Voor de wereldbekers kan je dat doen maar bij OS heb je maximaal 9 schaatsers (als alles goed gaat) dan wil je geen drie plekken verspillen aan zulke rijders die geen andere afstand rijden.quote:Op dinsdag 12 november 2024 04:35 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Als ze maar hard gaan? Alle andere landen gaan met derderangsrijders als een raket, daar zit vaak toch ook geen groot talent tussen?
De kans dat dat daadwerkelijk gebeurt is niet zo groot.quote:Op dinsdag 12 november 2024 08:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Voor de wereldbekers kan je dat doen maar bij OS heb je maximaal 9 schaatsers (als alles goed gaat) dan wil je geen drie plekken verspillen aan zulke rijders die geen andere afstand rijden.
Nee uiteraard niet. Het ligt hier gewoon aan Rintje die blijkbaar maar met 3 man gaat trainen op ploegenachtervolging wat nergens op slaat. Uit afgelopen seizoenen weet je dat de schaatsers of zich niet plaatsen of om haverklap een wereldbeker laten schieten, dan moet je gewoon met 4 of zeker 5 man gaan trainen zodat je altijd wel een team hebt.quote:Op dinsdag 12 november 2024 08:42 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De kans dat dat daadwerkelijk gebeurt is niet zo groot.
Die kans acht ik juist wel groot als je de winnaar van de kwalificatiewedstrijd af gaat vaardigen naar internationale wedstrijden.quote:Op dinsdag 12 november 2024 08:42 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De kans dat dat daadwerkelijk gebeurt is niet zo groot.
Ik hoop echt dat Bosker zijn reg rucht houdt en ze een dikke FY geeftquote:Op maandag 11 november 2024 11:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
Roest valt af voor Azië dus dan kom je weer terecht bij Bosker.
meneer Ritsma is nooit echt overgekomen als een groot licht.. Hij heeft dan wel de commerciële ploeg uitgevonden, waarvoor credits, maar dat is het dan wel ( en ik weet niet in hoeverre dat echt zijn eigen idee was of dat ie gewoon toehapte )quote:Op dinsdag 12 november 2024 08:51 schreef AgnesGru het volgende:
Rintje zou hier helemaal niet in moeten meegaan, en wat F-A al aangeeft met in ieder geval 4 a 5 man trainen. Dat ie dat zelf niet kan bedenken
Als elk team het serieus gaat nemen krijg je dan een volgende strijd bij de mannen:quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:01 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die kans acht ik juist wel groot als je de winnaar van de kwalificatiewedstrijd af gaat vaardigen naar internationale wedstrijden.
quote:KNSB maakt later bekend wie er naar de wereldbekers mogen
De KNSB maakt later bekend welke schaatsers naar de wereldbekers mogen. De bond zegt meer tijd nodig te hebben voordat er een definitief besluit wordt genomen.
Volgens de bond zijn de belangen groot en moeten alle mogelijke scenario's goed worden afgewogen voordat er een besluit wordt genomen. Als alle coaches en schaatsers op de hoogte zijn gebracht, volgt de bekendmaking. Dat zal waarschijnlijk morgen of donderdag zijn.
Er is dus iets meer tijd nodig om nog met gesloten enveloppen te schuiven.quote:
Kun je rekenen?quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:04 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als elk team het serieus gaat nemen
Bosker weet (hopelijk voor hem) dondersgoed dat hij van een TP afhankelijk is om kans te maken op medailles op grote toernooien, dus dan gooit hij alleen maar z'n eigen glazen in als er door zijn keuzes minder startplekken zouden komen of dat hij überhaupt geen optie meer zou zijn als er wel startplekken zijn.quote:Op dinsdag 12 november 2024 19:48 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat Bosker zijn reg rucht houdt en ze een dikke FY geeft
[..]
meneer Ritsma is nooit echt overgekomen als een groot licht.. Hij heeft dan wel de commerciële ploeg uitgevonden, waarvoor credits, maar dat is het dan wel ( en ik weet niet in hoeverre dat echt zijn eigen idee was of dat ie gewoon toehapte )
WB1 is al over 1,5 week. Dat wordt dus weer laat aanreizen en slechte prestaties. Alle niet-Europeanen zijn dit weekend al in Japan voor de Four Continents Cup.quote:
Selectie voor teamonderdelen wordt later deze week bekend. Denk niet dat die volledig uit deze groep wordt samengesteld, dus er zullen nog een paar schaatsers in spanning thuis zitten.quote:Op woensdag 13 november 2024 18:40 schreef borisz het volgende:
TeamNL voor ISU World Cup 1 en 2
Vrouwen
500 meter (2x): Jutta Leerdam, Dione Voskamp, Michelle de Jong, Suzanne Schulting, Naomi Verkerk.
1000 meter: Jutta Leerdam, Angel Daleman, Antoinette Rijpma-de Jong, Suzanne Schulting, Marrit Fledderus.
1500 meter: Antoinette Rijpma-de Jong, Joy Beune, Marijke Groenewoud, Angel Daleman, Melissa Wijfje.
3000 meter: Joy Beune, Marijke Groenewoud, Merel Conijn, Sanne in ’t Hof, Elisa Dul.
Mannen
500 meter (2x): Jenning de Boo, Tim Prins, Merijn Scheperkamp, Stefan Westenbroek, Sebas Diniz.
1000 meter: Kjeld Nuis, Tim Prins, Jenning de Boo, Joep Wennemars, Tijmen Snel.
1500 meter: Kjeld Nuis, Tijmen Snel, Joep Wennemars, Wesly Dijs, Tim Prins.
5000 meter: Chris Huizinga, Beau Snellink, Jorrit Bergsma, Marcel Bosker, Marwin Talsma.
https://www.schaatsen.nl/(...)une-voor-world-cups/
Misschien had ie die aanwijsplek van Nuis wel gekregen op de 1000m als ie zich had afgemeld.quote:
Jazeker, en Kjeld Nuis presteert ook wel goed in het Verre Oosten. Vorig seizoen nog twee keer goud op de baan van Peking.quote:Op woensdag 13 november 2024 19:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
Logische keuzes. Goed dat ze het aandurven om Antoinette te passeren. Nuis is ook natuurlijk veel beter dan Hein.
Rintje vindt Antwanet vast ook een kutwijf....quote:Op donderdag 14 november 2024 12:15 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Jazeker, en Kjeld Nuis presteert ook wel goed in het Verre Oosten. Vorig seizoen nog twee keer goud op de baan van Peking.
klopt, maar subtopper Bosker heeft gewoon helemaal niks te zoeken op een OS , als we reëel zijnquote:Op dinsdag 12 november 2024 23:13 schreef wimderon het volgende:
[..]
Bosker weet (hopelijk voor hem) dondersgoed dat hij van een TP afhankelijk is om kans te maken op medailles op grote toernooien, dus dan gooit hij alleen maar z'n eigen glazen in als er door zijn keuzes minder startplekken zouden komen of dat hij überhaupt geen optie meer zou zijn als er wel startplekken zijn.
Bosker inderdaad niet bij de mannen pursuit. Wennemars wel, zeer opvallend. Vraag me af of hij voldoende inhoud heeft.quote:Rintje Ritsma heeft met Marijke Groenewoud toch een schaatsster van Albert Heijn Zaanlander geselecteerd voor de ploegenachtervolging bij de wereldbekerwedstrijd in Nagano. De vrouwen van de ploeg van Jillert Anema ontbraken in de zomer op centrale trainingen van de achtervolgingsploeg.
Eind augustus maakte Anema bekend dat schaatssters van Albert Heijn Zaanlander dit seizoen niet meedoen aan centrale trainingen die bondscoach Ritsma gebruikt om een ploeg te formeren voor de wereldbekerwedstrijden. Dat betekent dat Groenewoud, Elisa Dul en Melissa Wijfje ontbreken.
"Mijn sporters zijn er volledig klaar voor. Andere rijdsters niet...", zei Anema toen tegen Schaatsen.nl. Daarmee doelde de coach op teams die schaatsers naar eigen zeggen "consequent" terugtrekken en "hun taak niet serieus opnemen".
Ritsma werkte daarom met het drietal Joy Beune, Antoinette Rijpma-de Jong en Robin Groot naar de eerste wedstrijden van het seizoen toe. Maar omdat Groot zich niet voor de World Cups heeft geplaatst, koos de bondscoach voor Groenewoud als derde rijdster op de ploegenachtervolging.
"Commitment is heel belangrijk, maar wij hebben meer dan drie schaatssters nodig", zegt Ritsma donderdag tegen Schaatsen.nl. "Door de blessure van Robin Groot kon ik niet anders dan Marijke inschuiven."
"Wij moeten vanuit de B-groep starten (door de mindere resultaten tijdens de World Cups vorig jaar, red.) en willen zo snel mogelijk promoveren naar de hoogste divisie. Ik kan geen risico lopen door een minder team op te stellen."
Bij de mannen neemt Joep Wennemars de plaats van Patrick Roest in op de ploegenachtervolging in Nagano. Roest meldde zich af omdat hij nog altijd last heeft van de naweeën van een ontstoken verstandskies.
Wennemars vormt een ploeg met Beau Snellink en Chris Huizinga. "Joep heeft al eerder meegetraind en een prima indruk achtergelaten", zegt Ritsma in een persbericht van de KNSB. "Ik zie deze wereldbeker ook als een eerste test met het oog op de Olympische Spelen van Milaan."
De eerste wereldbekerwedstrijd van het seizoen in het Japanse Nagano staat van 22 tot en met 24 november op het programma.
Die selecteert haar toch gewoon?quote:Op donderdag 14 november 2024 17:39 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Rintje vindt Antwanet vast ook een kutwijf....
Qua afstanden wel een kopie van z’n vader dan.. al moet hij dan ook nog een keer gaan allroundenquote:Op donderdag 14 november 2024 21:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Bosker inderdaad niet bij de mannen pursuit. Wennemars wel, zeer opvallend. Vraag me af of hij voldoende inhoud heeft.
Zie ik niet snel gebeuren, zijn PR op de 5k is 14 seconden langzamer dan dat van pa - en maar net aan sneller dan Beune. Maar misschien wel een keer een leuk idee voor een post-Olympisch jaar ofzo.quote:Op donderdag 14 november 2024 21:53 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Qua afstanden wel een kopie van z’n vader dan.. al moet hij dan ook nog een keer gaan allrounden
Als je maar goed genoeg in de slag van de anderen kunt rijden wordt je zo meegezogen.quote:Op donderdag 14 november 2024 21:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Bosker inderdaad niet bij de mannen pursuit. Wennemars wel, zeer opvallend. Vraag me af of hij voldoende inhoud heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |