abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 november 2024 @ 11:12:54 #201
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215556974
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 november 2024 10:58 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Is er nog een andere demonstratie aangevraagd en mag die niet doorgaan? Zo ja, dan is dit wel een beetje gek ja.
Het is totaal irrelevant of er nog iemand anders zou willen demonstreren. Er geldt een verbod, klaar.
pi_215556989
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:05 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Lol, ja, zeker nooit in IT gewerkt, of een andere organisatie die met stand-by diensten werkt.
Nee, gelukkig niet. Maar even voor de duidelijkheid: Schoof en Halsema werken ook niet in de it.
quote:
Iedere (effectieve) manager wil op de hoogte zijn wanneer de impact van een gebeurtenis groot wordt of een situatie escaleert, maar een minister president moet dan volgens jou eens calculerend naar zijn telefoon kijken en denken: "Díe neem ik niet op, ik weiger de schijn van medeplichtigheid"?
Hoe haal je dat in hemelsnaam uit de tekst die in schrijf? Ik heb het helemaal niet over de reden waarom schoof niet bereikbaar was, ik heb het over de reden dat Halsema hem probeert te bellen nádat het uit de hand is gelopen.

quote:
Hier is geen enkel excuus voor. Er zijn 2 mogelijke verklaringen: Onbeschikbaarheid of (zoals jij lijkt te denken) een gebrek aan vertrouwen binnen het landsbestuur.
Nogmaals, ik heb het helemaal niet gehad over de reden dat schoof niet bereikbaar was. Dat daar een gebrek aan vertrouwen aan ten grondslag zou liggen is ontsproten uit jouw fantasie. Ik heb heb de reden dat schoof niet bereikbaar was helemaal niet besproken. Waarom hij onbereikbaar was lijkt me ook irrelevant om 2 redenen:

- toen hij werd gebeld was het al uit de hand gelopen. Mosterd na de maaltijd dus.
- er is een vice premier voor als de premier onbereikbaar is.
quote:
Beide zijn ernstig en komen op het conto van de eindverantwoordelijke, Schoof dus.
We weten niet eens de reden dat hij onbereikbaar was, laat staan wie er verantwoordelijk voor is. Daarbij is er voor dit soort gevallen een vice premier. Waarom is die niet gebeld?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 12 november 2024 @ 11:14:54 #203
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215556994
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ongetwijfeld. Hoe zat het dan?
twitter
pi_215557006
quote:
81s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:06 schreef Aether het volgende:
[ x ]
Gewoon ongegeneerd de racismekaart blijven trekken, wat een enorme plaat heeft die gast voor zijn kop zeg. _O-
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_215557009
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:12 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Vragen kan altijd. Nee heb je, ja kan je krijgen.
Het is gek dat een gemeenteraad ja zegt tegen een verzoek dat ingaat tegen een door diezelfde gemeente uitgevaardigd verbod van slechts 2 dagen eerder.

Dat is op geen enkele wijze rationeel te verdedigen.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 12 november 2024 @ 11:16:39 #206
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215557011
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:12 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het is totaal irrelevant of er nog iemand anders zou willen demonstreren. Er geldt een verbod, klaar.
Van de driehoek, die het verbod geregeld heeft, mag het. Klaar.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 12 november 2024 @ 11:18:23 #207
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215557028
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Het is gek dat een gemeenteraad ja zegt tegen een verzoek dat ingaat tegen een door diezelfde gemeente uitgevaardigd verbod van slechts 2 dagen eerder.

Ze zullen er wel goed over nagedacht hebben.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_215557031
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:16 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Klaar voor vandaag, maar wederom een ondermijning van het eigen gezag.

Wat is een verbod waard op deze manier? Niets. Het resultaat zien we de afgelopen dagen: de stad staat in brand en niemand neemt het gezag serieus.
pi_215557034
quote:

[..]
Dat roept de vraag op: wie heeft er in Amsterdam dan nog gezag en beschermt burgers tegen gezagsloosheid? Als de gemeente zo snel de zelf opgestelde regels weer laat voor wat ze zijn?
  dinsdag 12 november 2024 @ 11:20:11 #210
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_215557039
quote:
Politiecommissaris: 'Nieuwe oproepen gaan rond voor vanavond'
De kans dat er vandaag opnieuw ongeregeldheden ontstaan in Amsterdam is aanwezig. Dat zegt politiecommissaris Olivier Dutilh in het kort geding in de Amsterdamse rechtbank. Volgens Dutilh worden er voor vanavond nieuwe oproepen gedaan. Daar wordt gezegd: "vrouwen en kinderen blijf thuis", zegt Dutilh.

Verder zegt de commissaris dat de onrust in Amsterdam Nieuw-West snel toenam. Om 19.00 uur waren er slechts een paar jongeren de straat op gegaan. Dat groeide snel naar een grote groep 150. "Ze hadden zwaar vuurwerk en flessen met brandbare vloeistof", zegt Dutilh.

Het kort geding is aangespannen door activist Frank van der Linde omdat hij vandaag om 12.00 uur wil demonstreren bij het stadhuis. De Amsterdamse gemeente, politie en het Openbaar Ministerie hebben een ontheffing verleend voor het houden van een demonstratie op het Westergasterrein.

De rechtbank is nu in beraad.
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-81932457
pi_215557044
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:18 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ze zullen er wel goed over nagedacht hebben.
het lijkt me heerlijk om na zoveel falen als we de afgelopen dagen hebben gezien nog zo naïef in het leven te kunnen staan als jij.

Ze zullen er wel goed over nagedacht hebben _O- :')
pi_215557048
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 09:43 schreef PrivacyKoning het volgende:

[..]
Ik heb het niet zo goed verwoord.

Ik bedoelde dat er voor de dit incident met Israelische hooligangs, dit soort taferelen zich niet voordeed. Er werd geen jacht gemaakt op Amsterdamse Joden. Er werd geen jacht gemaakt op Israeli's. De openbare orde werd niet massaal verstoord en er werden niet massaal strafbare feiten gepleegd door de Pro-Palestijnen. Dat er na de komst van Israëlische hooligans, een antisemitische invulling wordt gegeven aan de jacht is duidelijk vastgelegd. Daar ben ik het mee eens. Maar de katalysator blijft onveranderd. Waarmee ik het niet goedpraat, maar wel constateer.
Inderdaad, hiervoor was A'dam een oase van rust.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 12 november 2024 @ 11:24:15 #213
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215557066
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
het lijkt me heerlijk om na zoveel falen als we de afgelopen dagen hebben gezien nog zo naïef in het leven te kunnen staan als jij.

Ze zullen er wel goed over nagedacht hebben _O- :')
Ik denk dat ze op dit moment wel wat beters te doen hebben dan tijd steken in een rechtszaak van een beroepsdemonstrant. Van zo'n eenmansprotest gaat verder ook geen gevaar uit gok ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Starhopper op 12-11-2024 11:34:43 ]
pi_215557070
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Klaar voor vandaag, maar wederom een ondermijning van het eigen gezag.

Wat is een verbod waard op deze manier? Niets. Het resultaat zien we de afgelopen dagen: de stad staat in brand en niemand neemt het gezag serieus.
Het is niet alleen niets waard, maar het is desastreus voor het rechtvaardigheidsgevoel, voor het vertrouwen van burgers in onze bestuurders. We moeten erop kunnen bouwen dat onze bestuurders onpartijdig zijn. Een uitzondering maken terwijl er een algeheel verbod heerst, heeft extra lading.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_215557097
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het is niet alleen niets waard, maar het is desastreus voor het rechtvaardigheidsgevoel, voor het vertrouwen van burgers in onze bestuurders. We moeten erop kunnen bouwen dat onze bestuurders onpartijdig zijn. Een uitzondering maken terwijl er een algeheel verbod heerst, heeft extra lading.
Daarom.

Niet voor niets roep ik op om het verzet voor te bereiden. De stellingen worden betrokken maar de overheid blijft, net als in de jaren 30, achter.
Intolerant voor intolerantie
pi_215557106
quote:

[..]
Ik vraag me af of dit nou onkunde of boosaardige partijdigheid is vanuit het bestuur. Ik kom daar niet uit.
pi_215557114
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:27 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Ik vraag me af of dit nou onkunde of boosaardige partijdigheid is vanuit het bestuur. Ik kom daar niet uit.
Waarschijnlijk denkt Halsema dat dit verstandig is, dat ze een uitlaatklep biedt aan de mensen die zo boos zijn vanwege Gaza dat ze zich genoodzaakt voelen op jodenjacht te gaan.
  dinsdag 12 november 2024 @ 11:30:23 #218
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215557129
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:27 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Uiteindelijk is het een demonstratie tegen het demonstratieverbod. Gezien het demonstratierecht nog steeds een groot goed is kan ik me wel voorstellen dat dat wordt toegestaan.

En ze weten natuurlijk ook wel dat deze beroepsdemonstrant niet in zijn ééntje buiten het centrum gaat staan en kunnen ze hem gewoon direct oppakken als hij dat wel doet. Uitkomst is in alle gevallen gelijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215557147
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 10:23 schreef Droopie het volgende:
[ x ]

Verstandig besluit van de turkse authoriteiten.
Dacht even dat de Uefa met de loting had moeten vermijden dat ze in landen met antisemitische groeperingen terecht zouden komen. Maar ja, dat is tegenwoordig vrijwel onmogelijk.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_215557157
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:30 schreef Caland het volgende:

[..]
Uiteindelijk is het een demonstratie tegen het demonstratieverbod. Gezien het demonstratierecht nog steeds een groot goed is kan ik me wel voorstellen dat dat wordt toegestaan.

En ze weten natuurlijk ook wel dat deze beroepsdemonstrant niet in zijn ééntje buiten het centrum gaat staan en kunnen ze hem gewoon direct oppakken als hij dat wel doet. Uitkomst is in alle gevallen gelijk.
Maar het is hoe dan ook bizar en het erodeert je toch al als zwak bekend staande gezag nog verder.
  dinsdag 12 november 2024 @ 11:34:29 #221
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_215557159
quote:
81s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:06 schreef Aether het volgende:
[ x ]
Uit de categorie; Dorpsgek heeft betaald werk.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_215557160
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 12 november 2024 @ 11:35:49 #223
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215557168
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:34 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Maar het is hoe dan ook bizar en het erodeert je toch al als zwak bekend staande gezag nog verder.
Denk dat er maar weinig mensen zich er druk om maken. Slimme actie wel van Amsterdam om het op deze manier op te lossen, voorkomt juridisch gezeik.

Ga maar lekker met je ongewassen kop in je ééntje op een industrieterrein staan, doe je dat niet kan je meteen het busje in. Groetjes.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 12 november 2024 @ 11:37:31 #224
182233 thedeedster
pi_215557182
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

In die gemeenteraad valt ook weinig rationaliteit te vinden. Kijk voor de gein eens op AT5 een raadsvergadering. Als het niet om zoveel geld ging, zou het enorm grappig zijn. -O-
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_215557183
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 10:31 schreef Droopie het volgende:

[..]
Die Fenerbache supporters zijn sowieso knettergek.
Die steken Nederlanders, Italianen en Engelsen.
Die maken geen onderscheid als er gevoetbald wordt en supporters praatjes hebben.
Gaat over Besiktas.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215557207
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2024 10:36 schreef BEFEM het volgende:

[..]
De wedstrijd aflasten is het aller aller aller domste wat je kan doen. Ik hoop dat dat alleen een hersenscheet was en niet iets serieus.

Daarnaast heeft zij er helemaal niet voor gezorgd dat het stadion eerder open ging. Dat is altijd zo als ze lange rijen verwachten.
Bij Europese wedstrijden en toppers is dat altijd zo inderdaad.
1947-2016
pi_215557211
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 23:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
De tandjes hee...

Jij bent heel ver heen.
Goede onderbouwing!

Jij vindt dat ik ver heen ben omdat ik het veroordeel dat er mensen vermoord en verkracht worden?
Dat mensen de 1e levensbehoeften niet meer krijgen? Dat mensen gewoon geexecuteerd worden?

Daar ben ik op tegen en daarom ben ik ''heel ver heen''?

Raar.

quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 23:07 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ja, nou en? Blijf met je poten van joden in Nederland af. En ga lekker naar de Gazastrook met je pallievlag en daar Israëlische tanks in de fik zetten.

En anders knuppel erover en rubberen kogels erop. Dat gezeik moet klaar zijn.
Van joden af blijven? Van israeliers. Heel wat anders.
Daarnaast moeten de Israeliers ook van anderen af blijven. Iedereen moet van elkaar afblijven. Dat is het hele probleem.

Israel voert walgelijkheden uit, daar worden mensen boos om en gaan dus wraak willen nemen.
Wat ook absoluut niet goed te praten valt, maar uit emotie voor te stellen.
Als iedereen gewoon van elkaar af blijft......
  dinsdag 12 november 2024 @ 11:42:23 #228
182233 thedeedster
pi_215557216
quote:

[..]
Gelukkig heeft Femke de schijn nauwelijks tegen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215557217
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2024 10:36 schreef BEFEM het volgende:

[..]
De wedstrijd aflasten is het aller aller aller domste wat je kan doen. Ik hoop dat dat alleen een hersenscheet was en niet iets serieus.

Daarnaast heeft zij er helemaal niet voor gezorgd dat het stadion eerder open ging. Dat is altijd zo als ze lange rijen verwachten.
Waarom?
Rusland mag toch ook nergens aan mee doen? Waarom zouden we Israel dan nog wel toelaten?

Terrorisme moet je bestrijden, niet promoten.

Ja sure, je raakt er onschuldige burgers mee die graag een potje voetbal willen kijken.
Maar boeiend, het is maar voetbal en liever de terroristen ondermijnen en voorkomen dat er rellen komen.
pi_215557221
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:24 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik denk dat ze op dit moment wel wat beters te doen hebben dan tijd steken in een rechtszaak van een beroepsdemonstrant. Van zo'n eenmansprotest gaat verder ook geen gevaar uit gok ik.
Kennelijk hebben ze dus niks beter te doen dan tijd steken in rechtzaak van een beroepsdemonstrant want ze hebben er toch een besluit over genomen terwijl er al een verbod was? Hoe kunnen ze besluiten een uitzondering toe te staan zonder er tijd in te steken?

Hadden ze er maar geen tijd in gestoken, dan was er gewoon een algemeen verbod van kracht geweest.
  dinsdag 12 november 2024 @ 11:43:51 #231
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215557229
quote:

[..]
Dat is precies waar het om gaat hier: ze verbieden het, maar trekken de keutel in zodra er iemand doordramt. Wat voor waarde heeft zo'n verbod dan nog?
pi_215557238
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:24 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Kennelijk hebben ze dus niks beter te doen dan tijd steken in rechtzaak van een beroepsdemonstrant want ze hebben er toch een besluit over genomen terwijl er al een verbod was? Hoe kunnen ze besluiten een uitzondering toe te staan zonder er tijd in te steken?

Hadden ze er maar geen tijd in gestoken, dan was er gewoon een algemeen verbod van kracht geweest.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:37 schreef thedeedster het volgende:

[..]
In die gemeenteraad valt ook weinig rationaliteit te vinden. Kijk voor de gein eens op AT5 een raadsvergadering. Als het niet om zoveel geld ging, zou het enorm grappig zijn. -O-
Ik weet het. De raad 020 lijkt wel een gesticht. Die mensen zijn zo absurd ver afgedreven van de realiteit.
pi_215557239
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 10:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik ben te fatsoenlijk om ons rechtssysteem te belasten met m'n eigen gedram.
Misbruik maken van de vrijheid die je gegund wordt inderdaad.

Zo'n lafaard gaat niet demonstreren in Tel Aviv, nope, die gaat het hier doen terwijl hij weet dat hij vingers toegereikt krijgt van een malafide links stadsbestuur wat eigenlijk zijn mening ook heeft maar dat omwille van de landelijke politiek niet uit durft te spreken.
1947-2016
pi_215557246
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 november 2024 08:44 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ras bestaat niet, er is maar één menselijk ras. Ook al bestaan rassen niet, de gevolgen van het denken in rassen bestaan wel: namelijk racisme en discriminatie.

Ok, dus volgens jou kan er niemand racistisch zijn, want er is tenslotte maar één ras. Toch? Oh wacht, je tweede zin staat haaks op de eerste en bedenk je gewoon ter plekke zoals het je zelf uitkomt.
  dinsdag 12 november 2024 @ 11:46:53 #235
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215557256
Oh en voor mensen die in de toekomst gaan vragen om afkeuring vanuit de Marokkaanse gemeenschap zelf, hier is er al eentje:

twitter
  dinsdag 12 november 2024 @ 11:47:24 #236
182233 thedeedster
pi_215557260
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:42 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Waarom?
Rusland mag toch ook nergens aan mee doen? Waarom zouden we Israel dan nog wel toelaten?

Terrorisme moet je bestrijden, niet promoten.

Ja sure, je raakt er onschuldige burgers mee die graag een potje voetbal willen kijken.
Maar boeiend, het is maar voetbal en liever de terroristen ondermijnen en voorkomen dat er rellen komen.
Dit is zeker een discussie waard. Punt is echter dat Israël vooralsnog niet geboycot wordt. Vooruitlopen op de zaken is niet gewenst wat mij betreft; dat is eigenrichting.
  dinsdag 12 november 2024 @ 11:49:03 #237
3542 Gia
User under construction
pi_215557279
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 00:12 schreef Droopie het volgende:
[ x ]
quote:
Meer dan eens is uitgesproken dat het geweld en de intimidatie allemaal voorkomen hadden
kunnen worden als de driehoek het afgelopen jaar het demonstratierecht en de vrijheid van
meningsuiting zou hebben ingeperkt. Er is ook gesuggereerd dat Joden in Amsterdam veiliger
zouden worden als vlaggen en leuzen verboden zouden worden en geboren Amsterdammers het
land zouden worden uitgezet om wie ze zijn. Dit is in strijd met onze wet, onze grondwet en
Europese en internationale verdragen
Dit zijn allemaal zaken die met een wetswijziging geregeld kunnen worden.
Er zijn andere landen waar je alleen mag vlaggen met de landsvlag of je provincievlag, om provocatie te voorkomen. Lijkt me een goede wet om dat in te voeren. Geen voetbalvlaggen meer buiten het stadion. Wat mij betreft geldt het alleen voor de gevel en/of de vlaggestok.

Sommige vlaggen werken als een rode lap op een stier voor mensen met lange tenen.

Leuzen verbieden lijkt me een beetje onzinnig, want die horen nu eenmaal bij een demonstratie. Maar leuzen die wijzen op het uitroeien of verdrijven van een heel volk, mogen wmb verboden worden. Ook leuzen die aanzetten tot geweldadig gedrag mogen verboden worden.

quote:
geboren Amsterdammers het land zouden worden uitgezet om wie ze zijn
Dit is natuurlijk bullshit. Ze worden dan niet het land uitgezet om wie ze zijn, maar omwille van hun daden. Daden die zo ernstig zijn dat ze de rechtstaat ondermijnen. Daar kan prima verbanning op staan.
  dinsdag 12 november 2024 @ 11:49:21 #238
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215557284
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dit is gewoon een heel stuk makkelijker, ook omdat het maar de vraag is of zo'n verbod stand houdt.

Zoals ook experts zeggen

quote:
Wim Voermans, hoogleraar staats- en bestuursrecht aan de Universiteit Leiden, denkt dat Van der Linde dit keer meer kans maakt. Om het demonstratieverbod staande te houden, moet de driehoek niet alleen kunnen aantonen dat er nog steeds een acuut escalatierisico is, maar ook dat dat risico niet ingeperkt kan worden door inzet van de politie.

‘Het demonstratierecht is zowat heilig’, zegt Voermans. Het wordt beschermd door de Grondwet en het Europese Verdrag voor de Rechten voor de Mens. ‘Dit recht mag een burgemeester alleen voor korte tijd opschorten als er sprake is van bestuurlijke overmacht, waardoor de gemeente zelf het veilige verloop van een demonstratie niet kan waarborgen.’

Volgens Jan Brouwer, emeritus hoogleraar recht en samenleving, is de verlenging van de ban op demonstraties überhaupt ongehoord: ‘De driehoek kan het recht op demonstratie niet een hele week opschorten. Er moet elke dag, elk uur eigenlijk, opnieuw een afweging worden gemaakt over de vraag of er nog een acute dreiging is.’
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215557307
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 23:44 schreef Thorelf het volgende:

[..]
eerlijk gezegd heb ik veel moeite om ze leuk en aardig te vinden ja
Toch wel bijzonder hoe het haten van moslims ineens goed gevonden wordt.
  dinsdag 12 november 2024 @ 11:52:12 #240
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215557308
twitter

Van achteren en wegrennen. Wat fijn dat deze helden onze hoofdstad beschermen, hè?

Edit: Oh en volgens mij was er geen sprake van "Joden die gepakt zouden worden" maar goed.
pi_215557310
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:49 schreef Caland het volgende:

[..]
Dit is gewoon een heel stuk makkelijker, ook omdat het maar de vraag is of zo'n verbod stand houdt.

Zoals ook experts zeggen
[..]

Dan had ze helemaal geen verbod in moeten stellen of het verbod moeten stopzetten. Gelijke monniken, gelijke kappen.
pi_215557312
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:34 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
We zagen dan ook lekker door aan de stoelpoten van een bewezen incompetente burgemeester.
  dinsdag 12 november 2024 @ 11:52:48 #243
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_215557314
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 10:53 schreef -river- het volgende:
Het is tijd voor een beetje rechts in Amsterdam want dat vingerwijzende links hebben we nu wel gezien en werkt niet.
Gaat em niet worden gok ik.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215557318
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:52 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]

Van achteren en wegrennen. Wat fijn dat deze helden onze hoofdstad beschermen, hè?

Edit: Oh en volgens mij was er geen sprake van "Joden die gepakt zouden worden" maar goed.
Amsterdam heeft de controle over de stad volledig verloren.
pi_215557324
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:47 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dit is zeker een discussie waard. Punt is echter dat Israël vooralsnog niet geboycot wordt. Vooruitlopen op de zaken is niet gewenst wat mij betreft; dat is eigenrichting.
Correct, maar het is een inkoppertje.
Als je een land uitnodigt hier te komen dat afgrijselijke dingen doet tegen een hele gemeenschap.
En zelfs tegen een hele religie in meerdere landen.

Als je die uitnodigt dan is het wachten op ellende. Je kunt niet gaan verwachten dat mensen blij gaan zijn om Russen of Israeliers te ontvangen.
pi_215557327
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:52 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]

Hier is strategie 2 van toepassing: minimaliseren. Het was maar één rotjochie, het was maar baldadigheid.

(Voor de duidelijkheid: strategie 1 is wijzen op een vermeende provocatie door joden.)
pi_215557343
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:42 schreef bianconeri het volgende:

het is maar voetbal
Handtas gespot.
  dinsdag 12 november 2024 @ 11:56:12 #248
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215557345
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Hier is strategie 2 van toepassing: minimaliseren. Het was maar één rotjochie, het was maar baldadigheid.

(Voor de duidelijkheid: strategie 1 is wijzen op een vermeende provocatie door joden.)
En dan heb je nog de overkoepelende strategie: Joden beheersen de media, de wereld, de Mossad is overal, IS=Israël. Dat stukje komt voor "...en dus is het geoorloofd om ze te [vul iets naars in]".
pi_215557361
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:49 schreef Gia het volgende:

Dit is natuurlijk bullshit. Ze worden dan niet het land uitgezet om wie ze zijn, maar omwille van hun daden. Daden die zo ernstig zijn dat ze de rechtstaat ondermijnen. Daar kan prima verbanning op staan.
Een gesprekje met de koning van Marokko zou geen kwaad kunnen, wellicht kan hij wat landgenoten terug roepen.
Dan doen wij er een half miljoen euro per stuk bij. Mag hij zelf weten of hij er auto's voor koopt of steekt in de heropvoeding van deze mislukkelingen.
-
  dinsdag 12 november 2024 @ 11:58:19 #250
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215557367
twitter

Nou, of men het hoofd even koel wil houden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')