abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215699698
🚂🚃🚃🚃🚃🚃🚃🚃
pi_215699713
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:08 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Wij staan inmiddels na een noodstop stil bij Oosterbeek omdat we iets hebben geraakt, dus nog niet te vroeg juichen...
Oh neeeeeee! ;(

Ik zat in de trein erachter en wij zijn op Ede-Wageningen omgekeerd. Ik ga over Den Bosch naar huis, slechts een uur later thuis dan bedoeld.

Moet hier niet over reizen praten want we hebben het duidelijk gejinxt :X
pi_215699766
Gevolg
Door een aanrijding: tussen Ede-Wageningen en Arnhem Centraal is er vertraging en rijden er minder treinen.

Verwachte duur
Dit duurt tot ongeveer 19:15 uur.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_215699781
Och wat een ellende voor jullie. Zou met liefde huis aanbieden maar Oosterbeek is wel een takke eind lopen naar hier en Ede-Wageningen nog verder.
We have far more in common than that which devides us..
pi_215699875
:o
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_215699909
Gelukkig was het een stuk boom, daarna kon de trein weer verder rijden.

Ai, goede reis nog @Tele6!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 november 2024 @ 18:41:26 #7
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_215699936
Sterkte!

Ik moet straks nog wel de woei in. We hebben een nieuwe ledenavond op het stadhuis :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_215699940
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:39 schreef Morgane89 het volgende:
Gelukkig was het een stuk boom, daarna kon de trein weer verder rijden.

Ai, goede reis nog @:Tele6!
Oh! In dat geval kan ik misschien toch beter over dit traject terug.

Bij "aanrijding tussen Ede-Wageningen en Arnhem" denk ik (en het NS-personeel ook geloof ik) meteen "Wolfheze" en dat is niet best. Maar nu valt t wel mee dus. Gelukkig O+

Edit: toch over Den Bosch. De vertragingen over Arnhem zijn me nog te groot.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tele6 op 27-11-2024 19:07:31 ]
pi_215699972
Daad bij het woord:
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 27 november 2024 @ 18:45:17 #10
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_215699973
Best eng wel, hoe lang het nog duurt voordat de trein echt stil staat als een noodstop wordt ingezet :o
pi_215700050
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:45 schreef Morgane89 het volgende:
Best eng wel, hoe lang het nog duurt voordat de trein echt stil staat als een noodstop wordt ingezet :o
Ja dat gaat nauwelijks sneller dan een normale remming. Normaal remt een trein zo tussen 0,7 en 1 m/s2 en een snelremming is dan 1,07 m/s2.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 27 november 2024 @ 18:54:07 #12
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215700070
quote:
15s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja dat gaat nauwelijks sneller dan een normale remming. Normaal remt een trein zo tussen 0,7 en 1 m/s2 en een snelremming is dan 1,07 m/s2.
Weet jij of een trein (en dan met name eentje van een jaar of 15 geleden) ook (deels) electrisch remt?
pi_215700115
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:45 schreef sigme het volgende:
Daad bij het woord:
[ afbeelding ]
Ziet er knus uit! Goed aangekomen dus?
We have far more in common than that which devides us..
pi_215700125
Tickertape. 9,8m/s2
Q=m*c*delta t
t=1/2at2
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_215700170
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:54 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Weet jij of een trein (en dan met name eentje van een jaar of 15 geleden) ook (deels) electrisch remt?
Nee maar kan je op wikipedia wel opzoeken lijkt me. Moet je wel iets beter weten wat voor trein je bedoelt dan "eentje van zo'n 15 jaar geleden" :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 27 november 2024 @ 19:09:34 #16
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215700198
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2024 19:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Nee maar kan je op wikipedia wel opzoeken lijkt me. Moet je wel iets beter weten wat voor trein je bedoelt dan "eentje van zo'n 15 jaar geleden" :P
Ik weet niets van treinen, geen types, geen specificaties, helemaal niets. Heb ook geen idee welk type trein het toen was, behalve dat het een gele van de NS was.

Jou schatte ik qua treinen in als een kenner, die aan een half woord genoeg zou hebben.
Helaas, dan houdt het gewoon op…
pi_215700217
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2024 19:09 schreef MadMaster het volgende:

Ik weet niets van treinen, geen types, geen specificaties, helemaal niets. Heb ook geen idee welk type trein het toen was, behalve dat het een gele van de NS was.
Dan ben ik wel benieuwd waarom je zo'n vraag stelt. Wat je dan denkt te kunnen met ongeveer welk antwoord dan ook :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 27 november 2024 @ 19:36:52 #18
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215700499
quote:
10s.gif Op woensdag 27 november 2024 19:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Dan ben ik wel benieuwd waarom je zo'n vraag stelt. Wat je dan denkt te kunnen met ongeveer welk antwoord dan ook :D
Als bezoeker van vele voetbaluitwedstrijden per trein heb ik vele malen een noodstop van een trein meegemaakt, omdat iemand het lollig vond om ergens tijdens de trip aan de noodrem te trekken.
Ik weet dus wat dat met zich meebrengt, ook dan glijdt de trein nog even door, piept en kraakt alles, maar alles gaat geleidelijk…

In 2005 (dus inmiddels al weer 20 jaar geleden, niet 15 jaar) zat ik in een dergelijke trein op weg naar Feijenoord.
Uiteindelijk zijn we met die trein niet verder gekomen dan Capelle aan de IJssel, omdat er toen ook aan de noodrem getrokken werd. Gelijktijdig werd het hele zekeringenpaneel in de trein zelf gesloopt, omdat men de trein terug wilde laten rijden naar Amsterdam, wat niet gewenst was door de inzittenden van de trein.
De noodstop die daarop volgde was alsof je tegen een muur reed, de trein stond bijna meteen stil en iedereen vloog door de coupés, met zelfs enkele gewonden tot gevolg.

Ik ben dus benieuwd of het slopen van die zekeringkast/het uitvallen van de electra in de trein invloed heeft gehad op de wijze van de noodstop van een trein…
pi_215700543
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2024 19:36 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Als bezoeker van vele voetbaluitwedstrijden per trein heb ik vele malen een noodstop van een trein meegemaakt, omdat iemand het lollig vond om ergens tijdens de trip aan de noodrem te trekken.
Ik weet dus wat dat met zich meebrengt, ook dan glijdt de trein nog even door, piept en kraakt alles, maar alles gaat geleidelijk…

In 2005 (dus inmiddels al weer 20 jaar geleden, niet 15 jaar) zat ik in een dergelijke trein op weg naar Feijenoord.
Uiteindelijk zijn we met die trein niet verder gekomen dan Capelle aan de IJssel, omdat er toen ook aan de noodrem getrokken werd. Gelijktijdig werd het hele zekeringenpaneel in de trein zelf gesloopt, omdat men de trein terug wilde laten rijden naar Amsterdam, wat niet gewenst was door de inzittenden van de trein.
De noodstop die daarop volgde was alsof je tegen een muur reed, de trein stond bijna meteen stil en iedereen vloog door de coupés, met zelfs enkele gewonden tot gevolg.

Ik ben dus benieuwd of het slopen van die zekeringkast/het uitvallen van de electra in de trein invloed heeft gehad op de wijze van de noodstop van een trein…
Of gewoon een machinist die vond dat iedereen ondertussen redelijk de pleuris kon krijgen.
Hem eerst inplannen om van het pareltje aan de Maas naar die vuilnisbelt bij Haarlem te rijden, en dan dat gekutklooi van voetbalkleuters..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_215700579
Oeh, dat klinkt niet fijn @madmaster. Zowel het gezeik van die supporters (ook wel eens mee in een trein mogen zitten, geen pretje) als die stop.
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 27 november 2024 @ 19:44:43 #21
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215700584
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 19:39 schreef fietsie het volgende:

[..]
Of gewoon een machinist die vond dat iedereen ondertussen redelijk de pleuris kon krijgen.
Hem eerst inplannen om van het pareltje aan de Maas naar die vuilnisbelt bij Haarlem te rijden, en dan dat gekutklooi van voetbalkleuters..
De politie in R'dam had inderdaad aan de machinist van onze trein, via de in de trein aanwezige politie, opgedragen om ergens de trein te stoppen en dan rechtsomkeert te maken naar Amsterdam, omdat een eerdere trein richting R'dam belaagd en vervolgens vastgelopen was.
Dat bericht werd echter onderschept en dus ondernam men zelf actie, voordat de machinist dat kon doen…
  woensdag 27 november 2024 @ 19:50:02 #22
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215700646
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 19:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Oeh, dat klinkt niet fijn @:madmaster. Zowel het gezeik van die supporters (ook wel eens mee in een trein mogen zitten, geen pretje) als die stop.
Tsja, je wordt op een gegeven moment een beetje stoïcijns door alle zaken die men om je heen uitvreet. Ze verzinnen alleen elke keer weer iets anders, waardoor je qua impact soms wel verrast wordt.

Ik ga nu al jaren niet meer naar voetbalwedstrijden, ik vond het op een gegeven moment wel mooi geweest, in diverse opzichten.

Maar goed, remt een trein electrisch/door gebrek aan electriciteit abrupter of niet? :P
pi_215700795
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2024 19:36 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Als bezoeker van vele voetbaluitwedstrijden per trein heb ik vele malen een noodstop van een trein meegemaakt, omdat iemand het lollig vond om ergens tijdens de trip aan de noodrem te trekken.
Ik weet dus wat dat met zich meebrengt, ook dan glijdt de trein nog even door, piept en kraakt alles, maar alles gaat geleidelijk…

In 2005 (dus inmiddels al weer 20 jaar geleden, niet 15 jaar) zat ik in een dergelijke trein op weg naar Feijenoord.
Uiteindelijk zijn we met die trein niet verder gekomen dan Capelle aan de IJssel, omdat er toen ook aan de noodrem getrokken werd. Gelijktijdig werd het hele zekeringenpaneel in de trein zelf gesloopt, omdat men de trein terug wilde laten rijden naar Amsterdam, wat niet gewenst was door de inzittenden van de trein.
De noodstop die daarop volgde was alsof je tegen een muur reed, de trein stond bijna meteen stil en iedereen vloog door de coupés, met zelfs enkele gewonden tot gevolg.

Ik ben dus benieuwd of het slopen van die zekeringkast/het uitvallen van de electra in de trein invloed heeft gehad op de wijze van de noodstop van een trein…
Het korte antwoord: nee.

Wat er gebeurt als er aan de noodrem getrokken wordt is dat er een gat ontstaat in een luchtslang die door de hele trein loopt. Zolang die slang op druk is blijven de remklauwen weg van de wielen. Als die slang leegloopt slaan de remmen aan en krijg je een snelremming.

Wat jij beschrijft is de magneetrem. Dan laten ze gewoon een enorme magneet direct op de spoorstaaf donderen en staat de hele boel ongeveer echt klatsboem stil. Beetje de Instant Handbrake uit Carmageddon van vroegah.

Reden dat ze dat nooit doen is dat er dan wel echt van alles kapot is meteen. Bijvoorbeeld ook wat self-loading cargo (passagiers). :)

De magneetrem wordt nog weleens gebruikt als parkeerrem ook bijvoorbeeld.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 27 november 2024 @ 20:07:51 #24
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215700843
quote:
14s.gif Op woensdag 27 november 2024 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Het korte antwoord: nee.

Wat er gebeurt als er aan de noodrem getrokken wordt is dat er een gat ontstaat in een luchtslang die door de hele trein loopt. Zolang die slang op druk is blijven de remklauwen weg van de wielen. Als die slang leegloopt slaan de remmen aan en krijg je een snelremming.

Wat jij beschrijft is de magneetrem. Dan laten ze gewoon een enorme magneet direct op de spoorstaaf donderen en staat de hele boel ongeveer echt klatsboem stil. Beetje de Instant Handbrake uit Carmageddon van vroegah.

Reden dat ze dat nooit doen is dat er dan wel echt van alles kapot is meteen. Bijvoorbeeld ook wat self-loading cargo (passagiers). :)

De magneetrem wordt nog weleens gebruikt als parkeerrem ook bijvoorbeeld.
OK, dan zal dat het geweest zijn.
Vraag me dan wel af waarom ze die magneetrem gebruikt hebben, maar die vraag is niet voor hier…
pi_215701121
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2024 19:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Nee maar kan je op wikipedia wel opzoeken lijkt me. Moet je wel iets beter weten wat voor trein je bedoelt dan "eentje van zo'n 15 jaar geleden" :P
Heeft de ns überhaupt treinen van een jaar of vijftien? Volgens mij zijn ze of aanzienlijk nieuwer dan dat, of meer richting de 50.
La derecha oprime, la izquierda libera
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')