abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 november 2024 @ 19:23:52 #51
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215674233
Reactie Haaretz:

De opportunistische resolutie om Haaretz te boycotten, die tijdens de regeringsvergadering van vandaag zonder enige juridische toetsing is aangenomen, is een nieuwe stap in Netanyahu’s reis naar de ontmanteling van de Israëlische democratie”, schrijft de krant. „Net als zijn vrienden Poetin, Erdoğan en Orbán probeert Netanyahu een kritische, onafhankelijke krant het zwijgen op te leggen.”

En zo is het! Mooi rijtje waar ze tussen mogen pronken.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215674336
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2024 19:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En zoals hier te zien is er al sinds 2017 of eerder gedoe over de persvrijheid in Israël.
Beetje googlen levert talloze hits op. Hoe verklaar je dat? Was er toen oorlog?

https://www.trouw.nl/nieu(...)tijdigheid~bb4b9f5e/
Een oorlog op dat moment niet, het langer slepende conflict met de Palestijnen wel. En Israël is niet gebaat bij radicaal linkse media uit het Westen die land keer op keer in een land doelbewust in een negatief daglicht proberen te zetten.

Wellicht moet je ook daar ook eens het probleem gaan zoeken. Waarom willen sommige Westerse media zo ontzettend graag het bestaansrecht en de legitimiteit van het land Israël vanuit activistische motieven ondermijnen? En waarom zou Israël hier vervolgens aan moeten meewerken?
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 19:19 schreef Cargeon het volgende:

[..]
Dat is dus whataboutism.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Whataboutism
Hmm, nee hoor.

Een whataboutism betreft bij een beschuldiging tegen een partij, een andere beschuldig richting een andere partij te maken. Ik maak geen beschuldiging, ik geef een voorbeeld van een soortgelijke situatie waar vergelijkbaar beleid wordt gevoerd. Ik vind namelijk dat er met zowel het beleid in Oekraïne als in Israël, niets mis is. Het juist uitstekend beleid.
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 19:19 schreef Cargeon het volgende:
[..]
En dat is dus een discussie over de persvrijheid.
Nee, dat is het niet. Het gaat hier om het beschermen van het landsbelang.

Persvrijheid is namelijk gebaseerd op de vrijheid van meningsuiting en wil zeggen dat er de vrijheid moet zijn om verscheidene perspectieven aanbod te laten komen, goed onderbouwde kritiek op de overheid moet daarom altijd kunnen.

Maar persvrijheid is geen vrijbrief voor het verspreiden van systematische leugens en eenzijdige propaganda met als doel iets of iemand in een negatief daglicht te zetten. Dat gaat richting in de richting van smaad en laster en is in strijd met de wet.

Daar mag tegen worden opgetreden. Daar zijn dan ook vele voorbeelden van te geven.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215674386
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2024 19:23 schreef MissButterflyy het volgende:
Reactie Haaretz:

De opportunistische resolutie om Haaretz te boycotten, die tijdens de regeringsvergadering van vandaag zonder enige juridische toetsing is aangenomen, is een nieuwe stap in Netanyahu’s reis naar de ontmanteling van de Israëlische democratie”, schrijft de krant. „Net als zijn vrienden Poetin, Erdoğan en Orbán probeert Netanyahu een kritische, onafhankelijke krant het zwijgen op te leggen.”

En zo is het! Mooi rijtje waar ze tussen mogen pronken.
Nee hoor, bij Haaretz mag men zichzelf eens afvragen waarom men er praktijken op nahoud die dicht in de buurt komen van landsverraad. De eigenaar van Haaretz stond een paar weken nog op een lezing in Londen naar de Palestijnse terroristen van 7 oktober te verwijzen als 'vrijheidsstrijders'. Dat gaat nergens meer over en zou strafbaar moeten zijn.

Als pakweg de Russen hier morgen eens zouden binnenvallen en we hebben mensen in de media of politiek die dit doodleuk zouden toejuichen, zou dit ook niet gepikt worden of het argument van 'Ja, maar persvrijheid ..' worden gemaakt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215674561
quote:
14s.gif Op zondag 24 november 2024 19:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, nee hoor.

Een whataboutism betreft bij een beschuldiging tegen een partij, een andere beschuldig richting een andere partij te maken. Ik maak geen beschuldiging, ik geef een voorbeeld van een soortgelijke situatie waar vergelijkbaar beleid wordt gevoerd. Ik vind namelijk dat er met zowel het beleid in Oekraïne als in Israël, niets mis is. Het juist uitstekend beleid.
Maar je stelt wel dat Zelensky een dictator zou zijn omdat hij de persvrijheid heeft beteugeld. Je vindt dus dat er niets mis is met dictators? Dat valt toch niet te rijmen met het argument dat Israel de enigste democratie in het midden-oosten zou zijn?

Affijn. Dan vindt je het maar prima maar voor Israel is dit geen goede PR net zoals het maar doorgaan met hun oorlog geen goede PR is. Daar zijn de meeste mensen het inmiddels over eens. Ook in Israel zijn veel mensen het daar mee eens. Maar als niet-Israelier vindt jij dat dan landverraders blijkbaar getuige je volgende stukje...

quote:
14s.gif Op zondag 24 november 2024 19:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, dat is het niet. Het gaat hier om het beschermen van het landsbelang.

Persvrijheid is namelijk gebaseerd op de vrijheid van meningsuiting en wil zeggen dat er de vrijheid moet zijn om verscheidene perspectieven aanbod te laten komen, goed onderbouwde kritiek op de overheid moet daarom altijd kunnen.

Maar persvrijheid is geen vrijbrief voor het verspreiden van systematische leugens en eenzijdige propaganda met als doel iets of iemand in een negatief daglicht te zetten. Dat gaat richting in de richting van smaad en laster en is in strijd met de wet.

Daar mag tegen worden opgetreden. Daar zijn dan ook vele voorbeelden van te geven.
Vele voorbeelden zoals zeggen dat de burgerslachtoffers in Gaza gerechtvaardigd zijn. Vele voorbeelden zoals Islam de schuld van vanalles geven. Voorbeelden waar jij je dus ook schuldig aan maakt.

Maar wat jij wilt is gewoon controlled opposition in plaats van persvrijheid.
pi_215675091
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 19:58 schreef Cargeon het volgende:

[..]
Maar je stelt wel dat Zelensky een dictator zou zijn omdat hij de persvrijheid heeft beteugeld. Je vindt dus dat er niets mis is met dictators? Dat valt toch niet te rijmen met het argument dat Israel de enigste democratie in het midden-oosten zou zijn?
Ik gaf duidelijk aan dat Zelenskyy geen dictator is. Goed lezen:
quote:
14s.gif Op zondag 24 november 2024 17:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, dat is het niet.

In tijden van oorlog is dit eerder regen dan uitzondering. Zo heeft in bijvoorbeeld in de oorlog in Oekraïne, Zelenskyy zelfs verscheidene mediakanalen verboden die gelden als spreekbuis van de oppositie (lees: pro-Russische propaganda) omdat dit het landsbelang zou ondermijnen. In een later stadium zijn er ook nog Russische muziek en boeken verboden.

En Zelenskyy is toch ook geen dictator? Dit zijn normale maatregelen tijdens een oorlog. Een land vecht dan namelijk tegen een partij of partijen die het probeert te beschadigen of zelfs vernietigen en je kunt dan niet te maken hebben met media die van binnenuit het narratief van de tegenpartij legitimiteit proberen toe te kennen.
quote:
Affijn. Dan vindt je het maar prima maar voor Israel is dit geen goede PR net zoals het maar doorgaan met hun oorlog geen goede PR is. Daar zijn de meeste mensen het inmiddels over eens. Ook in Israel zijn veel mensen het daar mee eens. Maar als niet-Israelier vindt jij dat dan landverraders blijkbaar getuige je volgende stukje...
We zien het Westen vooral dat dit het perspectief is van een deel van progressief links en daarnaast leeft dit sterk binnen de Islamtische gemeenschappen die hier zijn.

Het overgrote merendeel van de Israëliërs steunt het leger en is zelfs heel tevreden over hun optreden in deze oorlog Je lijkt dus niet helemaal te weten welke sentimenten er leven in de Israëlische samenleving. En mbt tot landverraad had ik het over de narratieven die bij Haaretz gepubliceerd worden en de recente uitspraken van diens eigenaar Amos Schocken.
quote:
[..]
Vele voorbeelden zoals zeggen dat de burgerslachtoffers in Gaza gerechtvaardigd zijn. Vele voorbeelden zoals Islam de schuld van vanalles geven. Voorbeelden waar jij je dus ook schuldig aan maakt.

Correct. Deze zijn inderdaad gerechtvaardigd en voornamelijk het resultaat van de manier van vechten die de Palestijnen er zelf op nahouden, waarbij men doelbewust geen scheiding aanbrengt tussen burger en strijder. Dit is een oorlogsmisdaad.

En dat de Islam een grote rol speelt in deze kwestie is natuurlijk ook duidelijk, de Palestijnen worden dan ook mede gedreven door moslimfundamentalisme en Islamitisch geïnspireerd antisemitisme.

We zien dan ook dat deze helaas vaak gewelddadige ideologie, dan wel religie, ook in het Westen zorgt dat veel Islamtische gemeenschappen op een hele intense manier meeleven met dit conflict, wat Israël-haat en antisemitisme als gevolg heeft.
quote:
Nee hoor, ik ben gewoon een voorstander van persvrijheid, maar niet van systematisch berichtgeving om iets of iemand (in dit geval het land Israël) in een negatief daglicht te zetten op basis van halve waarheden of leugens. Dat schuurt tegen laster en smaad aan wat niet onder persvrijheid valt.
pi_215675183
quote:
14s.gif Op zondag 24 november 2024 20:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
[..]
We zien het Westen vooral dat dit het perspectief is van een deel van progressief links en daarnaast leeft dit sterk binnen de Islamtische gemeenschappen die hier zijn.

Het overgrote merendeel van de Israëliërs steunt het leger en is zelfs heel tevreden over hun optreden in deze oorlog Je lijkt dus niet helemaal te weten welke sentimenten er leven in de Israëlische samenleving. En mbt tot landverraad had ik het over de narratieven die bij Haaretz gepubliceerd worden en de recente uitspraken van diens eigenaar Amos Schocken.
[..]
Correct. Deze zijn inderdaad gerechtvaardigd en voornamelijk het resultaat van de manier van vechten die de Palestijnen er zelf op nahouden, waarbij men doelbewust geen scheiding aanbrengt tussen burger en strijder. Dit is een oorlogsmisdaad.

En dat de Islam een grote rol speelt in deze kwestie is natuurlijk ook duidelijk, de Palestijnen worden dan ook mede gedreven door moslimfundamentalisme en Islamitisch geïnspireerd antisemitisme.

We zien dan ook dat deze helaas vaak gewelddadige ideologie, dan wel religie, ook in het Westen zorgt dat veel Islamtische gemeenschappen op een hele intense manier meeleven met dit conflict, wat Israël-haat en antisemitisme als gevolg heeft.
[..]
Nee hoor, ik ben gewoon een voorstander van persvrijheid, maar niet van systematisch berichtgeving om iets of iemand (in dit geval het land Israël) in een negatief daglicht te zetten op basis van halve waarheden of leugens. Dat schuurt tegen laster en smaad aan wat niet onder persvrijheid valt.
Je draait alles maar je eigen voorkeur, daarom is er geen discussie met je mogelijk, het is gewoon lachwekkend aan het worden
pi_215675473
quote:
14s.gif Op zondag 24 november 2024 20:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
[..]

[..]

[..]
Of Zelensky een dictator is kan je een aparte discussie over voeren.
https://nos.nl/artikel/25(...)ft-noodgedwongen-aan

Volgens deze poll gepubliceerd in de Times of Israel wil 53% een onmiddelijk einde aan de oorlog in Gaza:
https://www.timesofisrael(...)lidarity-dissipates/

Volgens mij laat dat heel goed weten wat voor sentimenten er leven in de Iraelische samenleving en zit jij ernaast. Jij baseert je uitspraken namelijk op... tja, waar eigenlijk op? Als alles waar je het niet mee eens bent volgens jou "smaad en laster" is.

De strijd tussen Palestina en Israel is gebaseerd op landjepik en niet religie. Als Israel in Argentinie gesticht zou zijn, waar Theodor Herzl het ook wel prima had gevonden, denk je dan echt dat Islamitische landen daar een probleem mee gehad zouden hebben?

Vergelijk het anders met de Koerden. Uiteindelijk geen eigen land gekregen van de geallieerden. Opgesplitst tussen Turkije, Irak en Syrie. Onderdrukt door Turkije, Irak en Syrie met als gevolg o.a. de PKK. Maar het gaat hier wel om allemaal soenitische moslims. Heeft alleen maar te maken met landbezit, politiek en niets met religie.
pi_215676520
Zo kennen we Satanyahu's Zionazis weer.

7 uur lang niets doen en dan vervolgens bewust je eigen mensen bombarderen om een punt te maken. _O-

twitter
Heel veel sambal
pi_215677781
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 21:09 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Je draait alles maar je eigen voorkeur, daarom is er geen discussie met je mogelijk, het is gewoon lachwekkend aan het worden
Ik draai niets om. En als je denkt dat ik het mis zou hebben, ga er dan eens inhoudelijk op in en kom eens met een paar goede steekhoudende argumenten. Dat lukt je keer op keer niet.
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 21:42 schreef Cargeon het volgende:

[..]
Of Zelensky een dictator is kan je een aparte discussie over voeren.
https://nos.nl/artikel/25(...)ft-noodgedwongen-aan
De realiteit is dat je mij van dingen beticht die ik nooit heb gezegd. En of Zelenskyy een dictator is of niet hoeft geen discussie over te worden gevoerd, dat is hij niet. Het betreft een behoorlijk integer man die er alles aan doet om zijn land te verdedigen.
quote:
Volgens mij laat dat heel goed weten wat voor sentimenten er leven in de Iraelische samenleving en zit jij ernaast. Jij baseert je uitspraken namelijk op... tja, waar eigenlijk op? Als alles waar je het niet mee eens bent volgens jou "smaad en laster" is.
Nee hoor, mijn argument was dat het overgrote merendeel van de mensen het leger steunt, wat ook zo is. Dat ongeveer de helft uiteindelijk diplomatieke oplossing wil is een tweede, beide deze zaken kunnen waar zijn. Het komt overigens ook uit dezelfde survey.
quote:
De strijd tussen Palestina en Israel is gebaseerd op landjepik en niet religie. Als Israel in Argentinie gesticht zou zijn, waar Theodor Herzl het ook wel prima had gevonden, denk je dan echt dat Islamitische landen daar een probleem mee gehad zouden hebben?
Integendeel, de oprichting van Israël betrof de puurste vorm van 'dekolonisatie' die er maar te bedenken valt. De inheemse bewoners van dit gebied (Joden) die vanwege vervolging en zelfs genocide in Europa terugkeerden naar hun thuisland en daar ook nog de Britten wisten te verjagen.

Waar het element van 'landjepik' dus precies zou zitten, wordt niet duidelijk. Als je daarmee bedoelt dat Joden land hebben gestolen van Arabische moslims is dit niet waar. Deze Arabieren hebben hier nooit een eigen land gehad en zijn nota bene zelf vanuit het Oosten naar dit gebied gekomen in de 7e en 8e eeuw en hebben het veroverd, gearabiseerd en geïslamiseerd.

Arabische en Islamtische landen hebben dan ook weinig te vinden, de meeste zijn namelijk zelf het product van onderwerping of verdrijving van de oorspronkelijke populaties. Denk hierbij aan Noord-Afrika en het Midden-Oosten, maar ook Turkije. Veel bijzondere culturen, talen en volkeren zijn ten onder gegaan aan moslimlegers en de Islam.

En daar stopt het voor de radicale Islamisten trouwens ook niet. Velen zouden maar wat graag via de zichtbare demografische veranderingen in Westerse landen, het Westen meer onder de controle krijgen en dan zeker een land als Spanje, waar men nog geregeld liefkozend naar verwijst als 'Al-Andalus'. De aanhoudende ellende in en rond het land Israël laat dat ook vooral zien waar het echte probleem ligt: bij de Islam.
pi_215677837
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2024 09:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik draai niets om. En als je denkt dat ik het mis zou hebben, ga er dan eens inhoudelijk op in en kom eens met een paar goede steekhoudende argumenten. Dat lukt je keer op keer niet.
[..]
De realiteit is dat je mij van dingen beticht die ik nooit heb gezegd. En of Zelenskyy een dictator is of niet hoeft geen discussie over te worden gevoerd, dat is hij niet. Het betreft een behoorlijk integer man die er alles aan doet om zijn land te verdedigen.
[..]
Nee hoor, mijn argument was dat het overgrote merendeel van de mensen het leger steunt, wat ook zo is. Dat ongeveer de helft uiteindelijk diplomatieke oplossing wil is een tweede, beide deze zaken kunnen waar zijn. Het komt overigens ook uit dezelfde survey.
[..]
Integendeel, de oprichting van Israël betrof de puurste vorm van 'dekolonisatie' die er maar te bedenken valt. De inheemse bewoners van dit gebied (Joden) die vanwege vervolging en zelfs genocide in Europa terugkeerden naar hun thuisland en daar ook nog de Britten wisten te verjagen.

Waar het element van 'landjepik' dus precies zou zitten, wordt niet duidelijk. Als je daarmee bedoelt dat Joden land hebben gestolen van Arabische moslims is dit niet waar. Deze Arabieren hebben hier nooit een eigen land gehad en zijn nota bene zelf vanuit het Oosten naar dit gebied gekomen in de 7e en 8e eeuw en hebben het veroverd, gearabiseerd en geïslamiseerd.

Arabische en Islamtische landen hebben dan ook weinig te vinden, de meeste zijn namelijk zelf het product van onderwerping of verdrijving van de oorspronkelijke populaties. Denk hierbij aan Noord-Afrika en het Midden-Oosten, maar ook Turkije. Veel bijzondere culturen, talen en volkeren zijn ten onder gegaan aan moslimlegers en de Islam.

En daar stopt het voor de radicale Islamisten trouwens ook niet. Velen zouden maar wat graag via de zichtbare demografische veranderingen in Westerse landen, het Westen meer onder de controle krijgen en dan zeker een land als Spanje, waar men nog geregeld liefkozend naar verwijst als 'Al-Andalus'. De aanhoudende ellende in en rond het land Israël laat dat ook vooral zien waar het echte probleem ligt: bij de Islam.
Mensen komen hier met goede argumenten, maar je draait alles om, of de pers, of de westerse wereld of de linkse politiek heeft het gedaan, alles is tegen Israel terwijl het ondanks zijn misdaden nog steeds de steun krijgt van de wereld.
En je hebt duidelijk een hekel aan de Islam en Moslims want die doen alles fout , het ligt aan alles behalve het zo vriendelijke Israel, dat krijg je er bij mij niet in
pi_215677854
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2024 04:07 schreef Nyamuk het volgende:

7 uur lang niets doen en dan vervolgens bewust je eigen mensen bombarderen om een punt te maken. _O-

[ x ]
:') _O-
Intolerant voor intolerantie
pi_215677875
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 18:23 schreef rutger05 het volgende:
Ik acht de kans een stuk groter dat de hoofdaanklager van het Internationaal Strafhof vroeg of laat zelf achter de tralies gaat verdwijnen vanwege seksueel misbruik van ondergeschikten bij het Internationaal Strafhof.

NWS / Onderzoek seksueel wangedrag openbaar hoofdaanklager ICC ingesteld
Dat heeft niet zoveel met de zaak tegen Israël te maken denk ik he? :P

De kans is groter dat Netanyahu gewoon wordt vrijgepleit. Het is niet te bewijzen en bovendien is deze zaak uit peer pressure ontstaan, niet omdat er nou zoveel aan de hand zou zijn.
pi_215677883
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 18:58 schreef havanagila het volgende:

[..]
Wat voor nut hebben die twitterdumps als je op niemand reageert? Kun je net zo goed tegen een muur staan roepen.
Propagandisten hoeven nergens op te reageren; het zijn zenders.

Daarom had ik ook graag gezien dat Slayage gedurende de oorlog geband zou worden van dit forum.
pi_215677892
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 09:10 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Mensen komen hier met goede argumenten, maar je draait alles om, of de pers, of de westerse wereld of de linkse politiek heeft het gedaan, alles is tegen Israel terwijl het ondanks zijn misdaden nog steeds de steun krijgt van de wereld.
En je hebt duidelijk een hekel aan de Islam en Moslims want die doen alles fout , het ligt aan alles behalve het zo vriendelijke Israel, dat krijg je er bij mij niet in
Je bewijst gewoon zijn eerste punt:
quote:

[..]

[ Bericht 5% gewijzigd door Cuendillar op 25-11-2024 10:56:28 ]
  Moderator maandag 25 november 2024 @ 09:48:17 #65
8781 crew  Frutsel
pi_215678151
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2024 04:07 schreef Nyamuk het volgende:

[ x ]

The Redacted ==> "Twijfelachtige bron"

Ik wil best geloven dat ze op voorhand iets wisten maar het gaat me te ver om te stellen dat ze uren opzettelijk met de handjes over elkaar gezeten hebben
  Overall beste user 2022 maandag 25 november 2024 @ 10:17:35 #66
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215678367
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2024 18:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat? Wat is die 'dat' dan die al die voorbeelden van jou ook automatisch een genocide maken?
Een groep als zodanig proberen te vernietigen.

Een kibboets grotendeels uitmoorden met als tweede doel de overlevenden zo te traumatiseren dat ze niet meer terug durven te komen bijvoorbeeld. Dat lijkt me dan ook onder die definitie vallen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215678675
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 09:48 schreef Frutsel het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Ik wil best geloven dat ze op voorhand iets wisten maar het gaat me te ver om te stellen dat ze uren opzettelijk met de handjes over elkaar gezeten hebben
Zul je nog wel van genezen. :X
Heel veel sambal
pi_215678968
Aparte topic aanmaken of niet?

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_215678975
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 09:48 schreef Frutsel het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Zo vergezocht vind ik dat niet hoor
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Moderator maandag 25 november 2024 @ 11:45:38 #70
8781 crew  Frutsel
pi_215679005
quote:
11s.gif Op maandag 25 november 2024 11:40 schreef Ali_boo het volgende:
Aparte topic aanmaken of niet?

[ x ]
Ja hoor
  Moderator maandag 25 november 2024 @ 11:47:34 #71
8781 crew  Frutsel
pi_215679020
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2024 11:41 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Naja, de plekken waar aangevallen werd is er wel verdedigd of een poging gedaan tot. Vanuit de regering/militaire tak zal er de nodige coördinatie nodig zijn voor je gericht iets gaat doen. Dat zal wel enige tijd duren maar Israel kennende geen 7 uur denk ik. Geen idee of die 7 uur ook gebaseerd is op feiten en werkelijkheid.
pi_215679078
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 11:45 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Ja hoor
Done
pi_215685738
quote:
Mijn argument was dat de oorlog inmiddels te lang duurt en dat dit geen goede PR voor Israel is. Daar maak jij dan van "steun voor het leger" en vervolgens heb je het letterlijk over de steun voor het leger. Maar dat is niet waar ik het over had. Zoals eerder gezegd vindt 53% dat het moment inmiddels is aanbroken voor een vredesdeal.

Daarnaast zijn de ratings voor het huidige kabinet beneden gemiddeld.

Dan kan je wel zielig doen dat ik je woorden zou verdraaien over Zelensky maar je doet dat zelf.

Met je argument over Zelensky wou jij aangeven dat jij het prima vindt dat de persvrijheid beteugeld wordt wanneer het landsbelang in gevaar is. Toch? En ik reageer daarop door te stellen dat Oekraine, Rusland, Palestina en Israel allemaal shitholes zijn. Ik wou dit even verduidelijken want voor sommigen is mijn positie helaas nooit duidelijk genoeg.

De steun voor Zelensky is ook aan het afbrokkelen van 83% in februari tot 62% in september volgens het NOS artikel. Inmiddels is zijn termijn als president voorbij maar omdat de staat van beleg voortduurt kan hij aanblijven. Ik zou hem ook niet direct daarom een dictator noemen maar als de oorlog blijft doorgaan en de steun gaat onder de 50% dan begeeft hij zich tegen die tijd wel op zwak ijs. Maar goed, offtopic inderdaad.

quote:

[..]

Ach kom. Dat is net zo'n onzin als stellen dat Amerika teruggegeven moet worden aan de Indianen daar.

De inheemse bevolking van wat we nu kennen als Israel waren bovendien Kanaanieten wiens DNA tegenwoordig teruggevonden kan worden in zowel Joden als Arabieren. Dus als het om de oorspronkelijke bewoners gaat kunnen ze er alletwee aanspraak op maken en wat mij betreft zoeken ze het ook maar uit met elkaar.
https://www.nationalgeogr(...)n-arabieren-en-joden

Het land Kanaan was echter volgens het joodse geloof beloofd door hun god aan de Israelieten. En dat is waarom ze nu nog steeds er aanspraak op menen te maken. Dus dat is niet omdat Israeliers de oorspronkelijke bevolking zijn zoals jij stelt maar komt door iets uit hun geloof.

Dan zit jij je zo te beklagen over radicale moslims maar ondertussen steun je een andere groep radicale religieuzen.

quote:

[..]

Waar het element van 'landjepik' dus precies zou zitten, wordt niet duidelijk.

Bekijk deze YouTube-video

Shithole waar vooral de dood regeert.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cargeon op 26-11-2024 10:58:32 (israel is een shithole) ]
pi_215685759
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 08:27 schreef Cargeon het volgende:

[..]
Mijn argument was dat de oorlog inmiddels te lang duurt en dat dit geen goede PR voor Israel is. Daar maak jij dan van "steun voor het leger" en vervolgens heb je het letterlijk over de steun voor het leger. Maar dat is niet waar ik het over had. Zoals eerder gezegd vindt 53% dat het moment inmiddels is aanbroken voor een vredesdeal.
Vrede met terroristen? :?

Hoe zie je dat voor je?
pi_215685769
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2024 11:41 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Nee, zo vergezocht vind jij dat niet. :+
pi_215685775
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2024 08:33 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je?
Nou Bibi en Gallant naar Den Haag. Herstelbetalingen. Illegale kolonisten weg. Vervolging van die vele honderden soldaten die zichzelf het internet hebben opgezet terwijl ze misdrijven pleegden.
pi_215685782
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 08:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nou Bibi en Gallant naar Den Haag. Herstelbetalingen. Illegale kolonisten weg. Vervolging van die vele honderden soldaten die zichzelf het internet hebben opgezet terwijl ze misdrijven pleegden.
En dan laten de terroristen Israël met rust. *)

Nee serieus, hoe zie je dat voor je?
pi_215685798
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 08:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
En uiteraard een amnestie voor Hamas terroristen en de gijzelaars moeten we maar gewoon vergeten.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_215685873
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2024 08:33 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je?
Lol clown. De Israeliers willen zelf vrede inmiddels. Dat is toch duidelijk te lezen? En dan ga je aan mij vragen hoe ze dat moeten aanpakken?

Mijn argument hierover was dat de oorlog inmiddels te lang duurt en dat dit geen goede PR voor Israel is. Dat is alles.

Leer lezen.

Daarnaast vind ik Israel en Palestina alletwee shitholes. Heb ik ook al duidelijk gezegd.
  dinsdag 26 november 2024 @ 09:00:55 #80
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215685963
https://www.bbc.com/news/articles/c93qevdpzvqo

Goed artikel over waarom Israël als de sodeflikker haar verantwoordelijkheid moet gaan nemen wat betreft het plan op de lange termijn voor Gaza, omdat je nu krijgt dat de handhaving (Hamas) aan stukken ligt, in alle chaos probeert de orde te herstellen (waarbij je opnieuw krijgt dat ze alle hulpgoederen opeisen en beheersen) waardoor de criminele bendes extreem agressief te werk moeten gaan.
pi_215685985
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2024 08:39 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
En dan laten de terroristen Israël met rust. *)

Nee serieus, hoe zie je dat voor je?
Nou die terroristen zullen een stuk minder sterk zijn als hun sponsor in Den Haag zit.
pi_215685990
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 08:42 schreef mackinac het volgende:

[..]
En uiteraard een amnestie voor Hamas terroristen en de gijzelaars moeten we maar gewoon vergeten.
Nee hoor. Alle mensen die langer dan een jaar vastzitten in een verkrachting gevangenis zonder strafzaak moeten vrijkomen.
pi_215686151
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 09:06 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nou die terroristen zullen een stuk minder sterk zijn als hun sponsor in Den Haag zit.
Goed verhaal. :')
pi_215686160
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 08:47 schreef Cargeon het volgende:

[..]
Lol clown. De Israeliers willen zelf vrede inmiddels. Dat is toch duidelijk te lezen? En dan ga je aan mij vragen hoe ze dat moeten aanpakken?

Mijn argument hierover was dat de oorlog inmiddels te lang duurt en dat dit geen goede PR voor Israel is. Dat is alles.

Leer lezen.

Daarnaast vind ik Israel en Palestina alletwee shitholes. Heb ik ook al duidelijk gezegd.
Probeer het nog eens en dan in normale taal. Hoe zie jij vrede met terroristische organisaties voor je?
pi_215686163
quote:

[..]
Dit laatste is dus exact wat ik ook stelde:
quote:
[..]
quote:
Dan kan je wel zielig doen dat ik je woorden zou verdraaien over Zelensky maar je doet dat zelf.

Met je argument over Zelensky wou jij aangeven dat jij het prima vindt dat de persvrijheid beteugeld wordt wanneer het landsbelang in gevaar is. Toch? En ik reageer daarop door te stellen dat Oekraine, Rusland, Palestina en Rusland allemaal shitholes zijn. Ik wou dit even verduidelijken want voor sommigen is mijn positie helaas nooit duidelijk genoeg.
Ik doe niet zielig, ik benoem wat jij deed. Je verdraaide namelijk mij woorden. Wel fijn dat je Israël geen 'shithole' vindt, dan zijn we het ook daar over eens. Oekraïne zou ik trouwens ook niet op die manier willen omschrijven, de ambitie van de Oekraïners zich te integreren in het Westen is bewonderenswaardig.
quote:
De inheemse bevolking van wat we nu kennen als Israel waren bovendien Kanaanieten wiens DNA tegenwoordig teruggevonden kan worden in zowel Joden als Arabieren. Dus als het om de oorspronkelijke bewoners gaat kunnen ze er alletwee aanspraak op maken en wat mij betreft zoeken ze het ook maar uit met elkaar.
Dat de Islamtische Arabieren, nadat men dit gebied had veroverd, ook in meer of mindere mate zich hebben vermengd met de lokale bevolking maakt hen niet ineens ook de inheemse bewoners van dit gebied.

Deze mensen zijn immers eigenhandig naar dit gebied gekomen met de bedoeling het te veroveren. En hebben daarbij de lokale volkeren, culturen en talen verdreven of gezuiverd en het gebied gearabiseerd en geïslamiseerd.

Argentijnen wiens roots voornamelijk ligt in Spanje en Italië zijn ook niet de inheemse bewoners van dat gebied ondanks dat er genoeg zullen zijn die misschien ergens in de stamboom zich hebben vermengd met een oorspronkelijke bewoner.

Net zoals dat Duitsers niet de inheemse bewoners van Spanje en Italië zijn, ondanks het feit dat de Visigoten en Ostrogoten daar geheid hun genetische sporen hebben zullen nagelaten door zich te vermengen met lokale populaties.

De realiteit over dit gebied (de Levant) is dat het Jodendom en diens adepten, de Joden, waar later het Christendom uit voortkwam, wél de wortels in dit gebied hebben. De Arabieren en de pas veel later ontstane Islam niet.
quote:
Het land Kanaan was echter volgens het joodse geloof beloofd door hun god aan de Israelieten. En dat is waarom ze nu nog steeds er aanspraak op menen te maken. Dus dat is niet omdat Israeliers de oorspronkelijke bevolking zijn zoals jij stelt maar komt door iets uit hun geloof.

Dan zit jij je zo te beklagen over radicale moslims maar ondertussen steun je een andere groep radicale religieuzen.
[..]
https://www.youtube.com/watch?v=8tIdCsMufIY

Shithole waar vooral de dood regeert.
Zeker wel, Joodse Israëliërs zijn de inheemse bewoners van dit gebied, hun oorsprong ligt hier en niet elders. En welke andere radicale groep religieuzen heb je het over? Het Jodendom is namelijk geen radicale en barbaarse religie, zoals de Islam dit wel is. En een YouTube video, waarvan het niet eens duidelijk is wel punt je er eigenlijk mee wilt maken, gaat dit niet veranderen.
  dinsdag 26 november 2024 @ 09:31:26 #86
438527 MissButterflyy
pi_215686178
Nee hoor, heel wat Joodse Israëliërs hebben Duitse of oost-Europese of Russische achternamen, je ziet ook aan het uiterlijk dat hun voorouders zich vermengd hebben met Europeanen van daar.
pi_215686252
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 09:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nee hoor. Alle mensen die langer dan een jaar vastzitten in een verkrachting gevangenis zonder strafzaak moeten vrijkomen.
Gewoon vergeten dus. Je draait er in ieder geval niet omheen.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_215686268
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2024 09:31 schreef MissButterflyy het volgende:
Nee hoor, heel wat Joodse Israëliërs hebben Duitse of oost-Europese of Russische achternamen, je ziet ook aan het uiterlijk dat hun voorouders zich vermengd hebben met Europeanen van daar.
Beetje offtopic, maar zulke achternamen zeggen niet direct iets over de ethnische achtergrond. Veel joden hebben hun achternaam gewijzigd om minder op te vallen, maar trouwden alsnog binnen de eigen groep.
pi_215686333
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2024 09:31 schreef MissButterflyy het volgende:
Hmm, nee. Europese Joden hebben geen 'Duitse' achternamen.

Europese Joden (dat wil zeggen Asjkenazische Joden) spraken sinds ongeveer de 10e eeuw Jiddisj, een taal gebaseerd op Oud-Duits die in het Hebreeuwse alfabet wordt geschreven. Toen achternamen verplicht werden (18e en 19e eeuw) kozen zij dus ook een achternaam in die taal. In veel gevallen trouwens ook specifieke achternamen die herkenbaar zijn als 'Joods'.

Daarnaast was het vroeger relatief makkelijk om achternamen te wijzigen, naarmate dat Asjkenazische Joden meer richting Oost-Europa of soms West-Europa trokken, werden deze achternamen dus ook geregeld aangepast. Deze achternamen zijn dus niet het gevolg van inmengingen met Duitsers, Russen of Nederlanders.

En qua uiterlijk zit je ook mis. Europese Joden hebben zich niet of nauwelijks vermengd Duitsers of Russen, maar wel met Zuid-Europeanen, vooral met Italianen tijdens de tijd van het Romeinse Rijk. De inheemse bewoners van de Levant zagen er uit wat wij nu als 'Europees' zouden omschrijven, niet Arabisch.

Ik had daar een paar weken terug al een post aan gewijd: HowardRoark in NWS / Israël - Hamas - #307 Wie is next Sinwar
pi_215686688
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2024 09:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wel fijn dat je Israël geen 'shithole' vindt, dan zijn we het ook daar over eens.
Oeps! Ook goedemorgen, ik was nog niet helemaal wakker blijkbaar. Ik zal het direct aanpassen want dat ik Israel wel degelijk een shithole vind heb ik later herhaald.

Jij hebt het overigens vaak over islamtische mensen. Fijn dat je geen problemen hebt met islamitische mensen. :)

quote:

[..]

Dat de Islamtische Arabieren, nadat men dit gebied had veroverd, ook in meer of mindere mate zich hebben vermengd met de lokale bevolking maakt hen niet ineens ook de inheemse bewoners van dit gebied.

Man, lees eens wat geschiedenis hierover. De arabieren en joden stammen allebei af van de kanaanieten. Ze hangen nu alleen ieder een ander geloof aan.

https://www.biblicalarcha(...)ded-from-canaanites/

Of lees het artikel wat ik eerder plaatste:

quote:
De onderzoekers vergeleken het oude DNA ook met dat van moderne populaties en ontdekten dat de meeste Arabische en Joodse bevolkingsgroepen in de regio meer dan de helft van hun DNA te danken hebben aan de Kanaänieten en aan andere volkeren die in de oudheid in het Midden-Oosten leefden – een gebied dat ook het grootste deel van de huidige Levant, de Kaukasus en Iran omvat.

...

Zowel Israëlische als Palestijnse politici beweren dat de regio van Israël en de Palestijnse gebieden het voorouderlijk stamland van hun volken is, en stellen dat de andere groep pas later in het gebied arriveerde. ‘Wij zijn de Kanaänieten,’ zei de Palestijnse president Mahmoed Abbas in 2019. ‘Dit land is voor zijn volk (...), dat hier vijfduizend jaar geleden aanwezig was.’ Het jaar daarop beweerde de Israëlische premier Benjamin Netanyahu dat de voorouders van de moderne Palestijnen pas duizenden jaren ná de Israëlieten ‘vanuit het Arabisch schiereiland naar het land Israël’ waren gekomen.

Jij hebt het over realiteit maar je papagaait alleen maar zionistische propaganda.

En voor mensen die willen suggeren dat ik de kant van Hamas kies: nee, dat doe ik dus niet. Ik hoef namelijk geen kant te kiezen bij een conflict wat zich ver hier vandaan zich afspeelt. Wij hebben niets te maken met ze en zouden afstand van moeten doen van alle ellende die daar gebeurt.

quote:

[..]
En een YouTube video, waarvan het niet eens duidelijk is wel punt je er eigenlijk mee wilt maken, gaat dit niet veranderen.
Dat punt heb ik erbij gemaakt. Shithole waar vooral de dood regeert.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cargeon op 26-11-2024 11:03:56 ]
pi_215687539
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 november 2024 09:27 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Israël times zal er vast niet over liegen.
pi_215687544
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 november 2024 09:27 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Israël times zal er vast niet over liegen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 09:46 schreef mackinac het volgende:

[..]
Gewoon vergeten dus. Je draait er in ieder geval niet omheen.
Je leest wat je wil.
  dinsdag 26 november 2024 @ 13:06:12 #93
438527 MissButterflyy
pi_215687551
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 09:49 schreef LaDaDiDa het volgende:

[..]
Beetje offtopic, maar zulke achternamen zeggen niet direct iets over de ethnische achtergrond. Veel joden hebben hun achternaam gewijzigd om minder op te vallen, maar trouwden alsnog binnen de eigen groep.
Je ziet aan het uiterlijk dat ze ook Europese roots hebben.
pi_215687592
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2024 13:06 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
:')

Kom, gaan we schedelmeten, dan weten we het zeker. O+
pi_215687636
Israel propagandisten moeten beter hun best doen om hun ideologie te verkopen aan (joodse) Amerikanen https://www.middleeasteye(...)overnment-poll-shows

The future looks bright

One-third of Jewish-American teens say they 'sympathise' with Hamas, Israeli government poll shows
Survey shows 66 percent of Jewish teens in US say they sympathise with the Palestinian people

An even greater percentage of American-Jewish teens, 41.3 percent, agreed with the statement that Israel was "committing genocide" in Gaza.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 26 november 2024 @ 13:23:21 #96
438527 MissButterflyy
pi_215687653
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 november 2024 13:13 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Kom, gaan we schedelmeten, dan weten we het zeker. O+
Wat een flauwe opmerking. Er zijn ook Joodse mensen met een Arabisch uiterlijk maar bij vele zie je dat er ook Europese invloeden in zitten, zoals een lichte huidskleur en lichte ogen en haren.
Het is geen apart ras of iets degelijks.
Dus het is onmogelijk om over de hele Joodse gemeenschap te zeggen dat ze uit Israël komen, ze hebben zich ook vermengd met Europeanen.
pi_215687721
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2024 13:23 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat een flauwe opmerking. Er zijn ook Joodse mensen met een Arabisch uiterlijk maar bij vele zie je dat er ook Europese invloeden in zitten, zoals een lichte huidskleur en lichte ogen en haren.

Gewoon doorgaan ook. :')
pi_215689762
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 27 november 2024 @ 11:41:32 #99
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215696046
https://www.wsj.com/opini(...)ocide-purge-c8feef1a

quote:
The United Nations long ago lost credibility as a moral arbiter, but its assault on Israel is hitting a new low. On Wednesday the U.N. will refuse to renew the contract of Alice Wairimu Nderitu, the Kenyan who is the Special Advisor on the Prevention of Genocide.
...
She is being dismissed because she has stood firm in her belief that Israel’s war with Hamas isn’t genocide.

In 2022 her office issued a guidance paper on “when to refer to a situation as ‘genocide.’” The paper noted U.N. officials should “adhere to the correct usage” of the term because of the political and legal sensitivities that surround it and “its frequent misuse in referring to large scale, grave crimes committed against particular populations.”
De VN zwalken vrolijk verder.
  Overall beste user 2022 woensdag 27 november 2024 @ 15:01:13 #100
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215697926
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2024 13:06 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
~5% van de Arabieren in Irak heeft blauwe ogen. Blauwe ogen is toch Europeaans?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')