Hier heeft het pakketpunt echt geen fijne openingstijden en red ik op veel dagen niet om er voor sluitingstijd te zijn.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:12 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Oh ik vind het altijd een beetje aso als een koper iets na een week of langer pas ophaalt. Dan doe je je best om iets snel te versturen en duurt het alsnog een week voor je je geld krijgt.
Maar dat is toch ook prima, het ging erom dat kopers hun pakketje langer dan een week laten liggen op het afhaalpunt.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 19:08 schreef F_r het volgende:
[..]
Hier heeft het pakketpunt echt geen fijne openingstijden en red ik op veel dagen niet om er voor sluitingstijd te zijn.
Idem voor verzenden op zondag en maandag zijn ze dicht dus als iemand iets bij mij koopt op zaterdagmiddag kan ik het op zijn vroegst dinsdag wegbrengen als ik dat qua werk niet red dan pas op woensdag.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 28 maart 2025 19:27 schreef Elleska het volgende:
Wanneer de openingstijden niet aansluiten bij je werktijden dan heb je met ophalen van een pakketje hetzelfde probleem als met afgeven.
Ik had dit ook. Vervolgens heeft ze het niet meer gestuurd. En ook geen bericht van. Sorry. Is niet meer gelukt.quote:Op zondag 23 februari 2025 13:35 schreef eponine het volgende:
Afgelopen zondag iets gekocht, minuut later had de verkoper het verzendlabel (DPD) al aangemaakt. Dus ik dacht, dan zal ze ook wel snel versturen. Vrijdag een berichtje gestuurd met de vraag of ze het al verzonden had, omdat ik nog geen tracking update gekregen had. Gistermiddag laat stuurde ze terug het pakketje te hebben verzonden, maar ik heb nog helemaal niets qua tracking gezien. Nog nooit zo meegemaakt. Hopelijk komt het nog.
Wat vervelend!quote:Op zaterdag 29 maart 2025 10:01 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik had dit ook. Vervolgens heeft ze het niet meer gestuurd. En ook geen bericht van. Sorry. Is niet meer gelukt.
Dat dus. Het is niet altijd onwil als iemand het langer laat liggen bij het afhaalpunt.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 19:27 schreef Elleska het volgende:
Wanneer de openingstijden niet aansluiten bij je werktijden dan heb je met ophalen van een pakketje hetzelfde probleem als met afgeven.
Wat een teringwijf ben je danquote:Op zaterdag 29 maart 2025 12:57 schreef Michellee het volgende:
Ik verkoop nu al 3 jaar zonder problemen, maar ik vermoed dat er nu iets aankomt.
Ik had een jurkje verkocht. Volgende dag verstuurd, dat is nu 5 dagen geleden, het moet naar Portugal. Nu kreeg ik een berichtje "wat voor stof is het?" en "hoe valt hij op de heupen"
Dus ik stuurde terug, ik heb het al 5 dagen geleden verstuurd? Toen kreeg ik terug "dat doet er niet zo, geef antwoord"
Dus ik heb gereageerd, maar ik keek daarna naar het reviews, en blijkbaar doet ze dit vaker, bestellen en dan wachten tot mensen het versturen en dan vragen stellen en dan annuleren.
Maar wat is de samenvatting?quote:Op zaterdag 29 maart 2025 17:26 schreef maily het volgende:
In Europa weggegooide kleding naar Bangkok en via Vinted weer terug; consument denkt duurzaam bezig te zijn
helaas premium-artikel, mag het hier niet plaatsen.
Ik zit hier bij het DPD HQ. Daar deponeer je het pakket gewoon in een grote box en wordt het ergens midden in de nacht voor het eerst gescand.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 10:01 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik had dit ook. Vervolgens heeft ze het niet meer gestuurd. En ook geen bericht van. Sorry. Is niet meer gelukt.
Archive.isquote:
Huh nee nooit gezien?quote:Op maandag 31 maart 2025 13:32 schreef De_Pel het volgende:
Iemand hier bekend mee?
[ afbeelding ]
Is dit een soort veiling waar je moet opbieden? Of met 500 aasgieren gaan zitten F5-en en hopen dat je om 20:00:01 de eerste bent die klikt??
Ik weet het ook allemaal niet man, daarom hoopte ik dat iemand het zou herkennenquote:Op maandag 31 maart 2025 16:30 schreef mousemicky het volgende:
En t is geen 1 april grap? (influencer i.p.v. vinted verkoper)
Ik ben m nog niet tegengekomen. Mocht t echt zijn, dan ben ik benieuwd naar wat er gebeurt als de timer afloopt...
Nou dat. Iemand stelt een bundel samen. Totaal 28 euro en ze vraagt of ze het voor 15 mag. Ik ga akkoord. Ik wacht nog steeds op betaling.quote:Op dinsdag 1 april 2025 23:50 schreef MissHobje het volgende:
Bloed irritant als mensen een bod doen, je accepteerd het en vervolgens gebeurd er nietsdoe dan geen bod
Dan was je wel veel te duurquote:Op woensdag 2 april 2025 07:12 schreef amaranta het volgende:
[..]
Totaal 28 euro en ze vraagt of ze het voor 15 mag. Ik ga akkoord.
Heb er nou een maffie… wil 3 items kopen, krijgt ze 10% bundelkorting. Doet ze een bod, 20% bundelkorting. Ok dan maar… geaccepteerd, hoor niks meer. Dus ik stuur een berichtje, heb je nog interesse? Ja, maar item 3 heb ik misschien al dus vervang ik dan wel. Weer radiostilte. Nieuw bod: 33% bundelkorting.quote:Op dinsdag 1 april 2025 23:50 schreef MissHobje het volgende:
Bloed irritant als mensen een bod doen, je accepteerd het en vervolgens gebeurd er nietsdoe dan geen bod
Ja ik vind dat ook altijd zo bizar,net zoals een item voor 15 euro bv en dan een bod geven van 5..ja doei das gewoon niet redelijkquote:Op woensdag 2 april 2025 10:28 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Heb er nou een maffie… wil 3 items kopen, krijgt ze 10% bundelkorting. Doet ze een bod, 20% bundelkorting. Ok dan maar… geaccepteerd, hoor niks meer. Dus ik stuur een berichtje, heb je nog interesse? Ja, maar item 3 heb ik misschien al dus vervang ik dan wel. Weer radiostilte. Nieuw bod: 33% bundelkorting.
Nou ja, ik zie net dat user @amaranta gerust bijna 50% korting geeftquote:Op woensdag 2 april 2025 11:49 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja ik vind dat ook altijd zo bizar,net zoals een item voor 15 euro bv en dan een bod geven van 5..ja doei das gewoon niet redelijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 16% gewijzigd door De_Pel op 02-04-2025 22:05:10 ]Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
Ik heb dat ook met enige regelmaat. En ik stoor me mateloos aan het Vinted beleid hieromtrent. Het heeft namelijk geen enkele consequentie voor de koper. De bestelling wordt geannuleerd, koper krijgt meteen geld terug, verkoper pas nadat diegene zijn pakket weer heeft opgehaald bij pakkeypunt. Er is ook geen mogelijkheid om die koper negatieve feedback te geven.quote:Op dinsdag 1 april 2025 23:40 schreef eponine het volgende:
Heb nu twee verschillende kopers: hun pakketjes liggen morgen een week op het afhaalpunt, dus komen waarschijnlijk retour. Waar de ene koper mij steeds uit zichzelf op verschillende dagen meerdere berichtjes stuurde dat het “morgen wordt opgehaald” maar dat nog steeds niet heeft gedaan, is de andere koper na duizend vragen over de gekochte artikelen volledig in de negeer-modus gegaan. Ze heeft mijn berichten gelezen maar reageert nergens meer op.
Jup, ik vind het beleid wat dit betreft ook erg krom.quote:Op woensdag 2 april 2025 19:47 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik heb dat ook met enige regelmaat. En ik stoor me mateloos aan het Vinted beleid hieromtrent. Het heeft namelijk geen enkele consequentie voor de koper. De bestelling wordt geannuleerd, koper krijgt meteen geld terug, verkoper pas nadat diegene zijn pakket weer heeft opgehaald bij pakkeypunt. Er is ook geen mogelijkheid om die koper negatieve feedback te geven.
Biedingen die niet worden opgevolgd etc , geen probleem want het kost mij alleen een druk op de knop. Maar als je dan helemaal de moeite doet van label printen, pakket inpakken en wegbrengen en dan ook weer ophalen, vind ik op z’n minst dat dit negatieve consequenties moet hebben voor de koper.
Ik weet niet of dit verhaal klopt, maar ik las op de Vinted facebook groep dat iemand een erfstuk van haar oma van Swarovski had opgestuurd naar iemand, goed verpakt en gestut en blijkbaar kwam het gebroken aan, beweerde de koper. Geld kwijt en erfstuk kwijt. Waarom verkoop je zoiets op Vinted, zou ik zeggen, maar als verkoper sta je dan dus met lege handen.quote:Op woensdag 2 april 2025 19:47 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik heb dat ook met enige regelmaat. En ik stoor me mateloos aan het Vinted beleid hieromtrent. Het heeft namelijk geen enkele consequentie voor de koper. De bestelling wordt geannuleerd, koper krijgt meteen geld terug, verkoper pas nadat diegene zijn pakket weer heeft opgehaald bij pakkeypunt. Er is ook geen mogelijkheid om die koper negatieve feedback te geven.
Biedingen die niet worden opgevolgd etc , geen probleem want het kost mij alleen een druk op de knop. Maar als je dan helemaal de moeite doet van label printen, pakket inpakken en wegbrengen en dan ook weer ophalen, vind ik op z’n minst dat dit negatieve consequenties moet hebben voor de koper.
je kan ook kiezen om het terug te laten sturen.... had onlangs iemand die aangaf dat er vlekken op een hemdje zaten, ook al wist ik zeker dat het perfect was. Ik heb gekozen om het terug te sturen, kwam helemaal proper gewoon aan bij mij.quote:Op donderdag 3 april 2025 08:24 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit verhaal klopt, maar ik las op de Vinted facebook groep dat iemand een erfstuk van haar oma van Swarovski had opgestuurd naar iemand, goed verpakt en gestut en blijkbaar kwam het gebroken aan, beweerde de koper. Geld kwijt en erfstuk kwijt. Waarom verkoop je zoiets op Vinted, zou ik zeggen, maar als verkoper sta je dan dus met lege handen.
Dan heeft het waarschijnlijk gewoon niet gepast en proberen mensen zo onder een koop uit te komen. Sneu.quote:Op donderdag 3 april 2025 15:38 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
je kan ook kiezen om het terug te laten sturen.... had onlangs iemand die aangaf dat er vlekken op een hemdje zaten, ook al wist ik zeker dat het perfect was. Ik heb gekozen om het terug te sturen, kwam helemaal proper gewoon aan bij mij.
Dan verdien je het ook wel bijnaquote:Op donderdag 3 april 2025 08:24 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit verhaal klopt, maar ik las op de Vinted facebook groep dat iemand een erfstuk van haar oma van Swarovski had opgestuurd naar iemand, goed verpakt en gestut en blijkbaar kwam het gebroken aan, beweerde de koper. Geld kwijt en erfstuk kwijt. Waarom verkoop je zoiets op Vinted, zou ik zeggen, maar als verkoper sta je dan dus met lege handen.
Dit laatste werkt weer!quote:Op zaterdag 22 maart 2025 20:06 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Wat een kut update inderdaad.
En dan hadden ze ook gelijk één wél goede aanpassing gedaan, namelijk dat je zelf kon instellen welk bedrag je naar een rekening wilde laten uitbetalen, is het binnen 3 dagen weer teruggedraaid. Toppers.
Ik heb nu ook al een paar keer gehad, dat iemand iets heeft gekocht en dat het niet werd opgehaald. Dan ben ik er nog drukker mee, want ik moet het ook weer ophalen etc etc.quote:Op woensdag 2 april 2025 19:47 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik heb dat ook met enige regelmaat. En ik stoor me mateloos aan het Vinted beleid hieromtrent. Het heeft namelijk geen enkele consequentie voor de koper. De bestelling wordt geannuleerd, koper krijgt meteen geld terug, verkoper pas nadat diegene zijn pakket weer heeft opgehaald bij pakkeypunt. Er is ook geen mogelijkheid om die koper negatieve feedback te geven.
Biedingen die niet worden opgevolgd etc , geen probleem want het kost mij alleen een druk op de knop. Maar als je dan helemaal de moeite doet van label printen, pakket inpakken en wegbrengen en dan ook weer ophalen, vind ik op z’n minst dat dit negatieve consequenties moet hebben voor de koper.
Vinted heeft echt 0,0 klantenservice. Heb bijv. ook al een aantal keer dat artikelen worden verwijderd omdat ze denken dat er iets niet klopt (stockfoto, onveilig product, wegwerpproduct etc). Zelf wel eens melding gemaakt van overduidelijke oplichting (namaakproducten etc.), maar wordt direct afgewezen.quote:Op maandag 7 april 2025 20:24 schreef Seven. het volgende:
Jurk voor 20 euro gekocht (nieuw zonder prijskaartje). Er zaten echter duidelijke slijtageplekken op de ellebogen dus probleem gemeld. Het retourlabel werkte niet en zowel de verkoper als ik konden dat niet cancellen. Dus Vinted 4x gevraagd om de order te cancellen. Die wensten daar niet aan mee te werken, dus de retour order is verlopen en het geld is vrijgegeven aan de verkoper, die mij nu ghost. Ik had nog wel heel slim voorgesteld dat zij de jurk zou kunnen kopen van mij (jammer dat ik daar niet eerder aan gedacht heb).
Herkenbaar. Echt ergerlijk.quote:Op maandag 7 april 2025 21:32 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Vinted heeft echt 0,0 klantenservice. Heb bijv. ook al een aantal keer dat artikelen worden verwijderd omdat ze denken dat er iets niet klopt (stockfoto, onveilig product, wegwerpproduct etc). Zelf wel eens melding gemaakt van overduidelijke oplichting (namaakproducten etc.), maar wordt direct afgewezen.
Maar het blijft belachelijk, waar betaal jij anders die zogenaamde kopersbescherming voor, bij elke transactie ? Ik zou het er verder niet bij laten zitten.quote:Op maandag 7 april 2025 23:55 schreef Seven. het volgende:
Stoom afgeblazen op LinkedIn met flink wat tags en een plaatje voor extra aandacht hiervoor. Doet mij deugd.
Je hebt ook mensen die hun spullen tegen winkelprijzen te koop zetten. Dan krijg je dit soort dingenquote:Op woensdag 2 april 2025 11:49 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja ik vind dat ook altijd zo bizar,net zoals een item voor 15 euro bv en dan een bod geven van 5..ja doei das gewoon niet redelijk
Nou, het gebeurt dus echt niet alleen bij hele hoge prijzen.quote:Op woensdag 9 april 2025 08:09 schreef SwebbeSensje het volgende:
[..]
Je hebt ook mensen die hun spullen tegen winkelprijzen te koop zetten. Dan krijg je dit soort dingen
Ja, en de saga gaat nog even door. De verkoper communiceert nu wel, ze gaat het terugkopen 'zodra het geld vrijgegeven is'. Dat is eergisteren geweest. Ik denk dat ze aan het tijdrekken is. Gisteren lag er ineens een bod van 15 euro, want het leek haar wel redelijk dat ze er geen kosten voor zou krijgen.quote:Op woensdag 9 april 2025 08:03 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Maar het blijft belachelijk, waar betaal jij anders die zogenaamde kopersbescherming voor, bij elke transactie ? Ik zou het er verder niet bij laten zitten.
Tja. Droevige mensen. Take what you can get, daarna een slechte review, blokkeren en geen minuut nachtrust over verliezen.quote:Op woensdag 9 april 2025 08:52 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, en de saga gaat nog even door. De verkoper communiceert nu wel, ze gaat het terugkopen 'zodra het geld vrijgegeven is'. Dat is eergisteren geweest. Ik denk dat ze aan het tijdrekken is. Gisteren lag er ineens een bod van 15 euro, want het leek haar wel redelijk dat ze er geen kosten voor zou krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |