abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216335518
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 21:08 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Maar ze kan het dus wel *O*
Ja, deze is de enige "pita choca" van de groep. Ik wil wel wat meer kippen erbij maar ik weet niet hoe makkelijk dat gaat, even uitzoeken. Er is een kippenspeciaalzaak in Vegadeo. 😆
pi_216336129
Wat betekenen die choca dingen?
pi_216336264
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 22:03 schreef Blues het volgende:
"Pita choca" (Fala en Gallego) is een kip die zich voortplant, in tegenstelling tot de leghennen, die worden eigenlijk niet broeds, dat is er goeddeels uit gefokt neem ik aan?
pi_216345946
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 22:03 schreef Blues het volgende:
En choca zoals in haar eerdere post is broeds :) 'kip die broeds wordt'.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_216348226
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 22:16 schreef Isegrim het volgende:

[..]
"Pita choca" (Fala en Gallego) is een kip die zich voortplant, in tegenstelling tot de leghennen, die worden eigenlijk niet broeds, dat is er goeddeels uit gefokt neem ik aan?
Euh, die niet broedse kippen planten zich uitstekend voort hoor. Hun eieren liggen ook in het nest van die broedse kip. En een broedse kip wordt ook broeds zonder haan. Het broeden heeft maar een zwak verband met het 'zich voortplanten' ;).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_216348848
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 21:44 schreef sigme het volgende:

[..]
Euh, die niet broedse kippen planten zich uitstekend voort hoor. Hun eieren liggen ook in het nest van die broedse kip. En een broedse kip wordt ook broeds zonder haan. Het broeden heeft maar een zwak verband met het 'zich voortplanten' ;).
Die affiliate link. 🤣

Nou ja, ze broeden in elk geval niet... En ik weet idd dat kippen zonder haan ook broeds kunnen worden en dat je ze dan moet ontbroedsen. Ik vind een haan erbij zelf wel zo leuk... Dus als deze in de soep gaat komt er gewoon een andere.
pi_216358646
In Spanje is de tandenfee geen fee.

https://es.m.wikipedia.org/wiki/Ratoncito_P%C3%A9rez

:D
  maandag 20 januari 2025 @ 14:50:18 #258
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_216366670
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 19:09 schreef Isegrim het volgende:
In Spanje is de tandenfee geen fee.

https://es.m.wikipedia.org/wiki/Ratoncito_P%C3%A9rez

:D
Bij mij thuis kwam vroeger ook de muis.
Siesta & Fiesta!
pi_216380496
Paar dagen terug tijdens een wandeling met Pablín liepen we in de zon bij het huis vandaan, en eenmaal wat hoger op 'onze' berg, even boven de 900 meter, bleek het aan de andere kant bewolkt te zijn en die wolken "butste" tegen onze berg op en stroomde langs twee kanten het dal in. Super imposant, dit is een poging dat vast te leggen:

Bekijk deze YouTube-video
pi_216380519
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 22:16 schreef Isegrim het volgende:

[..]
Ah daarom de naam chocadeira (broedmachine).
pi_216383244
Vandaag bij de ferretería complimenten over mijn Spaans. O+

Ik heb maar een hoop zorgen van mijn kipje dat telkens broeds lijkt maar dan uiteindelijk toch weer wegloopt bij haar eieren. Ik wil zo graag baby's. 🥹 J. heeft de grootste lol om mijn kippenstress. 😆
pi_216383899
Oh en de haan vond het een goed idee om me de oorlog te verklaren. Ik heb hem vijf keer flink raak moeten schoppen voordat hij tot inkeer kwam. 🤣

(Hij is vrij groot. En hij weet nog niet dat hij soep wordt. Of juist wel.)
pi_216387295
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 20:22 schreef Isegrim het volgende:
Vandaag bij de ferretería complimenten over mijn Spaans. O+

Ik heb maar een hoop zorgen van mijn kipje dat telkens broeds lijkt maar dan uiteindelijk toch weer wegloopt bij haar eieren. Ik wil zo graag baby's. 🥹 J. heeft de grootste lol om mijn kippenstress. 😆
Geen verstand van kippen maar is het nog niet te koud voor kuikentjes? Dat de broedse dame denk nu nog maar een niet
We have far more in common than that which devides us..
pi_216387674
Het is al een paar weken steeds relatief warm en zonnig dus ik denk dat ze de lente al een beetje in de bol heeft.
pi_216387677
(Sowieso zouden ze in de loods kunnen als het nog zou gaan sneeuwen ofzo.)
pi_216394447
Overigens is het huis sinds vorige week eindelijk echt van ons. *O* We wonen er al vanaf 18 november. :D

Bij de notaris hadden we iemand geregeld om te vertalen omdat dat moest, maar niet alleen was het echt een raar wijf, ook was het nergens voor nodig want ik kon het allemaal prima volgen.
pi_216394916
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 20:22 schreef Isegrim het volgende:
Overigens is het huis sinds vorige week eindelijk echt van ons. *O* We wonen er al vanaf 18 november. :D

Bij de notaris hadden we iemand geregeld om te vertalen omdat dat moest, maar niet alleen was het echt een raar wijf, ook was het nergens voor nodig want ik kon het allemaal prima volgen.
Wat goed en snel, dat je het volgen kon!
Voor juridische details is het wel handig, vermoed ik. Ondanks “raar wijf.”

En nu écht Feli 💐
pi_216395692
Die heeft ze niet vertaald, ze zat er min of meer voor spek en bonen plus ze was haar ID vergeten. Hoe dan. Gelukkig hadden wij + J. en vader het verder heel gezellig want we hebben nogal even zitten wachten. :D
pi_216401464
Twee telefoongesprekken gevoerd in het Spaans. Ik heb nu een week rust nodig.
pi_216405362

Ze is nu al twee keer weggelopen uit de broedkooi maar sinds gisteren heeft ze er 10 eieren bij gelegd + verzameld dus fingers crossed. Ik wil zo graag baby's. 🥹🥹🥹
pi_216406361
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 19:25 schreef Isegrim het volgende:
[ link | afbeelding ]

Ze is nu al twee keer weggelopen uit de broedkooi maar sinds gisteren heeft ze er 10 eieren bij gelegd + verzameld dus fingers crossed. Ik wil zo graag baby's. 🥹🥹🥹
Jij hebt eieren verzameld?
Dit zijn teveel eieren om 1 kio op te laten broeden. Eieren markeren met een benzinestift is ook geen goed idee.

En je kan beter wachten tot die kip gewoon goed broeds is, en er dan eieren onder leggen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_216407262
quote:
5s.gif Op donderdag 23 januari 2025 20:26 schreef sigme het volgende:

[..]
Jij hebt eieren verzameld?
Dit zijn teveel eieren om 1 kio op te laten broeden. Eieren markeren met een benzinestift is ook geen goed idee.

En je kan beter wachten tot die kip gewoon goed broeds is, en er dan eieren onder leggen.
Nee geen van de eieren is er door ons geplaatst.
pi_216407312
quote:
2s.gif Op donderdag 23 januari 2025 21:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Nee geen van de eieren is er door ons geplaatst.
Dan is het aan jullie om de helft weg te halen.
pi_216407835
Dat was het idee van de stift, zodat ik evt de oudste kon weghalen voor consumptie. Maar las ook weer dat veel eieren het broeds worden stimuleert dus had ze in eerste instantie maar gewoon laten liggen. 🤷
pi_216407855
Veel conflicterende kipinformatie op de interwebs. 🤣
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')