Nou zo ver zou ik niet gaan. Er zijn wel buitenlandse reserves in bijv. Yuan, rupee, Dhirim. Of goud, zoals besproken.quote:
Een wapenstilstand is nergens voor nodig als de Russische economie verder afbrokkelt want dat geeft Oekraïne weer mogelijkheden om terug te duwen.quote:Op woensdag 27 november 2024 14:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De vraag is wat nu de juiste weg is. Militair Oekraïne extra spekken, wachten tot de economische situatie op het front weerspiegeld gaat worden en dan pas over vrede gaan praten of de onderhandelingen nu opstarten, traag doorzetten, intussen wapenstilstand en Rusland economisch nog verder laten crashen tot de deal er is.
Oekraïne gewoon blijven voorzien van wapens natuurlijk. Laat de Russen maar komen met een verzoek om over vrede te praten. Dan weet je dat ze wel moeten.quote:Op woensdag 27 november 2024 14:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De vraag is wat nu de juiste weg is. Militair Oekraïne extra spekken, wachten tot de economische situatie op het front weerspiegeld gaat worden en dan pas over vrede gaan praten of de onderhandelingen nu opstarten, traag doorzetten, intussen wapenstilstand en Rusland economisch nog verder laten crashen tot de deal er is.
Ik denk dat dat net gedaan is. Kleine correctie naar beneden opeens.quote:Op woensdag 27 november 2024 14:48 schreef oheng het volgende:
[..]
Nou zo ver zou ik niet gaan. Er zijn wel buitenlandse reserves in bijv. Yuan, rupee, Dhirim. Of goud, zoals besproken.
Ik denk dat de centrale bank nu wel roebels MOET kopen.
Die rupees liggen in India. Die mochten ze investeren in dat land. Niet in Rusland.quote:Op woensdag 27 november 2024 14:48 schreef oheng het volgende:
[..]
Nou zo ver zou ik niet gaan. Er zijn wel buitenlandse reserves in bijv. Yuan, rupee, Dhirim. Of goud, zoals besproken.
Oja dat is waar ook. Wat een absolute naaistreek.quote:Op woensdag 27 november 2024 14:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die rupees liggen in India. Die mochten ze investeren in dat land. Niet in Rusland.
Als ik Nabiullina was zou ik uit de buurt blijven van ramen.quote:Op woensdag 27 november 2024 14:48 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik piste bijna in mijn broek van het lachen toen ik hoorde van die clausule.quote:Op woensdag 27 november 2024 14:57 schreef oheng het volgende:
[..]
Oja dat is waar ook. Wat een absolute naaistreek.
Klopt, maar de trend is weer terug. Gaat weer even omhoog.quote:Op woensdag 27 november 2024 14:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik denk dat dat net gedaan is. Kleine correctie naar beneden opeens.
https://www.freshplaza.co(...)d-soaring-inflation/quote:Recent reports from EastFruit highlight a series of cancellations for previously agreed shipments of fruits and vegetables to Russia from Turkey, Egypt, and Iran. These cancellations are attributed to the sharp devaluation of the Russian ruble and emerging currency risks associated with trade with Russia.
De manderijntjes zijn in de aanbieding, slechts 250 roebel per kilo.quote:Op woensdag 27 november 2024 15:39 schreef ExTec het volgende:
Lullig.
[..]
https://www.freshplaza.co(...)d-soaring-inflation/
Kijk! En dat is dus ongeveer 2.10 per kilo in Nederland betaal je 2.90 de kilo.quote:Op woensdag 27 november 2024 15:51 schreef oheng het volgende:
[..]
De manderijntjes zijn in de aanbieding, slechts 250 roebel per kilo.
Dat wordt snel naar de winkel rennen, anders hebben de russen niks voor oud en nieuw.
Bij de Lidl vorige week in de aanbieding voor 1 euro per kilo.quote:Op woensdag 27 november 2024 15:59 schreef koemleit het volgende:
[..]
Kijk! En dat is dus ongeveer 2.10 per kilo in Nederland betaal je 2.90 de kilo.
Wie is er nou gek? We worden genaaid waar we bijstaan!
ik tikte voor de snelheid even in mandarijnen in, in de appie app. En daar zijn ze 2,79 de kilo.quote:Op woensdag 27 november 2024 16:33 schreef oheng het volgende:
[..]
Bij de Lidl vorige week in de aanbieding voor 1 euro per kilo.
Doe je je boodschappen bij de Spar of SRV wagen?
Moet die niet via het spoor gaan, anders mag je 2 maanden wachten.quote:Op woensdag 27 november 2024 16:35 schreef koemleit het volgende:
maar goed, ik heb een containtertje in Rusland besteld, ik zit voorlopig goed.
Vanwaar deze reactie?quote:Op woensdag 27 november 2024 14:44 schreef oheng het volgende:
[..]
Dude. Waarom laat je telkens weer blijken dat je er geen hol van snapt. Waarom doe je je dit jezelf aan?
Zonder gekheid, mij lijkt het geen gek moment om Russische stocks te kopen, anticiperend (speculerend) dat de oorlog eerdaags over is en de Russische economie weer mondiaal gaat meetellen.quote:Op woensdag 27 november 2024 14:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als je vreest dat Poetin hierdoor zo in paniek raakt dat hij metnoeks
gaat gooien kun je dat misschien voorkomen door je vermogen om te zetten in roebels. Zal wel wat moeite kosten -pensioen leegtrekken, huis verkopen, etc doe je niet op één dag- maar misschien helpt het.
En ondertussen importeren ze boter en aardappelen.quote:Op woensdag 27 november 2024 16:47 schreef phpmystyle het volgende:
Een zwakke valuta munt is nadelig als je importeert, echter is de Russiche economie de afgelopen 10 jaar behoorlijk hervormd naar een soort van autarkisch model waardoor de relatief zwakkere Roebel t.o.v. USD meevalt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |