De oorlog tussen Hamas en Isral is een escalatie van het Isralisch-Palestijns conflict die begon op 7 oktober 2023 en zich ontwikkelde tot een Isralische invasie in de Gazastrook.
De aanleiding van de inval in de Gazastrook was een gecordineerde verrassingsaanval door de militante beweging Hamas vanuit de Gazastrook op Isral, onder de naam Operatie Al-Aqsa-storm. Duizenden raketten werden afgevuurd op Isralische plaatsen in de grensstreek, terwijl ongeveer 3.000 militanten de grens met Isral doorbraken en aanslagen pleegden op Isralische militaire bases, woonwijken en een muziekfestival, waarbij circa 1.200 mensen werden gedood, waarvan 846 burgers. Naar schatting 200-250 personen werden gevangengenomen en als gijzelaars naar de Gazastrook overgebracht. Hamas verklaarde dat de aanval een reactie was op het geweld van Isralische kolonisten, de blokkade van de Gazastrook, de ontheiliging van de Al-Aqsamoskee in Jeruzalem, evenals op de wreedheden die in de afgelopen decennia van Isralische zijde waren begaan tegen de Palestijnen.
In reactie op de aanval voerden de Isralische strijdkrachten (IDF) wekenlang dag en nacht bombardementen uit op de Gazastrook. Langs de grens werd een troepenmacht samengetrokken ter voorbereiding op een grondoffensief, met als doel de vernietiging van Hamas en het opsporen en bevrijden van de Isralische gijzelaars. In heel Gaza werden huizen en civiele infrastructuur vernietigd. Na een aantal korte voorbereidende grondoperaties werd begin november een grootschalig Isralisch grondoffensief gestart.
IDF voerde tevens invallen uit op de bezette Westelijke Jordaanoever. Ook in het grensgebied tussen Isral en Libanon liepen de spanningen op en waren er meerdere confrontaties tussen Hezbollah en IDF. Nadat Hezbollah-militanten vanuit Libanon raketten hadden afgevuurd op Isral, reageerde Isral met luchtaanvallen op Libanon.
Op 26 oktober publiceerde het door Hamas aangestuurde Ministerie van Volksgezondheid in Gaza een lijst van ruim 7.000 personen die tussen 7 en 26 oktober in de Gazastrook werden gedood, waaronder bijna 3.000 kinderen en ruim 3.000 vrouwen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Ook daarna viel er nog een onbekend aantal doden en gewonden. Nieuwsmedia en internationale organisaties zoals de WHO achtten de genoemde aantallen betrouwbaar. Volgens voorlopige tellingen waren er op 10 november meer dan 11.000 Palestijnen gedood, waaronder ruim 4.500 kinderen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Op de Westelijke Jordaanoever werden sinds het begin van de oorlog tot half november meer dan 190 Palestijnen gedood, waarvan ruim 50 kinderen. Wijdverbreide burgerdoden hebben ertoe geleid dat zowel Isral als Hamas zijn beschuldigd van oorlogsmisdaden.
Isral spoorde de 1,1 miljoen inwoners van het noordelijke deel van de Gazastrook aan om te evacueren naar het zuiden, terwijl Hamas de bewoners opriep in hun huizen te blijven. De Verenigde Naties (VN) meldde dat er ongeveer 1,7 miljoen Palestijnen, meer dan 70% van de bevolking van Gaza, intern ontheemd waren geraakt. Ongeveer 500.000 Israli's werden gevacueerd.Mensenrechtenorganisaties riepen op tot de opname van vluchtelingen uit de Gazastrook.De oorlog heeft geleid tot een ernstige humanitaire crisis in Gaza. Verschillende hulporganisaties hebben Isral ervan beschuldigd honger te gebruiken als oorlogswapen. De VN heeft gewaarschuwd voor de dreiging van hongersnood en de verspreiding van ziekten in de regio, als gevolg van de afsluiting van water, brandstof, voedsel en elektriciteit door Isral. De VN en veel landen riepen op tot een onmiddellijk staakt-het-vuren.
Op 27 januari 2023 heeft het Internationaal Gerechtshof een tussentijdse uitspraak gedaan in de zaak Zuid-Afrika vs Isral [af]. Het Hof zag het potentile risico van genocidale daden tegen de bevolking van Gaza en herinnerde Isral aan zijn naleving van de Genocide Conventie en vroeg Isral binnen een maand te rapporteren over de gevraagde taken.
SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier verder.
[..] Dit is echt complete onzin die je hier opschrijft en totaal niet te vergelijken.
De Joodse gemeenschappen in Amerika en Duitsland waren helemaal niet verbonden zoals de "Palestijnse" gemeenschappen in de Westbank en Gaza. Daarnaast heb je +- 2 miljoen "Palestijnen" / Arabieren in Isral die gewoon met rust worden gelaten en alle rechten hebben. Duitsland vermoordde elke Jood die ze konden vinden.
De notie dat Isral bezig is met een bewuste genocide als slechts n stukje land wordt aangevallen dat notabene zodra het de gijzelaars opgeeft met rust wordt gelaten is een gotspe. Daarnaast worden de Westbank en de "Palestijnen" in Isral met rust gelaten.
Ik schreef nergens dat deze oorlog hetzelfde is als de holocaust. Ik schreef dat Howard veel van dezelfde foute argumenten gebruikt die holocaustontkenners ook gebruiken. Niks wat jij hier schrijft weerspreekt dat.
Wie heb je die notie uit de laatste alinea zien posten? Het idee dat de oorlog of bezetting voorbij is als de gijzelaars vrij zijn, is totaal niet in lijn met wat de Isralische regering zegt. Op de westbank worden Palestijnen totaal niet met rust gelaten. Honderden mensen zijn dit jaar gedood. Veel daarvan door kolonisten die bijna nooit worden opgepakt.
[..] Ik schreef nergens dat deze oorlog hetzelfde is als de holocaust. Ik schreef dat Howard veel van dezelfde foute argumenten gebruikt die holocaustontkenners ook gebruiken. Niks wat jij hier schrijft weerspreekt dat.
Wie heb je die notie uit de laatste alinea zien posten? Het idee dat de oorlog of bezetting voorbij is als de gijzelaars vrij zijn, is totaal niet in lijn met wat de Isralische regering zegt. Op de westbank worden Palestijnen totaal niet met rust gelaten. Honderden mensen zijn dit jaar gedood. Veel daarvan door kolonisten die bijna nooit worden opgepakt.
En op de Westbank worden Palestijnen betaald per Israelische burger die ze doden door de PA. Dat kan je eerder een gesanctioneerde genocide noemen. Ja het rommelt er en er zijn gekken aan beide kanten daar maar de facto is het enige gebied waarvan beweerd wordt dat er een genocide plaatsvindt Gaza. Wat bij beweringen blijft overigens.
Hopelijk zit Bibi heel erg snel in de gevangenis. Waar hij hoort. Net als elke terrorist. Goede beslissing van het ICC, waardoor ze ook gewoon laten zien niet politiek gemotiveerd te zijn maar gewoon naar de feiten kijken.
Op donderdag 21 november 2024 17:07 schreef bianconeri het volgende: Hopelijk zit Bibi heel erg snel in de gevangenis. Waar hij hoort. Net als elke terrorist. Goede beslissing van het ICC, waardoor ze ook gewoon laten zien niet politiek gemotiveerd te zijn maar gewoon naar de feiten kijken.
Niet bepaald fan van die man, maar hoezo is ie een terrorist dan?
[..] En op de Westbank worden Palestijnen betaald per Israelische burger die ze doden door de PA. Dat kan je eerder een gesanctioneerde genocide noemen. Ja het rommelt er en er zijn gekken aan beide kanten daar maar de facto is het enige gebied waarvan beweerd wordt dat er een genocide plaatsvindt Gaza. Wat bij beweringen blijft overigens.
Leuk stukje fancfictie, maar ik snap niet hoe dit een reactie op die van mij zou moeten zijn.
[..] En op de Westbank worden Palestijnen betaald per Israelische burger die ze doden door de PA. Dat kan je eerder een gesanctioneerde genocide noemen. Ja het rommelt er en er zijn gekken aan beide kanten daar maar de facto is het enige gebied waarvan beweerd wordt dat er een genocide plaatsvindt Gaza. Wat bij beweringen blijft overigens.
Er is een martelarenfonds inderdaad waar familieleden van gevangenen maandelijks geld keijfen. Hoewel zoiets soortgelijks in Isral of in Nederland ook bestaat, een uitkering of nabestaanden fonds.
Als er gekeken wordt naar het aantal slachtoffers in Judea en Samaria, sinds 2009 zien we. Isralische burgers die vermoord zijn door Palestijnen is 97 Palestijnen die vermoord zijn door kolonisten is maar 49
Het aantal Palestijnen die door IDF vermoord uitgeschakeld zijn is bizar hoog. 1.274 (en 38 militairen omgebracht)
[..] Leuk stukje fancfictie, maar ik snap niet hoe dit een reactie op die van mij zou moeten zijn.
Fanfictie? Ik wou dat ik het had verzonnen.
quote:
The Palestinian Authority Martyrs Fund are two funds operated by the Palestinian Authority (PA). The Foundation for the Care of the Families of Martyrs pays monthly cash stipends to the families of Palestinians killed, injured, or imprisoned while carrying out violence against Israel.
[..] Er is een martelarenfonds inderdaad waar familieleden van gevangenen maandelijks geld keijfen. Hoewel zoiets soortgelijks in Isral of in Nederland ook bestaat, een uitkering of nabestaanden fonds.
Als er gekeken wordt naar het aantal slachtoffers in Judea en Samaria, sinds 2009 zien we. Isralische burgers die vermoord zijn door Palestijnen is 97 Palestijnen die vermoord zijn door kolonisten is maar 49
Het aantal Palestijnen die door IDF vermoord uitgeschakeld zijn is bizar hoog. 1.274 (en 38 militairen omgebracht)
Het zijn geen gewone gevangen, zie bovenstaande. De criteria zijn geweld tegen Isral uitvoeren. Het aantal Palestijnen door de IDF vermoord in de West Bank zijn grotendeels veiligheidsacties. Voordat ze de muren en aparte corridors bouwden kwamen er bijna dagelijks terroristen uit de West Bank en hadden we de fameuze bomaanslagen in de jaren '90 die weer oplaaiden na het mislukken van de vredesbesprekingen mid jaren '90 (de Pallies lieten die klappen uiteraard...).
terreur – Schrikbewind van een staat tegen haar eigen onderdanen, veelal met als doel de macht van de heersende politieke, religieuze of etnische elite te handhaven; in media en elders vaak gebruikt in plaats van 'terrorisme'.
Klinkt eerder als Hamas, maar goed. Krijg ik nog uitleg of onderbouwing of gewoon wat onderbuik?
terreur – Schrikbewind van een staat tegen haar eigen onderdanen, veelal met als doel de macht van de heersende politieke, religieuze of etnische elite te handhaven; in media en elders vaak gebruikt in plaats van 'terrorisme'.
Klinkt eerder als Hamas, maar goed. Krijg ik nog uitleg of onderbouwing of gewoon wat onderbuik?
Op de meest recente kaarten van de Isralische overheid wonen Palestijnen op de west bank en in Gaza in Isral.
Als je nou heel eerlijk bent: is het voor de Palestijnse onderdanen daar geen schrikbewind?
Op donderdag 21 november 2024 20:16 schreef havanagila het volgende: Heus wel. Maar door wie komt dat nou precies, en zouden de Palestijnen niet veel meer steun krijgen zonder Hamas?
Of uberhaupt onderdrukking?
Klopt. Daarom heeft Isral ook Hamas gesteund tot oktober 7.
"Wordt Trouw nu gerekend tot het ‘anti-kamp’? Tegen Nederland, tegen Isral of antisemitisch?"
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
Deze genocide-expert is zeer uitgesproken over Gaza De Isralische hoogleraar Holocaust- en Genocidestudies Omer Bartov zegt dat wat in Gaza gebeurt onherroepelijk gelijkstaat aan genocide. ‘Een genocide is niet per se een kwestie van grote aantallen mensen doden, maar een groep als zodanig vernietigen.’https://www.trouw.nl/buit(...)-over-gaza~bb80b158/
Isral spreekt van een militaire operatie, u van een genocidale.
“Ja, want er is geen oorlog meer in Gaza. Er vindt sporadische guerrilla-actie plaats, maar er is geen georganiseerd verzet meer. Het Isralische leger lijdt verliezen, maar heel weinig. “De meeste genocides gebeuren onder het mom van militaire operaties. De Duitse genocide in Namibi, de genocide van de Armenen, die in Cambodja, in Rwanda, in Bosni: het werd allemaal voorgesteld als een militaire operatie. Ook de genocide op de Joden was georganiseerd als militaire operatie, met mensen in uniformen en kampen.”
Op zaterdag 23 november 2024 14:22 schreef egayalS het volgende: Deze genocide-expert is zeer uitgesproken over Gaza De Isralische hoogleraar Holocaust- en Genocidestudies Omer Bartov zegt dat wat in Gaza gebeurt onherroepelijk gelijkstaat aan genocide. ‘Een genocide is niet per se een kwestie van grote aantallen mensen doden, maar een groep als zodanig vernietigen.’https://www.trouw.nl/buit(...)-over-gaza~bb80b158/
Isral spreekt van een militaire operatie, u van een genocidale.
“Ja, want er is geen oorlog meer in Gaza. Er vindt sporadische guerrilla-actie plaats, maar er is geen georganiseerd verzet meer. Het Isralische leger lijdt verliezen, maar heel weinig. “De meeste genocides gebeuren onder het mom van militaire operaties. De Duitse genocide in Namibi, de genocide van de Armenen, die in Cambodja, in Rwanda, in Bosni: het werd allemaal voorgesteld als een militaire operatie. Ook de genocide op de Joden was georganiseerd als militaire operatie, met mensen in uniformen en kampen.”
Tja, als het bestaan van Hamas inmiddels al wordt ontkend dan houdt het wel op. Er is natuurlijk nog wl georganiseerd verzet terreur aanwezig vanuit Palestijnse kant.
Het is verder wel bijzonder dat deze man (wat trouwens naast een academicus, een antizionistische activist is) zijn eigen claim ontkracht. Hij stelt namelijk het volgende: 'Een genocide is niet per se een kwestie van grote aantallen mensen doden, maar een groep als zodanig vernietigen.’
Maar er wordt geen groep vernietigd. Sterker nog, de Palestijnen zijn zoals we inmiddels weten niet eens een unieke etnische groep mensen met een eigen cultuur. Het betreft een verzameling van Arabieren uit de regio.
[..] Wanneer ga jij eens kritisch zijn op Turkije?
Het is ook goed dat dit wordt aangehaald. Wat vindt je van deze beelden? Is hier ook ophef over of maakt dit ineens niet meer uit omdat het er geen Joden bij betrokken zijn? @egayalS
twitter
twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
De enige democratie in de regio probeert een van de weinige fatsoenlijke media platforms van het land de mond te snoeren.
twitter
Op zondag 24 november 2024 14:40 schreef egayalS het volgende: De enige democratie in de regio probeert een van de weinige fatsoenlijke media platforms van het land de mond te snoeren. [ x ]
Haaretz is geen fatsoenlijk platform, maar een radicaal linkse krant die het eigen land probeert te ondermijnen. Het is niet voor niets dat media zoals Haaretz enorm populair is bij degenen die vinden dat Isral geen bestaansrecht heeft en/of Joden haten.
In een tijd van oorlog, waar ook propaganda een hele grote rol speelt, heeft een land niets aan een krant die dagelijks via halve waarheden of leugens de internationale gemeenschap tegen dit land probeert uit te spelen. Sterker nog, dit is gevaarlijk.
Teven staat er nog een vraag voor je open:
quote:
Op zaterdag 23 november 2024 14:50 schreef HowardRoark het volgende: [..] Het is ook goed dat dit wordt aangehaald. Wat vind je van deze beelden? Is hier ook ophef over of maakt dit ineens niet meer uit omdat het er geen Joden bij betrokken zijn? @:egayalS
Op zaterdag 23 november 2024 14:22 schreef egayalS het volgende: Deze genocide-expert is zeer uitgesproken over Gaza De Isralische hoogleraar Holocaust- en Genocidestudies Omer Bartov zegt dat wat in Gaza gebeurt onherroepelijk gelijkstaat aan genocide. ‘Een genocide is niet per se een kwestie van grote aantallen mensen doden, maar een groep als zodanig vernietigen.’https://www.trouw.nl/buit(...)-over-gaza~bb80b158/
Dat maakt 7 oktober en het blijven beschieten van Isralische burgers sinds die tijd door Hamas, Hezbollah, Houthi's en Iran en co dus ook automatisch tot genocide. Dat er een Iron Dome is maakt niets uit.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
[..] Haaretz is geen fatsoenlijk platform, maar een radicaal linkse krant die het eigen land probeert te ondermijnen. Het is niet voor niets dat media zoals Haaretz enorm populair is bij degenen die vinden dat Isral geen bestaansrecht heeft en/of Joden haten.
In een tijd van oorlog, waar ook propaganda een hele grote rol speelt, heeft een land niets aan een krant die dagelijks via halve waarheden of leugens de internationale gemeenschap tegen dit land probeert uit te spelen. Sterker nog, dit is gevaarlijk.
Teven staat er nog een vraag voor je open: [..]
Oh, maar op bijvoorbeeld X vind je het wel normaal als allerlei radicale troep voorbij komt.
En dit is gewoon typisch gedrag van een dictator, alle meningen die hem niet bevallen, journalisten die een andere kant laten zien moeten monddood gemaakt worden.
[..] Oh, maar op bijvoorbeeld X vind je het wel normaal als allerlei radicale troep voorbij komt.
En dit is gewoon typisch gedrag van een dictator, alle meningen die hem niet bevallen, journalisten die een andere kant laten zien moeten monddood gemaakt worden.
Nee hoor, dat is het niet.
In tijden van oorlog is dit eerder regen dan uitzondering. Zo heeft in bijvoorbeeld in de oorlog in Oekrane, Zelenskyy zelfs verscheidene mediakanalen verboden die gelden als spreekbuis van de oppositie (lees: pro-Russische propaganda) omdat dit het landsbelang zou ondermijnen. In een later stadium zijn er ook nog Russische muziek en boeken verboden.
En Zelenskyy is toch ook geen dictator? Dit zijn normale maatregelen tijdens een oorlog. Een land vecht dan namelijk tegen een partij of partijen die het probeert te beschadigen of zelfs vernietigen en je kunt dan niet te maken hebben met media die van binnenuit het narratief van de tegenpartij legitimiteit proberen toe te kennen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
In tijden van oorlog is dit eerder regen dan uitzondering. Zo heeft in bijvoorbeeld in de oorlog in Oekrane, Zelenskyy zelfs verscheidene mediakanalen verboden die gelden als spreekbuis van de oppositie (lees: pro-Russische propaganda) omdat dit het landsbelang zou ondermijnen. In een later stadium zijn er ook nog Russische muziek en boeken verboden.
En Zelenskyy is toch ook geen dictator? Dit zijn normale maatregelen tijdens een oorlog. Een land vecht dan namelijk tegen een partij of partijen die het probeert te beschadigen of zelfs vernietigen en je kunt dan niet te maken hebben met media die van binnenuit het narratief van de tegenpartij legitimiteit proberen toe te kennen.
Tsja, de Russen doen precies hetzelfde in de bezette gebieden in Oekrane: alles verbieden wat Oekraens is. Maar ook voor 7 oktober was Netanyahu niet blij met kritiek en bezig rechters die niet aan zijn zijde stonden op non-actief te zeggen, dit hele proces begon al voor die oorlog, nu wordt er nog meer van de gelegenheid gebruik gemaakt. Kun je dat verklaren?
En vrijheid is ook: twijfelen aan een oorlog die wordt gevoerd. De kritiek op de oorlog die Bush voerde in bijvoorbeeld Irak in 2003 was in de VS niet mals. Ook tegenstanders mochten hun zegje doen. Daar kon het toen blijkbaar wel.
Ik acht de kans een stuk groter dat de hoofdaanklager van het Internationaal Strafhof vroeg of laat zelf achter de tralies gaat verdwijnen vanwege seksueel misbruik van ondergeschikten bij het Internationaal Strafhof.
Mooi staaltje wataboutism. Maar goed als je de persvrijheid van Israel wilt vergelijken met die van Oekraine dan kunnen we dat wel even doen hoor.
Laten we Palestina hierbij uiteraard niet vergeten. Die scored een beduidend lagere 31.92 punten. Maar... is de Palestijnse pers dan minder vrij door Hamas of door de IDF? De journalisten zelf wijzen met goede redenen naar de IDF.
[..] Dat maakt 7 oktober en het blijven beschieten van Isralische burgers sinds die tijd door Hamas, Hezbollah, Houthi's en Iran en co dus ook automatisch tot genocide. Dat er een Iron Dome is maakt niets uit.
Dat? Wat is die 'dat' dan die al die voorbeelden van jou ook automatisch een genocide maken?
[..] Tsja, de Russen doen precies hetzelfde in de bezette gebieden in Oekrane: alles verbieden wat Oekraens is. Maar ook voor 7 oktober was Netanyahu niet blij met kritiek en bezig rechters die niet aan zijn zijde stonden op non-actief te zeggen, dit hele proces begon al voor die oorlog, nu wordt er nog meer van de gelegenheid gebruik gemaakt. Kun je dat verklaren?
Dat kan ik zeker, maar de geplande juridische hervormingen hebben niets te maken met het wel of niet toestaan van media. Sinds het begin van de oorlog liggen deze geplande hervormingen ook stil.
Op zondag 24 november 2024 14:40 schreef egayalS het volgende: De enige democratie in de regio probeert een van de weinige fatsoenlijke media platforms van het land de mond te snoeren. [ x ]
Wat voor nut hebben die twitterdumps als je op niemand reageert? Kun je net zo goed tegen een muur staan roepen.
[..] Mooi staaltje wataboutism. Maar goed als je de persvrijheid van Israel wilt vergelijken met die van Oekraine dan kunnen we dat wel even doen hoor.
Laten we Palestina hierbij uiteraard niet vergeten. Die scored een beduidend lagere 31.92 punten. Maar... is de Palestijnse pers dan minder vrij door Hamas of door de IDF? De journalisten zelf wijzen met goede redenen naar de IDF.
Speaking of shitholes: Rusland scored 29.86 punten op de World Press Freedom Index van 2024.
Mijn post is geen 'whataboutism', want ik vind de maatregelen die Oekrane heeft getroffen zeer begrijpelijk. Ik haalde dit aan omdat het laat zien dat er ook in een andere oorlog die er op dit moment speelt, soortgelijke maatregelen worden getroffen.
Daarnaast is dit ook geen discussie over de persvrijheid in een land, het gaat over het aanpakken van media die in tijden van oorlog het landsbelang ondermijnen. Welk punt je dus met alle vergelijkingen nu probeert te maken, ontgaat mij volledig.
[..] Zeker, zoals gezegd: landen in oorlog doen dit. [..] Dat kan ik zeker, maar de geplande juridische hervormingen hebben niets te maken met het wel of niet toestaan van media. Sinds het begin van de oorlog liggen deze geplande hervormingen ook stil.
En dit zijn allemaal zaken die zeker met elkaar te maken hebben want het is de manier waarop dictators ermee omgaan. Als je kijkt naar het verleden maar ook naar andere landen zoals Hongarije met Orban herken je de patronen. En nu dan straks de VS.
En dit zijn allemaal zaken die zeker met elkaar te maken hebben want het is de manier waarop dictators ermee omgaan. Als je kijkt naar het verleden maar ook naar andere landen zoals Hongarije met Orban herken je de patronen. En nu dan straks de VS.
Levin kan dat wel willen, maar dat gaat niet gebeuren in een tijd van oorlog.
Het zou trouwens wel uitstekend beleid zijn, maar dat is voor als er weer meer rust in de tent is.
[..] Zeker, zoals gezegd: landen in oorlog doen dit. [..] Dat kan ik zeker, maar de geplande juridische hervormingen hebben niets te maken met het wel of niet toestaan van media. Sinds het begin van de oorlog liggen deze geplande hervormingen ook stil.
[..] Levin kan dat wel willen, maar dat gaat niet gebeuren in een tijd van oorlog.
Het zou trouwens wel uitstekend beleid zijn, maar dat is voor als er weer meer rust in de tent is.
En zoals hier te zien is er al sinds 2017 of eerder gedoe over de persvrijheid in Isral. Beetje googlen levert talloze hits op. Hoe verklaar je dat? Was er toen oorlog?
Deze muts moet een journalist voorstellen. Haar vragen moeten wel tot de domste vragen behoren die ik het het afgelopen jaar heb gehoord. De gezichtsuitdrukking van mearsheimer zegt genoeg eigenlijk. En ze is niet eens blond
twitter
[..] Mijn post is geen 'whataboutism', want ik vind de maatregelen die Oekrane heeft getroffen zeer begrijpelijk. Ik haalde dit aan omdat het laat zien dat er ook in een andere oorlog die er op dit moment speelt, soortgelijke maatregelen worden getroffen.
[..] Daarnaast is dit ook geen discussie over de persvrijheid in een land, het gaat over het aanpakken van media die in tijden van oorlog het landsbelang ondermijnen.