Is volgens de reisplanner omgeleid over Den Bosch en Venloquote:Op zondag 15 december 2024 20:25 schreef TwanTwan het volgende:
Iemand enig idee of ICE225 (Amsterdam - München Hbf) morgenochtend wel of niet rijdt vanaf Arnhem?
NS international zegt van niet, DB planner zegt van wel.![]()
Op de webcam van station Amersfoort zag ik vanmorgen geen mat64quote:Op vrijdag 13 december 2024 15:28 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik lees elders (somda) dat deze pas na de kerstvakantie ingezet gaat worden.
Logisch, voor velen is het nog maar één werkweek meer en in de kerstvakantie zijn er fors minder reizigers, waardoor er ook minder treinstellen nodig zijn.quote:Op vrijdag 13 december 2024 15:28 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik lees elders (somda) dat deze pas na de kerstvakantie ingezet gaat worden.
ik weet nog goed, de laatste inzetdag van de rode motorstellenquote:Op zaterdag 14 december 2024 12:49 schreef Spablauw214 het volgende:
Het doek lijkt gevallen voor het Klassiek Motorstel. Vandaag geen inzet in de dienstregeling meer.
ondertussen hebben ze wel al dagen achter elkaar een chronisch tekort aan treinstellen, met veelal de "korte slagen" opgeheven, vaak rijdt de Barneveld-pendel maar 1x/u, maar ook regelmatig helemaal niet.quote:Op maandag 16 december 2024 08:22 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Logisch, voor velen is het nog maar één werkweek meer en in de kerstvakantie zijn er fors minder reizigers, waardoor er ook minder treinstellen nodig zijn.
België blijft bijzonder. Daar mogen Engelstalige omroepen pas na Nederlandstalige, Franstalige en Duitstalige omroepen, terwijl in Zwitserland de treinen tussen Basel/Zürich en Ticino/Milano omroepen in het Duits, Italiaans en Engels plaatsvinden en het Frans dan wel overgeslagen mag worden.quote:Op woensdag 18 december 2024 13:44 schreef greavy het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)lig-gebied~ae96c708/
Wat is België toch raar. In Vilvoorde, waar je zo ongeveer in het tweetalig Brussel bent, mocht er niet nog een Franse 'Bonjour'. Een reiziger had een officiële klacht ingediend en die was dus gegrond![]()
Ook precies in het gebied waar veel Nederlandstalige bewoners fel gekeerd zijn tegen de verfransing, ik denk terug aan al het gedoe in verleden over "BHV" https://nl.wikipedia.org/wiki/Kieskring_Brussel-Halle-Vilvoordequote:Op woensdag 18 december 2024 13:44 schreef greavy het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)lig-gebied~ae96c708/
In Vilvoorde, waar je zo ongeveer in het tweetalig Brussel bent,
Zou ook wel eens tijd worden ook. Fernverkehr over enkelsporige lijnen vind ik gezien hun punctualiteit nou niet echt een succesquote:Op zondag 15 december 2024 11:01 schreef derLudolf het volgende:
https://www.land.nrw/pres(...)ecke-muenster-luenen
Groen licht voor het tweesporig maken van het spoor tussen Münster richting Dortmund.
Ik gok totdat de boetes vanuit de vervoersconcessie fors hoger zijn dan de bespaarde kosten door het niet laten rijden van treinen. Die 9 ton die Arriva voor 2022 mocht betalen is niet zo heel veel als je daarvoor dag-in-dag-uit 2 retourritten/uur kunt besparen. Zeker niet als je de boete vervolgens weer zelf mag investeren.quote:Op donderdag 19 december 2024 16:50 schreef marcb1974 het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe lang de shitshow met de lijn Aachen - Maastricht nog gaat duren? Er blijven maar geen sneltreinen rijden. De duur hiervan wordt iedere dag met een dag verlengd. Dat kan toch niet zo blijven?
Geen personeel en niet genoeg treinen om de lijn doorgaand te rijden. Lekker bezig Arrivaquote:Op donderdag 19 december 2024 16:50 schreef marcb1974 het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe lang de shitshow met de lijn Aachen - Maastricht nog gaat duren? Er blijven maar geen sneltreinen rijden. De duur hiervan wordt iedere dag met een dag verlengd. Dat kan toch niet zo blijven?
Zolang al het personeel van Arriva in Zuid-Limburg meteen naar NS overstapt zodra ze de kans krijgen; reken er maar niet op dat dit snel beter wordt.quote:Op donderdag 19 december 2024 16:50 schreef marcb1974 het volgende:
Anderzijds zijn vier IC-treinen per uur tussen Eindhoven en Sittard ook ver boven de reizigersvraag, aangezien het probleem in andere regio's niet speelt, want in bijvoorbeeld Gelderland, Overijssel en Noord-Nederland lukt het Arriva en Keolis wel om de gevraagde treindiensten te rijden. Ik denk dat het aantal treinen in Zuid-Limburg te hoog ligt in vergelijking met de reizigersvraag.quote:Op donderdag 19 december 2024 20:44 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Zolang al het personeel van Arriva in Zuid-Limburg meteen naar NS overstapt zodra ze de kans krijgen; reken er maar niet op dat dit snel beter wordt.
Hoezo ver boven de reizigersvraag? Bijna altijd als ik erin zit zit dat ding tussen Eindhoven en Sittard vol.quote:Op donderdag 19 december 2024 22:56 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Anderzijds zijn vier IC-treinen per uur tussen Eindhoven en Sittard ook ver boven de reizigersvraag, aangezien het probleem in andere regio's niet speelt, want in bijvoorbeeld Gelderland, Overijssel en Noord-Nederland lukt het Arriva en Keolis wel om de gevraagde treindiensten te rijden. Ik denk dat het aantal treinen in Zuid-Limburg te hoog ligt in vergelijking met de reizigersvraag.
Het is meer de verbinding Maastricht-Aachen en Heerlen-Luik die toevallig als één trein gereden wordt vanwege het samenlooptrajectquote:Op donderdag 19 december 2024 23:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nu voelt het een beetje als zo'n "hahaha kijk eens wat we kunnen"-trein en hebben de Duitsers en Belgen die bij elkaar op bezoek willen er weinig aan.
Misschien is 4x per uur een IC naar Sittard in de spits geen overbodige luxe, maar buiten de spits, 's avonds en in het weekend kan de IC Eindhoven-Heerlen prima geschrapt worden, als daarmee de continuďteit en stabiliteit van andere treindiensten gegarandeerd wordt.quote:Op donderdag 19 december 2024 23:14 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hoezo ver boven de reizigersvraag? Bijna altijd als ik erin zit zit dat ding tussen Eindhoven en Sittard vol.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |