Geloof jij nog in sinterklaas dan?quote:Op dinsdag 12 november 2024 16:29 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maar goed dat jij er niet over gaat.
Ik denk dat jij er ook niet erg van gecharmeerd zou zijn als het suikerfeest anders gevierd moet worden.
Zou ze er last van hebben als we het verplaatsten naar kerst en een ander poppetje de cadeautjes laten bezorgen denk je?quote:Op dinsdag 12 november 2024 16:31 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou ik niet, maar mijn nichtje nog wel. En ik vroeger ook.
Ik gooi deze vraag er nog even in.quote:Op dinsdag 12 november 2024 16:29 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maar goed dat jij er niet over gaat.
Ik denk dat jij er ook niet erg van gecharmeerd zou zijn als het suikerfeest anders gevierd moet worden.
Nou dat is eerlijk in ieder geval. Maar het geeft ook weer wat een verandering aan het Sinterklaasfeest voor veel Nederlanders zou betekenen: we raken over de zeik. Probeer het in ieder geval te snappen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 16:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Zou ze er last van hebben als we het verplaatsten naar kerst en een ander poppetje de cadeautjes laten bezorgen denk je?
Suikerfeest is religieus van aard net als kerst dus die data kan je niet zomaar veranderen.
Ja kan wel maar dan raken mensen ernstig over de zeik.
Zowel de demonstranten op een kinderfeest (!) als degenen die per se 'zwarte piet' in stand willen houden sporen gewoonweg niet en hebben ergens de (stoom)boot volledig gemist. En ja 'roetveegpiet' is ook totaal lachwekkend. Is namelijk een halfbakken oplossing waarmee je zelfs de zwarte community uitsluit van deelname. Of hoe zien ze dat voor zich? Een zwarte roetveegpiet ofzo? De oplossing is eigenlijk héél erg simpel: 'kleurenpieten'. Verf iedere 'piet' - zijn notabene tegenwoordig vrolijke hulpjes i.p.v. een knecht - in een eigen kleur/motief. Ter introductie produceer je een nationale Sinterklaasfilm waarin je het verpakt/uitlegt in een leuk verhaaltje. Iedere schoolklas geef je zelfs gratis toegang met alle toeters en bellen. Een onschuldig kinderfeest voor zowel jong als oud én bijhorend tot ons culturele erfgoed. En ik ben dus TOTAAL NIET woke.quote:Op dinsdag 12 november 2024 12:35 schreef Starhopper het volgende:
Sjonge, kunnen we niet gewoon stoppen met zwarte piet? Het is echt niet meer van deze tijd en het komt gewoon racistisch over. Ik snap echt niet waarom mensen nog zo krampachtig vasthouden aan een verouderde traditie. In plaats van het hele feest af te gelasten omdat er gedoe over is, zou het juist veel sterker zijn om gewoon die verandering door te voeren. Ga voor roetveegpieten en maak het feest leuk voor iedereen, zonder mensen te kwetsen. Het voelt echt laf om dan maar alles af te blazen. Laat zien dat je met de tijd mee kunt gaan en gewoon kiest voor een feest dat iedereen welkom heet.
Laat maar door gaan. Wordt vast gezellig.quote:
Is er überhaupt wel eens zo'n dreigement waargemaakt door KOZP? Behalve dat ze met wat bordjes gaan staan.quote:Op dinsdag 12 november 2024 17:19 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Laat maar door gaan. Wordt vast gezellig.
Echt who the fuck gives a shitquote:Op dinsdag 12 november 2024 16:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Amerikaanse vrienden van mij vinden sinterklaas echt een idioot, racistisch concept.
We willen toch zo graag op Amerika lijken hier? Vier dan ook gewoon de kerstman, ben je van al het gezeik in één klap af.quote:
Ik heb geen idee Hexagon. Ik vind het allemaal wat kansloos van beide kampen en elk jaar hetzelfde gelazer.quote:Op dinsdag 12 november 2024 17:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Is er überhaupt wel eens zo'n dreigement waargemaakt door KOZP? Behalve dat ze met wat bordjes gaan staan.
Eeeehhh voor jouw informatie, KOPZ wil ook geen roetveegpieten, geen gele pieten, geen groene pieten helemaal geen gekleurde pieten. Deze mensen gaan niet stoppen totdat het feest helemaal kapot is. Ik heb geen kinderen en ik heb ook niks met sinterklaas. Maar KOZP is gewoon een sneu groepje die altijd wel weer iets gaat vinden om tegen te zijn. Dat heeft niks meer met racisme of wat dan ook te maken.quote:Op dinsdag 12 november 2024 12:35 schreef Starhopper het volgende:
Sjonge, kunnen we niet gewoon stoppen met zwarte piet? Het is echt niet meer van deze tijd en het komt gewoon racistisch over. Ik snap echt niet waarom mensen nog zo krampachtig vasthouden aan een verouderde traditie. In plaats van het hele feest af te gelasten omdat er gedoe over is, zou het juist veel sterker zijn om gewoon die verandering door te voeren. Ga voor roetveegpieten en maak het feest leuk voor iedereen, zonder mensen te kwetsen. Het voelt echt laf om dan maar alles af te blazen. Laat zien dat je met de tijd mee kunt gaan en gewoon kiest voor een feest dat iedereen welkom heet.
Maar iedere zestienjarige lolbroek kan natuurlijk die mails versturen als het blijkbaar zo gemakkelijk gaat.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:12 schreef probeer het volgende:
Triest dat het afgelast wordt door anonieme bedreigingen. Toegeven aan dit soort kleinschalig terrorisme (dreigen met zwaar geweld om politieke doelen te behalen) vind ik principieel niet zo'n goed idee. Maar ik kan me geheel voorstellen dat die stichting en diens leden zich nu erg onveilig voelen en er dus geen zin meer in hebben. Dat neem ik ze geenszins kwalijk.
Verder zou ik persoonlijk graag zien dat de traditie van sinterklaas geupdate wordt, met inderdaad oa kleur- en of roetveeg-pieten. Al hoeft het hele ding niet rigoureus op de schop, zoals voorgesteld in dat artikel hierboven.
Maar als anderen deze traditie nog op een wat meer ouderwetse manier willen blijven vieren, zijn ze daar wat mij betreft helemaal vrij in en zal ik ze geen strobreed in de weg leggen.
Edit:
En eerlijk gezegd zou ik het toch wel zeer erg waarderen als de politie er wat manuren aan besteedt om mogelijk te achterhalen wie deze bedreigingen geuit heeft. Verdomme zeg, dat is hun werk. Als we allemaal al wisten wie het waren voordat de politie in beweging wil komen, dan kunnen we de gehele opsporingsbevoegdheid van de politie wel opdoeken. Dan kunnen ze lekker allemaal gaan handhaven, en kan het OM een verdachte gewoon rechtstreeks aanschrijven. 'Er achter komen wie het gedaan heeft' lijkt me toch wel een aardige kerntaak van de politie. Dan is het maar te hopen dat dat bestuurslid de boel flink aandikt.
Nou ja wat die Yanks denken zal mij een rotzorg zijn. Zo vind ik Halloween een idioot gebruik. Maar als anderen dat leuk vinden prima. Zolang je maar zelf plezier hebt.quote:Op dinsdag 12 november 2024 16:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Absoluut.
Wat is er mis met kerst en een kerstman zoals men het vrijwel overal viert?
Amerikaanse vrienden van mij vinden sinterklaas echt een idioot, racistisch concept.
Dat klopt ja. Maarja, ga er als stichting dan toch maar staan.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar iedere zestienjarige lolbroek kan natuurlijk die mails versturen als het blijkbaar zo gemakkelijk gaat.
Geen idee. Dit hele onderwerp boeit me al jaren geen ene fuck meer. Als het dat ooit al deed.quote:Staat me ook niet bij dat er ook maar ooit enig dreigement is uitgevoerd uit de anti-Zwarte Piet hoek. Behalve dat ze met wat bordjes komen staan.
Gezien de stand van zaken in Europa moet men zich eerder schamen als ze geen racist zijn, tragisch genoeg.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:26 schreef Marsenal het volgende:
Ik vind dat Zwarte Piet gewoon moet kunnen, maar, het moet gezegd, ik ben wel een racist. Ik schaam me daar echter niet voor, ik vind dat heerlijk werken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |