abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215647929
quote:
10s.gif Op maandag 18 november 2024 13:00 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Hier in Limburg ook veel roetveegpiet.

Heel Limburg? Nee.
Er zal vast nog wel ergens een achtergesteld katholiek vergrijsd kutdorp zijn vol met onzekere papa's die dapper weerstand bieden tegen de roetveegse bezetters.
Hulde aan dat achtergesteld, katholiek en vergrijsd kutdorp vol met onzekere papa's die dapper weerstand beiden tegen de geimporteerde janknegers met dr unieke 'ieder die blank is, is een racist!' en dr 'boehoehoe, ik ben zo zielig en heb last van een mijzelf aangepraat minderwaardigheiscomplex vanwege mn gekleurde huid '-dna :Y
pi_215650372
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 01:33 schreef Inbox het volgende:

[..]
Hulde aan dat achtergesteld, katholiek en vergrijsd kutdorp vol met onzekere papa's die dapper weerstand beiden tegen de geimporteerde janknegers met dr unieke 'ieder die blank is, is een racist!' en dr 'boehoehoe, ik ben zo zielig en heb last van een mijzelf aangepraat minderwaardigheiscomplex vanwege mn gekleurde huid '-dna :Y
Volgens mij zijn het vooral blanke mensen die er ook een probleem hebben. Opeens. Roetveeg piet.....okay. Maar pieten in kleuren van de regenboog slaat nergens op. Dat is meer carnaval.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 22 november 2024 @ 14:59:52 #48
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_215652193
https://www.ad.nl/binnenl(...)sintochten~a911be04/

Mooi, zijn we daar ook vanaf.

'Toezeggingen', ik moet het nog zien.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_215655533
Eindelijk blazen ze de aftocht hoor, het heeft even geduurd en het mocht wat kosten bij elkaar.
Ze bereiken er verder ook niks meer mee.

Benieuwd hoe het straatbeeld zich de komende jaren ontwikkeld, zal de geforceerde roetveegpiet de norm worden, of zal zwarte piet meer en meer terugkomen?
Ik denk het laatste, iets wat onvrijwillig is opgelegd kan zich moeilijker handhaven op den duur
  vrijdag 22 november 2024 @ 20:36:39 #50
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215655545
quote:
10s.gif Op maandag 18 november 2024 17:14 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Onzekere mannen durven niet eens naar de hoeren man. De saunaclubs lopen over van getrouwde mannen. Ga er gewoon eens heen.
Vooral mannen met eer en zelfrespect gaan daar niet heen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 22 november 2024 @ 20:42:04 #51
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215655623
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee klopt, die gaan daar stiekem heen. Via de achterdeur.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 22 november 2024 @ 20:44:01 #52
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215655643
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 november 2024 20:42 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nee klopt, die gaan daar stiekem heen. Via de achterdeur.
Ook niet.

Zelfrespect en eigenwaarde naast een afkeer van een industrie waar veel vrouwen noodgedwongen in verkeren zorgt er wel voor dat je als weldenkende man daar wegblijft.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 22 november 2024 @ 21:06:58 #53
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215655900
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ook niet.

Zelfrespect en eigenwaarde naast een afkeer van een industrie waar veel vrouwen noodgedwongen in verkeren zorgt er wel voor dat je als weldenkende man daar wegblijft.
Dit is totaal het topic niet hier voor, maar wat een bullshit wederom. Als hardwerkende single zonder relatiewens is het af en toe een leuke uitkomst, al loop je wel de kans dat het een dure uit de hand gelopen hobby wordt. Met zelfrespect en eigenwaarde heeft het met hoerenlopers weinig te maken.

Misschien is die opmerking meer geplaatst bij een ketaminehoer die iemand voor 30 euro zonder aan het afzuigen is achter de Kruidvat.
  vrijdag 22 november 2024 @ 21:07:46 #54
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215655913
Is trouwens een user zie ik nu.
@KETAMINEHOER
pi_215660555
quote:
Het zijn ook echt zeurpieten
pi_215660601
'Teveel roetvegen', man man wat een sneue gasten zijn het ook.

Je gaat het gesprek toch niet aan met die kozp halve zolen, gewoon negeren is het beste.
pi_215688488
Als ik het goed begrijp heeft KOPZ zich ook teruggetrokken. Dus wie staan er dan nog moeilijk te doen over veegpieten?
pi_215688568
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Precies. Ik begrijp de drang van sommige mannen niet die bijv. paaldansbarren bezoeken. Veel mee te maken in Azie. Dan schaam ik me.
pi_215722091
Ik zit mobiel dus ik kan het bericht niet mooi kopieeren. Maar dit is wel mooi nieuws zo kort voor pakjesavond:
https://www.ad.nl/binnenl(...)te-piet-br~ae61de9d/

De populariteit van zwarte piet is weer aan het stijgen en dan stopt KOZP binnenkort ook nog!
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator / Redactie FP zaterdag 30 november 2024 @ 12:01:16 #61
Brabo Bastard
pi_215722226
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 11:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik zit mobiel dus ik kan het bericht niet mooi kopieeren. Maar dit is wel mooi nieuws zo kort voor pakjesavond:

De populariteit van zwarte piet is weer aan het stijgen en dan stopt KOZP binnenkort ook nog!
Stijgt iets inderdaad :Y
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 30 november 2024 @ 12:49:23 #62
485843 crew  Jippie
pi_215722513
Ipsos: draagvlak voor Zwarte Piet neemt weer toe

Ipsos: draagvlak voor Zwarte Piet neemt weer toe

Het draagvlak voor Zwarte Piet neemt weer iets toe, concludeert onderzoeksbureau Ipsos I&O op basis van een representatieve peiling onder 1129 Nederlanders van 18 jaar en ouder.

Het aantal voorstanders van een kinderfeest met alleen de traditionele zwart geschminkte piet steeg dit jaar naar 38%. Twee jaar geleden was dit zo’n 33%. In 2016 was nog 65% van de ondervraagden voorstander van de zwarte Zwarte Piet.

18% van de mensen vindt dat er anno 2024 een mix moet zijn van zwarte pieten, in combinatie met roetveegpieten en gekleurde pieten. Dat was in 2022 nog 25%.

Ruim een derde van de mensen (zo’n 35%) vindt dat Zwarte Piet helemaal bij het Sinterklaasfeest moet verdwijnen, dit is ongeveer gelijk gebleven aan de vorige meting. 17% wil een geleidelijke verandering naar een schoorsteenpiet, 14% pleit voor een directe verandering naar roetveegpieten en 4% wil dat de pieten een witte of gekleurde huidskleur krijgen.

Volgens de onderzoekers zeggen voorstanders van Zwarte Piet dat het een mooie Nederlandse traditie is die in hun ogen geen racistische elementen in zich heeft. Tegenstanders zien dat echter anders, zij zien racisme in Zwarte Piet, of snappen wel waarom het zo door anderenwordt ervaren.
pi_215722752
twitter
pi_215726723
quote:

Van de veegpiet. Echt zwzart worden ze wss niet meer. Of je moet van oorsprong zwart zijn. Dat maakt de discussie dan grappig moeilijk.
pi_215777022
quote:

Nou hoop ik vooral dat ze ook echt stoppen en dat daardoor gemeenten zich vrij voelen zwarte Piet weer te gebruiken aldaar. Laat ze in dat Sinterklaasjournaal, het mediacircus en Amsterdam roetvegerig doen, al wed ik dat ze ook daar evenals elders puur hebben toegegeven aan de druk van KOZP en de angst racistisch bevonden te worden.

Ook mooi is het argument dat het de kinderen niet uitmaakt, niet als ze 3 of 4 zijn misschien, maar tot en met groep 4 (dan ben je geloof ik 8) geloven kinderen. Die zien echt wel dat het gewone mensen zijn die zich verkleed hebben, met een volledig geschminkte piet, ook al zijn ze egaal paars, heb je dat gewoon niet. Die hele magie is gewoon weg met zo een roetveegpiet.
Een heer met stijl
pi_215780174
Omroep ON had vandaag Sinterklaas met Zwarte Pieten in de uitzending, dat mag bij de NPO onder geen beding .

Bekijk deze YouTube-video

Dat wordt, ben ik bang weer een sanctie van Frederieke Leeflang.
pi_215780921
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 20:45 schreef WethouderHekking het volgende:
Omroep ON had vandaag Sinterklaas met Zwarte Pieten in de uitzending, dat mag bij de NPO onder geen beding .

Dan vechten ze die sanctie maar aan. Vrijheid van expressie is nog altijd onderdeel van de vrijheid van meningsuiting.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 5 december 2024 @ 22:20:52 #68
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_215781166
Wij blijven de roetveegfiguur gewoon Zwarte Piet noemen. Die vegen zijn toch zwart? Onzin om alle liedjes te vervangen. Ze kunnen me wat met hun 'gekwetsttttttttttttt'. Zeiksnorren.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  donderdag 5 december 2024 @ 22:57:03 #69
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215781571
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 20:45 schreef WethouderHekking het volgende:

Past natuurlijk prima bij die racistische club.
pi_215781681
quote:
3s.gif Op donderdag 5 december 2024 15:23 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Nou hoop ik vooral dat ze ook echt stoppen en dat daardoor gemeenten zich vrij voelen zwarte Piet weer te gebruiken aldaar. Laat ze in dat Sinterklaasjournaal, het mediacircus en Amsterdam roetvegerig doen, al wed ik dat ze ook daar evenals elders puur hebben toegegeven aan de druk van KOZP en de angst racistisch bevonden te worden.

Ook mooi is het argument dat het de kinderen niet uitmaakt, niet als ze 3 of 4 zijn misschien, maar tot en met groep 4 (dan ben je geloof ik 8) geloven kinderen. Die zien echt wel dat het gewone mensen zijn die zich verkleed hebben, met een volledig geschminkte piet, ook al zijn ze egaal paars, heb je dat gewoon niet. Die hele magie is gewoon weg met zo een roetveegpiet.
Dit ja, steeds vaker hoor je het argument dat het voor de kinderen niet uitmaakt. Die hebben het heel gauw in de gaten, onzichtbaarheid valt gewoon weg met zo'n roetveegpiet.
Gewoon weer zwart, gitzwart. Niks mis mee.
pi_215782787
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 23:09 schreef antweerkie het volgende:

[..]
Dit ja, steeds vaker hoor je het argument dat het voor de kinderen niet uitmaakt. Die hebben het heel gauw in de gaten, onzichtbaarheid valt gewoon weg met zo'n roetveegpiet.
Gewoon weer zwart, gitzwart. Niks mis mee.
Het lijkt ook weer de juiste kant op te gaan.

Maar ik verwacht dat het uit gaat draaien op een nieuwe patat/friet discussie. Daar waar die gaat over het verschil tussen boven en onder de rivieren, zal zwart/roetveeg gaan over het verschil tussen (met name) de Randstad/grote steden en de rest van Nederland.

En hopelijk laat dan iedereen de ander met rust. Laat iedereen het lekker op zijn eigen manier vieren.
pi_215791139
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 08:06 schreef Montagui het volgende:

[..]
Het lijkt ook weer de juiste kant op te gaan.

Maar ik verwacht dat het uit gaat draaien op een nieuwe patat/friet discussie. Daar waar die gaat over het verschil tussen boven en onder de rivieren, zal zwart/roetveeg gaan over het verschil tussen (met name) de Randstad/grote steden en de rest van Nederland.

En hopelijk laat dan iedereen de ander met rust. Laat iedereen het lekker op zijn eigen manier vieren.
Uiteindelijk is de roetveegpiet onnattuurlijk opgedrongen door een stel randfiguren, dat kan geen lang leven beschoren zijn.
Als mensen weer meer en meer zwart zien zal het een soort van sneeuwbaleffect geven, al zal dat niet van het een op andere jaar zijn.

Niks mis mee natuurlijk. Net als roetvegers in bijv. Amsterdam
pi_215794924

Ongeloof bij racismewaakhond: ‘Licentie ON! herzien’ na vernederende uitzending met Zwarte Piet
De licentie van de rechts-radicale omroep Ongehoord Nederland moet worden herzien na de uitzending van het opinieprogramma Ongehoord Nieuws, waarin donderdag enkele zwart geschminkte pieten in de studio verschenen. Dit stelt de Nationaal Coördinator tegen Discriminatie en Racisme, die hierover in gesprek wil met mediaminister Eppo Bruins. ,,Genoeg is genoeg. De belastingbetaler moet dit soort openlijk racisme op tv niet langer subsidiëren.”

https://www.ad.nl/show/on(...)warte-piet~a2fa277c/

Vreemd hoe iets in 10 jaar tijd kan veranderen van geheel onschuldig naar totale fophef. De indoctrinatie werkt blijkbaar.
pi_215798700
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:38 schreef DrDentz het volgende:

Ongeloof bij racismewaakhond: ‘Licentie ON! herzien’ na vernederende uitzending met Zwarte Piet
De licentie van de rechts-radicale omroep Ongehoord Nederland moet worden herzien na de uitzending van het opinieprogramma Ongehoord Nieuws, waarin donderdag enkele zwart geschminkte pieten in de studio verschenen. Dit stelt de Nationaal Coördinator tegen Discriminatie en Racisme, die hierover in gesprek wil met mediaminister Eppo Bruins. ,,Genoeg is genoeg. De belastingbetaler moet dit soort openlijk racisme op tv niet langer subsidiëren.”

https://www.ad.nl/show/on(...)warte-piet~a2fa277c/

Vreemd hoe iets in 10 jaar tijd kan veranderen van geheel onschuldig naar totale fophef. De indoctrinatie werkt blijkbaar.
Een schreeuwerige woke groep met een vals narratief, veel tamtam, subsidie en op handen gedragen door de media, kunnen een heel eind komen.
Het is geheel in de tijdsgeest van de woke cultuur van het afgelopen decennium.
Gelukkig lijkt woke steeds meer naar de achtergrond te raken.
  zaterdag 7 december 2024 @ 17:50:32 #75
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_215799384
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 13:04 schreef Nebelwerfer het volgende:

Ik hoop sowieso dat met een paar jaar die discussie klaar is.
Vast wel. Alle Pieten zijn dan gewoon weer Zwart en niemand die er een probleem mee heeft. ^O^
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_215799544
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 17:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Vast wel. Alle Pieten zijn dan gewoon weer Zwart en niemand die er een probleem mee heeft. ^O^
Heb weinig anders gezien dan roetveegpieten
  zaterdag 7 december 2024 @ 18:37:35 #77
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_215799894
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 18:04 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Heb weinig anders gezien dan roetveegpieten
Is een tijdelijke stuiptrekking. Als straks de Zeur Pieten weg zijn, verdwijnen de roetveegpieten ook weer. En dan kan iedereen weer Zwarte Piet zijn en niet alleen blanke mensen. ^O^
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_218056046
twitter

8}
pi_218056167
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 16:45 schreef antweerkie het volgende:

[..]
Een schreeuwerige woke groep met een vals narratief, veel tamtam, subsidie en op handen gedragen door de media, kunnen een heel eind komen.
Het is geheel in de tijdsgeest van de woke cultuur van het afgelopen decennium.
Als je woke weghaald zou dit een prima typering van ongehoord nederland zijn.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 27 juni 2025 @ 11:32:43 #80
Brabo Bastard
pi_218056174
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 11:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]

8}
Texel O+
"Omae wa mou shindeiru."
pi_218056205
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 11:32 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Texel O+
Past natuurlijk perfect in een Sinterklaasjournaal met allerlei drama en plotwendingen. De stoomboot zal wel kapotgaan en de pakjes kunnen daardoor niet van het eiland af waardoor er allemaal rare capriolen uitgevoerd moeten worden om het feest toch door te kunnen laten gaan.

En met Texel voorkom je dat het afscheidsjaar van KOZP op een veldslag uitloopt, want een veerboot kan je moeilijk blokkeren en de meeste demonstranten zullen toch wel niet naar Texel willen om hun ongenoegen te uiten.

Hier is over nagedacht.
pi_218056235
Texel!

Briljant!

^O^
  Moderator / Redactie FP vrijdag 27 juni 2025 @ 12:08:12 #83
Brabo Bastard
pi_218056514
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 11:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Past natuurlijk perfect in een Sinterklaasjournaal met allerlei drama en plotwendingen. De stoomboot zal wel kapotgaan en de pakjes kunnen daardoor niet van het eiland af waardoor er allemaal rare capriolen uitgevoerd moeten worden om het feest toch door te kunnen laten gaan.

En met Texel voorkom je dat het afscheidsjaar van KOZP op een veldslag uitloopt, want een veerboot kan je moeilijk blokkeren en de meeste demonstranten zullen toch wel niet naar Texel willen om hun ongenoegen te uiten.

Hier is over nagedacht.
Nah, die vinden wel iets.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_218056549
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 11:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hier is over nagedacht.
mee eens

niemand gaat natuurlijk naar dat pvv eiland....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_218069166
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 11:32 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Als je woke weghaald zou dit een prima typering van ongehoord nederland zijn.
Ehm, nee. Heb verder niets met ON.

On-topic, wat gaat dit jaar brengen. De slinger, het momentum, die na dikke 10 jaar geforceerd in een richting geduwd werd tégen zwarte piet, of eigenlijk tegen een oeroude overlevering, door een schimmige actiegroep hand in hand met de media.
De slinger lijkt zich de laatste jaren langzaam maar zeker terug te bewegen, steeds meer zwarte pieten in het straatbeeld. Of dit te stoppen is is nog maar zeer de vraag, en waarom zou je ook? Het is prima dat zwarte piet weer terug komt.
pi_218235026
quote:
Makers film Bennie Stout willen met AI zwarte pieten vervangen
De makers van de succesvolle Nederlandse jeugdfilm Bennie Stout uit 2010 willen kunstmatige intelligentie gebruiken om de zwarte pieten in de film te vervangen door roetveegpieten. Regisseur Johan Nijenhuis heeft woensdag een bericht hierover van het Nederlands Dagblad bevestigd.

Nijenhuis en producent Klaas de Jong hebben contact gezocht met een Amerikaans techbedrijf dat kijkt of het mogelijk is alle zwarte pieten in de film met AI ‘om te toveren’ tot roetveegpiet. De film was in 2011 een bioscoophit. De familiefilm speelt in de jaren dertig van de vorige eeuw en gaat over een jongen die naar Spanje wil reizen omdat zijn vader daar woont. In de film zijn rollen weggelegd voor Hanna Verboom, Irene Moors en Plien van Bennekom.

,De film is heel tijdloos en nog steeds heel leuk”, stelt Nijenhuis. ,,Maar op dit moment wil geen enkele streamingdienst de film vertonen vanwege de zwarte pieten.” De makers overwogen ook om alle opnames met pieten opnieuw te draaien, maar dit zou volgens Nijenhuis te duur worden. Met AI de pieten ‘overkleuren’ zou sneller en goedkoper zijn.
https://www.ad.nl/show/ma(...)-vervangen~a511f99e/
pi_218235053
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 01:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Man man...
Aanstellers..
:')

Alles muss weg!!!
pi_218235447
quote:

[..]

wat een treurnis. Dat je nu een film maakt zonder zwarte pieten snap ik wel, maar dit gaat echt nergens over.
  donderdag 17 juli 2025 @ 07:33:16 #89
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_218235496
quote:

[..]

Echt gestoord
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
  Moderator / Redactie FP donderdag 17 juli 2025 @ 07:37:48 #90
Brabo Bastard
pi_218235548
quote:

[..]

Dit is van de Speld toch? Toch?
"Omae wa mou shindeiru."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')