Ja dat is over een maandje iddquote:Op vrijdag 22 november 2024 20:57 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Nou bedankt allemaal. Top2000 over een maandje.
Wel veel lol gehad. Voornamelijk om de lengte van Purple Rain.quote:Op vrijdag 22 november 2024 22:25 schreef DecoAoreste het volgende:
Oh ja deze is een beetje langs me heen gegaan uiteindelijk. Was 't nog wat?
Alleen de nummer 1 stond op dezelfde plek.quote:Op zaterdag 23 november 2024 14:43 schreef ok01 het volgende:
Precies dezelfde top 10 als vorig jaar![]()
Radio 5
Oeps dat zag ik dan verkeerdquote:Op zaterdag 23 november 2024 14:57 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Alleen de nummer 1 stond op dezelfde plek.
Geen enkel nummer dat niet in de Evergreen Top 1000 staat volgens mij, maar wel leuk om ze weer 'ns te horen jaquote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:39 schreef Scorpion_17 het volgende:
Wat een heerlijke toplijst van de jaren 70 toch weer
Ook dat Magical Mystery Morning van de Cats? Die hoorde ik voor het eerstquote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Geen enkel nummer dat niet in de Evergreen Top 1000 staat volgens mij, maar wel leuk om ze weer 'ns te horen ja
Het is van de Cats, de uitslag laat zich raden...quote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:41 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ook dat Magical Mystery Morning van de Cats? Die hoorde ik voor het eerst
100 plaatsen hoger. Op een lijstje van net iets minder dan 200. Dat is geen geringe sprong.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:31 schreef Scorpion_17 het volgende:
Deze positie van Malle Babbel valt me nog mee qua hoogte
True, maar gezien het aantal jaren 70 kanshebbers van De Nijs vind ik 85 nog meevallen. Zoveel goede keuzemogelijkheden waren er niet, dus Radio 5 heeft niet massaal De NIjs-lijstjes ingeleverd met alles wat ze maar vinden konden. Jan Klaasen heeft bijv de lijst niet eens gehaaldquote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:35 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
100 plaatsen hoger. Op een lijstje van net iets minder dan 200. Dat is geen geringe sprong.
Gezien de populariteit onder de jeugd een serieuze kanshebber om in de komende jaren uur 168 te halen. Al weet je dat nooit zeker, sommige halen het, sommige blijven op plek 12 of 13 steken.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 17:39 schreef Scorpion_17 het volgende:
Sultans of Swing is een van de beste nummers ooit![]()
de boomers haken iig langzaam af zo te horenquote:Op vrijdag 23 mei 2025 17:51 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Gezien de populariteit onder de jeugd een serieuze kanshebber om in de komende jaren uur 168 te halen. Al weet je dat nooit zeker, sommige halen het, sommige blijven op plek 12 of 13 steken.
Goed punt. Zie net dat dat in de Top 1000 ook was, al was die lange route van de postbode toen wel nieuw op de keuzelijst, dat speelde wel mee, denk ik. Maar dat speelt hier geen rol, want 80’s.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 17:54 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
de boomers haken iig langzaam af zo te horen
die komt zo op 5 4 3 2 en 1 nog voorbijquote:
alleen 2 en 1 dan....quote:
ow niet ver genoeg naar beneden gekeken.quote:
Dat is ook een soort dorp.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:51 schreef Nizno het volgende:
[..]
ow niet ver genoeg naar beneden gekeken.
het egelhotel..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus, als je nog een plekje over hebt, denk aan deze liedjes/artiesten opdat ze niet vergeten mogen worden.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
quote:Op woensdag 29 oktober 2025 11:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Volgende week mogen we stemmen. Ik gooi hier nog even 87 stemtips, voor als u naast HALO OF FLIES en I'M GOING HOME (allebei ten onrechte afwezig) nog wat nummers mist om op te gaan stemmen. Deze nummers stonden ooit in de Top 2000, maar staan niet in de Evergreen top 1000 en ook alweer een tijdje niet meer bij de buren van Radio 2. Een aantal zijn door de tand des tijds verloren gegaan, maar een aantal hebben we nog nooit gehoord. Vooral soullegendes moeten het ontgelden. Vooral van de onderstaande vind ik het vreemd en deze draag ik dan ook aan als bindend stemadvies voor alle stemmers. Supersister, Scorpions, My Generation en Daydream stonden er nog wel eens in, maar vooral de afwezigheid van soul danwel blueslegendes James Brown, Sam Cooke en Muddy Waters is natuurlijk een verschrikking:
Billie Holiday - Strange Fruit
James Brown - Its a Mans Mans Mans World
Manfred Manns Earth Band - Blinded by the Light
Muddy Waters - Mannish Boy
Nancy Sinatra - These Boots Are Made for Walkin
Rare Earth - Get Ready
Sam Cooke - Wonderful World
Supersister - She Was Naked
The Box Tops - The Letter
The Byrds - Eight Miles High
The Scorpions - Hello Josephine
The Who - My Generation
Wallace Collection - Daydream
De rest vindt u in een spoiler, allemaal leuke nummers, maar wel wat minder urgent.Een lijstje met oprechte klassiekers!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus, als je nog een plekje over hebt, denk aan deze liedjes/artiesten opdat ze niet vergeten mogen worden.
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
quote:Op woensdag 29 oktober 2025 11:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Volgende week mogen we stemmen. Ik gooi hier nog even 87 stemtips, voor als u naast HALO OF FLIES en I'M GOING HOME (allebei ten onrechte afwezig) nog wat nummers mist om op te gaan stemmen. Deze nummers stonden ooit in de Top 2000, maar staan niet in de Evergreen top 1000 en ook alweer een tijdje niet meer bij de buren van Radio 2. Een aantal zijn door de tand des tijds verloren gegaan, maar een aantal hebben we nog nooit gehoord. Vooral soullegendes moeten het ontgelden. Vooral van de onderstaande vind ik het vreemd en deze draag ik dan ook aan als bindend stemadvies voor alle stemmers. Supersister, Scorpions, My Generation en Daydream stonden er nog wel eens in, maar vooral de afwezigheid van soul danwel blueslegendes James Brown, Sam Cooke en Muddy Waters is natuurlijk een verschrikking:
Billie Holiday - Strange Fruit
James Brown - Its a Mans Mans Mans World
Manfred Manns Earth Band - Blinded by the Light
Muddy Waters - Mannish Boy
Nancy Sinatra - These Boots Are Made for Walkin
Rare Earth - Get Ready
Sam Cooke - Wonderful World
Supersister - She Was Naked
The Box Tops - The Letter
The Byrds - Eight Miles High
The Scorpions - Hello Josephine
The Who - My Generation
Wallace Collection - Daydream
De rest vindt u in een spoiler, allemaal leuke nummers, maar wel wat minder urgent.Staan sowieso nummers in waar ik voor de Top 2000 op gestemd heb, dus die neem ik sowieso mee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus, als je nog een plekje over hebt, denk aan deze liedjes/artiesten opdat ze niet vergeten mogen worden.No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
Supersister is een vreemde, die heeft wel ooit in die lijst gestaan terwijl je dat bij zo'n plaat niet zou verwachten. TYA en Alice staan niet op de keuzelijst en gezien de nummers die er wel op staan tegenwoordig zijn dat wel vreemde omissies. Het is sowieso een beetje een Top 2000 light geworden wat het eerst natuurlijk niet was.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Staan nummers tussen die ik eerder als een oud nummer beschouw dan als een Evergreen (als ik dat maar even als basis neem met zo'n naam). Een evergreen moet je oma of je oude moe mee kunnen zingen. Daar valt een Supersister niet echt onder en eerlijk gezegd een Cooper of TYA ook niet echt. Enigszins vergelijkbare nummers die er nu wel in staan komen meestal ook wel op de laatste dag in week 53 denk ik en hebben daardoor iets meer 'evergreen' status.
Verder genoeg evergreens die overblijven uit dat lijstje om 2 prima lijstjes in te leveren.
Ja die hoeft nu niet per se meer, blijft een vreemde omissie ergens omdat die wel écht heel hoog stond in die eerste jaren, volgens mij de enige oude top 100-plaat die nog mistquote:Op zaterdag 1 november 2025 08:52 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Ook nog steeds geen Halo Of Flies op de keuzelijst. Gelukkig was die nog in een extra lijstje (Kink) opgenomen
Jammer genoeg is het inderdaad naar 35 platen gegaan. Dat werkt in de Top 2000 in elk geval niet bevorderlijk voor de variatie.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:28 schreef Tussle266 het volgende:
Ik gok erop dat de stembiljetten van 25 naar 35 gaan dit jaar. Dat was bij het laatste decenniumlijstje op 5 (80's) ook voor het eerst het geval. Waarschijnlijk meer Cats, maar laten we hopen ook meer ruimte voor bovenstaande namen.
Er staan 29 Cats op de lijst dus er is nog ruimte voor 6 andere liedjes. Als dat geen variatie is.quote:Op zaterdag 1 november 2025 09:08 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Jammer genoeg is het inderdaad naar 35 platen gegaan. Dat werkt in de Top 2000 in elk geval niet bevorderlijk voor de variatie.
De echte Cats-fan kan vast nog wel 6 nummers bedenken voor de vrije keuzequote:Op zaterdag 1 november 2025 09:13 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Er staan 29 Cats op de lijst dus er is nog ruimte voor 6 andere liedjes. Als dat geen variatie is.
Dit lijkt mij overschatting van de gemiddelde Cats-fan.quote:Op zaterdag 1 november 2025 09:35 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
De echte Cats-fan kan vast nog wel 6 nummers bedenken voor de vrije keuze
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |