Thanks, kan geen kwaad om lid te worden en daar advies in te winnen.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:11 schreef golfer het volgende:
Ik zou, als ik jou was, contact opnemen met de NVVE.
Ik ben daar zelf al jaren lid van en zij hebben veel ervaring met mensen en wensen zoals de jouwe.
Ga ik ook proberen maar ik vind het fijn om ook al bezig te zijn met als het niks wordt gezien de lange periode van wachten.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:11 schreef Lenny77 het volgende:
Ik heb bij mijn patiënten toch wel mooie resultaten gezien met ECT dus ik zou dat wel nog proberen?
De rest kom ik nog op terug want daar heb ik veel meer tijd voor nodig
In principe ben je in de psychiatrie nooit uitbehandeld natuurlijk.quote:Op woensdag 27 november 2024 18:06 schreef roos94 het volgende:
Volgensmij is het verkrijgen van euthanasie bij psychisch lijden heel lastig. Als 1 psychiater nu al moeilijk doet, schat ik je kansen niet heel goed in.. zolang ze nog ergens iets van hoop of behandeling voor jou zien ga je geen akkoord krijgen.
Sterkte.
Heb je Bounty Killer al gezien?quote:Op woensdag 27 november 2024 17:39 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Bedankt maar tag me liever bij goeie films
(c) Herman Finkersquote:Op woensdag 27 november 2024 17:43 schreef Farenji het volgende:
Zelfmoord plegen, dat is echt wel het allerlaatste wat ik zou doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is de grijze weg?quote:Op woensdag 27 november 2024 18:15 schreef SebbeSwensje het volgende:
Heftige situatie en heb er zelf ook een soort van in gezeten. Heb voor mezelf wel besloten dat de grijze weg een stuk eenvoudiger en behagender is dan de witte weg.
[..]
Heb je Bounty Killer al gezien?
De eigen weg naar levenseinde. Ik wil er niet teveel over in detail treden, maar er zijn genoeg mogelijkheden om er een einde aan te maken zonder de wegen van de GGZ te bewandelen. En dus ook geen anderen tot last te zijn door voor een trein te springen oid.quote:
Dat willen wij ook zeer zeker niet.quote:Op woensdag 27 november 2024 18:37 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
De eigen weg naar levenseinde. Ik wil er niet teveel over in detail treden, maar er zijn genoeg mogelijkheden om er een einde aan te maken zonder de wegen van de GGZ te bewandelen. En dus ook geen anderen tot last te zijn door voor een trein te springen oid.
Ik ben me ervan bewustquote:Op woensdag 27 november 2024 18:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat willen wij ook zeer zeker niet.
Niet specifiek over deze wens dus dat zou ik nog kunnen proberen.quote:Op woensdag 27 november 2024 18:46 schreef miss_sly het volgende:
Ik had geen idee. Heftig.
Op zich kan ik begrijpen dat je psychiater niets kan met je verzoek. Niet alle medici zijn ertoe in staat om mensen hierbij te helpen. Heb je nooit eerder met je huisarts gesproken over je situatie, alles wat je al gedaan hebt en hoe nu verder?
Daar moet je ook door een heel traject heen zoals in Nederland bij euthanesie.quote:
Oh, ik dacht dat het daar relatief eenvoudiger was, maar dan zal ik het mishebben.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:10 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Daar moet je ook door een heel traject heen zoals in Nederland bij euthanesie.
Nee, dat denken veel mensen omdat het soms als zodanig in het nieuws komt. Maar dat zijn dan vaak oude zieke mensen die uit een land komen waar euthanesie helemaal niet mogelijk is, en dan in Zwitserland wel 'geholpen' worden (als ze aan alle eisen voldoen).quote:Op woensdag 27 november 2024 19:10 schreef nostra het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat het daar relatief eenvoudiger was, maar dan zal ik het mishebben.
36 en wat bedoel je met wat mij overkomt?quote:Op woensdag 27 november 2024 20:07 schreef LXIV het volgende:
Hoe oud ben je en kun je uitleggen wat jou precies overkomt?
Wat er aan de hand is exact, waarom je deze weg in wil slaan, wat je prognose is. Voor iemand die er verder weinig van weet..quote:Op woensdag 27 november 2024 20:17 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
36 en wat bedoel je met wat mij overkomt?
Zie ook #18quote:Op woensdag 27 november 2024 20:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat er aan de hand is exact, waarom je deze weg in wil slaan, wat je prognose is. Voor iemand die er verder weinig van weet..
Zelfdoding is ook letterlijk het laatste wat je doet als je het eenmaal gaat doen...quote:Op woensdag 27 november 2024 17:43 schreef Farenji het volgende:
Omdat ik geen hoop meer heb op een toekomst zonder psychisch lijden en dat is geen levenquote:Op woensdag 27 november 2024 20:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat er aan de hand is exact, waarom je deze weg in wil slaan, wat je prognose is. Voor iemand die er verder weinig van weet..
Ja anders leg je de grap even uit johquote:Op woensdag 27 november 2024 20:30 schreef PieterCornelis het volgende:
[..]
Zelfdoding is ook letterlijk het laatste wat je doet als je het eenmaal gaat doen...
quote:Op woensdag 27 november 2024 17:43 schreef Farenji het volgende:
Ja, bedankt voor de duiding joh...quote:Op woensdag 27 november 2024 20:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja anders leg je de grap even uit joh
Hey Aberkullie, geen enkel idee hoe je iets van advies te kunnen geven, maar hoe breng je zoiets? Vanaf hier sowieso wel een een stomp(je) op je schouder...quote:
Die gedachte schoot ook door mijn hoofd. Moet zoiets niet door meerdere professionals beoordeeld worden? Zo'n psychiater kan het als falen zien als een patiënt hiervoor kiest.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:04 schreef Luuntje het volgende:
Jeetje....heftig, ik snap je wel wat dat betreft.
Maar vraag me dan wel af of deze psychiater objectief is.
Want als ik het zo lees heb je al heel wat trajecten en therapieën achter de rug.
Er is in principe gegronde reden ervoor om naar zo'n kliniek te kunnen gaan.
Hopelijk vind je iemand die je ermee op weg kan helpen.
Heel veel sterkte in elk geval.
Deze toch?quote:Op woensdag 27 november 2024 20:49 schreef golfer het volgende:
Ik kan het topic niet zo gauw vinden, maar er was een tijd geleden een relatief jonge man die ook heel erg geestelijk aan het lijden was.
Hij beschreef in dat topic hoe hij uiteindelijk in Zwitserland terecht kon en dat daar een kliniek was die hem bij zijn doodswens kon helpen.
Uiteindelijk heeft hij daar ook zijn rust gevonden.
Nee, dat lijkt me afschuwelijk. Hoe uit dat lijden zich bij jou?quote:Op woensdag 27 november 2024 20:30 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Omdat ik geen hoop meer heb op een toekomst zonder psychisch lijden en dat is geen leven
Dit herken ik wel van na de zelfdoding van een vriend. Eerst een schok, daarna inderdaad berusting. Geen onbegrip want hij was al zijn hele leven depressief ondanks alle medische hulp. Er was vooral onbegrip voor het niet beschikbaar zijn van hulp bij zelfdoding, zodat het wat humaner had gekund. Begrijp ook echt niet waarom het mensen zo moeilijk wordt gemaakt.quote:Op woensdag 27 november 2024 20:56 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Redelijk recent nog meegemaakt met een oud-student die uit het leven stapte. Er was veel verdriet, maar eigenlijk meer berusting dan onbegrip over de keuze die diegene had gemaakt. Diegene had veel hulp gezocht, en gekregen, maar niet alles kan voor iedereen opgelost worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |