Bij loopfietsen gaan we de weg niet op. Dus dan alleen als ze echt in het bos de berg af gaan crossen ofzo. En met rolschaatsen wel. Schaatsen doen we nooit. Met paardrijden natuurlijk wel.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:51 schreef LauriLynne het volgende:
[..]
Nee nog nooit gedaan bij fietsen. Ik draag er zelf ook geen. Met skieen wel, maar dat is tegenwoordig de norm. Dochter is grappig genoeg dol op dr skihelm. Als ze de foto ziet vraagt ze standaard of hij op mag.
Uit interesse: Tink waar leg jij de grens? Moet hij bij loopfietsen ook op? En bij schaatsen?
Nooit gehad omdat het niet goed paste (raar oud huis). Wel een tijdje juist onderaan de trap toen ze begon met optrekken enzo, maar dat heeft niet lang zo gezeten want was behoorlijk irritant.quote:Op maandag 31 maart 2025 22:11 schreef Morgane89 het volgende:
Tot wanneer hadden jullie een traphekje bovenaan de trap? Ik vind het maar een onding en wil er graag vanaf, zit in de weg en maakt veel herrie met open en dicht doen. Maar man wil er nog niet vanaf. J. wordt half mei 4.
Nooit gehad. Wel gekocht (zo'n rolhek) maar degene die we kochten kon niet op onze trap worden gemonteerd. We wilden bewust niet zo'n klemhekje omdat je er zelf dan vooral last van hebt. De woonkamerdeur is altijd dicht. Als zijn kamerdeur open staat, zijn we altijd in de buurt. Hij kan nog niet bij de klinkt.quote:Op maandag 31 maart 2025 22:11 schreef Morgane89 het volgende:
Tot wanneer hadden jullie een traphekje bovenaan de trap? Ik vind het maar een onding en wil er graag vanaf, zit in de weg en maakt veel herrie met open en dicht doen. Maar man wil er nog niet vanaf. J. wordt half mei 4.
Brr, ja, dit soort dingen vind ik ook altijd eng. Gelukkig gaat het tot dusverre altijd goed, die van ons stuift ook het liefst naar boven. Naar beneden is ze gelukkig wel een stuk voorzichtiger. En thuis eigenlijk blote voeten altijd of sokken met anti-slip voor haar.quote:Op donderdag 3 april 2025 15:33 schreef Bottoms_up het volgende:
Over traphekjes gesproken...
Een tweetal weken geleden is het traphekje beneden gesloopt door de kleuter. Toen maar besloten om het niet meer terug te hangen want iedereen kan prima de trap doen en ik gebruikte het alleen nog als ik even niet gevolgd wilde worden door Maggie. Bv als ik even alleen naar het toilet wilde of ff snel iets wilde halen.
Gisteren moest ik even de bibliotheekboeken verzamelen. Maggie vond beneden in de zak met paasversiering een verfsetje en ging rustig aan het schilderen. Vooral zichzelf en ook nog een pop, de speelmat en de vloer. Feest.
Ze komt naar boven om haar vieze handen te laten zien en als ze bijna boven is zeg ik haar dat ze haar handen moet gaan wassen. Daarmee draait ze om en valt van de trap. Gelukkig begon ze onmiddellijk hard te huilen. Oef in elk geval geen gebroken nek. Leuk detail: ze had alleen rode verf gebruikt dus toen mijn vriend op het lawaai afkwam maar snel gemeld dat het misschien minder erg was dan het leek![]()
Hoofd gekoeld, huisarts gebeld want 2 eitjes op haar hoofd. Goed in de gaten houden, wekadvies en dat soort feest. Er lijkt gelukkig niks aan de hand en ze is de hele tijd vrolijk geweest.
Gelukkig is ze nu wel voorzichtiger op de trap. En er zijn een paar jaar van mijn leven af
Och die rode verf ook voor het extra dramatische effectquote:Op donderdag 3 april 2025 15:33 schreef Bottoms_up het volgende:
Over traphekjes gesproken...
Een tweetal weken geleden is het traphekje beneden gesloopt door de kleuter. Toen maar besloten om het niet meer terug te hangen want iedereen kan prima de trap doen en ik gebruikte het alleen nog als ik even niet gevolgd wilde worden door Maggie. Bv als ik even alleen naar het toilet wilde of ff snel iets wilde halen.
Gisteren moest ik even de bibliotheekboeken verzamelen. Maggie vond beneden in de zak met paasversiering een verfsetje en ging rustig aan het schilderen. Vooral zichzelf en ook nog een pop, de speelmat en de vloer. Feest.
Ze komt naar boven om haar vieze handen te laten zien en als ze bijna boven is zeg ik haar dat ze haar handen moet gaan wassen. Daarmee draait ze om en valt van de trap. Gelukkig begon ze onmiddellijk hard te huilen. Oef in elk geval geen gebroken nek. Leuk detail: ze had alleen rode verf gebruikt dus toen mijn vriend op het lawaai afkwam maar snel gemeld dat het misschien minder erg was dan het leek![]()
Hoofd gekoeld, huisarts gebeld want 2 eitjes op haar hoofd. Goed in de gaten houden, wekadvies en dat soort feest. Er lijkt gelukkig niks aan de hand en ze is de hele tijd vrolijk geweest.
Gelukkig is ze nu wel voorzichtiger op de trap. En er zijn een paar jaar van mijn leven af
Ik snap haar ook wel, hoor, maar zelf zou ik echt niet zo lang weg willen (kunnen zelfs) blijven van m'n kindje. Aan de andere kant, voor hen is dit allemaal een stuk normaler. De eerste tien jaar van onze zoon heeft ze ook gemist eigenlijk.quote:Op dinsdag 8 april 2025 12:00 schreef Tink89 het volgende:
Als ik zou moeten kiezen tussen nog afscheid kunnen nemen van mijn vader en een paar weken m'n kinderen alleen digitaal zien of die weken met m'n kinderen doorbrengen en geen afscheid nemen, weet ik niet wat ik zou doen. Haar roots liggen natuurlijk daar, het is haar vader. Dat is echt niet niks...
Kut en moeilijk zou ik het wel vinden, maar de kleine blijft bij jou he. De andere ouder. Niet bij een oppas ofzo. Dat maakt voor mij wel echt verschil.
Dinsdag draai ik een stuk of 4 bbl-klassen (die komen maar één keer in de week), dat is echt geen optie als in, dat kan ik niet maken naar m'n collega's, minimaal zes weken.quote:Op dinsdag 8 april 2025 12:16 schreef Elleska het volgende:
Daar sluit ik mij helemaal bij aan Tink
DjVero, kan je die dinsdag misschien opvangen met ouderschapsverlof?
quote:Op vrijdag 11 april 2025 09:34 schreef eponine het volgende:
Over de peuter gesproken, die kondigde dinsdag aan dat ze geen luier meer aan ging doen en is sinds toen overdag zo goed als luierloos én droog (alleen als we wat langer weggaan en bij het slapen krijgt ze nog wel een luier aan).
Maar waarom wil jij niet dat de kleine mee gaat met haar? Die optie was er ook las ik?quote:Op dinsdag 8 april 2025 19:26 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ik snap haar ook wel, hoor, maar zelf zou ik echt niet zo lang weg willen (kunnen zelfs) blijven van m'n kindje. Aan de andere kant, voor hen is dit allemaal een stuk normaler. De eerste tien jaar van onze zoon heeft ze ook gemist eigenlijk.
[..]
Dinsdag draai ik een stuk of 4 bbl-klassen (die komen maar één keer in de week), dat is echt geen optie als in, dat kan ik niet maken naar m'n collega's, minimaal zes weken.
Misschien is er met de opvang iets te regelen. Komt wel goed
In oktober kan ik een aantal weken voor mijn werk naar Amerika, maar dat wilde ik al niet, omdat ik gewoon niet zo lang zonder haar wil zitten. Dit is zo'n heerlijke periode en daar wil ik niks van missen, zeker geen zes weken. En aangezien het bij één kindje gaat blijven, maak ik ook alles maar één keer mee. En ja, dat levert straks kunst- en vliegwerk op, maar c'est ca.quote:Op vrijdag 11 april 2025 09:41 schreef Synoniempje het volgende:
[..]
Maar waarom wil jij niet dat de kleine mee gaat met haar? Die optie was er ook las ik?
Wat mooi dat je zo betrokken bent.quote:Op vrijdag 11 april 2025 10:41 schreef DjVero het volgende:
[..]
In oktober kan ik een aantal weken voor mijn werk naar Amerika, maar dat wilde ik al niet, omdat ik gewoon niet zo lang zonder haar wil zitten. Dit is zo'n heerlijke periode en daar wil ik niks van missen, zeker geen zes weken. En aangezien het bij één kindje gaat blijven, maak ik ook alles maar één keer mee. En ja, dat levert straks kunst- en vliegwerk op, maar c'est ca.
Mijn vrouw vindt het prima. De eerste tien levensjaren van onze zoon heeft ze ook nauwelijks meegemaakt. Kan me er niks bij voorstellen, maar goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |