Ja, en dat heeft ook zeker nadelen. Maar laten we het niet overdrijven.quote:Op woensdag 27 november 2024 16:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
En ondertussen importeren ze boter en aardappelen.
Is toch logisch? Rusland maakt zichzelf onafhankelijk van kapitalisme, van ieder financieel systeem, en zullen op die manier oppermachtig worden.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:43 schreef TwenteFC het volgende:
Gaat nu wel erg hard ja, wel genieten dit. Om nog wat leuker te maken, kan een rusland lover mij nog een keer uitleggen hoe dit allemaal geen enkel effect heeft op rusland en hoe dit zelfs positief is voor rusland?
[ afbeelding ]
Ja, je hebt gelijk. Wel een enorme domper als ik van het weekend weer in m'n prive jet stap.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:03 schreef epicbeardman het volgende:
Maareh.. hier zijn mensen dus blij dat de Ruble minder waard is, en wij meer moeten betalen voor gas en benzine/kerosine/diesel? want de Russen corrigeren de export prijs toch wel. Ipv nu voor 1 euro uit te moeten geven voor kerosine, moeten wij nu 1,50 uitgeven of 2 euro voor kerosine.
Zeg me dat ik geen economie in mn pakket had zonder te vermelden dat ik geen economie in mn pakket had.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:03 schreef epicbeardman het volgende:
Maareh.. hier zijn mensen dus blij dat de Ruble minder waard is, en wij meer moeten betalen voor gas en benzine/kerosine/diesel? want de Russen corrigeren de export prijs toch wel. Ipv nu voor 1 euro uit te moeten geven voor kerosine, moeten wij nu 1,50 uitgeven of 2 euro voor kerosine.
Begrijp ik dat goed? of denken jullie dat een Ruble prijs invloed heeft op de daadwerkelijke economie van Rusland en koopkracht van de Russen.1 Ruble blijft 1 ruble in Rusland zelf.
Echt mensen zoals michealmoore hier andere Ruble doomwishers hebben geen flauw idee volgens mij.
Hier op Sony's russische site is een PS5 goedkoper dan in Nederland![]()
![]()
https://store.sony.ru/promo/ps/ps5/
40999 ruble, is omgerekend nu 342 euro.
Goedkoopste PS5 in Nederland 375 euro.
HONK HONK! Ruble is going down!!
Ondertussen worden Nederlanders armer en armer.
Wat voor economen zitten hier?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bekijk deze YouTube-video
Bonus filmpje voor mensen baardmans.
Ff kijken dan snap je het vast.
Nee. Zie: eieren.quote:Op woensdag 27 november 2024 16:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vanwaar deze reactie?
Een zwakke valuta munt is nadelig als je importeert, echter is de Russiche economie de afgelopen 10 jaar behoorlijk hervormd naar een soort van autarkisch model waardoor de relatief zwakkere Roebel t.o.v. USD meevalt.
Jullie rekenen jezelf rijk door met een rietje naar de verhouding USD/ROE te kijken, maar er zijn zoveel meer factoren.
quote:Op woensdag 27 november 2024 17:13 schreef koemleit het volgende:
[..]
Zeg me dat ik geen economie in mn pakket had zonder te vermelden dat ik geen economie in mn pakket had.Niet geklikt op iemand die geld probeert te maken over de rug van een oorlog. Ben je echt gevoelig voor clickbaitende youtubers?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bekijk deze YouTube-video
Bonus filmpje voor mensen baardmans.
Ff kijken dan snap je het vast.Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
Ging jij maar eens proberen geld te verdienen.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:18 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Niet geklikt op iemand die geld probeert te maken over de rug van een oorlog. Ben je echt gevoelig voor clickbaitende youtubers?
Nee.quote:
Waar de hel heb je het over. Olie is een wereld markt, afgerekend in dollar (of Yuan/Dhirim). Denk je dat rusland nu een vat urals voor 90 dollar gaan verkopen?quote:Op woensdag 27 november 2024 17:03 schreef epicbeardman het volgende:
Dat is een maandloon in rusland.quote:Hier op Sony's russische site is een PS5 goedkoper dan in Nederland![]()
![]()
Ehm.. er zijn in Nederland bij Steenrijk & Straatarm die maar met 50 euro per week moeten rondkomen? Dan verdienen die Russen goed.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:21 schreef oheng het volgende:
[..]
Waar de hel heb je het over. Olie is een wereld markt, afgerekend in dollar (of Yuan/Dhirim). Denk je dat rusland nu een vat urals voor 90 dollar gaan verkopen?
De prijs van een liter brandstof staat compleet los van de roebel koers. Dat is juist het probleem voor rusland.
[..]
Dat is een maandloon in rusland.
Aan jouw postgedrag te zien ging je vast vroeger ook niet naar school omdat je vond dat "leraren geld probeerde te verdienen over de rug van domme kinderen".quote:Op woensdag 27 november 2024 17:18 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Niet geklikt op iemand die geld probeert te maken over de rug van een oorlog. Ben je echt gevoelig voor clickbaitende youtubers?
Dat doet hij niet. Hij maakt filmpjes over economische situaties in het algemeen. China, Cuba, Turkije, komt allemaal langs.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:18 schreef epicbeardman het volgende:
Niet geklikt op iemand die geld probeert te maken over de rug van een oorlog.
quote:Op woensdag 27 november 2024 17:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat doet hij niet. Hij maakt filmpjes over economische situaties in het algemeen. China, Cuba, Turkije, komt allemaal langs.
Maar ik snap dat jouw "PS5 index", met een prijs uit November 2020, nevermind dat die dingen daar gewoon niet meer te koop zijn, PSN daar niet meer werkt sinds 2022een betrouwbaardere indicator is?
@LXIVquote:Op woensdag 27 november 2024 16:52 schreef phpmystyle het volgende:
Zelfs VK kopt dat het slecht gaat
https://www.volkskrant.nl(...)-drie-jaar~b98a4a5f/
NB: daar ben ik niet blij mee, UA en Rus moeten gelijkwaardig straks de onderhandelingen ingaan zonder een Rus dat in alles de overhand zal hebben.
Hopelijk is er nog iets om het front enigszins te stabiliseren.
Die Westerse kennis hebben ze allang geabsorbeerd, ze doen het al jaren zonder.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:13 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee. Zie: eieren.
Zelfs om olie en gas uit de grond te halen hebben ze Westerse bedrijven en kennis nodig.
Zelfs om graan te produceren heb je veelal westerse zaden, bestrijdingsmiddelen en landbouwmachines nodig.
En de situatie met de Yuan is precies hetzelfde.
Toen economie op school werd gegeven was je ziekquote:Op woensdag 27 november 2024 17:03 schreef epicbeardman het volgende:
Begrijp ik dat goed? of denken jullie dat een Ruble prijs invloed heeft op de daadwerkelijke economie van Rusland en koopkracht van de Russen.1 Ruble blijft 1 ruble in Rusland zelf.
Echt mensen zoals michealmoore hier andere Ruble doomwishers hebben geen flauw idee volgens mij.
Hier op Sony's russische site is een PS5 goedkoper dan in Nederland![]()
![]()
HONK HONK! Ruble is going down!!
Ondertussen worden Nederlanders armer en armer.
Wat voor economen zitten hier?
Onzinquote:Op woensdag 27 november 2024 17:21 schreef oheng het volgende:
[..]
Waar de hel heb je het over. Olie is een wereld markt, afgerekend in dollar (of Yuan/Dhirim). Denk je dat rusland nu een vat urals voor 90 dollar gaan verkopen?
De prijs van een liter brandstof staat compleet los van de roebel koers. Dat is juist het probleem voor rusland.
[..]
Dat is een maandloon in rusland.
Ja, en dat noemen we parallel-import. Gaat de prijs aanzienlijk omhoog. En PSN doet het nog, maar je kan niks kopen. Geen PSN abo kunnen kopen = niet online kunnen gamen.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:30 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ook andere sites zijn ze gewoon te koop, en PSN werkt nog prima. Genoeg Russen die gamen en ooit anders van VPN gehoord? Net zoals de youtube ban. Maar zoek maar eens Russische filmpjes, ze uploaden nog elke minuut. Maar geloof wat je wil geloven.
Bekijk deze YouTube-video
Ja, beetje onliners maken kan je wel. Ondertussen heb je geen argument, omdat je zelf geen idee hebt.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:37 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Toen economie op school werd gegeven was je ziek![]()
Tzal.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en dat noemen we parallel-import. Gaat de prijs aanzienlijk omhoog. En PSN doet het nog, maar je kan niks kopen. Geen PSN abo kunnen kopen = niet online kunnen gamen.
Ooit van een VPN gehoord? en als je het eenmaal hebt aangeschaft zet je de VPN uit.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en dat noemen we parallel-import. Gaat de prijs aanzienlijk omhoog. En PSN doet het nog, maar je kan niks kopen. Geen PSN abo kunnen kopen = niet online kunnen gamen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |