Ligt er natuurlijk aan of je hele spaarrekening dan gelijk leeg is. Dan is t niet handigquote:Op zondag 24 november 2024 10:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik doe dat wel. Dan heb je het maar gehad. Betalen zal je toch moeten.
Dit.quote:Op zondag 24 november 2024 09:51 schreef Mikeytt het volgende:
Altijd. Wel voor een hele domme reden. Als ik t in 1x betaal, dan voelt het alsof het voor de rest van het jaar gratis is
Tip zet je eigen risico maximaal, dan krijg je nog veel meer korting.quote:Op zondag 24 november 2024 09:14 schreef roos94 het volgende:
Je krijgt zowaar 1% korting als je het in 1 keer neerlegt
Ik kan je tips geven om je vermogen nog meer te laten slinken.quote:Op zondag 24 november 2024 09:50 schreef 215 het volgende:
Ik ben er ooit mee begonnen om het vermogen iets te drukken. Dat vermogen is nu wel voldoende geslonken maar ik heb het nooit weer aangepast naar maandelijks betalen. Vind het wel goed zo.
Hm goede ja, ook maar doen.quote:Op zondag 24 november 2024 09:25 schreef Folkwin het volgende:
Ik.
Ook omdat vermogen omlaag gaat, en dus minder belasting.
en dan gebeurd er wat onverwachts en mag je even ¤800+ aftikkenquote:Op zondag 24 november 2024 10:04 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Tip zet je eigen risico maximaal, dan krijg je nog veel meer korting.
Die kans schat ik voor mijzelf klein genoeg in om dat risico te nemen in ruil voor de korting. Eigen risico zou ik niet op duizenden euro's zetten (als dat mogelijk was geweest), maar 800 euro doe ik dan nog wel. Kut als je het af moet tikken, zeker, maar als het echt nodig is wel op te brengen.quote:Op zondag 24 november 2024 10:30 schreef mschol het volgende:
[..]
en dan gebeurd er wat onverwachts en mag je even ¤800+ aftikken
Misschien ben ik heel dom maar als je per maand betaalt gaat je vermogen toch net zo goed naar beneden?quote:Op zondag 24 november 2024 09:25 schreef Folkwin het volgende:
Ik.
Ook omdat vermogen omlaag gaat, en dus minder belasting.
Zoals je eigen risico maximaal zetten als je het vrijwel elk jaar toch wel vol maakt?quote:Op zondag 24 november 2024 10:05 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik kan je tips geven om je vermogen nog meer te laten slinken.
Bij veel mensen is de kans dat er elk jaar zoiets onverwachts gebeurt natuurlijk klein. En je kunt het per jaar bepalen. Als het op een gegeven moment toch het geval is, zet je het vanaf dan op het laagst mogelijke eigen risico.quote:Op zondag 24 november 2024 10:30 schreef mschol het volgende:
[..]
Heb geen om nu te gaan rekenen, kun je zelf ook doen, maar je krijgt iets van 200 euro korting als je maximale eigen risico neemt van 500 extra. Dus als je dat 3 jaar doet en je hebt het niet nodig gehad dan is de rest pure winst.quote:Op zondag 24 november 2024 10:30 schreef mschol het volgende:
[..]
Ik zou het een keer moeten uitzoeken maar ik heb te maken met bloedprikken en CT-scans en dergelijk, maar weet dus eerlijk gezegd niet hoe het precies zit.quote:Op zondag 24 november 2024 11:04 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Heb geen om nu te gaan rekenen, kun je zelf ook doen, maar je krijgt iets van 200 euro korting als je maximale eigen risico neemt van 500 extra. Dus als je dat 3 jaar doet en je hebt het niet nodig gehad dan is de rest pure winst.
Heb het één keer nodig gehad in de 20 jaar dat ik al een zorgverzekering heb, is toch een mooie besparing.
385 moest je sowieso aftikken, en die 500 levert je 200 korting op ofwel: maximaal vrijwillig eigen risico kan je maximaal 300 extra kosten tov geen extra eigen risico.quote:Op zondag 24 november 2024 10:30 schreef mschol het volgende:
[..]
Dat valt dus vies tegen. Scheelt me maar een tientje per maand.quote:Op zondag 24 november 2024 10:04 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Tip zet je eigen risico maximaal, dan krijg je nog veel meer korting.
Dus die 850, tov 385, kost je 465.quote:Op zondag 24 november 2024 11:12 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
[..]
385 moest je sowieso aftikken, en die 500 levert je 200 korting op ofwel: maximaal eigen risico lan je maximaal 300 extra kosten.
Of je nu 385 of 800 moet aftikken maakt dan ook niet zo heel veel verschil.quote:Op zondag 24 november 2024 10:30 schreef mschol het volgende:
[..]
Wat dan ook geen moeite kost om in 1 keer te betalen.quote:Op zondag 24 november 2024 10:30 schreef mschol het volgende:
[..]
5-6 reizen... zoveel vakantiedagen heb ik niet eensquote:Op zondag 24 november 2024 12:57 schreef ZarB het volgende:
Ik niet. Zeker nu het niet meer scheelt in de totale prijs. Ik heb te weinig verstand van financiele zaken om iets te begrijpen van rendement en te weinig vermogen om belastingtechnisch een voordeel te hebben van in 1 keer betalen.
Ik heb t maximale eigen risico dus de maandlasten zijn vooralsnog prima te dragen.
Eindejaarsuitkering gaat altijd naar de 5 of 6 reizen die ik heb geboekt voor het volgende jaar dus dat geld is zo op en geef ik het liever aan uit
Welquote:Op zondag 24 november 2024 12:25 schreef Boca_Raton het volgende:
Bij Menzis mag dat niet eens volgens mij.
Ik ben ook maar een gemiddelde loonslaaf, maar ik bedoel ook weekendjes. Ik ben op vrijdag vrij dus van vrijdag tm zondag een weekendje weg kost mij geen dagenquote:Op zondag 24 november 2024 13:14 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
5-6 reizen... zoveel vakantiedagen heb ik niet eens
5 a 6 treinreizen naar Venlo, Leuven en Schubbekutteveen.quote:Op zondag 24 november 2024 13:14 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
5-6 reizen... zoveel vakantiedagen heb ik niet eens
Nou inderdaad, ik zou zweren dat er stond dat het niet kon. Maar kan ook andere tent zijn geweest. 1% Korting krijg je.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |