Grote verschil is natuurlijk wel dat de Russen er niet goed in zijn om snel en gecoördineerd op te treden. Het is meer de tactiek van steden in puin schieten, duizenden mannen naar binnen jagen, en uiteindelijk de Russische vlag op de ruïnes hijsen.quote:Op dinsdag 26 november 2024 21:07 schreef phpmystyle het volgende:
Je bedoelt de doorbraak in de ua verdediging en niet zozeer de nucleaire escalie neem ik aan.
Ik denk als het sentiment aan het front negatief wordt (beangstigend) dat mensen dan inderdaad het hazenpad kiezen. Beetje wat de Russen deden in 09-2022 toen UA het initiatief had.
Dat weet ik niet, als 10% wel werkt is dat genoeg om de doctrine in stand te houden.quote:Op dinsdag 26 november 2024 21:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik denk dat Rusland nauwelijks iets bruikbaars heeft om te nuken.
Daarom moeten wij ook als eerste gooien.quote:Op dinsdag 26 november 2024 21:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, als 10% wel werkt is dat genoeg om de doctrine in stand te houden.
Punt is, als er echt gegooid gaat worden dan wordt er niet vooraf gedreigd.
Dat zie ik een Iran of N-Korea nog eerder doen.
Nou neequote:Op dinsdag 26 november 2024 21:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daarom moeten wij ook als eerste gooien.
Aan de andere kant ook natuurlijk. De USSR verloor in Afghanistan omdat de hele economie in elkaar donderde. De analogie met de koers van de Roebel zou zomaar eens zo'n "history repeats itself" kunnen zijn. Krijgt Putin toch nog zijn grote Russische rijk momentje, maar dan met een ironische twist..quote:Op dinsdag 26 november 2024 21:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja. Als er eenmaal het geloof er niet meer is kan het snel gaan.
Dat hoor ik al 3 jaar.quote:Op dinsdag 26 november 2024 19:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
En nu maken ze stevige gains omdat de rek er volledig uit is bij Oekraïne. Als deze druk aanhoudt dan klapt de boel straks volledig in elkaar.
Lijkt je dat echt verstandig?quote:Op dinsdag 26 november 2024 21:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daarom moeten wij ook als eerste gooien.
Ja idd, nu het op het front beter gaat stort ondertussen de binnenlandse Russische economie helemaal in. Punt is alleen Russen zijn het gewend en accepteren dat eerder.quote:Op dinsdag 26 november 2024 21:35 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Aan de andere kant ook natuurlijk. De USSR verloor in Afghanistan omdat de hele economie in elkaar donderde. De analogie met de koers van de Roebel zou zomaar eens zo'n "history repeats itself" kunnen zijn. Krijgt Putin toch nog zijn grote Russische rijk momentje, maar dan met een ironische twist..
Economisch de Donbass. Verder gaat het niet alleen om wat Rusland te winnen heeft, maar om wat Putin te verliezen heeft. Putin kan het zich niet veroorloven om te stoppen want dat zou hem wel eens de kop kunnen kosten.quote:Op dinsdag 26 november 2024 21:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja idd, nu het op het front beter gaat stort ondertussen de binnenlandse Russische economie helemaal in. Punt is alleen Russen zijn het gewend en accepteren dat eerder.
Vraag me zo onderhand wel af welke economisch en geopolitiek gewin de Russen denken te winnen bij dit hele verhaal.
Rijk en verwend. Traag en gezapig. De politiek is Europabreed een chaos vol populisten die daar geen zier aan gaan verbeteren. RIP ons.quote:Op dinsdag 26 november 2024 21:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja idd, nu het op het front beter gaat stort ondertussen de binnenlandse Russische economie helemaal in. Punt is alleen Russen zijn het gewend en accepteren dat eerder.
Vraag me zo onderhand wel af welke economisch en geopolitiek gewin de Russen denken te winnen bij dit hele verhaal.
Maar ws is het iets enorm simpels, dat de EU een beetje zwakker is en OEK niet bij de navo komt.
En daarvoor willen ze (de burger daar) dan jaren leiden in armoede.
Wat ik wel zo vind is dat de EU er op bijna elk punt zwakker uitkomt. Niet alleen RUS/OEK maar ook in het wereldspeelveld.
Niets militair krachtig laten zien. Wel veel praten.
De EU begint duidelijk achter te lopen. Militair, ruimtevaart, grote IT bedrijven, grote industrie. Ga zo door.
De EU is heel goed met het vingertje wijzen in de hele wereld en met allerlei linkse (mensenrechtenachtige) organisaties de wereld in te trekken om iedereen de les te lezen. Onderhand zijn ze bezig met greendeals en ander geneuzel en vergeten ze dat je in deze wereld bruut de grootste, gemeenste en beste klimaat voor ondernemers moet behouden om aan de macht te blijven.
Voorbeeldje: 3 IT reuzen trekken de stekker uit de EU. Microsoft, Google en Meta.
Man de hele EU valt gelijk 15 jaar terug, ze hebben helemaal geen alternatief.
Op deze en vele andere punten moet keihard gewerkt worden.
Dat levert het kleinste risico op.quote:
Ik maak me daar wel echt zorgen om.quote:Op dinsdag 26 november 2024 21:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Rijk en verwend. Traag en gezapig. De politiek is Europabreed een chaos vol populisten die daar geen zier aan gaan verbeteren. RIP ons.
Beetje netflixen op de bank doen we hier.quote:Op dinsdag 26 november 2024 22:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik maak me daar wel echt zorgen om.
Denk dat grote wereldmachten jaren keken naar types als Timmerfrans en Merkel dachten: die gaan we even piepelen de komende decennia.
Waar is onze Microsoft, waar is de Europese Musk?
Laat gvd eens wat zien hier.
Klinkt als een waterdicht en goed plan.quote:Op dinsdag 26 november 2024 22:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat levert het kleinste risico op.
- De ineenstorting van de RF levert losse staten op, machtsstrijd en sommige van die partijen hebben nucleaire wapens.
- Machtsverlies van Putin kan nucleaire problemen opleveren.
- Putin zijn gang laten gaan is ook geen optie.
Het wordt alleen een probleem als allerhande ambtenaren van hun salaris in schijt papier roebels niet meer rond kunnen komen.quote:Op dinsdag 26 november 2024 21:51 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar na 91 (toen de inflatie tienvoudig was van nu) heeft Rusland zich herpakt en is niet uit elkaar gevallen.quote:Op dinsdag 26 november 2024 22:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het wordt alleen een probleem als allerhande ambtenaren van hun salaris in schijt papier roebels niet meer rond kunnen komen.
Dan heb je als rus keuze om daar achter je bureautje te blijven zitten, of bv illegale taxichauffeur te worden om op die manier nog wat harde valuta (USD, EUR) op te halen.
Misdaad gaat door het dak, want politieagenten gaan op willekeurige plekken tolposten neerzetten om mensen die willen passeren af te persen. Maar misdaad tegengaan, ho maar natuurlijk.
En dan valt de staat op den duur gewoon uit elkaar.
Dit is in '91 gewoon allemaal gebeurt.
Ik weet dat de trope dat russen zo goed kunnen lijdenhardnekkig is, maar zelfs de goed kunnen lijdende rus moet wel te vreten hebben.
Wij leverden de olieman en die laat scheten waar je een hele kamer mee leeg krijgt.quote:Op dinsdag 26 november 2024 22:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik maak me daar wel echt zorgen om.
Denk dat grote wereldmachten jaren keken naar types als Timmerfrans en Merkel dachten: die gaan we even piepelen de komende decennia.
Waar is onze Microsoft, waar is de Europese Musk?
Laat gvd eens wat zien hier.
Bullshit. Het Westen heeft Rusland gered omdat we bang waren voor (nucleaire) chaos. We hebben managers gestuurd, bergen met geld en Amerikaanse soldaten om de Russische nucleaire arsenalen te beveiligen.quote:Op dinsdag 26 november 2024 22:06 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar na 91 (toen de inflatie tienvoudig was van nu) heeft Rusland zich herpakt en is niet uit elkaar gevallen.
Dit is niet eens een gekke veronderstelling gezien de mega boetes die de EU deze bedrijven stuurt.quote:. Voorbeeldje: 3 IT reuzen trekken de stekker uit de EU. Microsoft, Google en Meta.
Man de hele EU valt gelijk 15 jaar terug, ze hebben helemaal geen alternatief.
Ja precies. Die chaos geldt nu dus ook weer.quote:Op dinsdag 26 november 2024 22:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bullshit. Het Westen heeft Rusland gered omdat we bang waren voor (nucleaire) chaos. We hebben managers gestuurd, bergen met geld en Amerikaanse soldaten om de Russische nucleaire arsenalen te beveiligen.
Rusland heeft jaren aan het westerse infuus gelegen.
Nee, dat is pas nadat ze de oorlog met Ukraine verloren hebben.quote:Op dinsdag 26 november 2024 22:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja precies. Die chaos geldt nu dus ook weer.
Het vorige idee, het redden van de restanten van de Sovjet Unie, heeft geleid tot de huidige situatie. Ik stel voor dat we dezelfde fout niet nog een keer maken.quote:Op dinsdag 26 november 2024 22:13 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar goed, denk dat jou idee van Rusland nucleair aanvallen niet het direct beste idee is. Maar dat zul je zelf ook wel begrijpen (hoop ik)
Als die oorlog stopt gaan we taferelen zien erger dan '91.quote:Op dinsdag 26 november 2024 22:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, dat is pas nadat ze de oorlog met Ukraine verloren hebben.
Precies, dus nuken die handel.quote:Op dinsdag 26 november 2024 22:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als die oorlog stopt gaan we taferelen zien erger dan '91.
Want dan gaan al die wapenfabrieken waar ondertussen een extreemgedeelte van de beroepsbevolking werkt immers dicht.
En alle andere industrie is ondertussen failliet.
En ik ben overigens bang dat geen westers politicus aan z'n electoraat kan verkopen dat we de orcs weer moeten gaan helpen met miljarden aan steun.
quote:Op dinsdag 26 november 2024 22:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Precies, dus nuken die handel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |