BlueSky is irrelevant, het ergste is dat de mensen er nog echt in geloven ook.quote:Op donderdag 21 november 2024 12:58 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik lees vooral een hoop afgunst van wat users op Bluesky .
Honk Honkquote:NOS Nieuwso
zondag 1 januari 2023, 13:42
Chaos bij Twitter drijft gebruikers naar Mastodon: 'Sfeer werd steeds grimmiger'
Het moet een nachtmerriescenario zijn voor Twitterbaas Elon Musk: gebruikers die genoeg hebben van
Twitter en massaal overstappen naar concurrenten. Hoewel volgens de miljardair zelf het gebruik op zijn platform juist records breekt, staan alternatieven vanwege alle chaotische ontwikkelingen rond Twitter meer dan ooit in de belangstelling.
Het is een imaginaire vijand.quote:Op donderdag 21 november 2024 12:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, waarschijnlijk overdreven. Dat klopt.
Maar ik neem gewoon geen risico. Een paar uurtjes zo'n tool draaien is niet heel veel moeite.
Woosh, projectie.quote:Op donderdag 21 november 2024 13:11 schreef xpompompomx het volgende:
Ik kom hier om te genieten van het sektegedrag van twittergebruikerts. Word niet teleurgesteld.
nou ja, een alternatief voor X is er niet zomaar blijkt.quote:Op donderdag 21 november 2024 13:08 schreef epicbeardman het volgende:
Het gaat pas echt leuk worden als ik de vorige hype die gepushed werd door NOS/tweakers/RTL er bij ga pakken.
Mastodon.
https://nos.nl/zoeken?q=mastodon&page=1
Die artikelenzo veel hopium vanuit de NOS activisten.
[..]
Honk Honk![]()
goh.. gaan we weer!!
Wat een nachtmerrie was dat voor Elon in 2023..
Ik werd er te emotioneel van en moest al na 45 sec afhakenquote:Op donderdag 21 november 2024 11:27 schreef Rnie het volgende:
[..]
Is het je gelukt om de volledige video af te kijken?
Lol en dat zeg jij, enige agressie is jou ook niet vreemd toch……?quote:Op donderdag 21 november 2024 12:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat zijn mensen die geen zin meer hebben in die agressie op X.
Wat voor sfeer heerst er in zijn algemeenheid op X dan?quote:Op donderdag 21 november 2024 13:16 schreef koemleit het volgende:
[..]
nou ja, een alternatief voor X is er niet zomaar blijkt.
wel een gegeven is dat veel mensen vertrokken zijn vanwege de sfeer, en de bots.
10 seconden hieroquote:Op donderdag 21 november 2024 13:21 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ik werd er te emotioneel van en moest al na 45 sec afhaken
Een sfeer van onnadenkende wappies die bij elke redelijke tweet beginnen te janken over politiek correcte wokeheid.quote:Op donderdag 21 november 2024 13:26 schreef Rnie het volgende:
[..]
Wat voor sfeer heerst er in zijn algemeenheid op X dan?
Het is hilarisch. Echt genieten.quote:Op donderdag 21 november 2024 13:11 schreef xpompompomx het volgende:
Ik kom hier om te genieten van het sektegedrag van twittergebruikerts. Word niet teleurgesteld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 21 november 2024 13:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is hilarisch. Echt genieten.
En het leuke is dat ze ook welkom zijn op Bluesky.Volgens mij zijn het juist de BlueSky users die hier in het mega populaire "X" topic posten. Over hoeveel beter het daar wel niet is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beetje projectie vindt je niet? waarom zouden de hier op 1 hand te tellen users die genieten van de meltdown bij de "X" verlaters naar BlueSky gaan?
Snappen jullie niet dat al dat gehuil over sfeer en andere meningen het juist uitlokt voor trolls om jullie ook op dat platform te gaan trollen?
Jullie laten jullie zwakheid zien, waar jullie vulnerable voor zijn, daar wordt je ook op gepakt in het echte leven en blijkbaar ook op BlueSky straks, dit gaat alleen maar averechts werken.
Wellicht is het goed om tot realisatie te komen dat safe spaces vrijwel niet bestaan? waarom maken ze BlueSky niet invite only? Hoe komt het dat mensen zo rechts zijn? hebben de BlueSky users dit zichzelf al eens afgevraagd? Dankzij dit gejammer.Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
Oh nu heb je me goed! een typo. Top notch reactie Tijn! Zo kennen we het weer. Niet inhoudelijk ingaan op mijn perfectie conclusie, maar triggered zijn. Hoe is het op safe space mastodon?quote:
Leuker dan op BlueSky, vind ikquote:Op donderdag 21 november 2024 14:22 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Hoe is het op safe space mastodon?
Vertel mij dat je een safespace wil zonder dat je daadwerkelijk zegt dat je een safespace wil.quote:Op donderdag 21 november 2024 14:20 schreef KinKiJan het volgende:
Dat X in handen is van Musk, die zijn huidige positie in de politiek aan de winst van z'n maatje Trump te danken heeft, is voor velen een reden om over te stappen. Dat Trump's ban van X ongedaan gemaakt werd heeft dan ook 0,0 te maken met 'vrijheid van meningsuiting', of de reden van de ban zelf. Jaren wordt er tegen 'de deepstate!' en 'de elite' geschopt, maar nu het om Trump/Musk gaat is het ineens allemaal prima en zijn het 'ongewillige meningen' die mensen zouden doen overstappen..
Ja dag hoor
[ afbeelding ]
Je zegt veel, zonder iets te zeggen, net als dat je veel denkt te zien, zonder het te zien. Ik heb het namelijk niet over een verlangen naar een safespace en waar jij woede denkt te lezen, lach ik juist om de hypocrisie van het eeuwige gedram. Dat van figuren die Trump en Musk verafgoden terwijl het dezelfde zijn die moord en brand schreeuwen over deepstate en weet ik wat voor selectieve verontwaardiging er meer onder die groep leeft. Treurig en lachwekkend voor de prijs van 1!quote:Op donderdag 21 november 2024 14:29 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Vertel mij dat je een safespace wil zonder dat je daadwerkelijk zegt dat je een safespace wil.
Wat probeer je nu eigenlijk te zeggen? het riekt naar emotionele opgekropte woede namelijk.
Er hebben bijna 80 miljoen Amerikanen gestemd op Hitler. Wat voor punt probeer je te maken? Waarom is jouw mening "beter" dan van die 80 miljoen Amerikanen die dit wel allemaal willen?
Echt topquote:Op donderdag 21 november 2024 09:11 schreef ReplaR het volgende:
BlueSky gaat de /pol van de sociale media worden.
Als ik X leuker zou vinden zat ik daar natuurlijk.quote:Op donderdag 21 november 2024 13:57 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Volgens mij zijn het juist de BlueSky users die hier in het mega populaire "X" topic posten. Over hoeveel beter het daar wel niet is.
Beetje projectie vindt je niet? waarom zouden de hier op 1 hand te tellen users die genieten van de meltdown bij de "X" verlaters naar BlueSky gaan?
Snappen jullie niet dat al dat gehuil over sfeer en andere meningen het juist uitlokt voor trolls om jullie ook op dat platform te gaan trollen?
Jullie laten jullie zwakheid zien, waar jullie vulnerable voor zijn, daar wordt je ook op gepakt in het echte leven en blijkbaar ook op BlueSky straks, dit gaat alleen maar averechts werken.
Wellicht is het goed om tot realisatie te komen dat safe spaces vrijwel niet bestaan? waarom maken ze BlueSky niet invite only? Hoe komt het dat mensen zo rechts zijn? hebben de BlueSky users dit zichzelf al eens afgevraagd? Dankzij dit gejammer.
Heb je je dump van X inmiddels al? Ik ben er ook maar mee begonnen.quote:Op donderdag 21 november 2024 16:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als ik X leuker zou vinden zat ik daar natuurlijk.
Maar dat lompe gedoe onder het mom van 'fuck your feelings! freedom of speech!' Vind ik gewoon saai. Ik ken het nou wel.
Maar als mensen dat geweldig vinden is dat hun goed recht. En dankzij Musk is nu een grote site waar dat kan. Dus het aloude argument dat er geen plek voor ze is gaat niet op. X is er tenslotte nog steeds.
En als die mensen een plek hebben waar ze tekeer mogen gaan mogen andere mensen een plek hebben waar dat soort brulapengedrag niet getolereerd wordt.
Zo moeilijk is het niet.
Argumentum ad populumquote:Op donderdag 21 november 2024 14:29 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Vertel mij dat je een safespace wil zonder dat je daadwerkelijk zegt dat je een safespace wil.
Wat probeer je nu eigenlijk te zeggen? het riekt naar emotionele opgekropte woede namelijk.
Er hebben bijna 80 miljoen Amerikanen gestemd op Hitler. Wat voor punt probeer je te maken? Waarom is jouw mening "beter" dan van die 80 miljoen Amerikanen die dit wel allemaal willen?
Misschien massale opzeggingen?quote:Op donderdag 21 november 2024 16:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb je je dump van X inmiddels al? Ik ben er ook maar mee begonnen.
X is raar. Ben in 1 dag 600 volgers of zo kwijt geraakt, dat is gewoon bijna 10%. Meer mensen klagen daarover.
Even kijken of ik helemaal op nieuw begin op Bluesky of hoe ik het beste kan migreren.
Heb het zelf ook al een keer meegemaakt dat mensen die ik volg, opeens niet meer door mij gevolgd werden. Heel vreemd.quote:Op donderdag 21 november 2024 16:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Misschien massale opzeggingen?
Of verwijderde bots?
Misschien is het voor je eigen mentale gezondheid beter dat je helemaal geen social media gebruikt..... damn.quote:Op donderdag 21 november 2024 14:22 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Oh nu heb je me goed! een typo. Top notch reactie Tijn! Zo kennen we het weer. Niet inhoudelijk ingaan op mijn perfectie conclusie, maar triggered zijn. Hoe is het op safe space mastodon?
Niet alleen dat maar ook een beetje vreemde vraag. Vind je jouw eigen niet per definitie beter? Als ik een andere mening beter vindt wordt dat mijn mening.quote:
Hey iemand die niet mij probeert te bashen! ze bestaan nog.quote:Op donderdag 21 november 2024 15:29 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Je zegt veel, zonder iets te zeggen, net als dat je veel denkt te zien, zonder het te zien. Ik heb het namelijk niet over een verlangen naar een safespace en waar jij woede denkt te lezen, lach ik juist om de hypocrisie van het eeuwige gedram. Dat van figuren die Trump en Musk verafgoden terwijl het dezelfde zijn die moord en brand schreeuwen over deepstate en weet ik wat voor selectieve verontwaardiging er meer onder die groep leeft. Treurig en lachwekkend voor de prijs van 1!
Ik denk verder niet dat al die 80 miljoen Amerikanen voor Trump gestemd hebben. Een groot deel stemde eerder tegen de andere partij. En terecht, Trump geeft garantie op verandering en als dat dan negatief is hebben ze dat risico genomen tegenover risicoloos 4 jaar van hetzelfde, terwijl veranderingen echt wel noodzakelijk zijn. Nou is dit verder niet bepaald relevant voor het Bluesky/X verhaal.
Voor jouw beeldvorming en ter voorkoming dat je weer dingen denkt te lezen die er niet zijn, ik zit nog gewoon op X en vermaak me er over het algemeen nog prima. Sinds kort verken ik Bluesky en vind ik de groei die het nu doormaakt interessant en ook begrijpelijk, mede door de door mij eerder genoemde logische reden. Vind eigenlijk dat het gewoon prima naast elkaar kan bestaan, liefst zonder dat eeuwige polariserende gezever. Daar schiet niemand iets mee op. Iemand blijft of vertrekt van X, een ander maakt een account aan op Onlyfans Bluesky of doet het met alles tegelijk, who cares?!
Als bluesky zo intens kut is, waarom heb je het er dan iedere dag over?quote:Op donderdag 21 november 2024 17:43 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
En dit is nu als je dus gaat roepen van dat je geen getroll wil op een platform, dan wel geen haat of betere sfeer. Het trekt hele trollenlegers aan. Bluesky staat nu al 0-1 achter helaas.
Vooral onder berichten van de NOS of andere 'msm'-berichten valt het op. De multiculturele samenleving, coronavaccinaties, het zijn allemaal triggers.quote:Op donderdag 21 november 2024 13:36 schreef koemleit het volgende:
[..]
Een sfeer van onnadenkende wappies die bij elke redelijke tweet beginnen te janken over politiek correcte wokeheid.
Een verbitterde zure sfeer waarbij links de as van het kwaad is.
Het is inderdaad opvallend dat er op sociale media, met name onder berichten van gevestigde nieuwsorganisaties, vaak felle reacties te zien zijn over onderwerpen als de multiculturele samenleving en coronavaccinaties. Deze onderwerpen lijken inderdaad als 'triggers' te fungeren voor bepaalde groepen gebruikers.quote:Op donderdag 21 november 2024 18:23 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Vooral onder berichten van de NOS of andere 'msm'-berichten valt het op. De multiculturele samenleving, coronavaccinaties, het zijn allemaal triggers.
Ook valt op hoe veel mensen (ogenschijnlijk bijna allemaal rechts) bang zijn dat er oorlog voor de deur staat, en vallen ze met z'n allen over Paternotte heen, want 'oorlogshitser'.
Ik houd X nog wel aan naast BlueSky, omdat er momenteel simpelweg nog meer nieuws gepost wordt. En sommige interessante mensen blijven liever daar.
Mijn timeline is extreem links, heb ik vorige thread al laten zien. Maar hier nogmaals.quote:Op donderdag 21 november 2024 18:18 schreef Ulx het volgende:
Omdat zijn tijdlijn op X vol staat met berichten dat bluesky kut is. En als Bluesky kut is, dan moet X geweldig zijn. Want het een sluit het ander uit. Dus is het onbegrijpelijk dat mensen X inruilen voor Bluesky.
Alles is ten opzichte van jou extreem links.quote:Op donderdag 21 november 2024 19:14 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Mijn timeline is extreem links, heb ik vorige thread al laten zien. Maar hier nogmaals.
https://imgur.com/ED3KkbM
Ik volg 53 mensen op mijn account en krijg alleen mensen die juist heel positief over BlueSky praten. Ik herken mij dan ook helemaal niet in het "rechtse" twitter waar iedereen zo over loopt te druilen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |