Ja, deze is de enige "pita choca" van de groep. Ik wil wel wat meer kippen erbij maar ik weet niet hoe makkelijk dat gaat, even uitzoeken. Er is een kippenspeciaalzaak in Vegadeo. 😆quote:
"Pita choca" (Fala en Gallego) is een kip die zich voortplant, in tegenstelling tot de leghennen, die worden eigenlijk niet broeds, dat is er goeddeels uit gefokt neem ik aan?quote:
En choca zoals in haar eerdere post is broedsquote:
Euh, die niet broedse kippen planten zich uitstekend voort hoor. Hun eieren liggen ook in het nest van die broedse kip. En een broedse kip wordt ook broeds zonder haan. Het broeden heeft maar een zwak verband met het 'zich voortplanten'quote:Op vrijdag 17 januari 2025 22:16 schreef Isegrim het volgende:
[..]
"Pita choca" (Fala en Gallego) is een kip die zich voortplant, in tegenstelling tot de leghennen, die worden eigenlijk niet broeds, dat is er goeddeels uit gefokt neem ik aan?
Die affiliate link. 🤣quote:Op zaterdag 18 januari 2025 21:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Euh, die niet broedse kippen planten zich uitstekend voort hoor. Hun eieren liggen ook in het nest van die broedse kip. En een broedse kip wordt ook broeds zonder haan. Het broeden heeft maar een zwak verband met het 'zich voortplanten'.
Bij mij thuis kwam vroeger ook de muis.quote:Op zondag 19 januari 2025 19:09 schreef Isegrim het volgende:
In Spanje is de tandenfee geen fee.
https://es.m.wikipedia.org/wiki/Ratoncito_P%C3%A9rez
Ah daarom de naam chocadeira (broedmachine).quote:Op vrijdag 17 januari 2025 22:16 schreef Isegrim het volgende:
[..]
"Pita choca" (Fala en Gallego) is een kip die zich voortplant, in tegenstelling tot de leghennen, die worden eigenlijk niet broeds, dat is er goeddeels uit gefokt neem ik aan?
Geen verstand van kippen maar is het nog niet te koud voor kuikentjes? Dat de broedse dame denk nu nog maar een nietquote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:22 schreef Isegrim het volgende:
Vandaag bij de ferretería complimenten over mijn Spaans.
Ik heb maar een hoop zorgen van mijn kipje dat telkens broeds lijkt maar dan uiteindelijk toch weer wegloopt bij haar eieren. Ik wil zo graag baby's. 🥹 J. heeft de grootste lol om mijn kippenstress. 😆
Wat goed en snel, dat je het volgen kon!quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:22 schreef Isegrim het volgende:
Overigens is het huis sinds vorige week eindelijk echt van ons.We wonen er al vanaf 18 november.
Bij de notaris hadden we iemand geregeld om te vertalen omdat dat moest, maar niet alleen was het echt een raar wijf, ook was het nergens voor nodig want ik kon het allemaal prima volgen.
Jij hebt eieren verzameld?quote:Op donderdag 23 januari 2025 19:25 schreef Isegrim het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ze is nu al twee keer weggelopen uit de broedkooi maar sinds gisteren heeft ze er 10 eieren bij gelegd + verzameld dus fingers crossed. Ik wil zo graag baby's. 🥹🥹🥹
Nee geen van de eieren is er door ons geplaatst.quote:Op donderdag 23 januari 2025 20:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Jij hebt eieren verzameld?
Dit zijn teveel eieren om 1 kio op te laten broeden. Eieren markeren met een benzinestift is ook geen goed idee.
En je kan beter wachten tot die kip gewoon goed broeds is, en er dan eieren onder leggen.
Dan is het aan jullie om de helft weg te halen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 21:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee geen van de eieren is er door ons geplaatst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |