abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215557616
https://www.rtl.nl/nieuws(...)zen-na-bedreigingen#

quote:
Opnieuw sinterklaasintocht in Groningen afgeblazen na bedreigingen

In de gemeente Midden-Groningen heeft na Muntendam ook Hoogezand-Sappemeer de sinterklaasintocht afgeblazen als gevolg van bedreigingen.

De Stichting Vrienden Sinterklaas Intocht Hoogezand Sappemeer schrijft op haar Facebookpagina dat een van haar groepen vrijwilligers is bedreigd en dat de veiligheid van zowel vrijwilligers als bezoekers niet meer gegarandeerd kan worden.

De stichting heeft ook haar website offline gehaald, omdat daar telefoonnumers van medewerkers op stonden. De stichting is van plan aangifte te doen tegen de bedreigingen, meldt RTV Noord.

Verantwoordelijkheid
Wie verantwoordelijk is voor de bedreigingen, wil de stichting niet zeggen. "Het gaat om meerdere dreigingen voor de uitvoering van zwarte piet, maar ook om die van roetveegpiet", is te lezen op Facebook. "Het had voor ons zaterdag 16 november een groot feest moeten worden, maar helaas kunnen wij dit nu niet meer waarmaken", meldt de organisatie. "Wij vragen begrip voor ons besluit gezien wij willens en wetens geen inzet van politie of ME willen op een, wat voor ons, kinderfeest had moeten worden."

De sinterklaasintocht in Muntendam, waaraan zowel traditionele pieten als roetveegpieten deel zouden nemen, was al eerder afgelast. Dat gebeurde nadat de organisatie ervan een anonieme dreigbrief had ontvangen waarin werd geëist dat er alleen roetveegpieten aan de intocht mee zouden doen.

'Stop hiermee'
"Piet is fout en komt als kwetsend over. Wij willen dus dat u stopt met deze vorm en gewoon zoals het moet een roetveegpiet gebruikt", staat er in de brief. "De gemeente wil dit niet eisen, maar wij wel en zullen dit ook duidelijk maken. Middels deze brief en eventueel tijdens uw intocht. Stop hiermee, dit kan niet. Dus of roetveegpiet en anders maar geen intocht. Aan u de keuze."

De organisatie heeft de politie ingeschakeld, maar die laat weten niets te kunnen doen omdat het om een anonieme brief gaat, zegt een bestuurslid van Jeugdwerkgroep Muntendam, die de sinterklaasintocht organiseert in de Groningse plaats.
pi_215557632
Helden :')

Kinderfeestjes vergallen :r
  dinsdag 12 november 2024 @ 12:35:31 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215557691
Sjonge, kunnen we niet gewoon stoppen met zwarte piet? Het is echt niet meer van deze tijd en het komt gewoon racistisch over. Ik snap echt niet waarom mensen nog zo krampachtig vasthouden aan een verouderde traditie. In plaats van het hele feest af te gelasten omdat er gedoe over is, zou het juist veel sterker zijn om gewoon die verandering door te voeren. Ga voor roetveegpieten en maak het feest leuk voor iedereen, zonder mensen te kwetsen. Het voelt echt laf om dan maar alles af te blazen. Laat zien dat je met de tijd mee kunt gaan en gewoon kiest voor een feest dat iedereen welkom heet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Starhopper op 12-11-2024 12:40:37 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 12 november 2024 @ 12:47:50 #4
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215557775
En dan gaat de volgende klacht uiteraard over Sinterklaas. Die moet weg. Is pedo. En zo gaat het feest naar de filistijnen.
pi_215557806
Zwarte Piet is niet welkom.
Hoe racistisch wil je het hebben :')
pi_215557844
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2024 12:47 schreef Boca_Raton het volgende:
En dan gaat de volgende klacht uiteraard over Sinterklaas. Die moet weg. Is pedo. En zo gaat het feest naar de filistijnen.
Scheiding tussen kerk en staat? Een burgemeester die een katholieke bisschop binnenhaalt?
pi_215557878
twitter

Geef ze een vinger en ze nemen je hele hand.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  dinsdag 12 november 2024 @ 13:02:10 #8
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_215557895
:')______
  dinsdag 12 november 2024 @ 13:02:18 #9
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215557897
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 november 2024 13:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ x ]

Oh oh oh, niet te filmen dit. En na de ‘transformatie’ zal er een ander feest het loodje leggen. Geheid Kerst.
pi_215557944
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 november 2024 12:35 schreef Starhopper het volgende:
Sjonge, kunnen we niet gewoon stoppen met zwarte piet? Het is echt niet meer van deze tijd en het komt gewoon racistisch over. Ik snap echt niet waarom mensen nog zo krampachtig vasthouden aan een verouderde traditie. In plaats van het hele feest af te gelasten omdat er gedoe over is, zou het juist veel sterker zijn om gewoon die verandering door te voeren. Ga voor roetveegpieten en maak het feest leuk voor iedereen, zonder mensen te kwetsen. Het voelt echt laf om dan maar alles af te blazen. Laat zien dat je met de tijd mee kunt gaan en gewoon kiest voor een feest dat iedereen welkom heet.
Starhopper... Jij..
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_215557945
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2024 13:02 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Oh oh oh, niet te filmen dit. En na de ‘transformatie’ zal er een ander feest het loodje leggen. Geheid Kerst.
Gelukkig krijgen we het suikerfeest en keti koti ervoor terug.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  dinsdag 12 november 2024 @ 13:09:10 #12
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_215557952
Wat zijn KOZP en hun sympathisanten toch stiekem ook gewoon een stel fascisten in de dop.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 12 november 2024 @ 13:10:56 #13
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_215557973
quote:
[ x ]

Dit werd al jaren gezegd, maar door de useful idiots werd ons verzekerd dat het echt alleen om Zwarte Piet ging, en dat Roetveegpiet meer dan voldoende was om een marginale groep schreeuwende extremisten en hun onderbuik tevreden te houden.

We zien het; deze schreeuwende extremisten zijn bij lange na niet tevreden.
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
  dinsdag 12 november 2024 @ 13:12:39 #14
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215557987
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 november 2024 13:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dit werd al jaren gezegd, maar door de useful idiots werd ons verzekerd dat het echt alleen om Zwarte Piet ging, en dat Roetveegpiet meer dan voldoende was om een marginale groep schreeuwende extremisten en hun onderbuik tevreden te houden.

Misschien valt er ook wat te veranderen aan het suikerfeest of keti koti.
  Moderator dinsdag 12 november 2024 @ 13:14:31 #15
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_215558005
Dit topic herinnerde mij eraan mijn UI weer te veranderen
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_215558091
quote:

[..]

Onzin. KOZP heft zich zelf volgend jaar op. Hebben ze allang aangekondigd. Ze zijn heel te vrede over het algemeen. Mijn kinderen hebben de grootste lol in deze periode, en ik daarom ook. Zwarte Piet was met de kennis van nu inderdaad niet oke. Als je die kennis hebt, en er nog steeds mee wenst door te gaan, kan, maar accepteer dan dat je een racist bent.
  dinsdag 12 november 2024 @ 13:28:22 #17
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_215558144
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 13:23 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]
Onzin. KOZP heft zich zelf volgend jaar op. Hebben ze allang aangekondigd. Ze zijn heel te vrede over het algemeen. Mijn kinderen hebben de grootste lol in deze periode, en ik daarom ook. Zwarte Piet was met de kennis van nu inderdaad niet oke. Als je die kennis hebt, en er nog steeds mee wenst door te gaan, kan, maar accepteer dan dat je een racist bent.
Ga jij maar even fijn de kindertjes van Hoogezand-Sappemeer vertellen dat ze dit jaar geen sinterklaasintocht mogen vieren omdat jij en je mede useful idiots jullie eigen moreel gelijk wil afdwingen ten faveure van kindervreugde.

Denk daar maar eens over na terwijl jij lekker met je kindertjes Sinterklaas aan het vieren bent, hoe jij het verknald hebt voor deze andere kinderen. En dat allemaal omdat jij je woke onderbuik wil voeren. Echt iets om trots op te zijn, jouw steun voor een facistische groep kinderterroristen die intochten verstoren omdat ze hun zin willen doordrijven.
pi_215558274
Toegeven aan een stelletje woke randdebielen :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_215558346
quote:
Nee. En hoe meer activisten blijven drammen en dreigen, hoe meer gemeenten met traditionele pieten zouden moeten komen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 12 november 2024 @ 13:47:50 #20
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215558355
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 november 2024 13:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee. En hoe meer activisten blijven drammen en dreigen, hoe meer gemeenten met traditionele pieten zouden moeten komen.
Gelukkig zijn het nog maar enkele gemeenten die nog zwarte pieten hebben. De rest is met de tijd meegegaan.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_215558377
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 november 2024 13:47 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Gelukkig zijn het nog maar enkele gemeenten die nog zwarte pieten hebben. De rest is met de tijd meegegaan.
Daar heeft het niets mee te maken, het is simpelweg toegeven aan intimidatie en dreigementen van activisten. Deze situatie is daar ook weer een voorbeeld van.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 12 november 2024 @ 13:58:41 #22
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_215558448
Dat krijg je er van als je toegeeft aan dit soort allochtoon gespuis en hun vrindjes. Als je die 1 vinger geeft nemen ze de hele hand en vervolgens maken ze je áf.... :D
Al dat domme gemekker over wij mogen vooral niet racistisch zijn geeft de luitjes die op een achterbakse manier nog veel erger racistisch zijn alle kans om je weg te vagen.
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen : racisme is door de zwarte mens uitgevonden en ze zijn er nog steeds heel erg bedreven in. Dat er mensen zijn die daar nog steeds intrappen en ook nog aan toegeven. :?
Het is zo zinloos want het is toch nooit goed en als ze een eind hebben gemaakt aan het sinterklaasfeest bedenken ze weer iets anders om over te zieken en met geweld te dreigen. NIET TOEGEVEN is de enige manier om dit getreiter te stoppen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 12 november 2024 @ 14:00:42 #23
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215558469
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 13:58 schreef deedeetee het volgende:
Dat krijg je er van als je toegeeft aan dit soort allochtoon gespuis en hun vrindjes. Als je die 1 vinger geeft nemen ze de hele hand en vervolgens maken ze je áf.... :D
Al dat domme gemekker over wij mogen vooral niet racistisch zijn geeft de luitjes die op een achterbakse manier nog veel erger racistisch zijn alle kans om je weg te vagen.
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen : racisme is door de zwarte mens uitgevonden en ze zijn er nog steeds heel erg bedreven in. Dat er mensen zijn die daar nog steeds intrappen en ook nog aan toegeven. :?
Het is zo zinloos want het is toch nooit goed en als ze een eind hebben gemaakt aan het sinterklaasfeest bedenken ze weer iets anders om over te zieken en met geweld te dreigen. NIET TOEGEVEN is de enige manier om dit getreiter te stoppen.
Het verraderlijke aan het Sinterklaasfeest is is dat er kinderen komen. Dus één dreigement en je hangt als organisatie.
pi_215558519
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2024 14:00 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Het verraderlijke aan het Sinterklaasfeest is is dat er kinderen komen. Dus één dreigement en je hangt als organisatie.
Je zou bijna hetzelfde terug willen doen, probleem is alleen dat wij wél gelijk van ons bed gelicht worden en deze gekken niet...
pi_215558591
quote:

[..]
Wanneer je je verdiept in de vele lage van deze zwarte schmink traditie dan zal je begrijpen dat niet de Zwarte Piet aanhangers racisten zijn, maar dat degenen die daar om oneigenlijke redenen verandering in willen brengen moeten accepteren dat zij ware fascisten zijn.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_215558601
quote:

[..]
Mijn kinderen hebben de grootste lol in deze periode, en ik daarom ook. Zwarte Piet was met de kennis van nu inderdaad niet oke. Als je die kennis hebt, en er nog steeds mee wenst door te gaan, kan, maar accepteer dan dat je een racist bent.
Leuk! Wij hadden ook een kennis die zwarte Piet speelde, mijn kinderen hadden ook de grootste lol.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  dinsdag 12 november 2024 @ 14:25:20 #27
78780 deedeetee
pi_215558626
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2024 14:00 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Reden te meer om bij de eerste dreiging jaren geleden dit hard af te straffen want dan was er geen vervolg geweest. Dit soort lui zijn immers lafbekken.
pi_215558660
quote:
[ x ]

Wat ik al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaren aangeef in het ZP topic. Ze gaan niet door tot het compleet weg is.
En dan gaan ze door naar het volgende.

Geef ze geen enkele vinger. Niks, nada.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215558681
quote:
. Ga voor roetveegpieten en maak het feest leuk voor iedereen,
Blijkbaar is dat ook niet genoeg :D

Hoe kan dat nou toch????? :wtf:
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 12 november 2024 @ 14:34:51 #30
78780 deedeetee
pi_215558705
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 14:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Blijkbaar is dat ook niet genoeg :D

Hoe kan dat nou toch????? :wtf:
Wat totaal onverwacht hé ? :D
  dinsdag 12 november 2024 @ 14:40:18 #31
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_215558740
quote:
Je moet eens keer kappen met overal je eigen mening als feiten zitten te verkondigen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 12 november 2024 @ 14:43:06 #32
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215558762
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 14:40 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Je moet eens keer kappen met overal je eigen mening als feiten zitten te verkondigen.
Ehm, dit is een forum, dus ja, hier delen mensen nou eenmaal hun meningen. Ik mag toch gewoon zeggen wat ik vind, net als iedereen hier? Als je daar niet tegen kan, hoef je het niet te lezen, toch? Misschien is alleen je eigen Facebookpagina checken dan meer jouw ding.
  dinsdag 12 november 2024 @ 14:44:01 #33
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_215558770
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 14:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat ik al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaren aangeef in het ZP topic. Ze gaan niet door tot het compleet weg is.
En dan gaan ze door naar het volgende.

Geef ze geen enkele vinger. Niks, nada.
Het is slechts een kwestie van tijd voordat ook het Kerstfeest eraan moet geloven.
Op 't randje en erover.
pi_215558819
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 14:44 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Het is slechts een kwestie van tijd voordat ook het Kerstfeest eraan moet geloven.
Alle kleine mensen die in opstand komen, aangezien de kerstman kleine helpers heeft die voor hem werken. :P
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  dinsdag 12 november 2024 @ 14:53:16 #35
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_215558839
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 november 2024 14:43 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ehm, dit is een forum, dus ja, hier delen mensen nou eenmaal hun meningen. Ik mag toch gewoon zeggen wat ik vind, net als iedereen hier? Als je daar niet tegen kan, hoef je het niet te lezen, toch? Misschien is alleen je eigen Facebookpagina checken dan meer jouw ding.
Dan moet je je berichten anders gaan verwoorden.

[ Bericht 6% gewijzigd door PzKpfw op 12-11-2024 14:58:58 ]
Op 't randje en erover.
pi_215558863
quote:
"Wij vragen begrip voor ons besluit gezien wij willens en wetens geen inzet van politie of ME willen op een, wat voor ons, kinderfeest had moeten worden."
Dan vermom je ze als politiepiet en laat je het feest doorgaan. Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de taser. Achterin de arrestantenstoomboot en mee naar Spanje.
pi_215558887
quote:
[ x ]

We kunnen misschien ook eens open kaart gaan spelen met de schrijvers van dit soort rommel, en ze vertellen dat ze ondragelijk zeikerige jankmuilen zijn waar bijna niemand het mee eens is.
  dinsdag 12 november 2024 @ 15:02:36 #38
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_215558913
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 14:44 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
En niemand van de kliek die doorheeft dat deze lui alleen maar uit zijn op het slopen van alles wat Westers is.
  dinsdag 12 november 2024 @ 15:09:19 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215558980
Met dit soort slapjanus bestuurders maak je het wel heel eenvoudig natuurlijk.
  dinsdag 12 november 2024 @ 15:36:07 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215559264
quote:

[..]

Waaruit blijkt precies dat die Jan Warndorff betrokken is bij KOZP?
pi_215559396
Sinterklaas is achterhaald, het hele idee van een goedheiligman met gekleurde slaven zouden we per direct moeten afschaffen omdat het in strijd is met het gelijkheidsprincipe.

Hopelijk volgen anderen gemeenten snel en daar mag best wat druk op worden gelegd!
blablablabla
  dinsdag 12 november 2024 @ 15:53:08 #42
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215559433
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 15:49 schreef Elan het volgende:
Sinterklaas is achterhaald, het hele idee van een goedheiligman met gekleurde slaven zouden we per direct moeten afschaffen omdat het in strijd is met het gelijkheidsprincipe.

Hopelijk volgen anderen gemeenten snel en daar mag best wat druk op worden gelegd!
Ja. Dat zou nog beter zijn. Maar in aangepaste vorm vind ik ook prima :)
pi_215559494
quote:

Jij ben vast en zeker het feestvarkens van de familie!
  dinsdag 12 november 2024 @ 16:13:58 #44
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_215559608
quote:

Als antisemiet ben jij wel de laatste die het zou moeten hebben over het gelijkheidsprincipe.
Op 't randje en erover.
  dinsdag 12 november 2024 @ 16:18:39 #45
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215559649
quote:

Oh jij denkt: gooi dat hele kinderfeest er maar uit?
pi_215559663
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 16:13 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Als antisemiet ben jij wel de laatste die het zou moeten hebben over het gelijkheidsprincipe.
Wat is dit voor debiele, valse, aantijging?
blablablabla
pi_215559672
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2024 16:18 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Oh jij denkt: gooi dat hele kinderfeest er maar uit?
Absoluut.
Wat is er mis met kerst en een kerstman zoals men het vrijwel overal viert?

Amerikaanse vrienden van mij vinden sinterklaas echt een idioot, racistisch concept.
blablablabla
  dinsdag 12 november 2024 @ 16:22:15 #48
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215559685
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 16:20 schreef Elan het volgende:

[..]
Absoluut.
Wat is er mis met kerst en een kerstman zoals men het vrijwel overal viert?

Amerikaanse vrienden van mij vinden sinterklaas echt een idioot, racistisch concept.
En wat volgt er dan. Kerstfeest absoluut afschaffen?
pi_215559710
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2024 16:22 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
En wat volgt er dan. Kerstfeest absoluut afschaffen?
Nah dat kan prima eigenlijk precies zelfde concept alleen dan met elfjes en een paar weken later. Het is de hoogste tijd dat we ons van onze achterhaalde racistische en kwetsende tradities ontdoen.
blablablabla
  dinsdag 12 november 2024 @ 16:29:06 #50
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215559730
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 16:25 schreef Elan het volgende:

[..]
Nah dat kan prima eigenlijk precies zelfde concept alleen dan met elfjes en een paar weken later. Het is de hoogste tijd dat we ons van onze achterhaalde racistische en kwetsende tradities ontdoen.
Maar goed dat jij er niet over gaat.

Ik denk dat jij er ook niet erg van gecharmeerd zou zijn als het suikerfeest anders gevierd moet worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')