Oh neeeeeee!quote:Op woensdag 27 november 2024 18:08 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Wij staan inmiddels na een noodstop stil bij Oosterbeek omdat we iets hebben geraakt, dus nog niet te vroeg juichen...
Oh! In dat geval kan ik misschien toch beter over dit traject terug.quote:Op woensdag 27 november 2024 18:39 schreef Morgane89 het volgende:
Gelukkig was het een stuk boom, daarna kon de trein weer verder rijden.
Ai, goede reis nog @:Tele6!
Ja dat gaat nauwelijks sneller dan een normale remming. Normaal remt een trein zo tussen 0,7 en 1 m/s2 en een snelremming is dan 1,07 m/s2.quote:Op woensdag 27 november 2024 18:45 schreef Morgane89 het volgende:
Best eng wel, hoe lang het nog duurt voordat de trein echt stil staat als een noodstop wordt ingezet
Weet jij of een trein (en dan met name eentje van een jaar of 15 geleden) ook (deels) electrisch remt?quote:Op woensdag 27 november 2024 18:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat gaat nauwelijks sneller dan een normale remming. Normaal remt een trein zo tussen 0,7 en 1 m/s2 en een snelremming is dan 1,07 m/s2.
Ziet er knus uit! Goed aangekomen dus?quote:
Nee maar kan je op wikipedia wel opzoeken lijkt me. Moet je wel iets beter weten wat voor trein je bedoelt dan "eentje van zo'n 15 jaar geleden"quote:Op woensdag 27 november 2024 18:54 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Weet jij of een trein (en dan met name eentje van een jaar of 15 geleden) ook (deels) electrisch remt?
Ik weet niets van treinen, geen types, geen specificaties, helemaal niets. Heb ook geen idee welk type trein het toen was, behalve dat het een gele van de NS was.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee maar kan je op wikipedia wel opzoeken lijkt me. Moet je wel iets beter weten wat voor trein je bedoelt dan "eentje van zo'n 15 jaar geleden"
Dan ben ik wel benieuwd waarom je zo'n vraag stelt. Wat je dan denkt te kunnen met ongeveer welk antwoord dan ookquote:Op woensdag 27 november 2024 19:09 schreef MadMaster het volgende:
Ik weet niets van treinen, geen types, geen specificaties, helemaal niets. Heb ook geen idee welk type trein het toen was, behalve dat het een gele van de NS was.
Als bezoeker van vele voetbaluitwedstrijden per trein heb ik vele malen een noodstop van een trein meegemaakt, omdat iemand het lollig vond om ergens tijdens de trip aan de noodrem te trekken.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan ben ik wel benieuwd waarom je zo'n vraag stelt. Wat je dan denkt te kunnen met ongeveer welk antwoord dan ook
Of gewoon een machinist die vond dat iedereen ondertussen redelijk de pleuris kon krijgen.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als bezoeker van vele voetbaluitwedstrijden per trein heb ik vele malen een noodstop van een trein meegemaakt, omdat iemand het lollig vond om ergens tijdens de trip aan de noodrem te trekken.
Ik weet dus wat dat met zich meebrengt, ook dan glijdt de trein nog even door, piept en kraakt alles, maar alles gaat geleidelijk…
In 2005 (dus inmiddels al weer 20 jaar geleden, niet 15 jaar) zat ik in een dergelijke trein op weg naar Feijenoord.
Uiteindelijk zijn we met die trein niet verder gekomen dan Capelle aan de IJssel, omdat er toen ook aan de noodrem getrokken werd. Gelijktijdig werd het hele zekeringenpaneel in de trein zelf gesloopt, omdat men de trein terug wilde laten rijden naar Amsterdam, wat niet gewenst was door de inzittenden van de trein.
De noodstop die daarop volgde was alsof je tegen een muur reed, de trein stond bijna meteen stil en iedereen vloog door de coupés, met zelfs enkele gewonden tot gevolg.
Ik ben dus benieuwd of het slopen van die zekeringkast/het uitvallen van de electra in de trein invloed heeft gehad op de wijze van de noodstop van een trein…
De politie in R'dam had inderdaad aan de machinist van onze trein, via de in de trein aanwezige politie, opgedragen om ergens de trein te stoppen en dan rechtsomkeert te maken naar Amsterdam, omdat een eerdere trein richting R'dam belaagd en vervolgens vastgelopen was.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:39 schreef fietsie het volgende:
[..]
Of gewoon een machinist die vond dat iedereen ondertussen redelijk de pleuris kon krijgen.
Hem eerst inplannen om van het pareltje aan de Maas naar die vuilnisbelt bij Haarlem te rijden, en dan dat gekutklooi van voetbalkleuters..
Tsja, je wordt op een gegeven moment een beetje stoïcijns door alle zaken die men om je heen uitvreet. Ze verzinnen alleen elke keer weer iets anders, waardoor je qua impact soms wel verrast wordt.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Oeh, dat klinkt niet fijn @:madmaster. Zowel het gezeik van die supporters (ook wel eens mee in een trein mogen zitten, geen pretje) als die stop.
Het korte antwoord: nee.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als bezoeker van vele voetbaluitwedstrijden per trein heb ik vele malen een noodstop van een trein meegemaakt, omdat iemand het lollig vond om ergens tijdens de trip aan de noodrem te trekken.
Ik weet dus wat dat met zich meebrengt, ook dan glijdt de trein nog even door, piept en kraakt alles, maar alles gaat geleidelijk…
In 2005 (dus inmiddels al weer 20 jaar geleden, niet 15 jaar) zat ik in een dergelijke trein op weg naar Feijenoord.
Uiteindelijk zijn we met die trein niet verder gekomen dan Capelle aan de IJssel, omdat er toen ook aan de noodrem getrokken werd. Gelijktijdig werd het hele zekeringenpaneel in de trein zelf gesloopt, omdat men de trein terug wilde laten rijden naar Amsterdam, wat niet gewenst was door de inzittenden van de trein.
De noodstop die daarop volgde was alsof je tegen een muur reed, de trein stond bijna meteen stil en iedereen vloog door de coupés, met zelfs enkele gewonden tot gevolg.
Ik ben dus benieuwd of het slopen van die zekeringkast/het uitvallen van de electra in de trein invloed heeft gehad op de wijze van de noodstop van een trein…
OK, dan zal dat het geweest zijn.quote:Op woensdag 27 november 2024 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het korte antwoord: nee.
Wat er gebeurt als er aan de noodrem getrokken wordt is dat er een gat ontstaat in een luchtslang die door de hele trein loopt. Zolang die slang op druk is blijven de remklauwen weg van de wielen. Als die slang leegloopt slaan de remmen aan en krijg je een snelremming.
Wat jij beschrijft is de magneetrem. Dan laten ze gewoon een enorme magneet direct op de spoorstaaf donderen en staat de hele boel ongeveer echt klatsboem stil. Beetje de Instant Handbrake uit Carmageddon van vroegah.
Reden dat ze dat nooit doen is dat er dan wel echt van alles kapot is meteen. Bijvoorbeeld ook wat self-loading cargo (passagiers).
De magneetrem wordt nog weleens gebruikt als parkeerrem ook bijvoorbeeld.
Heeft de ns überhaupt treinen van een jaar of vijftien? Volgens mij zijn ze of aanzienlijk nieuwer dan dat, of meer richting de 50.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee maar kan je op wikipedia wel opzoeken lijkt me. Moet je wel iets beter weten wat voor trein je bedoelt dan "eentje van zo'n 15 jaar geleden"
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sprinter_Lighttrainquote:Op woensdag 27 november 2024 20:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Heeft de ns überhaupt treinen van een jaar of vijftien? Volgens mij zijn ze of aanzienlijk nieuwer dan dat, of meer richting de 50.
Ik herinner me dit nog. Daar was veel gedoe over toen.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik was 's avonds pas om 22.30 uur thuis…quote:Op woensdag 27 november 2024 20:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik herinner me dit nog. Daar was veel gedoe over toen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SLeT en we hadden nog een type kunnen hebben maar die is vanwege succes terug verkocht aan de fabrikantquote:Op woensdag 27 november 2024 20:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Heeft de ns überhaupt treinen van een jaar of vijftien? Volgens mij zijn ze of aanzienlijk nieuwer dan dat, of meer richting de 50.
Vorig jaar ook meegemaakt in Duitsland, mijn trein reed oa langs Köln en Mainz, die die dag tegen elkaar speelden. Die gasten vonden het ook nodig om aan de rem te trekken. Verder nog lui die fietsen voor de deur zetten waardoor ze niet dicht willen.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:39 schreef fietsie het volgende:
[..]
Of gewoon een machinist die vond dat iedereen ondertussen redelijk de pleuris kon krijgen.
Hem eerst inplannen om van het pareltje aan de Maas naar die vuilnisbelt bij Haarlem te rijden, en dan dat gekutklooi van voetbalkleuters..
quote:Op woensdag 27 november 2024 20:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik was 's avonds pas om 22.30 uur thuis…Precies, dat verhaal inderdaad. Ik heb dat een beetje van de Feyenoordkant meegekregen. Ik heb een paar vriendinnen die destijds in vak S zaten waar ik af en toe mee mee ging.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
Ah ja de opgevoerde metroquote:Op woensdag 27 november 2024 20:28 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sprinter_Lighttrain
Oei, wat onrustig.quote:Op woensdag 27 november 2024 21:28 schreef fietsie het volgende:
Wij hebben een nieuwe dakkapel.
Met loodvervanger, in plaats van daklood. En dat ligt er nog maar net. En is dus nog niet.... "eengeworden" met de dakpakken.
Dat spul is groot, achterlijk zwaar. En wipt nu de storm net uit een wat noordelijke hoek komt voortdurend op.
En dat geluid....
Als je met succes een spontane cabrio functie, een deur-los-functie en remmen die het doen tot 200km/u, ontbrandende elektra, en wisselende inrichting qua electra per treinstel (en dus niet te onderhouden) bedoeld: ja.quote:Op woensdag 27 november 2024 20:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
SLeT en we hadden nog een type kunnen hebben maar die is vanwege succes terug verkocht aan de fabrikant
L
Dat zijn zelfs de nieuwe IC's helaas.quote:Op woensdag 27 november 2024 21:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ah ja de opgevoerde metro
Jullie hebben in het noorden meer last van de wind dan wij, vlak bij de kust.quote:Op woensdag 27 november 2024 21:28 schreef fietsie het volgende:
Wij hebben een nieuwe dakkapel.
Met loodvervanger, in plaats van daklood. En dat ligt er nog maar net. En is dus nog niet.... "eengeworden" met de dakpakken.
Dat spul is groot, achterlijk zwaar. En wipt nu de storm net uit een wat noordelijke hoek komt voortdurend op.
En dat geluid....
Vriendin van eega, waar ze morgen mee op vakantie gaat, zit nu nog thuis. Op Terschelling.quote:Op woensdag 27 november 2024 21:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Jullie hebben in het noorden meer last van de wind dan wij, vlak bij de kust.
Het waaide hier net hard genoeg om de boomblaadjes uit de straat te verdrijven…
Was het ook gepland dat ze morgen pas naar het vaste land zou komen?quote:Op woensdag 27 november 2024 22:05 schreef fietsie het volgende:
[..]
Vriendin van eega, waar ze morgen mee op vakantie gaat, zit nu nog thuis. Op Terschelling.
Daar waait het frisjes.
Ja dat wel, anders moest er weer ergens overnacht wordenquote:Op woensdag 27 november 2024 22:15 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Was het ook gepland dat ze morgen pas naar het vaste land zou komen?
Oef, zal jij even blij zijn als het weekend isquote:Op donderdag 28 november 2024 07:42 schreef Tele6 het volgende:
Het is wel echt feest met de trein zeg. Er rijdt sowieso niks tussen Driebergen-Zeist en Utrecht, en nu rijden we met een sukkeltempo richting Ede-Wageningen omdat er mogelijk iemand op het spoor loopt. Van alle opties hadden we die nog niet gehad. De conducteur is wel goed gehumeurd dus dat is iets
Heb jij de bingokaart voor haar @Dr_Flashquote:Op donderdag 28 november 2024 07:42 schreef Tele6 het volgende:
Het is wel echt feest met de trein zeg. Er rijdt sowieso niks tussen Driebergen-Zeist en Utrecht, en nu rijden we met een sukkeltempo richting Ede-Wageningen omdat er mogelijk iemand op het spoor loopt. Van alle opties hadden we die nog niet gehad. De conducteur is wel goed gehumeurd dus dat is iets
Maar natuurlijkquote:Op donderdag 28 november 2024 07:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heb jij de bingokaart voor haar @:dr_Flash
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |