abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215559738
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2024 16:29 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Maar goed dat jij er niet over gaat.

Ik denk dat jij er ook niet erg van gecharmeerd zou zijn als het suikerfeest anders gevierd moet worden.
Geloof jij nog in sinterklaas dan?
blablablabla
  dinsdag 12 november 2024 @ 16:31:45 #52
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215559749
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 16:30 schreef Elan het volgende:

[..]
Geloof jij nog in sinterklaas dan?
Nou ik niet, maar mijn nichtje nog wel. En ik vroeger ook.
pi_215559760
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2024 16:31 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Nou ik niet, maar mijn nichtje nog wel. En ik vroeger ook.
Zou ze er last van hebben als we het verplaatsten naar kerst en een ander poppetje de cadeautjes laten bezorgen denk je?
Suikerfeest is religieus van aard net als kerst dus die data kan je niet zomaar veranderen.

Ja kan wel maar dan raken mensen ernstig over de zeik.
blablablabla
  dinsdag 12 november 2024 @ 16:33:59 #54
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215559764
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2024 16:29 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Maar goed dat jij er niet over gaat.

Ik denk dat jij er ook niet erg van gecharmeerd zou zijn als het suikerfeest anders gevierd moet worden.
Ik gooi deze vraag er nog even in.
pi_215559772
Tsja hoe een handjevol mensen honderdduizenden of zelfs miljoenen mensen kunnen beïnvloeden. Wat zijn we toch een slap volk
graag op anoniem
  dinsdag 12 november 2024 @ 16:37:41 #56
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215559798
Het
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 16:33 schreef Elan het volgende:

[..]
Zou ze er last van hebben als we het verplaatsten naar kerst en een ander poppetje de cadeautjes laten bezorgen denk je?
Suikerfeest is religieus van aard net als kerst dus die data kan je niet zomaar veranderen.

Ja kan wel maar dan raken mensen ernstig over de zeik.
Nou dat is eerlijk in ieder geval. Maar het geeft ook weer wat een verandering aan het Sinterklaasfeest voor veel Nederlanders zou betekenen: we raken over de zeik. Probeer het in ieder geval te snappen.
pi_215559969
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 november 2024 12:35 schreef Starhopper het volgende:
Sjonge, kunnen we niet gewoon stoppen met zwarte piet? Het is echt niet meer van deze tijd en het komt gewoon racistisch over. Ik snap echt niet waarom mensen nog zo krampachtig vasthouden aan een verouderde traditie. In plaats van het hele feest af te gelasten omdat er gedoe over is, zou het juist veel sterker zijn om gewoon die verandering door te voeren. Ga voor roetveegpieten en maak het feest leuk voor iedereen, zonder mensen te kwetsen. Het voelt echt laf om dan maar alles af te blazen. Laat zien dat je met de tijd mee kunt gaan en gewoon kiest voor een feest dat iedereen welkom heet.
Zowel de demonstranten op een kinderfeest (!) als degenen die per se 'zwarte piet' in stand willen houden sporen gewoonweg niet en hebben ergens de (stoom)boot volledig gemist. En ja 'roetveegpiet' is ook totaal lachwekkend. Is namelijk een halfbakken oplossing waarmee je zelfs de zwarte community uitsluit van deelname. Of hoe zien ze dat voor zich? Een zwarte roetveegpiet ofzo? De oplossing is eigenlijk héél erg simpel: 'kleurenpieten'. Verf iedere 'piet' - zijn notabene tegenwoordig vrolijke hulpjes i.p.v. een knecht - in een eigen kleur/motief. Ter introductie produceer je een nationale Sinterklaasfilm waarin je het verpakt/uitlegt in een leuk verhaaltje. Iedere schoolklas geef je zelfs gratis toegang met alle toeters en bellen. Een onschuldig kinderfeest voor zowel jong als oud én bijhorend tot ons culturele erfgoed. En ik ben dus TOTAAL NIET woke.

oO/
Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen!
  dinsdag 12 november 2024 @ 17:09:52 #58
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_215560046
Zwichten voor terreur
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  dinsdag 12 november 2024 @ 17:14:58 #59
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215560077
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 17:09 schreef Dr.Mikey het volgende:
Zwichten voor terreur
Er is nog helemaal geen sprake van terreur. Een mailtje sturen kan iedere droplul.
  dinsdag 12 november 2024 @ 17:19:22 #60
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_215560108
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 17:09 schreef Dr.Mikey het volgende:
Zwichten voor terreur
Laat maar door gaan. Wordt vast gezellig.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  dinsdag 12 november 2024 @ 17:25:41 #61
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215560166
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 17:19 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Laat maar door gaan. Wordt vast gezellig.
Is er überhaupt wel eens zo'n dreigement waargemaakt door KOZP? Behalve dat ze met wat bordjes gaan staan.
pi_215560184
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 16:20 schreef Elan het volgende:

[..]

Amerikaanse vrienden van mij vinden sinterklaas echt een idioot, racistisch concept.
Echt who the fuck gives a shit
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_215560193
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 17:28 schreef TLC het volgende:

[..]
Echt who the fuck gives a shit
We willen toch zo graag op Amerika lijken hier? Vier dan ook gewoon de kerstman, ben je van al het gezeik in één klap af.
blablablabla
  dinsdag 12 november 2024 @ 17:30:08 #64
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_215560197
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 17:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Is er überhaupt wel eens zo'n dreigement waargemaakt door KOZP? Behalve dat ze met wat bordjes gaan staan.
Ik heb geen idee Hexagon. Ik vind het allemaal wat kansloos van beide kampen en elk jaar hetzelfde gelazer.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  dinsdag 12 november 2024 @ 17:34:24 #65
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_215560218
In en in triest dat een clubje schreeuwers het al jaren voor elkaar krijgt om leuk kinderfeest compleet te vergallen. Donder op met je Zwarte Piet is racisme gehuil.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  dinsdag 12 november 2024 @ 19:45:55 #66
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_215561659
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 november 2024 12:35 schreef Starhopper het volgende:
Sjonge, kunnen we niet gewoon stoppen met zwarte piet? Het is echt niet meer van deze tijd en het komt gewoon racistisch over. Ik snap echt niet waarom mensen nog zo krampachtig vasthouden aan een verouderde traditie. In plaats van het hele feest af te gelasten omdat er gedoe over is, zou het juist veel sterker zijn om gewoon die verandering door te voeren. Ga voor roetveegpieten en maak het feest leuk voor iedereen, zonder mensen te kwetsen. Het voelt echt laf om dan maar alles af te blazen. Laat zien dat je met de tijd mee kunt gaan en gewoon kiest voor een feest dat iedereen welkom heet.
Eeeehhh voor jouw informatie, KOPZ wil ook geen roetveegpieten, geen gele pieten, geen groene pieten helemaal geen gekleurde pieten. Deze mensen gaan niet stoppen totdat het feest helemaal kapot is. Ik heb geen kinderen en ik heb ook niks met sinterklaas. Maar KOZP is gewoon een sneu groepje die altijd wel weer iets gaat vinden om tegen te zijn. Dat heeft niks meer met racisme of wat dan ook te maken.
pi_215561815
Zwarte Piet discussie anno 2024 :') hier niet overheen zijn sinds 2018 :')_!
pi_215561833
Dus als je een website maakt over een Sinterklaasintocht met Zwarte piet met een telefoonnummer erbij dan krijg je zo'n leuke vriend van meneer Airfryer aan de telefoon?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_215561916
Triest dat het afgelast wordt door anonieme bedreigingen. Toegeven aan dit soort kleinschalig terrorisme (dreigen met zwaar geweld om politieke doelen te behalen) vind ik principieel niet zo'n goed idee. Maar ik kan me geheel voorstellen dat die stichting en diens leden zich nu erg onveilig voelen en er dus geen zin meer in hebben. Dat neem ik ze geenszins kwalijk.

Verder zou ik persoonlijk graag zien dat de traditie van sinterklaas geupdate wordt, met inderdaad oa kleur- en of roetveeg-pieten. Al hoeft het hele ding niet rigoureus op de schop, zoals voorgesteld in dat artikel hierboven.

Maar als anderen deze traditie nog op een wat meer ouderwetse manier willen blijven vieren, zijn ze daar wat mij betreft helemaal vrij in en zal ik ze geen strobreed in de weg leggen.

Edit:

En eerlijk gezegd zou ik het toch wel zeer erg waarderen als de politie er wat manuren aan besteedt om mogelijk te achterhalen wie deze bedreigingen geuit heeft. Verdomme zeg, dat is hun werk. Als we allemaal al wisten wie het waren voordat de politie in beweging wil komen, dan kunnen we de gehele opsporingsbevoegdheid van de politie wel opdoeken. Dan kunnen ze lekker allemaal gaan handhaven, en kan het OM een verdachte gewoon rechtstreeks aanschrijven. 'Er achter komen wie het gedaan heeft' lijkt me toch wel een aardige kerntaak van de politie. Dan is het maar te hopen dat dat bestuurslid de boel flink aandikt.

[ Bericht 14% gewijzigd door probeer op 12-11-2024 20:18:42 ]
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 12 november 2024 @ 20:22:39 #70
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215562024
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 20:12 schreef probeer het volgende:
Triest dat het afgelast wordt door anonieme bedreigingen. Toegeven aan dit soort kleinschalig terrorisme (dreigen met zwaar geweld om politieke doelen te behalen) vind ik principieel niet zo'n goed idee. Maar ik kan me geheel voorstellen dat die stichting en diens leden zich nu erg onveilig voelen en er dus geen zin meer in hebben. Dat neem ik ze geenszins kwalijk.

Verder zou ik persoonlijk graag zien dat de traditie van sinterklaas geupdate wordt, met inderdaad oa kleur- en of roetveeg-pieten. Al hoeft het hele ding niet rigoureus op de schop, zoals voorgesteld in dat artikel hierboven.

Maar als anderen deze traditie nog op een wat meer ouderwetse manier willen blijven vieren, zijn ze daar wat mij betreft helemaal vrij in en zal ik ze geen strobreed in de weg leggen.

Edit:

En eerlijk gezegd zou ik het toch wel zeer erg waarderen als de politie er wat manuren aan besteedt om mogelijk te achterhalen wie deze bedreigingen geuit heeft. Verdomme zeg, dat is hun werk. Als we allemaal al wisten wie het waren voordat de politie in beweging wil komen, dan kunnen we de gehele opsporingsbevoegdheid van de politie wel opdoeken. Dan kunnen ze lekker allemaal gaan handhaven, en kan het OM een verdachte gewoon rechtstreeks aanschrijven. 'Er achter komen wie het gedaan heeft' lijkt me toch wel een aardige kerntaak van de politie. Dan is het maar te hopen dat dat bestuurslid de boel flink aandikt.
Maar iedere zestienjarige lolbroek kan natuurlijk die mails versturen als het blijkbaar zo gemakkelijk gaat.

Staat me ook niet bij dat er ook maar ooit enig dreigement is uitgevoerd uit de anti-Zwarte Piet hoek. Behalve dat ze met wat bordjes komen staan.
pi_215562086
Ik vind dat Zwarte Piet gewoon moet kunnen, maar, het moet gezegd, ik ben wel een racist. Ik schaam me daar echter niet voor, ik vind dat heerlijk werken.
-nee-
pi_215562134
De term racist en racisme hebben geen waarde meer. Het word gebruikt als lapmiddel.

Ik hoop dat midden-Groningen alsnog een leuke Sinterklaasintocht zal gaan krijgen. En dan mag midden-Groningen zelf beslissen of ze Zwarte piet of roetveegpiet gebruiken.
Toegeven aan bedreigingen kan gewoon niet. Als er een inzameling komt voor beveiliging dan help ik mee.
pi_215562226
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 16:20 schreef Elan het volgende:

[..]
Absoluut.
Wat is er mis met kerst en een kerstman zoals men het vrijwel overal viert?

Amerikaanse vrienden van mij vinden sinterklaas echt een idioot, racistisch concept.
Nou ja wat die Yanks denken zal mij een rotzorg zijn. Zo vind ik Halloween een idioot gebruik. Maar als anderen dat leuk vinden prima. Zolang je maar zelf plezier hebt.
pi_215562243
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 20:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar iedere zestienjarige lolbroek kan natuurlijk die mails versturen als het blijkbaar zo gemakkelijk gaat.
Dat klopt ja. Maarja, ga er als stichting dan toch maar staan.

quote:
Staat me ook niet bij dat er ook maar ooit enig dreigement is uitgevoerd uit de anti-Zwarte Piet hoek. Behalve dat ze met wat bordjes komen staan.
Geen idee. Dit hele onderwerp boeit me al jaren geen ene fuck meer. Als het dat ooit al deed.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 13 november 2024 @ 09:56:19 #75
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_215565221
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 november 2024 20:26 schreef Marsenal het volgende:
Ik vind dat Zwarte Piet gewoon moet kunnen, maar, het moet gezegd, ik ben wel een racist. Ik schaam me daar echter niet voor, ik vind dat heerlijk werken.
Gezien de stand van zaken in Europa moet men zich eerder schamen als ze geen racist zijn, tragisch genoeg.
The more debt, the better
  woensdag 13 november 2024 @ 10:19:39 #76
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_215565416
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 17:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het is wel een kinderfeest natuurlijk.

Stel je voor dat er wel een contactgestoorde BLM /KOZP transgender wappie whatever tijdens de aankomst een nitraat in het publiek gooit, de gevolgen zouden werkelijk waar niet te overzien zien. Dat volk
Is gek en je weet niet tot waar toe ze in staat zijn.
pi_215565881
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 16:34 schreef KingRoland het volgende:
Tsja hoe een handjevol mensen honderdduizenden of zelfs miljoenen mensen kunnen beïnvloeden. Wat zijn we toch een slap volk
De massa is beinvloed door de de media en allerlei influencers en bn'ers, onderschat dat niet. KOZP en de media hebben zij aan zij opgetrokken tegen zwarte piet.

Door wie worden deze voetsoldaten bekostigd? Stopt de geldstroom dan stopt KOZP terreur
pi_215566116
Inderdaad. Als je bedenkt dat twee mensen uit Amsterdam Bijlmer heel Nederland langs gaan om te zien of het Sinterklaasfeest wel volgens hun richtlijnen gevierd word...

Iedereen mag zelf weten hoe je Sinterklaas viert. Daar heeft een querulant uit Amsterdam Bijlmer geen invloed op.
pi_215568686
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 november 2024 13:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ga jij maar even fijn de kindertjes van Hoogezand-Sappemeer vertellen dat ze dit jaar geen sinterklaasintocht mogen vieren omdat jij en je mede useful idiots jullie eigen moreel gelijk wil afdwingen ten faveure van kindervreugde.

Denk daar maar eens over na terwijl jij lekker met je kindertjes Sinterklaas aan het vieren bent, hoe jij het verknald hebt voor deze andere kinderen. En dat allemaal omdat jij je woke onderbuik wil voeren. Echt iets om trots op te zijn, jouw steun voor een facistische groep kinderterroristen die intochten verstoren omdat ze hun zin willen doordrijven.
Het zijn de volwassenen die dwangmatig willen vasthouden aan hun racistische gedrag die het verpesten. Je mag het best voor jezelf blijven ontkennen hoor, als dat je gelukkiger maakt.
  woensdag 13 november 2024 @ 17:04:44 #80
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215570105
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 11:22 schreef spectrumanalyser het volgende:

Daar heeft een querulant uit Amsterdam Bijlmer geen invloed op.
Blijkbaar wel, gezien de acties van die comite.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')