Je gooit met n=1 over ervaringen. Meerdere mensen posten hun ervaring, ik wilde het topic niet verder vervuilen maar was wel benieuwd, et voila.quote:Op zaterdag 23 november 2024 19:13 schreef Lienekien het volgende:
Hoe zeg je ik wil gelijk hebben zonder te zeggen ik wil gelijk hebben.
Fijne avond nog.
Hoe kom jij er bij dat referenties tegenwoordig niet meer relevant zijn?quote:Op zaterdag 23 november 2024 19:16 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Je gooit met n=1 over ervaringen. Meerdere mensen posten hun ervaring, ik wilde het topic niet verder vervuilen maar was wel benieuwd, et voila.
Je laat je heel erg kennen. Have fun in de blocklist.
Ik heb ze nooit gegeven, ik zie ze bijna nooit, vraag er nooit om. In mijn omgeving geeft niemand ze. Et voilaquote:Op zaterdag 23 november 2024 19:35 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hoe kom jij er bij dat referenties tegenwoordig niet meer relevant zijn?
Maar ik wel. Ik weet dat het bij ons nog steeds gedaan wordt.quote:Op zaterdag 23 november 2024 19:56 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik heb ze nooit gegeven, ik zie ze bijna nooit, vraag er nooit om. In mijn omgeving geeft niemand ze. Et voila
De wijze van afsluiten staat niet ter discussie. Wat voor banen zou ik aan moeten denken als er referenties gevraagd gaan worden?quote:Op zondag 24 november 2024 01:25 schreef Accordtje het volgende:
Het is vooral afhankelijk van de baan en de branche. Voor een vrij standaard baan zijn referenties niet zo belangrijk. Voor hogere functies is een assessment doorgaans belangrijker. Met name daartussen willen referenties nog wel eens gevraagd worden en kan het van pas komen om die te hebben.
En zeker bij branches waarbij het een zogenaamd "klein wereldje" betreft weet je nooit waar je elkaar weer eens tegenkomt, dus op een goede manier de periode bij een werkgever afsluiten is altijd verstandig.
Wat maakt het uit? Er worden wel eens referenties gevraagd, dus voor de bedrijven die die referenties vragen is het relevant. Jij stelt in de OP dat het niet relevant is. Nou, blijkbaar wel dus voor die bedrijven?quote:Op zondag 24 november 2024 12:19 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
De wijze van afsluiten staat niet ter discussie. Wat voor banen zou ik aan moeten denken als er referenties gevraagd gaan worden?
Ja ogenschijnlijk is het voor ze relevant. Maar is het raar dat ik benieuwd ben wat voor banen dit zouden zijn? Saai leven zouden we hebben als we nergens verder benieuwd naar zouden mogen zijn.quote:Op zondag 24 november 2024 12:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat maakt het uit? Er worden wel eens referenties gevraagd, dus voor de bedrijven die die referenties vragen is het relevant. Jij stelt in de OP dat het niet relevant is. Nou, blijkbaar wel dus voor die bedrijven?
Ik werk al 24 jaar bij dezelfde werkgever. Enige referentie die ik daar had kunnen geven was van het Brabants Dagblad (als bezorgerquote:Op zaterdag 23 november 2024 19:10 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik werk al 6 jaar bij dezelfde werkgever dus ik heb voor deze poll "nee" gestemd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |