quote:UFO of UAP?
UAP staat voor 'unidentified anomalous phenomena', of 'ongedentificeerde afwijkende verschijnselen', een verzamelnaam voor objecten die in de lucht, de zee en de ruimte zijn waargenomen zonder dat duidelijk is wat het zijn of waar ze vandaan komen.
De term ufo is uit de gratie geraakt omdat die nog steeds een associatie met zich meedroeg van een samenzweerderige en paranode denkwijze. (bron)
SPOILER: Officiele omschrijving van UAP in de wetgeving van dec 2022Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sinds 2017 zijn er veel ontwikkelingen rondom UAP's geweest. Een beknopt overzicht:
• Het begon in dec 2017 met een artikel in de New York Times waaruit bleek dat het Pentagon al jaren een geheim UAP programma heeft: Glowing Auras and 'Black Money': The Pentagon's Mysterious U.F.O. Program
• Het Pentagon gaf in 2020 toe dat in 2017 gelekte filmpjes echt zijn:
• Rapporten van het Pentagon uit 2021 en 2022 bevestigen nog eens dat er veel UFO waarnemingen zijn onderzocht en dat er honderden onverklaard blijven.
• NASA doet in 2022 onderzoek naar UAP en stelt naar aanleiding hiervan in 2023 een directeur hiervoor aan.• Eind 2022 is er UAP wetgeving toegevoegd aan de Amerikaanse Defensie wet (NDAA). Hierdoor is er een nieuwe UFO-office opgericht, AARO, die jaarlijks een rapport moet uitbrengen.quote:In het nieuwe NASA-rapport worden uap's of ufo's "n van de grootste mysteries van onze planeet" genoemd.SPOILER: UAP klokkenluider regeling in wetgevingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• In februari 2023 veel aandacht voor een neergeschoten Chinese spionage ballon en drie onbekende objecten. Er zijn geen officile verklaringen gegeven wat de objecten waren. Wel bijzondere uitspraken van genformeerde senatoren, zoals Blumenthal:• In juni 2023 blijkt de klokkenluider regeling uit de wetgeving al te werken. David Grusch komt naar voren met opmerkelijke claims in een artikel in The Debrief (door dezelfde journalisten als het 2017 NY Times verhaal) en in een interview voor NewsNation.quote:“The American people should be given more information. They're ready for it. They can handle it. And they need and deserve to know it.”
Bekijk deze YouTube-video
• In juli 2023 herhaalt Grusch zijn claims - onder ede - tijdens een public hearing.• Chuck Schumer, de Democratische meerderheidsleider van de Senaat, introduceert in augustus 2023 een aanpassing voor de Defensiewet voor 2024. Dit Schumer Amendement heeft de opmerkelijke naam: ''UAP Disclosure Act of 2023''. Volgens Schumer heeft het publiek het recht om meer te weten over onbekende technieken, niet-menselijke-intelligentie en onverklaarde fenomenen.quote:Zijn claims op basis van meer dan 40 getuigen-interviews:
• De US overheid heeft een decennialang programma waarin het geborgen UFO's verborgen houdt
• Ze zijn ook in het bezit van '[non-human] dead pilots' van deze UFO's.
• Er is een lange disinformatie campagne gaande.
• Schumer's voorstel wordt sterk afgezwakt aangenomen, een aantal senatoren is tegen. Maar Schumer geeft aan zich er niet bij neer te leggen. In de zomer van 2024 brengt hij samen met senator Rounds de UAPDA opnieuw in, met vrijwel gelijke inhoud.
Quotes van vooraanstaande figuren op dit gebied:
Meer quotes mooi op een rij:
https://ufoquotes.com/
Up-to-date tijdlijn van alles UFO's:
https://ufotimeline.com/
Podcast
Need to Know podcast
• In november 2024 is er een nieuwe openbare hearing, dit keer met vier getuigen.quote:Verbergt de overheid bewust bewijs over UAP's voor het publiek?
o Timothy Gallaudet: "Yes, sir."
o Luis Elizondo: "100%."
o Michael Shellenberger: "Yes."
o Mike Gold: "Yes."
What do you believe UAP could be or are?
o Timothy Gallaudet: "Strong evidence that they are non-human higher intelligence."
o Lue Elizondo: "I echo my colleague's comment, Sir."
o Michael Shellenberger: "Genuinely do not know."
o Mike Gold: "Don't know but we must find out."
[ Bericht 1% gewijzigd door Discombobulate op 17-11-2024 09:37:57 ]A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
En misschien ook de OP gepdatet met bijv. wat info over de tweede hoorzitting?quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:40 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Titel voor het volgende topic right here:
'Pentagon: UFO's zijn niet van buitenlandse mogendheden'
Kan ik dat nog doen?quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:16 schreef RJ125 het volgende:
Had even de topic een andere TT gegeven, bijv.:
[..]
En misschien ook de OP gepdatet met bijv. wat info over de tweede hoorzitting?
OP aanpassen kan. TT moet een modje doen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Kan ik dat nog doen?
Niet nagedacht over een nieuwe TT.
Als jij info hebt wil ik het best in de OP doen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:18 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
OP aanpassen kan. TT moet een modje doen.
Ik mis ancient aliens in de opquote:Op zaterdag 16 november 2024 20:20 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als jij info hebt wil ik het best in de OP doen.
Hoezo Ancient Aliens?quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik mis ancient aliens in de op
Moet je je eigen topic in TRU maar maken. Die onzin hoeft hier niet eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik mis ancient aliens in de op
Ja dat laatste stukje wat Kosloski zegt is echt bijzonder.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:29 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Eens met Marik von Rennekampf uit dit filmpje, vanuit het Pentagon (AARO) lijkt er een kleine shift te zijn in het taalgebruik. Eerder was het vooral alleen benadrukken dat er geen bewijs was dat het 'space aliens' waren. Nu toch ook de bekenning dat ze weten dat het fenomeen niet van buitenlandse mogendheden komt, en dat er echt onverklaarbare casussen bij zitten.
• In november 2024 is er een nieuwe openbare hearing, dit keer met vier getuigen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:20 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als jij info hebt wil ik het best in de OP doen.
quote:Verbergt de overheid bewust bewijs over UAP's voor het publiek?
• Timothy Gallaudet: "Yes, sir."
• Luis Elizondo: "100%."
• Michael Shellenberger: "Yes."
• Mike Gold: "Yes."
What do you believe UAP could be or are?
• Timothy Gallaudet: "Strong evidence that they are non-human higher intelligence."
• Lue Elizondo: "I echo my colleague's comment, Sir."
• Michael Shellenberger: "Genuinely do not know."
• Mike Gold: "Don't know but we must find out."
quote:this is a body of stuff nobody knows what it is
De link doet het niet. Hoe laat is die hearing?quote:Op zondag 17 november 2024 00:12 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Toch ook wel alweer nieuwsgierig naar hearing van komende dinsdag.
[..]
[ x ]
Wie neem je wat kwalijk? Hoe had jij het graag gezien? Dit is wat het momenteel is in de nieuwsberichten.quote:Op maandag 18 november 2024 09:02 schreef jpg97 het volgende:
Man man man, blijft het bij wat wazige "X" posts en wishfull thinking Youtube video's of is "disclosure" nog steeds "imminent" ?
4:30 PM zie ik alleen.quote:Op zondag 17 november 2024 22:11 schreef Monomeism het volgende:
[..]
De link doet het niet. Hoe laat is die hearing?
Thanx!quote:Op maandag 18 november 2024 20:18 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
4:30 PM zie ik alleen.
Zal de tijd in Washington zijn, dus 22:30 uur hier.
Hier te volgen:
https://www.armed-service(...)ly-resolution-office
Is dit de moeite waard? Maw is dit net zoiets als de vorige hearing of toch wat anders?quote:Op maandag 18 november 2024 20:18 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
4:30 PM zie ik alleen.
Zal de tijd in Washington zijn, dus 22:30 uur hier.
Hier te volgen:
https://www.armed-service(...)ly-resolution-office
Geen idee, afwachten maar..quote:Op dinsdag 19 november 2024 20:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Is dit de moeite waard? Maw is dit net zoiets als de vorige hearing of toch wat anders?
De behandelde cases:quote:U.S. military aircrews provided two reports that identified flight safety concerns, and three reports described pilots being trailed or shadowed by UAP. To date, AARO has no indication or confirmation that these activities are attributable to foreign adversaries.
De verdeling van de opgeloste cases:quote:“There are interesting cases that I — with my physics and engineering background and time in the [intelligence community] — I do not understand and I don’t know anybody else who understands,”
Eerste deel over de Netflix serie van George Knapp, dan over de hoorzitting van vorige week, en nog even over de nieuwe Trump administratie en de mensen die Trump aanstelt.quote:Er broeit wat in de wereld van ufo’s.
De Volkskrant maakt er een potje van.quote:Op dinsdag 19 november 2024 22:10 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Goed interview met Taede Smeedes op Telegraaf.nl.
‘Trump in het geheim op de hoogte van ufo-problematiek’
Dit is echt top die aandacht. Mooie beschrijving ook.quote:Op dinsdag 19 november 2024 23:28 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
3 voorbeelden uit de UAP hearing van zonet:
[ x ]
Nadere beschrijving van de casus van de agent:
[ x ]
Hier moet toch beeldmateriaal van zijn. Openbaar maken die hap.
Als jij nou kijkt en hier de highlights terugmeld..quote:Op woensdag 20 november 2024 07:49 schreef NoFoksGiven het volgende:
Heb de hearing gisteravond niet kunnen kijken. Is het de moeite waar om terug te kijken vanavond, of beter om even de highlights (als ze er waren) terug zoeken op X?
Ik beloof nog nietsquote:Op woensdag 20 november 2024 11:28 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Als jij nou kijkt en hier de highlights terugmeld..![]()
Ik heb alleen wat via twitter gezien. Vooral aandacht voor:
- Susan Gough die pontificaal achter Kosloski zit
- Kosloski komt met verklaringen voor Go-Fast video en Aguadilla
- 3 voorbeeldcases die ik eerder noemde
Nee. Het leek wel team Mick Westquote:Op woensdag 20 november 2024 07:49 schreef NoFoksGiven het volgende:
Heb de hearing gisteravond niet kunnen kijken. Is het de moeite waar om terug te kijken vanavond, of beter om even de highlights (als ze er waren) terug zoeken op X?
Ik heb alleen vanuit de auto een deel van de ThatUFOPodcast erover teruggehoord. Zo te horen weinig gemist. Gillibrand lijkt team AARO, en de hearing lijkt erop bedoeld om AARO te rebranden en aan te nemen dat ze nu wel betrouwbaar zijn. Dat was even mijn take op deze sessie.quote:Op woensdag 20 november 2024 11:28 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Als jij nou kijkt en hier de highlights terugmeld..![]()
Ik heb alleen wat via twitter gezien. Vooral aandacht voor:
- Susan Gough die pontificaal achter Kosloski zit
- Kosloski komt met verklaringen voor Go-Fast video en Aguadilla
- 3 voorbeeldcases die ik eerder noemde
Dus je hebt hoogwaardige technologie, om ergens stiekum te vliegen en plakt er vervolgns lampjes op voor het zicht? Doet me altijd denken aan de UFO met raampjes, het is geen fucking vliegtuig.quote:Op woensdag 27 november 2024 21:36 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Volgen jullie dat 'drones' verhaal boven de Amerikaanse basis in Engeland? Ik blijf het maar tegenkomen de laatste dagen, maar geen idee of het wat substantieels is.
Mysterious Drones Have Descended Again On U.S. Air Bases In The United Kingdom
Dagenlang onbekende drones boven een luchtbasis. Er zouden F15's op uit zijn gestuurd om te onderzoeken.
Ik ken de protocollen niet, maar je zou verwachten dat ze die dingen - boven een luchtmachtbasis - heel snel uit de lucht halen.
[ x ]
[ x ]
De vraag of het lampjes zijn.quote:Op donderdag 28 november 2024 03:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dus je hebt hoogwaardige technologie, om ergens stiekum te vliegen en plakt er vervolgns lampjes op voor het zicht? Doet me altijd denken aan de UFO met raampjes, het is geen fucking vliegtuig.
Tja, we kennen de verhalen. En iedere case is weer anders, het kan ook gewoon Rusland zijn, maar als er niet substantieels gebeurd dan blijven we gewoon waar we waren. Haal die dingen uit de lucht en maak publiek wat het is.quote:Op woensdag 27 november 2024 21:36 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Volgen jullie dat 'drones' verhaal boven de Amerikaanse basis in Engeland? Ik blijf het maar tegenkomen de laatste dagen, maar geen idee of het wat substantieels is.
Dagenlang onbekende drones boven een luchtbasis. Er zouden F15's op uit zijn gestuurd om te onderzoeken.
Ik ken de protocollen niet, maar je zou verwachten dat ze die dingen - boven een luchtmachtbasis - heel snel uit de lucht halen.
[ x ]
[ x ]
Zou ik ook denken, maar gezien de geopolitieke situatie en oorlogsdreiging vermoed ik iets anders, en dat wordt gewoon niet bekend gemaakt.quote:Op donderdag 28 november 2024 08:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Tja, we kennen de verhalen. En iedere case is weer anders, het kan ook gewoon Rusland zijn, maar als er niet substantieels gebeurd dan blijven we gewoon waar we waren. Haal die dingen uit de lucht en maak publiek wat het is.
Ja want de zon knippert ook de hele dag.quote:Op donderdag 28 november 2024 08:42 schreef alpeko het volgende:
[..]
Sterke reactie hoor. De zon is toch ook geen lamp?
Ik lees op Reddit dat er accounts verdwijnen. Op Youtube Liberty Wing UK die al jaren vliegtuigen filmt bij een basis en de uploader van de 'drone' op Manchester is ook verdwenen van X. Er gebeuren rare dingen.quote:Op woensdag 27 november 2024 21:36 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[ x ]
[ x ]
Bijzonder zorgelijk. Geef je hier updates over je bevindingen, of ander topic?quote:Op donderdag 28 november 2024 11:08 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik lees op Reddit dat er accounts verdwijnen. Op Youtube Liberty Wing UK die al jaren vliegtuigen filmt bij een basis en de uploader van de 'drone' op Manchester is ook verdwenen van X. Er gebeuren rare dingen.
quote:Op donderdag 28 november 2024 11:08 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik lees op Reddit dat er accounts verdwijnen. Op Youtube Liberty Wing UK die al jaren vliegtuigen filmt bij een basis en de uploader van de 'drone' op Manchester is ook verdwenen van X. Er gebeuren rare dingen.
Er is nog heel weinig bekend. Een foto en filmpje die een piloot gefimd heeft zijn van X af. Het was een soort zwevende bal die net boven het asfalt hing en de lucht in schoot toen er een auto dichtbij kwam. Ik weet niet of dit in het topic past maar interessant is het zeker.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:21 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Bijzonder zorgelijk. Geef je hier updates over je bevindingen, of ander topic?
Ik vind dat niet raar eigenlijk. Overheden en legers zitten niet te wachten op YT filmpjes met opgevangen radioverkeer en videobeelden van (Russische?) drones boven hun legerbasis lijkt me.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:08 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)t-from-russia-reportquote:The US is planning to station nuclear weapons in the UK for the first time in 15 years amid a growing threat from Russia, according to a report. Warheads three times as strong as the Hiroshima bomb would be located at RAF Lakenheath in Suffolk under the proposals, the Telegraph reported.
The US previously placed nuclear missiles at RAF Lakenheath and removed them in 2008 after the cold war threat from Moscow receded. Pentagon documents seen by the newspaper reveal procurement contracts for a new facility at the airbase.
De laatste keer dat ik dat checkte wel ja.quote:Op donderdag 28 november 2024 10:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja want de zon knippert ook de hele dag.
Is zeer zeker aannemelijk maar wel zorgelijk dat men ze dan niet neerhaalt. Zijn de Russen dan zo geavanceerd dat ze niet gejammed kunnen worden? De Chinese spionage ballon lag begin 2023 wel meteen in stukjes.quote:Op donderdag 28 november 2024 13:24 schreef Sjemmert het volgende:
Ik geloof dan ook niet dat dit NHI zijn. Lijkt me veel aannemelijker dat Russische drones de boel aan het verkennen en intimideren zijn.
Zorgelijke ontwikkelingen maar met dit topic heeft het weinig van doen vermoed ik zelf.
Gezien worden kan dienen als intimidatie ?quote:Op donderdag 28 november 2024 13:51 schreef alpeko het volgende:
[..]
Is zeer zeker aannemelijk maar wel zorgelijk dat men ze dan niet neerhaalt. Zijn de Russen dan zo geavanceerd dat ze niet gejammed kunnen worden? De Chinese spionage ballon lag begin 2023 wel meteen in stukjes.
Voor @:raptorix de vraag waarom de Russen hun drones dan voorzien van licht? Om extra op te vallen?
Dat motief zou ook gelden als het niet van menselijke origine is.quote:Op donderdag 28 november 2024 14:01 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Gezien worden kan dienen als intimidatie ?
Zo van; jullie willen hier nukes plaatsen om ons te intimideren ? Weet dan dat wij bij jullie kunnen geraken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |