Ben ik met je eens en is mij ook opgevallen hier. Verschillende posts zijn verwijderd of worden aangevallen als je daarin TS probeert te helpen door oplossingen in het leven aan te bieden. TS wordt niet gevraagd wat ze van zulke posts vindt en of die mogen blijven staan, in plaats daarvan wordt die keuze voor haar gemaakt door die aan te vallen of te verwijderen. Wat ik mis is dus de mening van TS hierin.quote:Op woensdag 22 januari 2025 23:09 schreef Josefff het volgende:
Voor mij lijkt dat alsof er geen reacties mogen zijn om TS nog proberen te helpen naar een ander pad. 'Ze heeft gekozen voor de dood dus help haar erbij of wees stil'. Dat vind ik persoonlijk echt kwaadaardig als je zoiets aanhangt.
TS kan momenteel niet meelezen, en dus ook niet reageren.quote:Op woensdag 22 januari 2025 23:48 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Ben ik met je eens en is mij ook opgevallen hier. Verschillende posts zijn verwijderd of worden aangevallen als je daarin TS probeert te helpen door oplossingen in het leven aan te bieden. TS wordt niet gevraagd wat ze van zulke posts vindt en of die mogen blijven staan, in plaats daarvan wordt die keuze voor haar gemaakt door die aan te vallen of te verwijderen. Wat ik mis is dus de mening van TS hierin.
Definieër "jullie"?quote:Op woensdag 22 januari 2025 23:09 schreef Josefff het volgende:
[..]
Reageert op 1 van de 5 punten en dat is waar jullie kracht uit krijgen. Nog afgezien of het klopt of niet.
Sorry, ik had een ban gepakt.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 06:46 schreef kwiwi het volgende:
@:aberkullie weet je inmiddels eigenlijk al meer m.b.t. de wachtlijst voor die therapie? En kunnen we iets doen om je te helpen de tijd te overbruggen?
Ik zou zo erg graag iets praktisch voor je willen betekenenquote:Op donderdag 23 januari 2025 09:38 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Sorry, ik had een ban gepakt.
Ik kan elk moment worden gebeld en dan volgt eerst een somatisch onderzoek en afspraak met de anesthesist, daarna zou ik meteen kunnen beginnen.
Ik heb inmiddels ook met de regiearts en mijn eigen behandelaar gesproken. Mocht ik na deze behandeling het traject in willen gaan is mijn regiearts akkoord om dat op te pakkenAl hoop ik natuurlijk dat de ECT iets doet.
Je kunt beter een bon pakken, en daarna een ton pakken.quote:Op donderdag 23 januari 2025 09:38 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ik kan elk moment worden gebeld en dan volgt eerst een somatisch onderzoek en afspraak met de anesthesist, daarna zou ik meteen kunnen beginnen.
Ik heb inmiddels ook met de regiearts en mijn eigen behandelaar gesproken. Mocht ik na deze behandeling het traject in willen gaan is mijn regiearts akkoord om dat op te pakkenAl hoop ik natuurlijk dat de ECT iets doet.
Wat heeft een anesthesist met dit alles te maken, of is die niet alleen bezig met zaken als verdoving bij operaties enzo? Vraag uit onwetendheid, uiteraardquote:Op donderdag 23 januari 2025 09:38 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
De ECT is onder narcose gelukkigquote:Op donderdag 23 januari 2025 09:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat heeft een anesthesist met dit alles te maken, of is die niet alleen bezig met zaken als verdoving bij operaties enzo? Vraag uit onwetendheid, uiteraard
Dat kan je toch ook niet bij bewustzijn meemaken.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:14 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
De ECT is onder narcose gelukkig
Huh, ik wist niet dat er vormen van therapie waren die onder narcose gedaan kunnen (of wellicht juist moeten) worden, interessant. Succes, uiteraard!quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:14 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
De ECT is onder narcose gelukkig
Ik ook niet, zo leer je nog eens wat.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Huh, ik wist niet dat er vormen van therapie waren die onder narcose gedaan kunnen (of wellicht juist moeten) worden, interessant. Succes, uiteraard!
De therapie is zeg maar een stroomschok door je hersenen dus op zich wel fijn dat je dat tegenwoordig niet meer bewust mee hoeft te makenquote:Op donderdag 23 januari 2025 10:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Huh, ik wist niet dat er vormen van therapie waren die onder narcose gedaan kunnen (of wellicht juist moeten) worden, interessant. Succes, uiteraard!
quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:40 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
De therapie is zeg maar een stroomschok door je hersenen dus op zich wel fijn dat je dat tegenwoordig niet meer bewust mee hoeft te maken
Anesthesiologen doen ook veel aan (chronische) pijnbestrijding en bijv de arts op de trauma-heli is ook een anesthesioloog. Verdoven niet alleen, maar houden ook in de gaten of alle circulatie loopt. Voor dat laatste zitten ze op de trauma-heli, zolang er circulatie is leeft iemand.quote:Op donderdag 23 januari 2025 09:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat heeft een anesthesist met dit alles te maken, of is die niet alleen bezig met zaken als verdoving bij operaties enzo? Vraag uit onwetendheid, uiteraard
TS vroeg om ervaringen met levenseindeklinieken, niet om hulp bij zelfmoord en vroeg ook niet om advies om daarvan af te zien.quote:Op woensdag 22 januari 2025 23:48 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Ben ik met je eens en is mij ook opgevallen hier. Verschillende posts zijn verwijderd of worden aangevallen als je daarin TS probeert te helpen door oplossingen in het leven aan te bieden. TS wordt niet gevraagd wat ze van zulke posts vindt en of die mogen blijven staan, in plaats daarvan wordt die keuze voor haar gemaakt door die aan te vallen of te verwijderen. Wat ik mis is dus de mening van TS hierin.
Ik heb het ook niet over hulp bij zelfmoord of advies om daarvan af te zien, maar wat TS zelf vind van posts waarin haar adviezen aangeboden worden voor haar depressie: Of ze die zelf vervelend vind en dus terecht verwijderd worden of er toch misschien ook iets aan heeft. Die keuze wordt voor haar gemaakt, het wordt aangenomen dat ze die posts vervelend vindt en er niets aan heeft.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:03 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
TS vroeg om ervaringen met levenseindeklinieken, niet om hulp bij zelfmoord en vroeg ook niet om advies om daarvan af te zien.
Ze zijn goedbedoeld denk ik dus ze hoeven niet weg van mij. Misschien dat iemand anders er wel iets aan heeft.quote:Op donderdag 23 januari 2025 15:24 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over hulp bij zelfmoord of advies om daarvan af te zien, maar wat TS zelf vind van posts waarin haar adviezen aangeboden worden voor haar depressie: Of ze die zelf vervelend vind en dus terecht verwijderd worden of er toch misschien ook iets aan heeft. Die keuze wordt voor haar gemaakt, het wordt aangenomen dat ze die posts vervelend vindt en er niets aan heeft.
Als iemand vraagt om ervaring met een overdosis aan een bepaald middel dan ga je dus ook maar eerlijk antwoorden of het werkte of niet. Die persoon vroeg immers niet om hulp bij zelfmoord of advies om ervan af te zien, maar iedereen kan begrijpen dat dat soort vragen worden gevraagd juist om niet meer te blijven leven.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:03 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
TS vroeg om ervaringen met levenseindeklinieken, niet om hulp bij zelfmoord en vroeg ook niet om advies om daarvan af te zien.
De verantwoordelijkheid ligt altijd bij TS zelf, wij zijn geen dokters.quote:Op donderdag 23 januari 2025 22:22 schreef Josefff het volgende:
[..]
Als iemand vraagt om ervaring met een overdosis aan een bepaald middel dan ga je dus ook maar eerlijk antwoorden of het werkte of niet. Die persoon vroeg immers niet om hulp bij zelfmoord of advies om ervan af te zien, maar iedereen kan begrijpen dat dat soort vragen worden gevraagd juist om niet meer te blijven leven.
Nogmaals, het is een hele gemakkelijke manier om iemand juist te helpen bij het sterven ook al willen jullie het laten lijken alsof de reacties onschuldig zijn (ze reageren immers alleen maar op wat TS vraagt). Het is welicht een grijs gebied (voor mij een zwart gebied zoals wel duidelijk is) en mag wel met wat meer voorzichtigheid benaderd worden.
De disclaimer:
"Disclaimer: dit is geen oproep tot hulp bij zelfmoord. Ik ben alleen op zoek naar ervaringen of tips waar ik nu zelf niet aan heb gedacht"
Is blijkbaar alles wat nodig is voor mensen die willen sterven om de informatie te krijgen die ze willen.
Fijn nieuws zeg. Zie je tegen de ECT op of valt dat mee? Ik lees al iets over narcose (gelukkigquote:Op donderdag 23 januari 2025 09:38 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Je maakt een grapje? Ze probeert het advies van haar psychiater naast haar neer te leggen omdat ze het daar niet mee eens is. Alles wat jullie daarna reageren behalve 'wellicht moet je wel waarde hechten aan wat je psychiater zegt' is slecht naar mijn idee (en ik denk dat de meeste personen die normaal na kunnen denken het daarmee eens zijn).quote:Op donderdag 23 januari 2025 22:36 schreef Droopie het volgende:
[..]
De verantwoordelijkheid ligt altijd bij TS zelf, wij zijn geen dokters.
En als ik alle reacties lees heeft ze alleen maar steun en legale adviezen gekregen
TS en "wij" zijn er netjes mee omgegaan, en niemand heeft een suggestie gewekt dat ze buiten de hulpverlening hulp voor levensbeëindiging moet zoeken, en zelf hengelt ze daar ook niet naar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |