 schreef Hathor het volgende:
Flikker die Rachid maar van de Scheveningse pier met een blok beton aan zijn poten.
U bent op de hoogte van de misdaden van Bruinsma met zo'n brilleman als opticien?
Die Antwerpse handen nog niet om je nek gevoeld? Narcostaat.
pi_215837121
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 15:19 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Nee, een liegende puber van 15, weet jezelf ook.
Nog meer generatieve AI voor in uw broekje?
Die liegende puber was ongetwijfeld ook boos, verdrietig en gefrustreerd over <excuus naar keuze>.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_215837128
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 15:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Die liegende puber was ongetwijfeld ook boos, verdrietig en gefrustreerd over <excuus naar keuze>.
Uit uw reactie leid ik uw hogere opleidingsniveau af.
pi_215837144
quote:
Mahmoud A. emotioneel tijdens verhaal van advocaat
Advocaat Anis Boumanjal: "Zoals je ziet heeft hij het zwaar en ik heb hem de afgelopen tijd niet anders gezien. Hij heeft een geschiedenis die door merg en been gaat en dat op deze leeftijd."

De rechter wendt zich tot de verdachte: "Ik zie dat u emotioneel bent maar probeert u toch de zaak te volgen."
Had ie maar iets kunnen doen om dit voorkomen he.
pi_215837179
Oh, er kwam nog meer:

quote:
Advocaat Anis Boumanjal: "Zoals je ziet heeft hij het zwaar en ik heb hem de afgelopen tijd niet anders gezien. Hij heeft een geschiedenis die door merg en been gaat en dat op deze leeftijd. We hebben te maken met een kwetsbare verdachte. Hij is opgegroeid in een vluchtelingenkamp, hij heeft zijn vader nooit gelukkig gezien. Heeft zijn broer verloren toen hij medicijnen ging halen voor zijn moeder. Vader is meerdere keren door een bom getroffen en heeft lichamelijk schade. Deze informatie kan effect hebben op zijn geestelijke gezondheid. Geen mens is opgewassen tegen zoveel leed. Ik wil dat een psycholoog naar die informatie kijkt en kijkt of er strafverminderde factoren kijkt. Ik vraag u daarom om aanhouding van de zaak."

De rechter wendt zich tot de verdachte: "Ik zie dat u emotioneel bent maar probeert u toch de zaak te volgen."
Mahmoud vluchtte voor oorlog, maar zette hier de oorlog op eigen initiatief gewoon voort.
pi_215837262
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 13:54 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
[ x ]
[ x ]

Nochtans heeft Rachid geen berichten gestuurd van "Waar kan ik een kankerlekker hapje eten? Inshallah is er nog iets open. Deze kans krijg ik nooit meer om kankerpizza te eten."
Weet je hoeveel linkse naieve useful idiots hier in gaan trappen? Inclusief de rechter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')