Gootjournalistiek. De hele wereld staat in de fik en waar is de Gelderlander druk mee?quote:Op donderdag 28 november 2024 19:02 schreef derLudolf het volgende:
https://www.gelderlander.(...)7-uur-voor~a1fb4f73/
Tja, iets voorstellen en dat daadwerkelijk uitvoeren....
[ afbeelding ]
"Dit artikel is in gewijzigde vorm overgenomen van de Neue Rhein Zeitung. De krant heeft bij Deutsche Bahn om opheldering gevraagd over de reisroute, maar nog geen antwoord gekregen."quote:Op donderdag 28 november 2024 19:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gootjournalistiek. De hele wereld staat in de fik en waar is de Gelderlander druk mee?
Bovendien staat bij Arnhem en "Emmerik" dezelfde aankomsttijd. Nikskunners
Je moet eens voor de gein een route plannen op Google Maps tussen om het even welke twee plaatsen in Nederland. Beetje grote steden, beetje eind uit elkaar. En dan met aankomst zondagochtend vroeg. Dan krijg je al heel snel eoa nachtelijke odyssee met vier Flixbussen door de hele Benelux. Probeer maar.quote:Op donderdag 28 november 2024 19:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
"Dit artikel is in gewijzigde vorm overgenomen van de Neue Rhein Zeitung. De krant heeft bij Deutsche Bahn om opheldering gevraagd over de reisroute, maar nog geen antwoord gekregen."
Ik vind het vind het jammer dat je bij de DB, Flixtrain niet kunt uitsluiten in het reisadvies.quote:Op donderdag 28 november 2024 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je moet eens voor de gein een route plannen op Google Maps tussen om het even welke twee plaatsen in Nederland. Beetje grote steden, beetje eind uit elkaar. En dan met aankomst zondagochtend vroeg. Dan krijg je al heel snel eoa nachtelijke odyssee met vier Flixbussen door de hele Benelux. Probeer maar.
Rest artikel: https://www.ad.nl/binnenl(...)et-voorbij~adb81d07/quote:Rampweek voor NS en ProRail, en de ellende is nog niet voorbij
De ruim miljoen dagelijkse treinreizigers beleven een rampzalige november. Na alle stakingen bij ProRail ging het deze week door een bizarre samenloop van problemen overal mis. Maandag noteerde NS zelfs de slechtste dag van 2024: bijna 30 procent van alle treinen liep vertraging op.
Geniet er trouwens nog maar even van, dit spul is per dienstregeling 2025 (half december 2024) uit dienst.quote:
Klopt, er rijden nog maar iets van 6 stellen rond. Ik had nog een afscheidsritje willen maken maar het is er helaas niet meer van gekomen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 01:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Geniet er trouwens nog maar even van, dit spul is per dienstregeling 2025 (half december 2024) uit dienst.
Ik had begrepen dat het spul in de regio Mons/Charleroi alleen nog tijdens werkdagen rondrijdt.quote:Op vrijdag 29 november 2024 07:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Klopt, er rijden nog maar iets van 6 stellen rond. Ik had nog een afscheidsritje willen maken maar het is er helaas niet meer van gekomen.
Oh wauw ik dacht dat dat lang geleden al uitgefaseerd was..quote:Op vrijdag 29 november 2024 01:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Geniet er trouwens nog maar even van, dit spul is per dienstregeling 2025 (half december 2024) uit dienst.
Af en toe. Volgens mij is er geen planmatige inzet meer, maar er staan nog wel een of meerdere stellen in Kinkempois die soms nog op die verbinding rijden.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Rijdt er nog tussen Luik en Aachen toevallig?
Is een jaar uitgesteld vanwege vertraagde levering van M7-stellen. Daarom rijdt M4 ook nog steeds rond.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh wauw ik dacht dat dat lang geleden al uitgefaseerd was..
Zo'n ding met gordijntjes enzo?quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Je kent Compiègne niet?quote:Op donderdag 28 november 2024 18:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Op Mons na, nooit van die plaatsen gehoord
Niet planmatig, maar er is er vandaag eentje verzeild geraakt in die treindienst. Die is momenteel onderweg richting Aken (rijdt in een omloop van 3 uur).quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Zou wel geinig zijn als ook zondag nog een Klassiekertje rijdt tussen Liège en Aachen aangezien ik zondag die kant op ga. Maar is had begrepen dat met een HLE18+I11-stam er nog steeds geen start gemaakt kan worden van de herelectrificatie van Aachen-Welkenraedt met 15 kV AC, aangezien een HLE18+I11-stam niet onder 15 kV AC kan rijden.quote:Op vrijdag 29 november 2024 20:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet planmatig, maar er is er vandaag eentje verzeild geraakt in die treindienst. Die is momenteel onderweg richting Aken (rijdt in een omloop van 3 uur).
Of dat ding er morgen ook nog rijdt, geen idee. Dat kun je pas op de dag zelf in de NMBS-app zien.
Dat klopt, de HLE18 kan dat niet. De HLE17 (Traxx MS3) die in 2027 in dienst komt, kan dat wel.quote:Op vrijdag 29 november 2024 22:17 schreef Erno-BE het volgende:
Maar is had begrepen dat met een HLE18+I11-stam er nog steeds geen start gemaakt kan worden van de herelectrificatie van Aachen-Welkenraedt met 15 kV AC, aangezien een HLE18+I11-stam niet onder 15 kV AC kan rijden.
Gekoppeld met een MS75quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:41 schreef Spablauw214 het volgende:
En tussen Schaarbeek en Binche heeft ook nog een slag gereden.
quote:Op donderdag 28 november 2024 21:34 schreef Peterselieman het volgende:
Gaat lekker hier bij mij in de buurt. Ook morgen nog geen treinen tussen Groningen en Europapark vanwege een spoorverzakking bij een fietstunnel in aanleg.
Had er al langer steeds minder interesse in, om actief foto's te maken. Maar doe het zo af en toe nog eens, maar niet meer zoals vroegerquote:Op dinsdag 3 december 2024 10:18 schreef derLudolf het volgende:
Je was laatst nog even besproken en lazen toen op Flickr dat je weinig foto's meer maakt. Wrs ook om bovengenoemde redenen![]()
Snap ik, op een gegeven moment moet je ook steeds verder wil je iets nieuws op de plaat. Ik maakte vroeger veel foto's van landbouwmachines, maar op een gegeven moment heb je alle boeren en loonwerkers wel gehad en rij je zo 200km op een dagje foto's maken. Maar het blijft leuk, die grote machinesquote:Op dinsdag 3 december 2024 10:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Had er al langer steeds minder interesse in, om actief foto's te maken. Maar doe het zo af en toe nog eens, maar niet meer zoals vroeger
Welkom terug hier.quote:Op dinsdag 3 december 2024 00:10 schreef greavy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Niet een simpele verzakking geweest
In de reacties is het nog leuker...quote:Op donderdag 5 december 2024 11:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ook bij de buren gaat de uitrol van ERTMS fantastisch: https://old.reddit.com/r/(...)eine_lzberweiterung/
Dat is wel een fijn alternatief wanneer ook de fiets mee moet van ergens in Frankrijk weer naar huis in NL.quote:Op donderdag 5 december 2024 12:17 schreef James1988 het volgende:
Vanaf vandaag is de Ouigo Train Classique tussen Brussel en Parijs te boeken via NMBS Europe en via SNCF. Dit zijn langzamere intercity's via Mons, Aulnoye-Aymeries en Creil, en rijden m.i.v. 19 december 3x per dag/richting. Een enkeltje Brussel-Parijs valt in de prijsklasse ¤ 10 - ¤ 59, afhankelijk van wanneer je boekt.
Vanaf 15 december gaat ook het nieuwe lijn/prijsvoeringsmodel tussen NL en België in, waardoor Breda-Noorderkempen e.v. een stuk goedkoper wordt.
Ik heb net even gekeken en ik kan in januari voor ¤ 18,40 van Breda naar Parijs. Dat is goedkoper dan een enkeltje van Breda naar Nijmegen. 🫠
Vanaf Emmen betaal je bijna het dubbele om in Breda te komen, ¤30,11quote:Op donderdag 5 december 2024 12:17 schreef James1988 het volgende:
Vanaf vandaag is de Ouigo Train Classique tussen Brussel en Parijs te boeken via NMBS Europe en via SNCF. Dit zijn langzamere intercity's via Mons, Aulnoye-Aymeries en Creil, en rijden m.i.v. 19 december 3x per dag/richting. Een enkeltje Brussel-Parijs valt in de prijsklasse ¤ 10 - ¤ 59, afhankelijk van wanneer je boekt.
Vanaf 15 december gaat ook het nieuwe lijn/prijsvoeringsmodel tussen NL en België in, waardoor Breda-Noorderkempen e.v. een stuk goedkoper wordt.
Ik heb net even gekeken en ik kan in januari voor ¤ 18,40 van Breda naar Parijs. Dat is goedkoper dan een enkeltje van Breda naar Nijmegen. 🫠
Welk materieel wordt er ingezet? Gewoon een loc met opgelapte Corail-rijtuigen net zoals op bijvoorbeeld Parijs-Nantes?quote:Op donderdag 5 december 2024 12:17 schreef James1988 het volgende:
Vanaf half december wordt er op de HSL ook weer 120 km/h geredenquote:Op vrijdag 6 december 2024 06:30 schreef derLudolf het volgende:
120km/u is nog wel de helft sneller als op onze HSL gereden kan worden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |