Ik denk dat de praktijk tegenvalt, zeker in het nieuwe jaar.quote:Op dinsdag 3 december 2024 14:25 schreef Rene het volgende:
[..]
Ik doel erop: werkgeversmarkt. NIet elke werkgever heeft troef. Genoeg medewerkers die momenteel nog meer kunnen eisen dan de werkgever.
Gelezen, maar voor landen buiten de EU.quote:Op dinsdag 3 december 2024 11:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Omdat ik dat nu wel zie aankomen.
Nog heel verschillend per vakgebied, het gaat nog steeds financieel goed in Nl.
Vooral omdat het in Duitsland slecht gaat (industriële toelevering) en de VS importheffingen gaat verhogen. En de Nederlandse begroting door de EU is afgekeurd en er wel fors bezuinigd moet worden.
De NLse binnenlandse markt loopt momenteel op allerlei subsidie en toelagen of export.
En beiden staan onder druk.
https://www.reuters.com/b(...)sputters-2024-07-15/
https://businessam.be/uni(...)ropese-kantoorbanen/
https://www.eur.nl/en/med(...)lagen-tech-bedrijven
Nee, of i.i.g. heel weinig.quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gelezen, maar voor landen buiten de EU.
En het gaat om grote aantallen, maar op macro niveua valt het wel mee denk ik. Ik merk daar niks van.
Merk jij in de praktijk dat het begint te draaien dan?
Mwah, merk het nog niet zo.quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee, of i.i.g. heel weinig.
Maar ik zie teveel signalen dat het aan het draaien is. Pinpost deze maar en let maar op wat er gebeurd.
Is trouwens nou niet zo dat er een enorme recessie komt maar mensen hoppen niet meer zo snel, zijn blij met hun vaste aanstelling en gaan weer meer werken straks.
We doen in Nl gewoonweg te weinig sinds een aantal jaren.
Ik merk het ook niet hoor maar kijk gewoon vooruit.quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwah, merk het nog niet zo.
Het klopt wel dat het allemaal soms wat makkelijk aan het worden. Kwartiertjes smokkelen, automatisch goede beoordelingen, scherpte. Een werkgever heeft niet veel te willen, en dat heeft ons wel lui gemaakt. Je weet gewoon dat een werkgever geen kant op kan.
Duh, veel krapper kan ook bijna niet.quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik merk het ook niet hoor maar kijk gewoon vooruit.
Door te doen waar je goed in bent. En anders ellebogenwerk.quote:Op dinsdag 26 november 2024 11:09 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe verdienen jullie zo gigantisch veel geld zeg
Nou…quote:Op maandag 2 december 2024 21:21 schreef Lospedrosa het volgende:
In WGR klonk er een beetje hoorngelag toen ik aangaf een paar maanden geleden dat we weer in een werkgeversmarkt terecht komen.
Wie gelooft dit nu nog steeds niet?
Dat is een geheel eigen topic waard.quote:Op maandag 16 december 2024 07:37 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nou…
https://www.destentor.nl/(...)%2Fwww.google.com%2F
Want iemand die supergoed kan metselen verdient bakken vol met geld in loondienstquote:Op maandag 16 december 2024 06:38 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Door te doen waar je goed in bent. En anders ellebogenwerk.
Dan wordt het ellebogen. Als laagopgeleide in loondienst is het sowieso karig.quote:Op maandag 16 december 2024 10:05 schreef Questular het volgende:
[..]
Want iemand die supergoed kan metselen verdient bakken vol met geld in loondienst
Nou, daar gaat nu aardig de knip op; bij ons vliegen ze er nu allemaal uit, en dat hoor ik wel meer de laatste tijd in andere sectoren.quote:Op maandag 16 december 2024 11:22 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dan wordt het ellebogen. Als laagopgeleide in loondienst is het sowieso karig.
Als vakbekwame zzp'er kun je vragen wat je wilt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door plesner op 08-01-2025 12:36:45 ]
PE en contributie vergoed? Is het njet dodelijk stroperig bij een gemeente?quote:Op donderdag 9 januari 2025 08:25 schreef KaBuf het volgende:
01: Bedrijfstak: Gemeente
02: Functie: Senior financial controller
03: Opleiding: Accountancy (RA)
04: Leeftijd: 33
05: Aantal uren per week dat je werkt: 32 (contract voor 36 maar 4u ouderschapsverlof)
06: Aantal vakantiedagen: 27
07: 13e maand: Onderdeel van IKB
08: Bruto maand salaris: 6.072 (ex ouderschapsverlof -/- 622)
09: Netto maand salaris: 3.564 (dus na verrekening ouderschapsverlof)
10: Overuren betaald: Initieel tijd voor tijd
11: Werkervaring: Hiervoor zo'n kleine 15 jaar in de accountancy gewerkt, eindfunctie manager
12: Goodies: laptop, telefoon (vind ik allebei niet echt goodies). Fietsplan
13: Tevreden?: Zeker. Nu een tijdje op deze functie en ben tevreden met mijn overstap! Ook stuk minder reistijd duys dat scheelt
14: (Door)Groei mogelijkheden: Opties zijn er, speelt nu nog niet echt.
Wat dacht je van die mallotige BBB en IVA vraagstukjesquote:Op donderdag 9 januari 2025 08:36 schreef nostra het volgende:
[..]
PE en contributie vergoed? Is het njet dodelijk stroperig bij een gemeente?
Yes, heb ik meegenomen in mijn voorwaardenquote:Op donderdag 9 januari 2025 08:36 schreef nostra het volgende:
[..]
PE en contributie vergoed? Is het njet dodelijk stroperig bij een gemeente?
BBV en IV3?quote:Op donderdag 9 januari 2025 09:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat dacht je van die mallotige BBB en IVA vraagstukjes![]()
Ja klopt die ja. Ik vond'm wat lastig zullen we maar zeggen.quote:
Als je een goede werkgever vindt is die stap prima te combineren weet ik uit eigen ervaring. Zeker als hybride werken mogelijk is en je circa 50% thuis kan werken. Dat geeft je de flexibiliteit om te genieten van het ouderschap icm werk.quote:Op zondag 17 november 2024 12:34 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Goede vraag, ben ik nog niet helemaal over uit !.
Ik zie weleens leuke dingen voorbij komen op LinkedIn, maar vaak zit ik dan al aan het eind van de salarisschaal of nog verder. De stap naar finance manager heb ik geen zin in ivm druk prive leven (jonge kinderen).
De meeste directe collega's stromen intern door naar finance manager, zijn vaak wel een paar jaar ouder.quote:Op donderdag 9 januari 2025 17:04 schreef koentjuh18 het volgende:
[..]
Als je een goede werkgever vindt is die stap prima te combineren weet ik uit eigen ervaring. Zeker als hybride werken mogelijk is en je circa 50% thuis kan werken. Dat geeft je de flexibiliteit om te genieten van het ouderschap icm werk.
Aan de andere kant snap ik je overweging ook wel, enige waar je even goed over na moet denken is of je daar over 10 jaar nog steeds zo over denkt. Nu kan je nog (relatief) makkelijk de stap maken naar een leidinggevende finance functie. Hoe langer je als controller blijft hangen hoe minder makkelijk die stap te maken is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |