SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Fiets cafe'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aldus.
Hmm alleen de loop van de achtervork kan ik me bedenken. Wat zou nog meer in de weg zitten?quote:Op dinsdag 19 november 2024 12:09 schreef Z het volgende:
Wat zijn de redenen dat er een maximum grootte is voo reen kettingblad bij een frame?
"CHAINRING: 48T max chainring size (single or double)."
zal wel samen hangen met de breedte van de achterbrug voor er steeds bredere gravelbanden in te kunnen duwen?quote:Op dinsdag 19 november 2024 12:10 schreef Z het volgende:
Wat zijn de redenen dat er een maximum grootte is voo reen kettingblad bij een frame?
Liggende achtervork (of chain stay), komt steeds verder naar buiten, bij een te groot tandwiel raak je die dan. Vandaar dat je tegenwoordig ook al hele rare constructies ziet daar.quote:Op dinsdag 19 november 2024 12:10 schreef Z het volgende:
Q-factor, wielbasis, kettinglijn, steek achteras, wielmaat en bandbreedte.quote:Op dinsdag 19 november 2024 12:09 schreef Z het volgende:
Zoek je nog een leuke nieuwe "fietstechnieker-die-dingen-in-heldere-taal-kan-uitleggen" baan ?quote:Op dinsdag 19 november 2024 21:59 schreef dop het volgende:
[..]
Q-factor, wielbasis, kettinglijn, steek achteras, wielmaat en bandbreedte.
Vroeger hadden raceframes achter een steek van 135mm en voor 2 of zelfs 3 kettingbladen zat het grootste kettingblad meer naar buiten omdat het slechts een deel van de cassette bediende van het opzichzelf smallere cassette.
En een maximale bandenmaat van 23 tot 25 mm
Door schijfremmen bredere banden bredere cassette met meer tandwielen en een single voor verschuift alles in negatieve zin
142steek is standaard om schijfremmen en en grotere cassettes kwijt te kunnen.
Waar 25mm banden vroeger de bovengrens was is het nu de ondergrens. En singel voorblad lijkt ook steeds meer de standaard te worden. (Moet meer naar binnen om de ketting lijn geschikt te maken om de hele cassette te bedienen)
Het enige wat we wel gelijk proberen te houden is de Q factor (Afstand van crank tot crank), en de wielbasis.
Een grotere Q of wielbasis zouden wat extra ruimte kunnen creëren.
quote:Op woensdag 20 november 2024 10:39 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zoek je nog een leuke nieuwe "fietstechnieker-die-dingen-in-heldere-taal-kan-uitleggen" baan ?
En beenstukken dan? Ik moet echt niet aan blote benen denken met dit weer.quote:Op donderdag 21 november 2024 18:33 schreef Isdatzo het volgende:
Teringjantje. Dacht ik kan nog wel een threshold training buiten doen. Natuurlijk wel wat frisjes, maar de weg was redelijk droog en binnen fietsen is gewoon kut. Dus let's go. Kom ik met m'n korte broek (mijn knie verdraagt lange fietsbroeken niet zo best) in een sneeuwbui terecht... daarna ik nat, de weg nat, modder, alles.
IJskoud brrrrrrrr, kreeg ook geen vermogen meer uit m'n poten geperst. Leuk man, fietsen.
#liefdagboek
Korte broek? Ben je gek in je hoofd.quote:Op donderdag 21 november 2024 18:33 schreef Isdatzo het volgende:
Teringjantje. Dacht ik kan nog wel een threshold training buiten doen. Natuurlijk wel wat frisjes, maar de weg was redelijk droog en binnen fietsen is gewoon kut. Dus let's go. Kom ik met m'n korte broek (mijn knie verdraagt lange fietsbroeken niet zo best) in een sneeuwbui terecht... daarna ik nat, de weg nat, modder, alles.
IJskoud brrrrrrrr, kreeg ook geen vermogen meer uit m'n poten geperst. Leuk man, fietsen.
#liefdagboek
Die gozer is natuurlijk de local legend van Doesburg/Dieren en kan het niet hebben dat er ineens a new kid in town is. Dus die moest jou even op je plek zetten. met je smalle kutbandjes.quote:Op donderdag 21 november 2024 23:43 schreef Tommeke het volgende:
Ik had trouwens iets doms. Ik fietste lekker rustig een klim op, het bos in en ik haalde al vrij snel een mountainbiker in. Was zelf op m’n gravelbike. Ik groette en hij groette niet echt terug.
Na een tijdje hoor ik hem in m’n wiel zitten. Blijkbaar was hij naar me toegefietst. Dat vond ik al een beetje irritant. Laa me gewoon ff, maar goed. Op een iets steiler stukje ga ik altijd eventjes staan om tempo te houden en dat deed ik nu ook weer. Daarna ging ik weer zitten en nam ik een slokje water.
Ineens, vlak voor de top, haalt die kerel me sprintend in terwijl hij me recht in m’n ogen aankeekToen dacht ik wel ‘ja, daaaag’ en ben ik weer langs hem gegaan. Op z’n Strava zag ik dat hij daarna meteen afsloeg en dat z’n hartslag nergens zo hoog was als daar en dat hij z’n ritje ‘relax’ noemde
#liefdagboek
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |