Ja echt typisch links. Toen tijdens corona rechtse wappies klappen kregen klaagden ze nooitquote:Op donderdag 14 november 2024 08:30 schreef Tekaschi het volgende:
Het liegen over het geweld van de ME en net doen alsof de "activisten" belaagd zijn is wel een typisch links dingetje, zijn de tactieken die ze keer op keer gebruiken. Eigenlijk moeten we die linkse activisten gewoon classificeren als een criminele organisatie.
Die kregen dan ook echt klappen, waren charges met paarden en het waterkanon. De linkse demonstraten wordt altijd lief gevraagd of ze willen vertrekken en als ze dat niet doen dan tillen ze ze heel netjes de bus in. Het is nogal een verschil he? En dat ziet heel NL gelukkig, en niet alleen in NL is dat kwartje aan het vallen, in de UK zagen we het afgelopen zomer ook al terwijl ze in de US het ook beginnen te zien.quote:Op donderdag 14 november 2024 08:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja echt typisch links. Toen tijdens corona rechtse wappies klappen kregen klaagden ze nooit
Komt zeker ook door mensen als Wilders en Le Pen.quote:
Goede vraag. Als het vanuit de autoriteiten komt is het een ander verhaal dan als het vanuit een Joodse organisatie komt.quote:Op donderdag 14 november 2024 08:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Van wie is die brief afkomstig?
Jaquote:Op donderdag 14 november 2024 07:09 schreef Qarrad het volgende:
Is dat ene filmpje van die twee demonstranten die niet doorlopen en overdreven gillen nu het filmpje van politiegeweld waar een ophefje over is?
Tuurlijk niet. Door Frans en Femke. En de zoon van Femke, want die heeft een klappertjes pistool.quote:Op donderdag 14 november 2024 08:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Komt zeker ook door mensen als Wilders en Le Pen.
Zag het ook.quote:Op woensdag 13 november 2024 22:20 schreef Lemmeb het volgende:
Hahaha de islamofascistische gemeenschap begint hem al aardig te knijpen! Ik zit net EenVandaag van vanavond terug te kijken, zit daat zo'n islamofascistische jankbek volop Takiyya te plegen en net te doen of "zijn" taxichauffeurs allemaal voorbeeldige mannen zijn. Hij heeft blijkbaar niet door dat iedereen z'n pappenheimers onderhand wel kent en hij echt totaal ongeloofwaardig overkomt.
Tijdens de Griekse staatsschuldencrisis werden Britten, Duitsers en Nederlanders ook op basis van nationaliteit in elkaar getrapt in Griekenland. Dat haalde niet eens de headlines.quote:
Ben in mijn leven naar twee demonstraties geweest en de eerste was voor behoud stufi. Daar waren ook paarden charges en bebloede koppies na afloop en je kan moeilijk volhouden dat stufi nou een rechts speerpunt is.quote:Op donderdag 14 november 2024 08:44 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Die kregen dan ook echt klappen, waren charges met paarden en het waterkanon. De linkse demonstraten wordt altijd lief gevraagd of ze willen vertrekken en als ze dat niet doen dan tillen ze ze heel netjes de bus in. Het is nogal een verschil he? En dat ziet heel NL gelukkig, en niet alleen in NL is dat kwartje aan het vallen, in de UK zagen we het afgelopen zomer ook al terwijl ze in de US het ook beginnen te zien.
Vooropgesteld dat als de politie of ME zegt dat je moet oprotten, dan moet je oprotten. Of dat nu links, rechts, midden of groep X, Y of Z of wie dan ook het ook is of zijn, wegwezen. Volg je de orders niet op en blijf je tegenwerken, dan kan je klappen krijgen. Ik ben niet voor het uitdelen van klappen. In dit geval, noodverordening, heb ik persoonlijk wel begrip voor het uitdelen van klappen zolang het iets bijdraagt uit het beëindigen van de lokale situatie en dat het niet escalerend werkt.quote:Op donderdag 14 november 2024 08:30 schreef Tekaschi het volgende:
Het liegen over het geweld van de ME en net doen alsof de "activisten" belaagd zijn is wel een typisch links dingetje, zijn de tactieken die ze keer op keer gebruiken. Eigenlijk moeten we die linkse activisten gewoon classificeren als een criminele organisatie.
Wat hier opvalt is dat het filmpje begint als de ME-ers in actie komen, en dat het stukje vooraf ontbreekt waarin er een vliegende schotel geland kan zijn, een circus langsgetrokken is wellicht, ze een dansje deden misschien maar het allerwaarschijnlijkste scenario is dat hen daarin 100 keer is gevorderd om weg te gaan en door te lopen.quote:Op donderdag 14 november 2024 09:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vooropgesteld dat als de politie of ME zegt dat je moet oprotten, dan moet je oprotten. Of dat nu links, rechts, midden of groep X, Y of Z of wie dan ook het ook is of zijn, wegwezen. Volg je de orders niet op en blijf je tegenwerken, dan kan je klappen krijgen. Ik ben niet voor het uitdelen van klappen. In dit geval, noodverordening, heb ik persoonlijk wel begrip voor het uitdelen van klappen zolang het iets bijdraagt uit het beëindigen van de lokale situatie en dat het niet escalerend werkt.
Alleen wat hier opvalt is dat de mensen klappen krijgen die al weggevoerd zijn. Dat is een andere situatie als demonstranten die blijven staan op de plaats waar een charge wordt uitgevoerd. Ze waren al weg en hebben blijkbaar enigszins (er is gesloopt in de bussen) meegewerkt anders zaten ze nu nog wel vast en er zitten mensen vast.
Het is leuk om nu heel links en/of progressief nederland te verwijten dat gisteren een paar honderd man besloot om toch te demonstreren. Ondanks de noodverordening. Je kan het gedrag van deze mensen of extinction rebellion echt niet projecteren op 6 miljoen Nederlanders.
Stemmers op de PVV hebben er ook een bloedhekel aan als hun bepaalde standpunten van de PVV of extreem rechts verweten wordt. Doe dat dan de ander ook niet aan
Vlak de ME (NL) niet uitquote:Op donderdag 14 november 2024 08:49 schreef Haags het volgende:
[..]
Schuld van Maccabi Tel Aviv supporters
En reken maar dat er nog tig schuimbekjes zichzelf dit zitten te vertellen momenteel en elkaar vinden online. Als dat omslaat naar plannen in de praktijk, dan is er niet veel verschil met de kanslozen die voorafgaand aan 7 november elkaar vonden om Joden aan te willen vallen.quote:Op donderdag 14 november 2024 09:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zo, die heeft zich flink op laten naaien![]()
Wel grappig hoe bij bianconeri de wereld te klein is om een paar burgerslachtoffers in Gaza en Libanon, maar bij de jodenjacht en moslimterreur in Amsterdam daar staat exact dezelfde bianconeri bij te juichen.quote:Op donderdag 14 november 2024 09:21 schreef bianconeri het volgende:
Wel grappig hoe bij mensen hier de wereld te klein is om wat geweld in Amsterdam, maar het executeren en bombarderen van onschuldige burgers in Gaza en Libanon daar staan exact dezelfde users bij te juichen.
Beetje hypocriet.
quote:Kabinet dringt aan op vervolging antisemitische geweldplegers als terroristen: ‘Vraagt om sterk bewijs’
Het kabinet dringt er bij het Openbaar Ministerie op aan om antisemitische daders voor terrorisme te vervolgen. Harde bewijzen voor een terroristisch oogmerk zijn daarbij cruciaal, zegt hoogleraar en advocaat Geert-Jan Knoops. ‘Zoiets kan je wel veronderstellen, maar in de rechtszaal moet je het ook bewijzen.’
Het kabinet stelt dat het Openbaar Ministerie de mogelijkheid heeft om antisemitische geweldplegers te vervolgen voor terrorisme. Vorige week donderdagnacht brak er geweld uit in Amsterdam na de Europese wedstrijd tussen Ajax en Maccabi Tel Aviv. Drie coalitiepartijen (PVV, VVD en BBB) willen dat de Nederlandse paspoorten van daders wordt afgepakt bij een veroordeling voor terrorisme. Het ontnemen van iemands paspoort is nu alleen nog maar mogelijk als er gevreesd wordt voor de nationale veiligheid.
Op zich mag de politiek er bij het OM op aandringen om ergens onderzoek naar te doen, al is het aan het OM om zelfstandig te beslissen of er al dan niet gehoor gegeven wordt aan dergelijke verzoeken, zo stelt Geert-Jan Knoops, advocaat bij het Internationaal Strafhof en hoogleraar politiek van het internationaal recht. De politiek mag zich echter niet inlaten met een eventuele vervolging. Ook is het niet de bedoeling dat het OM zich laat leiden door de politiek. Een advies of oproep mag, maar daar blijft het dan bij.
Of het OM de geweldplegers kan vervolgen voor terrorisme durft Knoops niet te zeggen. Hij weet namelijk niet hoe de eventuele bewijsvoering eruitziet, op grond waarvan de geweldplegers wel of niet veroordeeld worden. Wel wijst hij op een artikel uit het Wetboek van Strafrecht dat voorziet in de strafbaarstelling van het in groepen afspreken om zware mishandeling te plegen. 'Met een terroristisch oogmerk kan daar tien jaar celstraf op staan', zegt Knoops.
Afspraken over geweldpleging
Dan moet het OM een aantal zaken aantonen. Allereerst dat er een samenspanning heeft plaatsgevonden voordat, in dit geval, de supporters van Maccabi Tel Aviv zijn belaagd. Het OM moet kunnen bewijzen dat er een afspraak is gemaakt om Israëlische supporters te belagen, aan de hand van bijvoorbeeld getuigenverklaringen en WhatsApp-berichten. Ook moet het OM hard kunnen maken dat er sprake is van een terroristisch oogmerk. Dat wil zeggen dat het geweld bedoeld is om de bevolking, of een deel van de bevolking, vrees aan te jagen. 'Zoiets kan je wel veronderstellen, maar in de rechtszaal moet je het bewijzen.'
Het OM zal, zo verwacht Knoops, wel een onderzoek instellen naar de haalbaarheid van de kabinetswensen. Maar of dat onderzoek kans van slagen heeft, is lastig in te schatten. Het wordt vooral lastig om boven tafel te krijgen wat er is gebeurd voorafgaand aan de geweldsuitbarsting van vorige week. Terwijl dat cruciaal is, wil het OM een terroristisch oogmerk kunnen bewijzen, stelt Knoops. 'Maar we weten niet waarover het OM beschikt aan bewijsmateriaal', voegt hij daaraan toe.
Dat is beetje flauw. Dat een filmpje context weglaat is toch nagenoeg altijd. Context wordt heel vaak bewust weggelaten en soms onbewust omdat de filmer pas gaat filmen als het al geescaleerd is of plaatsvindt. Daar doet iedereen (we praten hier op fok graag in hele groepen dus in dit geval doe ik dat ook) aan. Zowel extreem links, radicaal links, progressieve mensen, medewerkers van universiteiten, medewerkers van rechtbanken, advocaten, activisten, klimaatdrammers, mensen die van dieren houden, linkse journalisten, linkse hoernalisten, antisemieten, zelfs enigszins rechtse mensen of mensen die feitelijk kunnen onderbouwen waarom islamitische mensen vooral aangekeken moeten worden op wat op alle islamieten geprojecteerd wordt.quote:Op donderdag 14 november 2024 09:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat hier opvalt is dat het filmpje begint als de ME-ers in actie komen, en dat het stukje vooraf ontbreekt waarin er een vliegende schotel geland kan zijn, een circus langsgetrokken is wellicht, ze een dansje deden misschien maar het allerwaarschijnlijkste scenario is dat hen daarin 100 keer is gevorderd om weg te gaan en door te lopen.
Das wel positiefquote:Op donderdag 14 november 2024 09:40 schreef RipCity het volgende:
[..]
Ik geef het minder dan 0.001% kans
Ik ook.quote:Op donderdag 14 november 2024 03:23 schreef Jippie het volgende:
Heb het gewoon te doen met de politie daar
Zou beter zijn om dat te doen met iedereen die stout isquote:Op donderdag 14 november 2024 09:41 schreef Paul het volgende:
Alle stoute marokkanen gaan het land uit worden gebracht
Moet je eens in bijv Spanje proberen, agenten bespugen of slaan...quote:Op donderdag 14 november 2024 09:41 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik ook.
Onder invloed van een falend ultralinks stadsbestuur zijn wetshandhavers verandert van een betrouwbare rots in de branding tot leugenachtige weekdieren.
De 281 "aanhoudingen" waren niets meer dan een gratis taxiritje. Waarschijnlijk heeft de politie niet eens geweten wie ze in de bus hadden. Uit beeld halen was al goed genoeg.
En dan de manier waarop het allemaal plaatsvindt:
Via de megafoon worden raddraaiers/wetsovertreders gesmeekt om weg te gaan. Knettergek
Als agent moet je je laten bespugen i.p.v. dat je iets terug mag doen terwijl ter plekke een pak slaag passender was geweest.
De motoragent die een klap in zijn gezicht kreeg deed helemaal niks terug terwijl dit gewoon openlijke geweldpleging is. Staat een behoorlijke straf op.
En aan het eind van de alinea lijkt het wel of de agenten in het verdachtenbankje zitten.
Tijd voor een echte oproerpolitie. Eerst meppen, dan schieten en daarna pas vragen stellen.
Nee maar ik ben 100% NLquote:Op donderdag 14 november 2024 09:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zou beter zijn om dat te doen met iedereen die stout is
Gelukkig vraagt het om sterk bewijs, zou ik zeggen. Bij een serieuze aantijging als terrorisme, hoort serieuze onderbouwing. Ik hoop dus dat het niet alleen een kreet is en dat het OM een goede zaak kan bouwen.quote:Op donderdag 14 november 2024 09:36 schreef Frutsel het volgende:
'Maar we weten niet waarover het OM beschikt aan bewijsmateriaal',
Of in Marokko.quote:Op donderdag 14 november 2024 09:44 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Moet je eens in bijv Spanje proberen, agenten bespugen of slaan...
Een deel van het plaatje ontbreekt. Mag ik aannamen dat de namen Sinwar, Deif en Khamenei daar op staan...?quote:
Ik ben benieuwd hoe hoog het ziekteverzuim daar is.quote:Op donderdag 14 november 2024 03:23 schreef Jippie het volgende:
Heb het gewoon te doen met de politie daar
Het gewone volk is het volk dat niet rijk geboren is en dus niet mee mag regeren/doen.quote:Op woensdag 13 november 2024 19:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk het gewone volk?
quote:
Net zoals met het OS zal een legermacht op de been zijn, dan worden de symptomen een dag bestreden en morgen is het weer terug naar het oude normaal waar Joden totaal niet veilig zijn en de rest van de samenleving kraakt onder het islamitische jihad straattuig.quote:
Gewoon weer een eiland opspuiten ergens, daar al het tuig wat je afkomst en ideologie ook is, plaatsen. Probleem opgelost, zoeken ze het zichzelf maar uit.quote:Op donderdag 14 november 2024 09:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zou beter zijn om dat te doen met iedereen die stout is
Zal wel loslopen, er zouden nu amper meer Israelische supporters komen en de politiemacht is enorm.quote:
Benieuwd naar welke radicale moslim haar opvolgt.quote:Op donderdag 14 november 2024 10:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Vandaag stemt de Tweede Kamer over het aftreden van Halsema
Hebben we gezien gister ja.quote:Op donderdag 14 november 2024 08:44 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Die kregen dan ook echt klappen, waren charges met paarden en het waterkanon. De linkse demonstraten wordt altijd lief gevraagd of ze willen vertrekken en als ze dat niet doen dan tillen ze ze heel netjes de bus in. Het is nogal een verschil he? En dat ziet heel NL gelukkig, en niet alleen in NL is dat kwartje aan het vallen, in de UK zagen we het afgelopen zomer ook al terwijl ze in de US het ook beginnen te zien.
Vanavond zijn ze rustig, want alle ogen zijn op ze gericht. Morgen gaat men gewoon verder met het afbreken van de westerse samenleving.quote:Op donderdag 14 november 2024 09:59 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Net zoals met het OS zal een legermacht op de been zijn, dan worden de symptomen een dag bestreden en morgen is het weer terug naar het oude normaal waar Joden totaal niet veilig zijn en de rest van de samenleving kraakt onder het islamitische jihad straattuig.
Dude, die overdreven aandacht voor wat reguliere hooligans is de deflectie van de maand.quote:Op donderdag 14 november 2024 10:00 schreef Droopie het volgende:
Ik heb gisteren het filmpje gekeken van Bender en ik denk dat de politie toch een x aantal fouten heeft gemaakt het begeleiden van de supporters van Tel Aviv.
Het duurde allemaal erg lang en in dat soort situaties moet je die supporters gewoon weg hebben, zeker als je stelt dat er 800 agenten beschikbaar waren.
Als er straks rechtzaken komen, sluit ik zeker niet uit dat de advocaten het gooien op supportersgeweld, aangezien ik heel veel raakvlakken zie met supportersgeweld in Rotterdam van pak m beet de afgelopen 30 jaar.
Kan je ook een flinke douw voor krijgen, maar het is allemaal niet zo zwart wit in mijn beleving.
Zit er anti-semitisme bij, zeker weten. Maar de gelegenheid maakt de dief zeggen ze dan.
Duitse, engelse of amsterdamse supporters moet je ook niet na een wedstrijd in Rotterdam laten stappen.
Heh?quote:Op donderdag 14 november 2024 10:30 schreef Homey het volgende:
Kijk naar Parijs nu, massale rellen en er zijn helemaal geen uitsupporters daar.
De bijna dood ervaring voor een demonstrant bij de recente demonstraties heb ik gemist, maar het staat hier in dit topic vol mensen die vinden dat het harder mag en toen de studentjes werden aangepakt was het ook lachen.quote:Op donderdag 14 november 2024 10:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zoals een starhopper die dubbel lag toen een vrouw met een waterkanon vol op haar hoofd van 5 meter werd beschoten. Of zat aan te moedigen toen wat wappies op de grond lagen de bijtende politiehonden van hun af te houden. Citaten als 'moet harder' en 'net goed' kan ik mij nog prima voor de geest halen.
Waar is die nu dan?
Dat soort.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |