Bij Europese wedstrijden en toppers is dat altijd zo inderdaad.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:36 schreef BEFEM het volgende:
[..]
De wedstrijd aflasten is het aller aller aller domste wat je kan doen. Ik hoop dat dat alleen een hersenscheet was en niet iets serieus.
Daarnaast heeft zij er helemaal niet voor gezorgd dat het stadion eerder open ging. Dat is altijd zo als ze lange rijen verwachten.
Goede onderbouwing!quote:Op maandag 11 november 2024 23:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De tandjes hee...
Jij bent heel ver heen.
Van joden af blijven? Van israeliers. Heel wat anders.quote:Op maandag 11 november 2024 23:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja, nou en? Blijf met je poten van joden in Nederland af. En ga lekker naar de Gazastrook met je pallievlag en daar Israëlische tanks in de fik zetten.
En anders knuppel erover en rubberen kogels erop. Dat gezeik moet klaar zijn.
Gelukkig heeft Femke de schijn nauwelijks tegen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is niet alleen niets waard, maar het is desastreus voor het rechtvaardigheidsgevoel, voor het vertrouwen van burgers in onze bestuurders. We moeten erop kunnen bouwen dat onze bestuurders onpartijdig zijn. Een uitzondering maken terwijl er een algeheel verbod heerst, heeft extra lading.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
Waarom?quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:36 schreef BEFEM het volgende:
[..]
De wedstrijd aflasten is het aller aller aller domste wat je kan doen. Ik hoop dat dat alleen een hersenscheet was en niet iets serieus.
Daarnaast heeft zij er helemaal niet voor gezorgd dat het stadion eerder open ging. Dat is altijd zo als ze lange rijen verwachten.
Kennelijk hebben ze dus niks beter te doen dan tijd steken in rechtzaak van een beroepsdemonstrant want ze hebben er toch een besluit over genomen terwijl er al een verbod was? Hoe kunnen ze besluiten een uitzondering toe te staan zonder er tijd in te steken?quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:24 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik denk dat ze op dit moment wel wat beters te doen hebben dan tijd steken in een rechtszaak van een beroepsdemonstrant. Van zo'n eenmansprotest gaat verder ook geen gevaar uit gok ik.
Dat is precies waar het om gaat hier: ze verbieden het, maar trekken de keutel in zodra er iemand doordramt. Wat voor waarde heeft zo'n verbod dan nog?quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Van de driehoek, die het verbod geregeld heeft, mag het. Klaar.
Kennelijk hebben ze dus niks beter te doen dan tijd steken in rechtzaak van een beroepsdemonstrant want ze hebben er toch een besluit over genomen terwijl er al een verbod was? Hoe kunnen ze besluiten een uitzondering toe te staan zonder er tijd in te steken?quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:24 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik denk dat ze op dit moment wel wat beters te doen hebben dan tijd steken in een rechtszaak van een beroepsdemonstrant. Van zo'n eenmansprotest gaat verder ook geen gevaar uit gok ik.
Ik weet het. De raad 020 lijkt wel een gesticht. Die mensen zijn zo absurd ver afgedreven van de realiteit.quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:37 schreef thedeedster het volgende:
[..]
In die gemeenteraad valt ook weinig rationaliteit te vinden. Kijk voor de gein eens op AT5 een raadsvergadering. Als het niet om zoveel geld ging, zou het enorm grappig zijn.
Misbruik maken van de vrijheid die je gegund wordt inderdaad.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben te fatsoenlijk om ons rechtssysteem te belasten met m'n eigen gedram.
Ok, dus volgens jou kan er niemand racistisch zijn, want er is tenslotte maar één ras. Toch? Oh wacht, je tweede zin staat haaks op de eerste en bedenk je gewoon ter plekke zoals het je zelf uitkomt.quote:Op dinsdag 12 november 2024 08:44 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ras bestaat niet, er is maar één menselijk ras. Ook al bestaan rassen niet, de gevolgen van het denken in rassen bestaan wel: namelijk racisme en discriminatie.
Dit is zeker een discussie waard. Punt is echter dat Israël vooralsnog niet geboycot wordt. Vooruitlopen op de zaken is niet gewenst wat mij betreft; dat is eigenrichting.quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:42 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waarom?
Rusland mag toch ook nergens aan mee doen? Waarom zouden we Israel dan nog wel toelaten?
Terrorisme moet je bestrijden, niet promoten.
Ja sure, je raakt er onschuldige burgers mee die graag een potje voetbal willen kijken.
Maar boeiend, het is maar voetbal en liever de terroristen ondermijnen en voorkomen dat er rellen komen.
quote:
Dit zijn allemaal zaken die met een wetswijziging geregeld kunnen worden.quote:Meer dan eens is uitgesproken dat het geweld en de intimidatie allemaal voorkomen hadden
kunnen worden als de driehoek het afgelopen jaar het demonstratierecht en de vrijheid van
meningsuiting zou hebben ingeperkt. Er is ook gesuggereerd dat Joden in Amsterdam veiliger
zouden worden als vlaggen en leuzen verboden zouden worden en geboren Amsterdammers het
land zouden worden uitgezet om wie ze zijn. Dit is in strijd met onze wet, onze grondwet en
Europese en internationale verdragen
Dit is natuurlijk bullshit. Ze worden dan niet het land uitgezet om wie ze zijn, maar omwille van hun daden. Daden die zo ernstig zijn dat ze de rechtstaat ondermijnen. Daar kan prima verbanning op staan.quote:geboren Amsterdammers het land zouden worden uitgezet om wie ze zijn
Dit is gewoon een heel stuk makkelijker, ook omdat het maar de vraag is of zo'n verbod stand houdt.quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Kennelijk hebben ze dus niks beter te doen dan tijd steken in rechtzaak van een beroepsdemonstrant want ze hebben er toch een besluit over genomen terwijl er al een verbod was? Hoe kunnen ze besluiten een uitzondering toe te staan zonder er tijd in te steken?
Hadden ze er maar geen tijd in gestoken, dan was er gewoon een algemeen verbod van kracht geweest.
quote:Wim Voermans, hoogleraar staats- en bestuursrecht aan de Universiteit Leiden, denkt dat Van der Linde dit keer meer kans maakt. Om het demonstratieverbod staande te houden, moet de driehoek niet alleen kunnen aantonen dat er nog steeds een acuut escalatierisico is, maar ook dat dat risico niet ingeperkt kan worden door inzet van de politie.
‘Het demonstratierecht is zowat heilig’, zegt Voermans. Het wordt beschermd door de Grondwet en het Europese Verdrag voor de Rechten voor de Mens. ‘Dit recht mag een burgemeester alleen voor korte tijd opschorten als er sprake is van bestuurlijke overmacht, waardoor de gemeente zelf het veilige verloop van een demonstratie niet kan waarborgen.’
Volgens Jan Brouwer, emeritus hoogleraar recht en samenleving, is de verlenging van de ban op demonstraties überhaupt ongehoord: ‘De driehoek kan het recht op demonstratie niet een hele week opschorten. Er moet elke dag, elk uur eigenlijk, opnieuw een afweging worden gemaakt over de vraag of er nog een acute dreiging is.’
Toch wel bijzonder hoe het haten van moslims ineens goed gevonden wordt.quote:Op maandag 11 november 2024 23:44 schreef Thorelf het volgende:
[..]
eerlijk gezegd heb ik veel moeite om ze leuk en aardig te vinden ja
Dan had ze helemaal geen verbod in moeten stellen of het verbod moeten stopzetten. Gelijke monniken, gelijke kappen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Dit is gewoon een heel stuk makkelijker, ook omdat het maar de vraag is of zo'n verbod stand houdt.
Zoals ook experts zeggen
[..]
We zagen dan ook lekker door aan de stoelpoten van een bewezen incompetente burgemeester.quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:34 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Maar het is hoe dan ook bizar en het erodeert je toch al als zwak bekend staande gezag nog verder.
Gaat em niet worden gok ik.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:53 schreef -river- het volgende:
Het is tijd voor een beetje rechts in Amsterdam want dat vingerwijzende links hebben we nu wel gezien en werkt niet.
Amsterdam heeft de controle over de stad volledig verloren.quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:52 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Van achteren en wegrennen. Wat fijn dat deze helden onze hoofdstad beschermen, hè?
Edit: Oh en volgens mij was er geen sprake van "Joden die gepakt zouden worden" maar goed.
Correct, maar het is een inkoppertje.quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:47 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dit is zeker een discussie waard. Punt is echter dat Israël vooralsnog niet geboycot wordt. Vooruitlopen op de zaken is niet gewenst wat mij betreft; dat is eigenrichting.
Hier is strategie 2 van toepassing: minimaliseren. Het was maar één rotjochie, het was maar baldadigheid.quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:52 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Van achteren en wegrennen. Wat fijn dat deze helden onze hoofdstad beschermen, hè?
Edit: Oh en volgens mij was er geen sprake van "Joden die gepakt zouden worden" maar goed.
En dan heb je nog de overkoepelende strategie: Joden beheersen de media, de wereld, de Mossad is overal, IS=Israël. Dat stukje komt voor "...en dus is het geoorloofd om ze te [vul iets naars in]".quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hier is strategie 2 van toepassing: minimaliseren. Het was maar één rotjochie, het was maar baldadigheid.
(Voor de duidelijkheid: strategie 1 is wijzen op een vermeende provocatie door joden.)
Een gesprekje met de koning van Marokko zou geen kwaad kunnen, wellicht kan hij wat landgenoten terug roepen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:49 schreef Gia het volgende:
Dit is natuurlijk bullshit. Ze worden dan niet het land uitgezet om wie ze zijn, maar omwille van hun daden. Daden die zo ernstig zijn dat ze de rechtstaat ondermijnen. Daar kan prima verbanning op staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |