klopquote:Op zondag 24 november 2024 13:19 schreef Falco het volgende:
https://x.com/rik_rutten/status/1793182508382814318
[ afbeelding ]
@:Klopkoek: is dit beeld ook zichtbaar in andere landen? Het feit dat we dit maar accepteren is omdat iedereen het betrekkelijk goed lijkt te hebben en effectief een zondebok gevonden wordt...
Ik ben dan eigenlijk heel benieuwd naar de oorzaken. Een deel zal zijn omdat het met een groot vermogen makkelijker is meer inkomen uit vermogen te scheppen, maar dat is vast niet alles.quote:Op zondag 24 november 2024 13:19 schreef Falco het volgende:
[ afbeelding ]
@:Klopkoek: is dit beeld ook zichtbaar in andere landen? Het feit dat we dit maar accepteren is omdat iedereen het betrekkelijk goed lijkt te hebben en effectief een zondebok gevonden wordt...
Waarom worden vermogenspercentielen vergeleken om iets over inkomensontwikkeling te zeggen?quote:Op zondag 24 november 2024 13:19 schreef Falco het volgende:
[ afbeelding ]
De VS laten hetzelfde beeld zien:quote:Op zondag 24 november 2024 13:19 schreef Falco het volgende:
[ afbeelding ]
Omdat inkomen uit vermogen ook inkomen is. En dit plaatje laat duidelijk zien dat de rijken alsmaar rijker worden. Nu vind ik dat over het algemeen niet zo spannend: ik ben meer van het verheffen van mensen uit armoede, dan van het rijken minder rijk maken. Als de armoede krimpt is het niet zo'n ramp als de rijken rijker worden, dat doen ze dan namelijk niet ten koste van de armeren.quote:Op zondag 24 november 2024 14:18 schreef nostra het volgende:
[..]
Waarom worden vermogenspercentielen vergeleken om iets over inkomensontwikkeling te zeggen?
Lijkt een foutje in de tabelverklaring te zijn, het NRC-artikel rept wel degelijk over inkomenscohorten:quote:Op zondag 24 november 2024 14:18 schreef nostra het volgende:
[..]
Waarom worden vermogenspercentielen vergeleken om iets over inkomensontwikkeling te zeggen?
quote:De bovenste 1 procent (circa 140.000 mensen, met ruwweg een bruto inkomen boven de 300.000 euro in 2019) betaalt relatief minder, de bovenste 0,1 procent nog minder en de bovenste 0,01 procent spant de kroon, met een belastingdruk van minder dan 30 procent van het totale inkomen. Ter vergelijking: de bovenste 50 tot 90 procent heeft een belastingdruk van zo’n 33 procent.bron
Bizar, als het waar is dat NSC kamerleden zich willen afsplitsen als het kabinet valt.quote:Op zondag 24 november 2024 15:18 schreef Hanca het volgende:
Hele uitgebreide reconstructie van de week van Achahbar: https://www.volkskrant.nl(...)erscheurde~b5118746/
Bizar, dat NSC dit kabinet nog niet heeft laten vallen.quote:Op zondag 24 november 2024 15:35 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Bizar, als het waar is dat NSC kamerleden zich willen afsplitsen als het kabinet valt.
Waarom? Ze hebben bij toetreding tot dit kabinet al aangetoond weinig principes dan wel ruggengraat te hebben.quote:Op zondag 24 november 2024 15:42 schreef JAM het volgende:
[..]
Bizar, dat NSC dit kabinet nog niet heeft laten vallen.
Haha, dit weekend lijkt het nog vrij rustig.quote:Op zondag 24 november 2024 15:48 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik vind het argument het land wordt niet in een bestuurscrisis gestort toch zo leuk. Dit kabinet is een wandelende crisis.
Ome Geert moet natuurlijk eerst naar zijn thuislandquote:Op zondag 24 november 2024 15:51 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Haha, dit weekend lijkt het nog vrij rustig.
Ome Geert mag wat mij betreft lekker in de VS blijven. Trump zal vast wel een baantje voor hem hebben en, met wat ik vandaag langs zag komen, is hij dan niet eens de allergekste van het stel.quote:Op zondag 24 november 2024 15:59 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ome Geert moet natuurlijk eerst naar zijn thuisland
Hij gaat naar Israël.quote:Op zondag 24 november 2024 16:18 schreef JAM het volgende:
[..]
Ome Geert mag wat mij betreft lekker in de VS blijven. Trump zal vast wel een baantje voor hem hebben en, met wat ik vandaag langs zag komen, is hij dan niet eens de allergekste van het stel.
https://www.nu.nl/verkiez(...)n-de-kandidaten.html
Ome Geert mag wat mij betreft lekker in Israël blijven. Netanyahu zal vast wel een baantje voor hem hebben en dan is hij niet eens de allergekste van het stel.quote:
Ja, dat vond ik ook vreemd. En wat win je er mee? "Wij steunen dit kabinet nog wel?" In de hoop dat VVD, BBB en PVV met z'n drieën verder gaan, oid?quote:Op zondag 24 november 2024 15:35 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Bizar, als het waar is dat NSC kamerleden zich willen afsplitsen als het kabinet valt.
Denk je niet dat VVD, BBB en PVV met z'n drieën verder zullen gaan? Als de stekker eruit gaat, dan wordt het in campaganetijd voor de VVD en BBB wel heel moeilijk om nog eens een samenwerking met de PVV te verkopen. Die hebben er beiden (hoe triest dat toch moge zijn) er groot belang bij de rit zo lang mogelijk uit te zitten. Je denkt toch niet ook niet dat als NSC eruit stapt, dat de rest dan het fatsoen heeft om naar de stembus te gaan, wel?quote:Op zondag 24 november 2024 17:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat vond ik ook vreemd. En wat win je er mee? "Wij steunen dit kabinet nog wel?" In de hoop dat VVD, BBB en PVV met z'n drieën verder gaan, oid?
Ja, die kans is natuurlijk aanwezig, al maakt de VVD zich dan natuurlijk nog veel belachelijker dan ze nu al doen. NSC was juist de reden waarom ze het een 'normaal rechts' kabinet konden noemen.quote:Op zondag 24 november 2024 18:02 schreef JAM het volgende:
[..]
Denk je niet dat VVD, BBB en PVV met z'n drieën verder zullen gaan? Als de stekker eruit gaat, dan wordt het in campaganetijd voor de VVD en BBB wel heel moeilijk om nog eens een samenwerking met de PVV te verkopen. Die hebben er beiden (hoe triest dat toch moge zijn) er groot belang bij de rit zo lang mogelijk uit te zitten.
Als het kabinet valt, dan zal men de schuld volledig op het NSC schuiven, maar ja, die zijn toch al kapot. Waar valt dan op rechts nog winst te halen voor de BBB en de VVD? Al dat stemvee (thans een groot deel daarvan) loopt eerder over naar de PVV dan andersom. Wilders heeft de heerlijke positie om het falen van dat kabinet af te schuiven op zijn coalitiepartners. Hij haalt er sowieso wel electoraal gewin uit, maar als daar tegenover staat dat hij met geen enkele andere partij een nieuwe coalitie kan vormen (en daar zal men vanuit de VVD en de BB dan ook een stuk minder happig op zijn) dan wordt een links(er) alternatief met D66/PvdA-GL/CDA, etc. ook opeens een mogelijkheid. Die hebben een vrij gemakkelijke campagne: 'Kijk nu eens wat ze bereikt hebben. Kijk nu eens wat ze hebben gedaan.'quote:Op zondag 24 november 2024 18:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, die kans is natuurlijk aanwezig, al maakt de VVD zich dan natuurlijk nog veel belachelijker dan ze nu al doen. NSC was juist de reden waarom ze het een 'normaal rechts' kabinet konden noemen.
Bij de val van Rutte 4 stond de PVV gepeild op 14 zetelsquote:Op zondag 24 november 2024 21:18 schreef Droopie het volgende:
Vandaag stond er een peiling op Geenstijl, 9 zetels zouden er naar het CDA gaan en VVD 5 eraf.
Verder kreeg iedere partij er 1 of 2 bij en zou NSC met 3 zetels overblijven.
Om eerlijk te zijn, zie ik het CDA ook niet samenwerken zolang er extreme lieden aan de linker of rechterkant zitten.
Geen flauw idee hoe een kabinet tzt gevorm zou moeten worden.
https://www.geenstijl.nl/(...)et-nsc-leeg#comments
Dit is toch geweldig, dat blinde vertrouwen in een charlatan die z’n eigen partij in de knop gebroken heeft met zn eeuwige getwijfel, zn kiezersbedrog door met de PVV in zee te gaan en goed bestuur bij het vuilnis te zetten en zn totale emotionele instabiliteitquote:De twee grootste sceptici, Rosanne Hertzberger en Femke Zeedijk, trekken hun conclusies. De rest blijft om uiteenlopende redenen zitten: het land wordt niet in een bestuurscrisis gestort, de partij krijgt de kans om zich te herpakken met een herstellende Pieter Omtzigt aan het roer, NSC kan blijven werken aan de eigen plannen en tegenwicht bieden aan de populistische tendensen van de PVV, VVD en BBB. Wie moet het anders doen?
quote:Op zondag 24 november 2024 21:18 schreef Droopie het volgende:
Geen flauw idee hoe een kabinet tzt gevorm zou moeten worden.
https://www.geenstijl.nl/(...)et-nsc-leeg#comments
Dit land bestaat voor zeker een kwart uit volslagen debielen.quote:Op zondag 24 november 2024 21:51 schreef Harvest89 het volgende:
Lachen dat de PVV er gewoon een zetel bij krijgt.
*Fascistenquote:Op zondag 24 november 2024 22:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit land bestaat voor zeker een kwart uit volslagen debielen.
Bij CDA misschien. Bij VVD zeker. Bij CU? De helft van de leden heeft inmiddels PvdD als tweede favoriete partij, als ik zo wat ledenbijeenkomsten meemaak. GL wordt grotendeels beter gepruimd dan D66 en daar hebben we ook prima mee samengewerkt.quote:Op zondag 24 november 2024 22:22 schreef Droopie het volgende:
Zolang die extreme types in de achterban zitten van de PVDA/ Groenlinks zal je bij de achterban van CDA en CU heel veel weerstand opwekken.
Dat is Omtzigt zijn identiteit. Afwegen, afwegen en afwegen tot er een goed besluit kan komen. Dat is goed bestuur. Niet van crisis, naar soundbite om te eindigen met een repressieve motie.quote:
Heeft Omtzigt de PVV uitgesloten?quote:
Dat mag jij vindenquote:
Ahhh. Toen Rutte elke keer woedend werd, werd hij presideniteel geacht. Als Sint-Pieter het doet is het een totale gek.quote:
Ja.quote:Op zondag 24 november 2024 22:40 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Heeft Omtzigt de PVV uitgesloten?
Nooit op Omtzigt gestemd en zal dat waarschijnlijk ook nooit doen. Maar de hoeveelheid haat die de man krijgt van rechts als links (van het medialandschap o.a) is ongekend. Terwijl Dilan, Caroline en Geert kunnen shitposten op Twitter en daar geen kritiek op krijgenquote:Op zondag 24 november 2024 22:42 schreef Szura het volgende:
Wist niet dat suusonline hier ook actief was
Weet niet precies welke partij en waar je werkt.quote:Op zondag 24 november 2024 22:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bij CDA misschien. Bij VVD zeker. Bij CU? De helft van de leden heeft inmiddels PvdD als tweede favoriete partij, als ik zo wat ledenbijeenkomsten meemaak. GL wordt grotendeels beter gepruimd dan D66 en daar hebben we ook prima mee samengewerkt.
CU en ik ken landelijk toch heel wat leden. Dat hele queer e.d. speelt niet bij de CU, is gewoon absoluut geen onderwerp.quote:Op zondag 24 november 2024 22:59 schreef Droopie het volgende:
[..]
Weet niet precies welke partij en waar je werkt.
Is het lokaal soms ook gewoon niet dat de raadsleden de landelijke politie ter kennisgeving aannemen.
Ik kan wel lopen roeptoeteren die lui van Groenlinks zijn allemaal knettergek. Maar een Groenlinkser en PVV'er kunnen net zo goed in pak m beet Barendrecht of Wijchem prima een gemeenteraad leiden.
Die lachen samen om hun collega's in de gemeenteraad van Amsterdam
Of een lid van de CU kan prima een hamerstuk voor een queercafe in Beverwijk aftimmer met zijn coalitiegenoten.
Maar op landelijk niveau zijn dat toch altijd onoverkomelijke verschillen.
Weer wat geleerd, had ik niet verwacht maar ik geloof je gelijkquote:Op zondag 24 november 2024 23:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
CU en ik ken landelijk toch heel wat leden. Dat hele queer e.d. speelt niet bij de CU, is gewoon absoluut geen onderwerp.
Hamas zou eerder wat zijn, maar de moties van zaterdag waar komende week over gestemd wordt waren gericht op een meer pro-Palestijnse en Israëlkritische koers (waarbij het bestuur zei dat ze dat al hebben en dus ontraden)
Niet. Pep van Houwelingen is met zwangerschapsverlof en daarvoor komt nu drankorgel met een voorliefde voor wijnen van >100e per fles en voormalig bankier Ralf Dekker de volkse belangen behartigen. Freek is misschien bezig de jeugdstorm nieuw leven in te blazen of staat koolraaptaart met een friszure dressing van cranberry te bakken voor het FvD cooking channel.quote:Op zondag 24 november 2024 22:27 schreef VoMy het volgende:
Ironisch dat de Partij voor de Dieren het zo slecht doet bij De Hond. Bij de andere peilers staan ze op 6 of 7 dacht ik.
FvD aan een kleine remonte bezig. Wanneer keert Freek Janssen terug uit zijn tactische verlof in het Ida-land?
Ja, ook Dilan zou eens moeten nadenken voor ze wat roept.quote:Op zondag 24 november 2024 23:20 schreef Hanca het volgende:
En voor mensen die niet weten waar het over gaat, bij de CU zijn heel veel mensen hier echt heel boos over:
[ x ]
Yeşilgöz heeft het later wel iets ingeslikt, maar het gevoel 'dit is dus haar echte mening, ze wil geloof opsluiten achter de voordeur' leeft behoorlijk sterk. Denk niet dat er ooit een meerderheid bij CU komt voor samenwerken met VVD onder Yeşilgöz, zeker niet als de VVD de grootste zou worden.
Omtzigt moet en zal stuk.quote:Op zondag 24 november 2024 22:56 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Nooit op Omtzigt gestemd en zal dat waarschijnlijk ook nooit doen. Maar de hoeveelheid haat die de man krijgt van rechts als links (van het medialandschap o.a) is ongekend. Terwijl Dilan, Caroline en Geert kunnen shitposten op Twitter en daar geen kritiek op krijgen
Ik zie Bikker als de rechterhand van Wilders als het gaat om antisemitisme en deels islamofobie een samenwerking met de VVD niet uitsluiten. Zelfs Gert-Jan Segers die ik net zo hoog acht als Sint-Pieter hield het maar een paar weken vol.quote:Op zondag 24 november 2024 23:20 schreef Hanca het volgende:
En voor mensen die niet weten waar het over gaat, bij de CU zijn heel veel mensen hier echt heel boos over:
[ x ]
Yeşilgöz heeft het later wel iets ingeslikt, maar het gevoel 'dit is dus haar echte mening, ze wil geloof opsluiten achter de voordeur' leeft behoorlijk sterk. Denk niet dat er ooit een meerderheid bij CU komt voor samenwerken met VVD onder Yeşilgöz, zeker niet als de VVD de grootste zou worden.
En:quote:Op maandag 25 november 2024 00:26 schreef Bluesdude het volgende:
Over Yeşilgöz:
De VVD wil de vrijheid van onderwijs en de rol van religie in de samenleving inperken, zei ze verder. "Religie hoort niet thuis in het openbare leven. Op het moment dat het geloof een georganiseerd of politiek karakter krijgt, zoals het islamisme, dan wordt het echt heel gevaarlijk."
----
De Nederlandse samenleving bijvoorbeeld kent al eeuwen gelovigen die gewoon georganiseerd en politiek georganiseerd zijn. Met alle voordelen en nadelen. En soms heel gevaarlijk.
Maar meestal niet...
In het openbaar godsdienstige meningen uiten of bijeenkomen is een recht: vrije meningsuiting
Niet zo liberaal van deze liberale partijleider
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |